Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Aan de teugel lopen

 
Profiel   

Heeii m'n lease pony Lady kan wel aan de teugel lopen maar wil het niet, ik geef kneepjes in de teugel, het effect; een pony die heel hardt gaat stappen en die haar hoofd omhoog doet. :(
Heeft iemand tips??

Groetjesszz Fleur
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 18:35 



 
Profiel   

het is nooit zo dat een pony het niet wilt vaak ligt het dan aan de ruiter


Laatst bijgewerkt door mina_dero op 24-09-17 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 18:36 



 
Profiel   

Ik vraag me toch af waar kinderen dit trucje toch leren...

Fleur,
aan de teugel lopen is geen trucje met kneepjes geven. Helaas wordt dit vaak aangeleerd aan (jonge) ruiters omdat het paard dan vaak zijn hoofd omlaag doet om druk van het bit te ontwijken. Maar het aan de teugel lopen zou een teken van een ontspannen paard moeten zijn die zijn lijf goed gebruikt. Een paard die zijn hoofd omlaag doet om de kneepjes te ontwijken is gespannen en loopt niet fijn ontspannen zoals het zou moeten. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 18:37 



 
Profiel   

Aan de teugel lopen heeft niet veel te maken van voor.
Als je eerst probeert om haar eerst op een lekker tempo ontspannen te laten lopen, zakken ze vaak vanzelf wel. Dan kun je altijd nog een beetje vragen. Maar bij jou merk je erg duidelijk dat je pony niet ontspannen is. Werk eerst daaraan, dan kun je daarna weer verder!
Precies wat Macs zegt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 18:38 



 
Profiel   

Lees ten eerste even de openingspost van dit topic, en voor meer informatie kan je de rest ook lezen!
[RT-V] [centraal] Aan de teugel

Ikzelf leg hier wat basis uit, maar er zijn bokkers die nog veeeeel meer weten!
Deel 1
Deel 2

Oké Fleur, heb je een gediplomeerde instructrice? Zo ja; dit is niet de goeie aanpak voor jou en je pony, dus ik zou dan een andere instructrice zoeken. Zo niet; zoek er eentje die niet met kneden werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 18:39 



 
Profiel   

Zoals Macs hierboven inderdaad al zegt. En ik zou hiervoor professionele lessen nemen, dit doe je namelijk niet zo maar even. Hier moet je veel voor oefenen, geduld hebben en een gevoel ontwikkelen!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 18:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen