Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Budget voor laarzen op de groei

 
Profiel   

Hoi allemaal, ik heb even een vraag!

Ik ben nu 12 en ben dus nog aan het groeien. Ik wil wel goede paardrijlaarzen hebben om te kunnen rijden maar ik weet nu niet wat ik er max aan uit kan geven omdat ik er toch uit groei.

De leren laarzen van QHP vind ik mooi, deze kosten 'maar' €140,-. Als ik ze op de groei koop kan ik er max een half jaar mee. Is dat het waard of zal ik voor nu even nep-leren laarzen kopen?

Het geld is ervoor maar ik weet het nu even niet. Wat is jullie ervaring/advies? :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-17 20:19 



 
Profiel   

Als je nog zo erg aan het groeien bent dat je er een half jaar meedoet zou ik persoonlijk geen laarzen van €140 kopen.
De epplejeck heeft bijvoorbeeld deze laarzen van €80 :
https://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoen ... _7778.html

Ze zijn misschien niet heel bijzonder met lak oid maar het zijn gewoon simpele laarzen, maar niet van die rubbere.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-17 20:22 



 
Profiel   

HKM heeft ook hele fijne budget laarzen, die van mij hebben 65,- gekocht (sale bij agradi) :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-17 20:23 



 
Profiel   

Onze dochters hebben ook rijlaarzen van QHP, maar dan 2e hands, soms tref je ze zgan. Vorig jaar paste mijn oudste een paar in de winkel, prachtig, maar 199 euro. Daar stond toen een dame die ze in haar maat had, zij zochten daar een maat groter al weer, maar een paar keer gedragen en die wilde ze wel verkopen, 25 euro heb ik voor diezelfde laarzen toen betaald. Voor onze jongste ben ik toen mp in de gaten gaan houden en voor ongeveer hetzelfde bedrag ook voor haar inmiddels 2 paar gevonden. Ze groeien er zo snel uit, dat ik dit wel heel fijn vond. Misschien is dat ook een idee? Met 12 denk ik dat je voeten idd nog wel groeien, wellicht niet zo hard meer, maar voor 140 euro hoop je er nog wel een tijdje mee te kunnen doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-17 20:28 



 
Profiel   

Toen ik 12 was had ik nog maat 38 en inmiddels heb ik 41 (mijn voeten groeien niet meer trouwens).
Kan erg verschillen. (ben nu 14)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-17 20:31 



 
Profiel   

NEP laarzen! Tot je uitgegroeid bent, sowieso! Een half jaar en dan 150,-, never!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-17 20:52 



 
Profiel   

Arabier schreef
NEP laarzen! Tot je uitgegroeid bent, sowieso! Een half jaar en dan 150,-, never!


Ligt eraan hoeveel geld je ouders hebben, ik ken een manegeruiter die laarzen van 350,- heeft en een KEP Italia :') en zij is 7 hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 07:33 



 
Profiel   

Jodphurs en chaps, dat is beter te betalen als laarzen, voor ouders! Mijn kinderen krijgen geen laarzen, als ze niet heel goedkoop tweedehands ergens te koop staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 07:45 



 
Profiel   

Ik kocht voor mijn dochter ook wel laarzen op de groei. Het is dan handig om ze net voor de winter te kopen, dan kun je zo'n dik inlegzooltje met wol erin doen. Dat maakt de laars iets kleiner en extra lekker warm in de winter. Tegen dat het weer warmer wordt, zijn je voeten misschien wat groter en passen ze ook zonder zooltje. Ik kocht ze altijd bij Epplejeck of Divoza. Daar hebben ze vaak acties, dat je 20 of 25% korting krijgt. Scheelt toch weer. Je hebt ook laarzen oo de groei van Cavallo Junior. Daar zit al een zooltje in dat je eruit kunt halen. Die zijn wel duurder dan € 140.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 08:00 



 
Profiel   

Toen ik twaalf was was ik al praktisch uitgegroeid. Ben in de lengte misschien 3 cm gegroeid en qua voeten al vanaf mijn 10e niet meer veranderd.
Ik deed het toen ik nog veel groeide met chaos. Lekker makkelijk als je bijv qua voet niet gegroeid bent maar qua lengte wel. Dan kan je gewoon een ding wisselen dus dat is wel fijn. En een stuk goedkoper als met laarzen. Ik heb pas echt mooie laarzen gekocht op mijn 18e. Want toen was ik zeker weten uitgegroeid. En ik had toen een baantje wat leuk verdiende dus kon toen goed sparen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 08:09 



 
Profiel   

Toen ik ongeveer jouw leeftijd had, had ik 'junior' laarzen van Cavallo. Daar kun je een speciaal zooltje uit halen en zo één voetmaat winnen. Daarnaast heeft de laars een extra rekbaar elastiek (geen standaard elastiek), zodat hij ook in de breedte mee kan groeien. Heb daar heel wat jaren mee gedaan, ze werden op den duur alleen een beetje te kort voor 't mooie. :j

Heb het zooltje er overigens nooit uit gehaald: m'n voeten waren toen echt al wel uitgegroeid, net als bij Lau hier boven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 08:13 



 
Profiel   

AngeliqueB schreef
Jodphurs en chaps, dat is beter te betalen als laarzen, voor ouders! Mijn kinderen krijgen geen laarzen, als ze niet heel goedkoop tweedehands ergens te koop staan.


Denk dat je dan duurder of net zo duur uit bent als met de laarzen van QHP. Een goede jodphur is €100 en chaps ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 08:45 



 
Profiel   

Wat is je doel met de laarzen....
rijdt je wedstrijd en moet het voor het mooie ook kloppen of is het gewoon voor wekelijks/dagelijks gebruik?
zelf kreeg ik altijd 2e hands,van die kunstof eagle (die droeg iedereen toen) maar heb daar nooit mee gezeten en kon daar ook heerlijk mee door de modder baggeren en met de hond wandelen over bos en strand daarna waren ze ook echt op!

Heb hier zelf hele goede tips gelezen en zelf heb ik voor mijn dochter van 4 "tuin laarzen" ivm de groei elke 3 maanden ! Zelf ben je al wat ouder maar er zijn genoeg tussen oplossingen om er goed uit te komen mbt de laarzen, maar hele dure laarzen is gewoon zonde!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 09:00 



 
Profiel   

Jodhpurs kun je ook al voor 50,- halen hoor :j
Jodhpurs en chaps is wel handig dat als je bijv. grotere voeten hebt gekregen je alleen nieuwe jodhpurs hoeft te kopen, of als je langere benen hebt kun je nieuwe chaps kopen. Met laarzen moet je dan meteen nieuwe laarzen kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 09:01 



 
Profiel   

Miefje schreef
Arabier schreef
NEP laarzen! Tot je uitgegroeid bent, sowieso! Een half jaar en dan 150,-, never!


Ligt eraan hoeveel geld je ouders hebben, ik ken een manegeruiter die laarzen van 350,- heeft en een KEP Italia :') en zij is 7 hahaha


Al had ik 6 miljoen op de bank, never!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 09:06 



 
Profiel   

Voor een half jaar geen 140 uitgeven, idd tweedehands zoeken
of in uitverkoop koopjes scoren, en als je ze dan netjes houdt kan je ze weer doorverkopen

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 09:07 



 
Profiel   

Ik zou gewoon nog even met neplaarzen rijden voor een paar jaar, je voeten groeien nog zo hard..

Misschien kan je dan vragen om wat te sparen tot je 16e tot je voeten uitgegroeid zijn. Kan je direct overstappen naar heel mooie op maat gemaakte laarzen met al het geld dat je gespaard hebt *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 09:14 



 
Profiel   

Thea_Ste schreef
Ik zou gewoon nog even met neplaarzen rijden voor een paar jaar, je voeten groeien nog zo hard..

Misschien kan je dan vragen om wat te sparen tot je 16e tot je voeten uitgegroeid zijn. Kan je direct overstappen naar heel mooie op maat gemaakte laarzen met al het geld dat je gespaard hebt *D


Dit lijkt mij ook een goed idee :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 09:35 



 
Profiel   

Toen mijn dochter groeide als kool, kochten we altijd tweedehands laarzen. Dan heb je top merken voor een redelijke prijs. Wij slaagden er altijd in om Cavallo's te kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 09:55 



 
Profiel   

Ik zelf ben 14 en ik rijd met chaps en jodphurs van de decathlon. Heel simpel, en heel goedkoop, maar ik vind het voor nu prima. Als je wedstrijden rijdt snap ik dat je wel nette laarzen wilt hebben, maar €140 zou ik er echt niet aan uitgeven. Mijn voeten zijn ook erg in de groei, en ik houd lekker mijn jodphurs en chaps tot mijn voeten niet meer groeien. Tegen die tijd wil ik ook wel een paar nette laarzen, waar ik dan zeker wèl €140 aan zou uit willen geven. Dus, ik zou nog even wachten met die mooie laarzen :) of je zou ze indedaad tweedehands kunnen kopen!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 20:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen