Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Eerste paard kopen (tips?)

 
Profiel   

Super dat je er zo op reageert en er wat aan doet!

Paarden moeten inderdaad lekker buiten kunnen lopen, in weide of paddock (vaak in de wintermaanden het geval) met vriendjes. De een heeft liever 24/7 buiten, de ander 's nachts op stal. Zoek daar goed naar, vraag goed door naar voeren (liefst onbep. Ruwvoer) en hoelang de paarden in de wintermaanden buiten komen en als je bij een stal gaat kijken, kijk ook naar bedchuttingsmogelijkheden op de weide (niet prettig als een paard de hele dag in de volle zon staat).
Ruime stallen, goede ventilatie, daglicht en contact met andere paarden is hierbij ook prettig. Daarna komen eigk pas je eigen faciliteiten :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-17 19:18 



 
Profiel   

Half uurtje buiten is wel heel erg weinig. Een paard is erop gebouwd om de hele dag hapje-stapje te doen met tussendoor rust, spelen etc. Niet om 22 uur op een dag in een box van meestal 3x3 te staan (waar ze dus alleen rondjes kunnen draaien) met meestal 2 of 3 plukken ruwvoer.

Ik zelf zou kijken naar een andere stal. Liefst 24/7 buiten met schuilmogelijkheid. Maar een stal waarbij ze overdag buiten staan met soort genoten, genoeg ruimte en in de nacht op stal, is ook al een hele verbetering. 22 Uur op een stal is heel veel. Kans op verveling is daardoor ook veel groter met een paar nare gevolgen (denk aan luchtzuigen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-17 19:21 



 
Profiel   

Toen ik net mijn pony had gekocht, was ik vaak overdreven bang dat ze misschien iets had. Tip die ik je kan geven is een ervaren vriendin (handigst als ze al ervaring heeft met een eigen pony) waar je al je vragen aan kan stellen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-17 19:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen