Hoe vaak rijd/ train jij & schuldgevoel....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Hoe vaak rijd/ train jij & schuldgevoel....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 13:26

Ik heb eigenlijk geen doel..... nou ja, mijn doel was om km'ers te sprokkelen en uiteindelijk fijne dagritten maken.
Maar als het nog een poos duurt voordat dat kan, dan is het ook goed.
Verder beetje recreatief, lange lijnen, dressuurlesje, niks spannends......

Meer vragen zonder gedegen opbouw is sowieso iets dat ik nooit zou doen... vind dat inderdaad erg kwalijk.

Solleke_Noah

Berichten: 11083
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:26

Ninx schreef:
Leuk om al jullie verhalen te lezen! Dat komt dus best heel erg veel voor.
Maar klopt het dan ook dat jullie gewoon 'alles' leuk vinden aan de paarden? En niet perse alleen het rijden?
Voor mij is dat althans wel zo: beetje boerinnetje spelen, en hun plek steeds mooier en leuker maken vind ik fantastisch.
Dat ze er mooi, gezond en gelukkig uitzien is het hoogste doel....

Uiteraard geniet ik ervan om iets met ze te doen. Maar door mezelf zo onder druk te zetten was het voor ons allemaal minder leuk denk ik :-(
Fijn dat sommigen van jullie erin slagen daar realistischer mee om te gaan.

Hebben jullie nooit overwogen je bestand te verkleinen? Om minder paarden te nemen?
Is verkopen geen optie?


Dieren schaffen wij aan voor het leven dus verkopen is zeker geen optie.

Maar ik ben wel een beetje aan het uitkijken naar een opvolger voor mijn oudje (24 jaar en sinds kort volledig op pensioen). Ik kijk dan bewust naar opnieuw een wat ouder dier, zodat het geen probleem is als die een keer wat vaker op de wei blijft staan. Ik heb nog een jong paard ook en het lijkt me al te gek twee jonge paarden "nutteloos" in de wei te laten staan.

Waarom dan toch een opvolger? Ik geniet te hard van een ontspannen buitenrit. Mijn oudje is heerlijk op buitenrit, lekker galopperen en mega looplust. Mijn jonge paard is bodemschuw en blijft ondanks voor de rest volledig bomproof dus heel schrikkerig op kleine dingetjes (een schaduw op de grond, putdeksel,...) Altijd alert zijn dus en af en toe maak ik ook graag eens een ontspannen ritje ipv constant been en teugel erbij en alert zijn op schrikexplosies :D

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:27

Vorig jaar heb ik er een verkocht wat Me erg aan het hart ging. Dat was er een die ik nooit weg zou doen.
Maar toen de bijrijder steeds minder tijd had en dit paard echt opbloeide van veel aandacht hem toch verkocht.
Het was er een die echt zijn ruiter uitzoekt en waar niet iedereen mee weg kon rijden. En daarom heb ik lang getwijfeld. Zag hem al de handel in verdwijnen.
Maar hij heeft nu het beste baasje wat er bestaat getroffen.

Mijn andere paarden houden wel van aandacht maar niet zo intens als hij deed. Die vermaken zich ook met elkaar. En een goedemorgen met knuffel vinden ze ook wel goed.

Ondertussen heb ik het bestand juist uitgebreid :+
Paar veulens die. 24/7 buiten staan.
ZE kennen voetjes geven en overal borstelen en mee lopen.
En als ze dadelijk 3 zijn zie ik wel weer verder.
Tot die tijd genieten van hun speelse fratsen zonder met ze aan het werk te moeten.

Nouvel

Berichten: 28564
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:28

Die van mij doet wel 5 tot 6x in de week iets, maar dan niet alleen rijden, maar gewoon van alles en nog wat.
Zo blijft het zowel voor hem als voor mij leuk en afwisselend.
Ik rijd meestal 2x in de week dressuurmatig in de bak, maak 1x in de week een buitenrit met een stalgenootje, werk een keer aan de lange teugel, ik longeer vaak een keer of laat 'm los lopen en we wandelen vaak nog een dag.

