Lesklanten vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:34

Als je adhd hebt moet je zeker op gaan passen. Wat in het begin leuk lijkt en het einde van de wereld is na een tijdje niet leuk meer. Ik zou dan eerst aan de gang gaan met het onderzoek en vervolg behandeling en daarna pas gaan nadenken over je plan. Mensen met adhd zijn impulsief.

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 20:37

Neverland schreef:
Ik vraag me af of dit wel serieus is? :=

Kinderen les willen geven maar slecht in de omgang van kinderen. Bang voor paarden. Ik snap er vrij weinig van.


Pony's niet.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Lesklanten vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:44

Misschien een idee om deze zomer te gaan helpen met een ponykamp? Dan kun je gelijk zien hoe je met kinderen bent en of het iets voor je is.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Lesklanten vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:48

Here we go again....

Misschien is een loopbaancoach iets voor je. Zodat je niet weer ergens aan begint wat eigenlijk niet geschikt voor je is....

EJuniorJoost
Berichten: 1640
Geregistreerd: 29-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:49

wauw.. ik heb add, maar daar mag je dit 'gedrag' niet op schuiven.. dat je impulsief bent oke, maar dat je sociaal niet vaardig bent.. succes met lesgeven dan.

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:49

dat lijkt me idd een heel leuke optie.(dat ponykamp)

daar zoeken ze vaak vrijwilligers die de ponykampen willen begeleiden.
als je dit vraag zal je mss zelfs eens bv een kwartiertje de les kunnen overnemen,kom je in contact met de kinderen en zie je zelf of het al dan niets iets voor jou is!

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 21:00

Iemand die ik ken die heeft de opleiding gedaan en ze kan er helaas niet van leven en het gaat ook niet hard met de klantenbestand, het lukt gewoon niet.

Er is gewoon teveel concurrent die ook lesgeven en je moet zeer zeker jezelf goed kunnen bewijzen in de paardenwereld en heel goed kunnen rijden en zeker goed met de mensen kunnen omgaan, je moet immers les gaan geven aan de mensen.

Ik denk dat het niets wordt, zoals het nu is en van hoe jij bent.........sorry, klinkt hard van mij maar is wel de realiteit.

Je kan je beter gaan richten op wat je wel kunt en waar je goed in bent.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 21:09

Je ouders willen dat je in Nederland blijft en financieren je om die reden.Zou dat kunnen?

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 21:12

Ragdollcat schreef:
Iemand die ik ken die heeft de opleiding gedaan en ze kan er helaas niet van leven en het gaat ook niet hard met de klantenbestand, het lukt gewoon niet.

Er is gewoon teveel concurrent die ook lesgeven en je moet zeer zeker jezelf goed kunnen bewijzen in de paardenwereld en heel goed kunnen rijden en zeker goed met de mensen kunnen omgaan, je moet immers les gaan geven aan de mensen.

Ik denk dat het niets wordt, zoals het nu is en van hoe jij bent.........sorry, klinkt hard van mij maar is wel de realiteit.

Je kan je beter gaan richten op wat je wel kunt en waar je goed in bent.


Er is idd veel concurrentie, je moet zorgen dat je iets kunt bieden wat je uniek maakt, of iig zo dat mensen voor jou kiezen ipv voor de concurrent. Je 'unique selling point'.
En heel veel netwerken, want dat is nog steeds de beste manier om aan klanten te komen. Clinics/workshops organiseren etc.

Maar idd vrees ik TS, dat het voor jou niet is weggelegd om te gaan lesgeven. Gezien je aangeeft niet zo makkelijk met kinderen om te kunnen gaan, en grotere paarden vind je spannend, dus volwassenen is ook niet echt een optie. Maar kijk eens op bijv paardenwerk of benader fokkers/stallen bij jou in de omgeving of je daar mee mag draaien om te zien of je dat wat lijkt en je ervaring verder uit te breiden.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 22:26

Allemaal waar hoor.... Maar wat is er mis met ambitie hebben?

Gelijk de hele rataplan is niet reëel. Maar begin eens ergens mee en zie hoe dat uitpakt! Of dat nu een cursus, stage, kopen van 1 leerpony voor de buurtkinderen is of zelf een wedstrijdje rijden.

