Cap breekt zomaar doormidden na val

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rowtjee

Berichten: 149
Geregistreerd: 12-10-06
Woonplaats: zuidholland.

Re: Cap breekt zomaar doormidden na val

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 19:06

Gelukkig heb ik mijn cascocap allang weggedaan. Knipoog

smurf1988
Berichten: 6051
Geregistreerd: 05-03-05

Re: Cap breekt zomaar doormidden na val

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 19:08

Dat is toch het hele idee achter de Casco caps Verward Ze zijn van piepschuim gemaakt en met een flinke klap breekt de cap maar je hoofd blijft er wel heel mee...
Na elke val moet je de cap dus goed controleren en als het te erg beschadigd is een nieuwe kopen. Heb zelf ook jaren met een Casco cap gereden en heb net weer een nieuwere versie er van gekocht. Heb het nog nooit gehad maar ik weet dat het kan gebeuren Ja

lailapri

Berichten: 22142
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Cap breekt zomaar doormidden na val

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 14:16

Ik heb vaak casco's geleent, maar vond het al helemaal niets, raar draaiding in je nek en nooit lekker van pasvorm, drukte altijd wel ergens op me hoofd. Nu dit blijkt, wat natuurlijk ook kan met andere merken caps, wil ik helemaal geen casco meer.

BiancaPJ
Berichten: 27
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Heemskerk

Re: Cap breekt zomaar doormidden na val

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 14:25

Ik heb een casco en het is de eerste cap die lekker zit en ik geen hoofdpijn krijg...na elke les maak ik hem los bij de knop en de volgende keer zet ik hem op draai de knop aan en hij zit goed vast..en nie te strak ..dan nog de riempjes onder de kin en klaar! Dat een cap scheurt/breekt bij een harde klap is inderdaad de bedoeling..liever de cap dan je schedel....

Desperado_

Berichten: 1517
Geregistreerd: 30-07-06
Woonplaats: Voorne-Putten

Re: Cap breekt zomaar doormidden na val

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 16:58

klopt mijn vriendin had die cap ook en na een paar bokken er af gevallen en ja hoor ook doormidde gelukkig niks met haar gebeurt

Ramyyya

Berichten: 156
Geregistreerd: 08-12-05

Re: Cap breekt zomaar doormidden na val

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:30

sorry hoor maar ik ben 5 keer gevallen met mijn casco cap maar hij is nog NOOIT doormidden gebroken en hij is ook nog helemaal heel...

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Cap breekt zomaar doormidden na val

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:35

Het lijkt me alleen maar prettig dat je cap duidelijk onbruikbaar wordt als je ermee bent gevallen.

Kun je ook niet in de verleiding komen om verder te rijden met een cap die onveilig is geworden.

Leentj
Berichten: 358
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: Leentjesland

Re: Cap breekt zomaar doormidden na val

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:19

Mja ik ken dit merk niet maar misschien was het van slijtage...

zan
Berichten: 37
Geregistreerd: 08-01-07

Re: Cap breekt zomaar doormidden na val

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:33

was ze al vaker met die cap gevallen?? want dan kon hij al wel beschadigd zijn.. caps vliegen niet maar zo doormidden! er moet al wat aan de hand zijn geweest! jammer dat het met dat vrouwtje nog niet zo goed gaat trouwens..

greets

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Cap breekt zomaar doormidden na val

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:37

heey, mijn zusje had volgens ook mij ook z'n cap, [ ik ook ] HAD, en we hadden hem nog niet zo heel lang denk 1 jaartje ofzo.

toen viel zij van een pony af op de manege ook met d'r geziicht op de grond, was d'r cap ook door 2én gespleten,,:|

dus toen hebben we allebij meteen een andere cap gekocht;)! zeker niet dezelfde , k weet niet hoe die heet die wij nu hebben maar daar is ze ook alleens mee gevallen maar niets mee aan de hand:)

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Re: Cap breekt zomaar doormidden na val

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:14

liever je cap dan je kop, eumm daarvoor is dat ding, om dit soort klappen op de vangen Clown

manonutjuh

Berichten: 3016
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Cap breekt zomaar doormidden na val

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:17

Er heeft een keer een link op bokt gestaan over de veiligheid van de caps. Kan me herinneren dat de casco younster als 1 van de beste uit de test kwam. Volgens mij kwam de link uit een topic waar de klep van een cap was afgebroken, ik ga even zoeken. Misschien dat een andere bokker het weer?

edit het topic gevonden, alleen de link naar het pdf ding werkt niet.
http://www.gjilke.durksz.nl/Filmpjes/t200507078.pdf
viewtopic.php?f=118&t=622360
ik stuur even een pb naar de bokker die de link heeft geplaatst.
Laatst bijgewerkt door manonutjuh op 20-03-07 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Fleur_Laura

Berichten: 4363
Geregistreerd: 28-07-06
Woonplaats: Eindhoven

Re: Cap breekt zomaar doormidden na val

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:19

ik heb ook een casco cap. IK ben er al 5x mee gevallen (2x hard) maar ik mag geen nieuwe omdat caps duur zijn

manonutjuh

Berichten: 3016
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Cap breekt zomaar doormidden na val

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 10:38