_Nelleke_

Berichten: 8063
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:31

Ik herken het ook. Temeer omdat paardlief nogal aanleiding heeft tot dik worden en ik dus dwangmatig aan het rijden/longeren (helaas geen uitrijmogelijkheden hier in de omgeving) ben om hem een beetje op gewicht te houden. Het is kiezen tussen 2 kwaden: of solitair houden en meer invloed hebben op zijn voer, of in zijn huidige groepshuisvesting waar ze 6u per dag op het land gaan en 7,5kg ruwvoer per paard krijgen. In dat laatste geval moet hij dus met graasmasker en veel lopen.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 13:32

Nouvel schreef:
Die van mij doet wel 5 tot 6x in de week iets, maar dan niet alleen rijden, maar gewoon van alles en nog wat.
Zo blijft het zowel voor hem als voor mij leuk en afwisselend.
Ik rijd meestal 2x in de week dressuurmatig in de bak, maak 1x in de week een buitenrit met een stalgenootje, werk een keer aan de lange teugel, ik longeer vaak een keer of laat 'm los lopen en we wandelen vaak nog een dag.


Dat lijkt inderdaad op mijn activiteitenschema.... minus die extra ruiter dus, dat lijkt me wel een slim plan om toch te realiseren.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 13:36

_Nelleke_ schreef:
Ik herken het ook. Temeer omdat paardlief nogal aanleiding heeft tot dik worden en ik dus dwangmatig aan het rijden/longeren (helaas geen uitrijmogelijkheden hier in de omgeving) ben om hem een beetje op gewicht te houden. Het is kiezen tussen 2 kwaden: of solitair houden en meer invloed hebben op zijn voer, of in zijn huidige groepshuisvesting waar ze 6u per dag op het land gaan en 7,5kg ruwvoer per paard krijgen. In dat laatste geval moet hij dus met graasmasker en veel lopen.


Dat is inderdaad een groot verschil tussen warmbloeden en koudbloeden..... Een warmbloed kun je gerust eens heerlijk een aantal maanden laten scharrelen op een weiland, een koudbloed klapt dan al snel uit zijn voegen met alle gevolgen van dien :-(

Gelukkig heb ik het eten e.d. nu helemaal zelf in de hand, dat scheelt enorm.

LOLLYYwood

Berichten: 2831
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Aalst (Oost-Vl, België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:38

Ninx: dat is niet waar hoor! :D Hier 1 koudbloed en die is uiteraard wat zwaarder geworden, maar staat niet op ontploffen ondanks ze beide al een half jaar stil staan. :+
Ze staan wel aan huis, en werk met strookbegrazing :j

edit: ze staan ook geen volledig half jaar stil, werk dagelijks met ze aan de hand (duo training grondwerk) dus ze werken wel, maar niet om te zeggen dat ze in het zweet staan of moeten puffen
Laatst bijgewerkt door LOLLYYwood op 05-08-15 13:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Nouvel

Berichten: 28564
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:40

Mijn lusitano is wel behoorlijk warmbloed, maar heeft ook behoorlijk aanleg om veel te vet te worden helaas...
Omdat hij pas 5 is wil ik hem ook niet dwingen tot veel en zwaar werk onder het zadel, het moet wel leuk blijven, voor ons allebei, dus vandaar zo'n afwisselend beweegschema, bevalt goed! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:41

Ik herken het ook heel erg en eerlijk gezegd heb ik nog altijd last van schuldgevoel , na al ruim 6 jaar zo tobben;

Eerst kreeg grote paard ongeluk, jaar revalideren op wei met gezelschap in de vorm van mijn shetlander, toen dat na een jaar toch weer dusdanig goed was, dat inslapen van de baan was en zij weer (moet er ook niet meer dan 3x per week wat mee doen, dan gaat het goed) recreatief bereden kon worden, werd ik zelf ernstig ziek, wat nooit meer over gaat en altijd maar weer afwachten is hoe dat ik mij voel en mijn shetlandpony bleek cushing te hebben...

