ponyparkcity

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimmtjj
Berichten: 11
Geregistreerd: 25-09-07

ponyparkcity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 17:36

Heey Haha! !
Ik wil wat vragen over ponyparkcity:
Op de site zeggen ze voor kinderen tot 12 jaar.. Maar ik ken een meisje die is 11 en weegt 67 kg. Dan kan ze toch eigenlijk niet meer op een shet..? Waarom regelen ze dat niet gewoon met je lengte en gewicht?

Anoniem

Re: ponyparkcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 15:02


koOtjelOverJ

Berichten: 30
Geregistreerd: 21-11-07
Woonplaats: Middelburg

Re: ponyparkcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:17

Ik ben er zelf geweest maar ik ben er niet echt enthousiast over. Ik ben in collendoorn geweest. Ik heb gewoon een volwassen iemand (die echt niet zo vreselijk mager of klein was) op een shet van denk ik nog niet eens 90 cm. Ze denken dat die pony's automatisch zijn. Maar moet je voorstellen dat jij zo'n shet bent en elke dag een ander baasje hebt. De ene is bang voor je, de ander is veel te streng weer een ander is een kleuter van net 5. En als ik die vriendin van jou was zou ik er echt niet heen gaan
Xx

Lisaaaa

Berichten: 306
Geregistreerd: 23-09-07

Re: ponyparkcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:25

op zich vond ik het daar wel leuk. Maarja toen ik daar was zag ik ook veel te grote en zware kindere dat vind ik niet echt kunnen maarja wat doe je ertegen he. Ook viel me op dat ze niet allemaal zo braaf waren hoor. Ik was er meteen de eerste week van het jaar dat het park weer openging dus die dieren hadden een half jaar niks meer gedaan en ook allemaal niet even lief. Nu ik er zo weer aan denk zat ik ook eenkeerv op een eigenlijk veel te kleine pony Bloos! nu voel ik me schuldig Bloos!. Ik zou er ook niet meer heen hoeven op zich wel leuk maar het viel me toch wel een beetje tegen

Irisjuuuhh
Berichten: 339
Geregistreerd: 15-11-07

Re: ponyparkcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:56

om eerlijk tezeggen: het is leuk voor jou, maar als je naar de beesjes kijkt. geen of bijna geen rust dag.. veel tezwaren mensen die er op zitten.. veel gallop en zo.. en dan nog kinderen die denken dat ze kunnen rijden en zo'n beestje maar even gaan drijven (trappen dus:S) in vind dat zielig!!

Anoniem

Re: ponyparkcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 15:42

ik kom er al 11 jaar enik deed altijd rustig maar ja ik viel er altijd af

sammyvriend

Berichten: 2580
Geregistreerd: 17-01-07

Re: ponyparkcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:20

Ik vind het eigenlijk gewoon een K*T Penny-dumptehuis.
Fijn dat ik niet de enige ben. Enneh, de ponys zijn inderdaad niet zo braaf, dat komt omdat elke ik-ben-Anky die ponys zo maken. Ja, toch? 99% hangt mega ver naar achteren, die hoeven worden verwaarloosd, en als jij geen poetsspullen hebt is je poown de sjaak...

liset_

Berichten: 8
Geregistreerd: 21-10-07

Re: ponyparkcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:53

julie hebben vindt ik wel gelijk
al die kleine shetlandertjes met die grote
mense,

Fjordenmeid

Berichten: 179
Geregistreerd: 10-05-07
Woonplaats: Leiden

Re: ponyparkcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 13:09

Ik ben er 3x heengeweest. Bij mij en mijn zusje waren de shetten heel braaf. We heben ze ook echt verwend. Tsja, ik vind het eigenlijk gewoon dierenmishandeling hoe het daar soms aan toe gaat! Ik heb echt heel vaak dingen gezien waar ik nou echt niet vrolijk van werd. Zo'n meisje had een pony uitgekozen, en daar ging ze opzitten. Dat kind kon niet rijden, dus die gaat veels te ver naar achter zitten. Die shetlander gaf een bok, logisch. En toen kwam er zo'n man aan, die daar notabene werkt, en die verkocht dat beest een mep! Toen wou die pony niet lopen, en die man ging hem keihard meetrekken aan de teugels en er kwam zo'n andere vrouw bij staan die hem ondertussen met een stok sloeg op z'n kont. En ook heel vaak worden die pony's bij de huisjes ehct niet leuk behandeld. Dan gaan die kinderen ook heel hard huilen en in de mond trekken van zo'n pony, omdat ze zelf niet kunnen rijden en de verkeerde hulpen geven. En ze staan dus ook de hele dag met zo'n bit in, dat vind ik echt niet kunnen! Toen ik naar PPC ging, heb ik die shetlander die ik had met een eigen halster gereden, zonder bit. Nou, ze luisteren gewoon beter zonder bit! Ik denk echt niet dat die pony's het daar leuk hebben. Wat zullen ze blij zijn als ze eindelijk worden verhuurd aan iemand die normaal rijdt! Want de meeste zijn toch echt kleintjes zonder ervaring.. Gelukkig zag ik ook wel kinderen met ervaring, die gewoon goed rijden en die pony's fijn behandelen.

Clairetjuhz
Berichten: 621
Geregistreerd: 05-08-07

Re: ponyparkcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:48

Ik heb er nooit echt problemen gehad

Denise
Berichten: 5099
Geregistreerd: 30-06-06

Re: ponyparkcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:57

Paardjes worden er inderdaad niet zo fijn behandeld: veel geweld, veel onverstandige mensen, veel volwassenen die dat paard wel even temmen... Die paarden zijn inderdaad rotbeesten geworden, maar de oorzaak lijkt me duidelijk. Zou ook niet alles pikken.

90Marjolein

Berichten: 22
Geregistreerd: 27-11-07
Woonplaats: Heeg

Re: ponyparkcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:15

Klinkt idd niet zo...
Je moet idd ook kijken naar het gewicht van het kind. Want volgens mij is dat veel te zwaar voor een shetje...

Deesiej

Berichten: 2129
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: Dordrecht

Re: ponyparkcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 14:07

Ik ben er zelf 3/4 keer geweest (al weer een paar jaar geleden hoor Knipoog ) Erg leuk, nooit geen problemen mee gehad. En mensen die hier beweren dat het zielig is dat onervaren mensen daar op de shetjes rijden, dat heb je op een manege ook en in Collendoorn (ponyparkcity?) kan je ook lessen volgen. En iets wat je (nog) niet kan kan je altijd leren. Een shetlander kan echt wel wat tillen en een kind van 12 jaar hoort geen 60 kilo te wegen (naar mijn mening) maar ze moeten ergens een grens stellen want kinderen binnenlaten op hun gewicht is een beetje raar.(Dan kan je zusje die 10 jaar is en 40 kilo weegt wel naar binnen en jij bent 11 en weegt 60 kilo en jij kan niet mee op vakantie) Er zijn ook grote en kleine ponys. Hun kunnen er niks aandoen als jij 60 kilo weegt en je kiest de kleinste shet uit die er is, zij gaan er vanuit dat je wel toch wel een beetje logisch na kan denken.

Ik zelf ben er juist positief over, ik heb daar juist een deel van mn rijervaring vandaan, je leert daar ook vallen en opstaan. Het enige wat ik wel een klein beetje zielig vond (ik weet niet of ze dat nu nog hebben) maar die versier wedstrijden. Paarden die dus helemaal met crappapier lintjes ballonnen enz worden opgetuigd (en dat dan een paar keer per week)

