Rijtips gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paardenstuff
Berichten: 65
Geregistreerd: 05-02-14

Rijtips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 02:36

Heey, ik heb een paar dingen waar ik tips voor Zou willen of jullie belevenissen ,

Zo rijd mijn verzorgpaard de hoeken goed in in stad alleen in galop merk je dat ze de bochten niet soepel doorneemt maar ze met moeite ingaat waardoor je een hobbelmoment krijgt, Tips ?
Ik doe zelf pionnen neerzetten en benen gebruiken en soms me gewicht maar gewoon kleine tips etc is welkom :)

Zo gaat ze soms ook inplaatsvan gwn de hoefslag volgen naar rechts/links afwijken alleen is het zo dat ze heel erg op voet reageert dus als ik me binnenbeen gebruik wil ze nog wel eens in draf aanspringen en schiet ik er niet ver mee op , Tips ? Bijv. Balk erlangs zetten

En als laatst hoe zorg ik dat ze aan de teugel blijft lopen , wat voor kleine dingen die helpen doen jullie :) ?

Alvast bedankt!x

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Rijtips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 02:57

Als ik het zo lees (altijd moeilijk zonder het echt te zien) rij je op een fijn gevoelig paard.
Jij als ruiter bent dat (nog) niet gewend en geeft onbedoeld hulpen waar je paard op reageert.
Alleen maar fijn en leerzaam dus. :)

Probeer dus zo min mogelijk hulpen te geven.
Maar let ook op je zit, probeer in het midden van je paard te blijven zitten. Kijk ged voor je uit, dat helpt vaak wel.

Ik denk dat hij daarom in de galop ook naar binnen komt. Dan is het waarschijnlijk zo dat je net wat meer naar binnen hangt waarop je paard dus reageert en je niet fijn de hoek doorkomt.

Heb je les? En hoe gaat het met de eigenaar zelf bij dat paard?
Want zoals ik al aangaf, zonder het echt te zien erg moeilijk advies geven.

paardenstuff
Berichten: 65
Geregistreerd: 05-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 03:32

bruintje123 schreef:
Als ik het zo lees (altijd moeilijk zonder het echt te zien) rij je op een fijn gevoelig paard.
Jij als ruiter bent dat (nog) niet gewend en geeft onbedoeld hulpen waar je paard op reageert.
Alleen maar fijn en leerzaam dus. :)

Probeer dus zo min mogelijk hulpen te geven.
Maar let ook op je zit, probeer in het midden van je paard te blijven zitten. Kijk ged voor je uit, dat helpt vaak wel.

Ik denk dat hij daarom in de galop ook naar binnen komt. Dan is het waarschijnlijk zo dat je net wat meer naar binnen hangt waarop je paard dus reageert en je niet fijn de hoek doorkomt.

Heb je les? En hoe gaat het met de eigenaar zelf bij dat paard?
Want zoals ik al aangaf, zonder het echt te zien erg moeilijk advies geven.


Ja ik heb 6 jaar les gehad maar ben nu dus naar vp gegaan , eigenaar rijd zelf niet en is meer een boer die de hele dag weg is voor zijn werk en blij is dat zijn paardje verzorgd wordt :) zelf dacht ik ook aan de achterhand , weet niet precies wat het is maar lees er veel over, als ik recht zit heeft ze er ook moeite mee, stijf lijkt wel terwijl ze in een volte bijv goed duurbuigt . En idd gevoelig paardje maar liever dan een sloompje die amper vooruit komt en ik leer er graag van ja :)