Dus als er 1 zou zijn die het naast zich neer zou moeten leggen en gewoon genieten van het feit dat we alle 3 bij elkaar zijn, ben ik het wel en toch voel ik mij nog steeds af en toe schuldig, maar voor mijn gevoel doe ik het ook nooit goed genoeg voor mijn meiden, terwijl ik toch echt mijn stinkende best doe...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-08-15 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

PowerReiner
Berichten: 2116
Geregistreerd: 26-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:42

Vooropgesteld, een paard rijden is iets wat wij mensen zelf verzonnen hebben, net als longeren of fietsen. Dat heeft geen enkel paard " nodig", als ze zelf de vrijheid hebben om te bewegen, zoals ze dat bij jou hebben. Pas wanneer je zelf eisen gaat stellen ( paard moet bepaalde conditie hebben of moet paard moet z gaan lopen) ga je je houden aan een trainingsschema.
Als jij die eisen niet hebt, kun je ze rustig laten staan.

Op stal is het een heel ander verhaal. Voorheen toen ik mijn paard op stal had staan moest ik van mijzelf iedere dag wat met haar doen, al was het alleen al voor dat ene extra uurtje dat ze er dan uit kwam. Ik ging dan ook altijd buiten haar weide/paddock tijd wat met r doen. Dat ik niet ging kwam niet vaak voor, en voelde mij dan ook altijd schuldig.

In jouw geval hoef je je helemaal niet schuldig te voelen. Je hebt gezorgt voor een omgeving waar ze ultiem paard kunnen zijn, dan hebben ze verder niets nodig :)

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 14:22

Bedankt voor jullie bijdragen, voelt toch wel erg goed.

Ik heb er 2 die wel degelijk ontploffen wanneer ze teveel eten.... maar daarom leven ze voornamelijk op hooi, maar hebben wel heel veel ruimte om te lopen.
Dat blijf ik ook steeds verder uitbreiden.

mooney

Berichten: 7783
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 14:29

Ik heb twee pony's, waarvan eentje op actief pensioen ivm artrose. Ben sowieso elke dag op stal om te voeren en mesten.
De actieve pensioenner rijd ik 3x in de week en dan rijden we een blokje om over straat.
De andere train ik minimaal 4x per week, liefst meer. Die rij/men/longeer ik dan. Rijden en mennen is echt wel 3x in de week, rest vul ik aan met longeren.

Verder staan ze overdag buiten, wel op een kleiner stuk dan ik zelf zou willen. Dus het is ook niet dat ze de rest van de dag op stal weg staan te rotten.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me ernstig afvraag waarom mensen een paard moeten hebben als ze vervolgens 1 of 2 x per week een keer op komen dagen. Ik vind dat persoonlijk onzin (en weggegooid geld). Maar wanneer het paard lekker met soortgenoten buiten staat denk ik dat het paard het weinig uit maakt :+

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 14:32

mooney schreef:
Ik heb twee pony's, waarvan eentje op actief pensioen ivm artrose. Ben sowieso elke dag op stal om te voeren en mesten.
De actieve pensioenner rijd ik 3x in de week en dan rijden we een blokje om over straat.
De andere train ik minimaal 4x per week, liefst meer. Die rij/men/longeer ik dan. Rijden en mennen is echt wel 3x in de week, rest vul ik aan met longeren.

Verder staan ze overdag buiten, wel op een kleiner stuk dan ik zelf zou willen. Dus het is ook niet dat ze de rest van de dag op stal weg staan te rotten.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me ernstig afvraag waarom mensen een paard moeten hebben als ze vervolgens 1 of 2 x per week een keer op komen dagen. Ik vind dat persoonlijk onzin (en weggegooid geld). Maar wanneer het paard lekker met soortgenoten buiten staat denk ik dat het paard het weinig uit maakt :+



Dat is inderdaad weer een ander verhaal....
Ik heb alles voor mezelf, dus doe ik ook alles zelf: aanvoer ruwvoer, weiland onderhouden, bak slepen, reparaties, mesten, voeren meermalen per dag.... dus alleen al aan alle taken ben ik iedere dag tijd kwijt.
Wat voor mij trouwens normaal voelt, daar sta ik niet eens meer echt bij stil.
Wanneer ik ze vrijwel nooit zou zien zou het inderdaad wat gek zijn, maar dat kan ik me niet goed voorstellen.

Solleke_Noah

Berichten: 11083
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 14:34

Niet omdat ik me aangesproken voel, want ik ben er elke dag, heb de paarden in eigen beheer. Ik rij echter niet elke dag, soms zelfs niet elke week. Naast een fulltime job en paarden in eigen beheer blijft er soms niet veel tijd over.

Waarom dan wel paarden en misschien zelfs eentje bij? Als ik wel tijd heb voor buitenritten, geniet ik daar enorm van. Ook van het klussen rond en in de wei en het aanprutsen met de paarden.

Ik pas mijn ritten wel aan aan de frequentie. Pasgeleden na maanden (blessure leed paard) opgestapt, dan doen we maar een klein rondje van 4 km. Eind september wil ik graag een weekendje weg met paard, dus dan moeten we nu eerst terug opbouwen en anders gaat weekend niet door.

Mensen die een eigen paard hebben en maar 1 x per week langsgaan, snap ik zelf ook minder goed... maar waarschijnlijk om dezelfde reden: het plezier wat je eruit haalt als je er dan toch eens bent.

PowerReiner
Berichten: 2116
Geregistreerd: 26-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 14:38

mooney schreef:
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me ernstig afvraag waarom mensen een paard moeten hebben als ze vervolgens 1 of 2 x per week een keer op komen dagen. Ik vind dat persoonlijk onzin (en weggegooid geld). Maar wanneer het paard lekker met soortgenoten buiten staat denk ik dat het paard het weinig uit maakt :+


Ik moet zeggen dat ik meer dat idee heb als mensen maar eens per 2 weken of nog minder komen. Die zijn er namelijk ook zat.

Waarom onzin en zonde geld als mensen 2 keer per week komen? Beetje banketstaaf om te zeggen.
Ik ben momenteel minimal 3 keer per week bij mijn paard, soms 2 keer. Ik zou haar voor geen goud willen missen! Alleen soms is de mogelijkheid daar niet. Ik werk nu eenmaal fulltime en heb daarnaaast ook nog een hoop dingen te doen, dat betekent niet meteen dat het onzin is dat ik mijn paard heb.
Ze staat lekker altijd buiten met ruimte en vriendjes dus missen doet ze me niet op die dagen hoor :)

mooney

Berichten: 7783
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 14:44

Daarom streepte ik toch ook aan dat je paard je waarschijnlijk niet zal missen/er gebrek aan heeft?
Ik vind het persoonlijk onzin, betekent niet dat jij dat niet op die manier mag doen.
Ik ken alleen wel stalgenootjes die eens in de week (of minder kwamen), dan het paard even afraggen voor eigen plezier en dan het beest weer een week laten verpieteren. Of 2x in de week een een half uurtje rijden en dan verwachten dat het paard van de een op de andere dag een wedstrijd wint. Dat vind ik niet fair.
Als jij zorgt dat er goed toezicht op je paard is, het lekker met vriendjes in de wei/paddock kan spelen en dan 2x per week gepaste arbeid doet, dan heb ik daar niets op tegen. Zou het zelf alleen niet zo willen.

En bij het minder dan 2x per maand op komen dagen, dan valt het persoonlijk wel weg. Zolang er geen medische omstandigheden zijn vind ik dat echt beroerd. Dan gaat het volgens mij niet meer om een band hebben met een beest, maar om aanzien oid.

