Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Pony hinkt in draf

 
Profiel   

Sinds een paar dagen hinkt mijn pony ineens in de draf, niet heel erg en ook alleen rechts voor. Ik kan me niet herinneren dat er iets is gebeurd en ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Heeft iemand een idee wat het kan zijn of waardoor het zou kunnen komen? En vooral wat ik zelf kan doen? Alvast bedankt :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 10:00 



 

Wat je zelf kunt doen is de dierenarts bellen. :)
Als je pony al een paar dagen zo loopt dan heb je het dus al 'even aangekeken' en dan is de tijd voor zelf uitproberen geweest en bel je de da.
Wat het kan zijn; van simpele verstapping tot zware peesblessure, hoefzweer, hoefbevangenheid, noem maar op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 10:02 



 
Profiel   

Het is niet dikker of warmer. Het moet dus iets simpels zijn of het zit juist diep. Aangezien hij er niet heel veel last van heeft denk ik dat het iets simpels is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 10:05 



 
Profiel   

En om het zeker te weten bel je de dierenarts en ga je niet zelf klooien ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 10:08 



 
Profiel   

Hoefsmid even laten kijken. Die kan vaak ook al dingen bekijken, oplossen of uitsluiten

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 10:09 



 
Profiel   

Een pony "hinkt" niet zomaar, hinken klinkt toch bij mij best wel alsof de pony pijn heeft, iets anders als een kleine onregelmatigheid. Mijn pony liep ook ooit hinkend omdat hij is de weide vast was komen te zitten met zijn hoef in de manen van mijn andere pony. Hier heb ik de DA voor laten komen en die heeft hem wat pijnstilling en andere medicijnen mee gevenen en dat is uiteindelijk goed gekomen nooit meer last van gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 10:09 



 

Dat is dan een prima verhaal om de dierenarts of hoefsmid mee te bellen, die kan dan voor jou met zekerheid zeggen welke van de twee het is. :)
Jij mist alle kennis die daarvoor nodig is, dus waarom dan huis-, tuin- en keukenoplossingen vragen als je niet eens weet wat het probleem is? Of lees ik het verkeerd en heb je die achtergrond bijvoorbeeld wel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 10:10 



 
Profiel   

Een paard/pony hinkt niet zomaar.
Dan is er iets waardoor hij pijn heeft, er is iets aan de hand.

Het kan iets eenvoudigs zijn wat na een paar dagen rust over is.
Dat kun je als eerste proberen.

Als het dan nog niet over is is, dan kun je de dierenarts erbij halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 10:13 



 
Profiel   

Het feit dat het niet dikker of warmer is, wil niet zeggen dat het dus iets simpels is.


Pony een dag of wat op rust zetten, en als het dan nog niet over is ( en dat is het nu dus niet) , dierenarts bellen voor onderzoek.
Het feit dat het er simpel uit ziet, wil helaas niet zeggen dat de oorzaak ook simpel is.

Jouw pony is op dit moment gewoon kreupel, en geen idee wat daar de oorzaak van is: kan een simpele verstapping zijn, maar ook een peesblessure, een hoefzweer, of arthrose... whatever.

Dus ja;
Je hebt gewoon een DA nodig om te kunnen bepalen wat er aan de hand is, en of dit al dan niet simpel te verhelpen is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 10:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen