Internationaal starten

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melllx34
Berichten: 1
Geregistreerd: 09-05-22

Internationaal starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-22 19:56

Hoi bokkers (:
Ik ben nieuw hier en ik denk niet dat ik het hier hoor te plaatsen maar ik hoop dat iemand deze vraag(en) voor mij zou kunnen beantwoorden!:)
Ik ben 17 en rijd met mijn paard en met mijn pony M2
Ik zou heel graag ooit internationaal willen starten met beide maar vooral met mijn pony. Op internet kom jk alleen Children internationale wedstrijden tegen en dat is vgm tot 14 jaar. Je kan ook junioren maar dat is Z2 paarden, en ik start nog pony’s. Mijn vraag is dus, zitten er bepaalde regels aan internationaal starten of kan je je gewoon inschrijven? En moet je dan bijvoorbeeld echt junioren of children ofzo? Ik hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd haha! Maar kan hier verder niks op internet over vinden!
Alvast bedankt!!

MyWishMax

Berichten: 25378
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 20:15

Ja, er zitten regels aan en nee je kan je niet zomaar inschrijven voor internationale wedstrijden.

Voor pony internationaal moet je Z2 met winst rijden bij de pony's en onder de 16 zijn.
Junioren zoals je al gevonden had Z2 met winst en tussen de 14 en 18 jaar oud.

Hier kan je de bepalingen vinden voor de diverse rubrieken. Maar op dit moment dus geen officiële mogelijkheid.
https://www.knhs.nl/top-sport/disciplin ... gen-jeugd/

Sizzle

Berichten: 35708
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 20:18

Wat versta je precies onder internationaal?
Wil je (met een team) voor je land uitkomen of wil je gewoon een wedstrijd in het buitenland rijden?

Het eerste heeft MWM al uitgelegd. Als je het gewoon leuk vind om bijv. ook in Duitsland wat basis wedstrijden te rijden dan moet je je daar bij de sportbond inschrijven.

MyWishMax

Berichten: 25378
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Internationaal starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 20:21

Ah, daar heb ik niet bij stil gestaan zoals sizzle het uitlegt. Volgens mij kan je in België soms ook wel gewoon een wedstrijd meerijden, maar misschien is er iemand die daar meer verstand van heeft.

Maar echt internationaal zoals de childeren wedstrijden kan op jouw leeftijd en niveau niet.

faunty

Berichten: 1792
Geregistreerd: 06-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 20:49

je kan idd starten in het buitenland via de sportbond daar. Dan start je niet op een internationaal evenement, maar is het net zoals iemand uit belgië die een KNHS wedstrijd in de M komt starten.

MWM legt idd goed uit wat je moet rijden om kans te maken, dan komen daar nog kader scores bij, en heb je ook nog met de bondscoach te maken die uitmaakt wie er op welke wedstrijd voor nederland uitkomt. ook moet je soms scores rijden om op wedstrijden te mogen rijden, op de selectiewedstrijden

wat je voor nu zou kunnen doen om toch al een beetje richting zo'n ervaring te werken is de nederlandse kampioenschappen natuurlijk, meedoen met de regioselecties, en dan op de regiokampioenschappen en als je dan weer door bent het NK

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Re: Internationaal starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 16:34

Als je echt internationaal wil starten, kan dat bij de jeugd of bij de senioren.
Je bent 17 dus je mag inderdaad niet meer bij de children of in de ponyproeven (tot 16j). Je kan junioren starten (tot 18j) maar dat is inderdaad op Z2 niveau. Nadien kan je nog bij de young riders (op PSG-niveau). Er zijn geen aparte proeven om internationaal te rijden op de pony's als je boven de 16 bent, wel mag je soms je pony bij de paarden starten (maar die regels ken ik niet 100%)
Verder kan je niet echt iets op een lager niveau internationaal starten, bij de senioren start dit pas vanaf de lichte tour (dus PSG en Inter 1).