Anoniem

Re: Hoe vaak rijd/ train jij & schuldgevoel....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 14:49

Och ik snap je helemaal! Ik voelde me ook altijd schuldig, zelfs als ik d'r door mijn instructrice liet doen, want "ik gaf mijn paard zelf niet genoeg aandacht die ze verdiende dan"... Heb het mezelf er ook heel lastig mee gemaakt, ik kon het niet loslaten of een dagje uit handen geven.

En inderdaad, elke dag wat met d'r doen, het proberen allemaal zo leuk mogelijk te houden en elke dag wat anders doen.
Inmiddels zijn wij verhuist, en als ik dan ze hoe voldaan en vrolijk ze op de wei staat gaat het met mij een stuk beter! Ik zie nu duidelijk dat ze het prima naar d'r zin heeft, heb je dat dan ook niet? :)

Ik heb het vooral met vlagen. Periodes dat we weer echt trainen, periodes dat we vooral buiten crossen en periodes van meer vrij dan aan het werk. Na nu bijna een half jaar heb ik er wel een mooie middenweg in gevonden waar ik me goed bij voel en paard nog steeds getraind wordt voor "waar ik d'r voor wil gebruiken" en nog steeds happy is :)

Maar ik vond het ook heel lastig, voelde me echt schuldig naar haar...

PowerReiner
Berichten: 2116
Geregistreerd: 26-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 15:09

mooney schreef:
Daarom streepte ik toch ook aan dat je paard je waarschijnlijk niet zal missen/er gebrek aan heeft?
Ik vind het persoonlijk onzin, betekent niet dat jij dat niet op die manier mag doen.
Ik ken alleen wel stalgenootjes die eens in de week (of minder kwamen), dan het paard even afraggen voor eigen plezier en dan het beest weer een week laten verpieteren. Of 2x in de week een een half uurtje rijden en dan verwachten dat het paard van de een op de andere dag een wedstrijd wint. Dat vind ik niet fair.
Als jij zorgt dat er goed toezicht op je paard is, het lekker met vriendjes in de wei/paddock kan spelen en dan 2x per week gepaste arbeid doet, dan heb ik daar niets op tegen. Zou het zelf alleen niet zo willen.

En bij het minder dan 2x per maand op komen dagen, dan valt het persoonlijk wel weg. Zolang er geen medische omstandigheden zijn vind ik dat echt beroerd. Dan gaat het volgens mij niet meer om een band hebben met een beest, maar om aanzien oid.


Dit slaat inderdaad nergens op. Overigens ben ik de meestal 4 keer per week bij mijn paard ( al zou ik nog vaker willen) maar dat verschilt wel eens dus ik voelde mij niet direct aangesproken, wilde alleen even een punt maken. Ook hebben een heel aantal mensen die niet zo vaak kunnen een bijrijder natuurlijk.

Uberhaupt is het niet fair om wisselende prestaties van je paard te verwachten, of je nu 1 of 6 keer per week gaat.

Ik heb op een stal gestaan waar een paard stond, waarvan ik na ruim een jaar daar nog niet wist wie de eigenaar was. Ik was daar letterlijk iedere dag plus het was een hele persoonlijke stal waardoor iedereen elkaar zo'n beetje wel kende. Er werd nooit wat met dat paard gedaan, stond overdag op de paddock en van 1700 tot 1000 binnen. Was gewoon sneu, ineens was ze weg.
Niet lang daarna verhuisde is van stal en rara wie is de buurvrouw van mijn paard, zij dus. Gelukkig had ze toen een bijrijder die zeker een jaar met haar bezig is geweest. Daarna verhuisde het paard weer en geen idee waar die toen terecht kwam.
Dat was pas geld weggooien :oo

corrina1994

Berichten: 739
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 15:19

Ik herken dit wel, vroeger ging ik elke dag naar mijn paard, soms 2 keer. Maar die stond ook veel op stal dus die kwam anders niet buiten.