_Esther

Berichten: 2139
Geregistreerd: 15-09-07

Re: ponyparkcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 14:25

Ik ga zowieso niet naar een manege omdat, ik heb bij een mevrouw met 6 pony's leren rijden. Geen manege, gewoon om haar pony's beweging te geven. Ik kon het niet beter gevonden hebben dan daar, je leert er alles. En ik ben samen met 3 vriendinnen de enige die die paardjes rijd. Toen ik een keer naar groenhove ging gaan kijken en heb gereden, waren de pony's toen ik alleen reed, niet meer zo vriendelijk. En Bibi, schopte als er iemand achter hem reed. Dat heeft hij ook bij mij gedaan, gesteigert en een bok naar diegene achter ons. We lagen er allebei bijna af! Natuurlijk, wie Bibi en die anderen een beetje kent dat zien aankomen, maar voor beginners ? Wat ik wil zeggen, je hebt toch veel meer aan een eigen paardje die je dan met een paar deelt, dan aan een manege-paard waar iedere dag zoveel ruitertjes op rijden...
Op het eerste zicht zag het me er daar superleuk uit! Maar als je jouw een beetje in die pony's verplaats...

Deesiej

Berichten: 2129
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: Dordrecht

Re: ponyparkcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:14

Misschien een rare vraag maar wat heeft dit te maken met ponyparkcity? Bloos

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78603
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: ponyparkcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:15

Moderatoropmerking:
Willen jullie wel ontopic blijven, de TS stelt een specifieke vraag en vraagt niet naar ervaringen van hoe het daar is.

_Esther

Berichten: 2139
Geregistreerd: 15-09-07

Re: ponyparkcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:21

Deesiej schreef:
Misschien een rare vraag maar wat heeft dit te maken met ponyparkcity? Bloos


Ponyparkcity lijkt toch ook op een héél grote manege? Bloos

Deesiej

Berichten: 2129
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: Dordrecht

Re: ponyparkcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:46

Dat is waar, maar het ging meer om het gewicht. (geloofik Haha! )

_Esther

Berichten: 2139
Geregistreerd: 15-09-07

Re: ponyparkcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:49

Ow..., ja dan heeft dat niks met het topic te maken.
Maar wel met PonyParkCty Haha!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78603
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: ponyparkcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:53

Moderatoropmerking:
Dames, voor de laatste keer, ontopic! Dus ook geen discussie of iets on of offtopic is!

Sniesjuhh

Berichten: 317
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Serooskerke (Walcheren)

Re: ponyparkcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:12

Ik ben er ook erg vaak geweest. Zelfs toen ik 15 was reed ik daar nog een week rond. Alhoewel ik me toen niet echt fijn voelde de eerste paar dagen want toen waren er alleen vrij klein pony's. De andere helft van de week kwamen er gelukkig wat grotere pony's vrij en kon ik er iig de laatste paar dagen van mijn laatste vakantie op Collendoorn geweldig beindigen! En wat dierenmishandeling betref, die beesten hebben het er na mijn inzien prima. Als die beesten iets niet naar hun zin is, weten ze er altijd wel onderuit te komen. Of kei hard scheuren of gewoon je ruitertje/amazone'tje naar de grond toe werpen. Ik heb er iig perfect leren rijden! Je krijgt er een goede zit van! En beter te ver naar achteren hangen als te ver naar voren! En daarmee bedoel ik natuurlijk niet op z'n kont! Knipoog

col_slag
Berichten: 34
Geregistreerd: 16-05-06

Re: ponyparkcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 20:34

Ik vind het daar prima Knipoog
De pony's leven in een kudde daar zoals ze eigelijk ook in het wild leven!
Ze hebben voldoende eten en voldoende rust!
Niks ZIELIG!!!!!!!!!!!!!!!!! Boos! Het is gewoon goed voor ze!!
Ze leven gewoon goed zo!

Horsiies13

Berichten: 7
Geregistreerd: 30-12-08

Re: ponyparkcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 12:42

Nou ik vind dit erg!! Ze vraagt iets en jullie maken er meteen een discussie van.
Nou antwoord op je vraag: Er zijn bepaalde groere pony's en neit zo'n kleintjes
zoals Bella,Bruno,Angel enz die zijn groot voor ene shetje dus daar pas je wel op Knipoog

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: ponyparkcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:56

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling een oud topic omhoog te halen, hier dus een slotje.