Het paard wat ik nu heb is nog jong en staat op een stal waar goed voor hem gezorgd word maar ruim 2 uur reizen voor mij met het Ov. (Enkele reis) dus ik probeer elke week te gaan maar het is eerder om de week en nu hij ergens op de wei staat waar ik ook niet echt met hem kan wandelen oid maar alleen langs gaan om van ren afstand te kijken ga ik niet echt langs, ik haal hem over een maand wel weer op en dan komt hij dichterbij te staan en gaan we wat meer doen (hij is ni 3,5 jaar).

Ook heb ik nog een bijrijdpaard van 21 waar de eigenaresse vrij weinig tijd voor heeft. Dit vind ik wel sneu want ze wil er wel mee rijden. Tja en voor een paard op leeftijd geldt dat rust roest. Dat is ook echt te merken. Ik had hem weer aardig opgebouwd en we gingen goed vooruit maar toen werd het vakantie en was ik bijna 3 weken weg, en dan heeft ze bijna niks met hem gedaan en kan ik van voor af aan beginnen bijna.
Dan denk ik, laat het paard gewoon staan en geef hem z'n pensioen...

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Hoe vaak rijd/ train jij & schuldgevoel....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 15:24

Ik ben wel eerlijk; als dit paard dood gaat (want voor de verkoop is hij niet geschikt), komt er geen nieuwe meer. Dan is het gebeurt. Ik vind het echt zonde van mijn geld om vooral te kijken, t is niet goedkoop immers en gratis kan ik ook wel paardjes aaien :=

Liesje89

Berichten: 9928
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 15:26

Ik rij ook vrijwel nooit. Paard vindt het niet erg hoor, staat lekker buiten gras te vreten en te luieren en gelukkig te wezen. Buitenritje rustig in stap zo nu en dat vindtie leuk, bakwerk heeft ie sowieso een hekel aan en doe ik hem echt geen plezier mee.

Daenerys
Berichten: 2356
Geregistreerd: 09-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 15:39

vuurneon schreef:
Ik ben wel eerlijk; als dit paard dood gaat (want voor de verkoop is hij niet geschikt), komt er geen nieuwe meer. Dan is het gebeurt. Ik vind het echt zonde van mijn geld om vooral te kijken, t is niet goedkoop immers en gratis kan ik ook wel paardjes aaien :=


Zo denk ik er ook over :j

Ik heb jarenlang actief wedstrijden gereden met mijn paard, we zijn bij 0 begonnen en geëindigd in het Z2. ZZ-licht oefeningen zitten er wel op, maar ik heb hem niet meer op dat niveau uitgebracht. Nu is hij 11 en trainen we alleen nog maar hobbymatig. Mijn interesses zijn veranderd en ik ben niet meer zo vaak op stal te vinden als vroeger. Paardlief vind alles wel best- als ik een paar dagen niet ben geweest en ik ga hem uit de wei halen, dan hoor ik filmmuziek en visualiseer ik dat hij hinnikend naar het hek komt rennen... Niets is minder waar, ik kan hem achter uit de wei gaan plukken want meneer mist mij echt niet :D Maar als we trainen (2-3x in de week maar soms ook wel een paar weken niet) is hij mega fanatiek. Hij is echt mijn once in a lifetime horse, en hij mag tot z'n einde bij mij blijven, maar ik denk dat het daarna voor mij ook ophoud.

Tenzij er tegen die tijd een mini-Daenerys is die een pony wilt........ Maar dat zien we dan wel weer :D

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Hoe vaak rijd/ train jij & schuldgevoel....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 15:41

Haha ik hoop echt dat mijn kind paarden niet het einde vindt :') dan kan ik nog eens overstag gaan haha maar goed, baby groeit maar op met een D pony, dan issie maar te groot haha komt geen tweede bij iig :')

MelissaYM
Berichten: 508
Geregistreerd: 18-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 15:44

Grappig, ik voel me juist altijd schuldig als ik de paarden weer uit de wei trek terwijl ze lekker ontspannen aan het grazen zijn -O-