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Lesklanten vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 22:59

Ik denk dat ts een beperking heeft. Dus misschien kunnen we daar rekening mee houden. Ik ben 22 en denk totaal niet het zelfde.
Het is onrealistisch en klopt van geen kant. Maar dromen en doelen moet je hebben!
Als het je leuk lijkt. Maak een stappen plan en ga er aan beginnen! Het is ook leuk om gewoon hobby matig met paarden bezig te zijn het hoeft niet perse werk te worden. Fokken is ook best lastig. Wil je echt een goed fok resultaat behalen.
Ga voor jezelf doelen stellen. Bv met je pony aan de hand een schrik /hindernis parcour doen! En doe dit uit eindelijk ook met je paardje.

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 23:40

Ik ga het ook niet doen hoor, straks gaan m'n pony's er keihard vandoor in galop :')
Ga toch maar financieel management studeren, deze studie biedt mij ook mogelijkheden om stages te lopen in het buitenland. En thuis bezig blijven met m'n paarden, op den duur wedstrijden misschien. Eventueel wat rijlesjes erbij geven 's zomers zodra ik een diploma heb en ervoor verzekerd ben.
paardrijlessen is ook iets waar mensen het eerst op gaan bezuinigen als het minder gaat, het kan later ook altijd nog.

Ik heb dit topic geopend met veel andere vragen, dus als er iemand is die hier antwoorden op kan geven, hoor ik het graag. Ik ben gewoon benieuwd hoeveel lesklanten de gemiddelde manege heeft en hoe die aan hun klanten gekomen zijn gekomen.

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 23:49

Kelly_ann schreef:
Allemaal waar hoor.... Maar wat is er mis met ambitie hebben?

Gelijk de hele rataplan is niet reëel. Maar begin eens ergens mee en zie hoe dat uitpakt! Of dat nu een cursus, stage, kopen van 1 leerpony voor de buurtkinderen is of zelf een wedstrijdje rijden.


Lees de eerdere topics van ts maar terug. Dan snap je waar de reacties vandaan komen.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 23:52

Een manege komt aan klanten omdat het een manege is. Wat jij wil gaan doen is geen manege. Maneges met veel klanten hebben een oog voor paardenwelzijn, mooie infrastructuur, leuke kantine ook vaak en meestal de mogelijkheid tot pensionstalling. Dat soort maneges trekken veel klanten. Er is geen gemiddelde in te trekken. Wij zijn bijvoorbeeld heel grootschalig qua pensionstalling. Maar de manegeponys krijgen op maandag en donderdag (na de typische paardendagen voor de kids, het weekend en woensdagnamiddag) gewoon vrij. Dan gaan ze op het land en de andere dagen zijn er ook groepslessen & privelessen. Maar bij de groep ligt het maximum op 6 mensen, terwijl dat op andere maneges misschien 20 is. Je kan daar dus geen lijn in trekken omdat er overal zo verschillend gewerkt wordt. Er zijn ook heel simpele maneges waar een fantastische sfeer is en waar dus ook heel veel klanten zich tot aangetrokken voelen.

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 23:58

Gucci_ schreef:
Ik ga het ook niet doen hoor, straks gaan m'n pony's er keihard vandoor in galop :')
Ga toch maar financieel management studeren, deze studie biedt mij ook mogelijkheden om stages te lopen in het buitenland. En thuis bezig blijven met m'n paarden, op den duur wedstrijden misschien. Eventueel wat rijlesjes erbij geven 's zomers zodra ik een diploma heb en ervoor verzekerd ben.
paardrijlessen is ook iets waar mensen het eerst op gaan bezuinigen als het minder gaat, het kan later ook altijd nog.

Ik heb dit topic geopend met veel andere vragen, dus als er iemand is die hier antwoorden op kan geven, hoor ik het graag. Ik ben gewoon benieuwd hoeveel lesklanten de gemiddelde manege heeft en hoe die aan hun klanten gekomen zijn gekomen.


Dat is wel weer een snelle en denk ik impulsieve beslissing ;) al vind ik hem wel verstandig.

Welke specifieke vragen heb je nu nog dan? Aantal zijn er tussendoor wel beantwoord volgens mij.

Manege waar ik werkte hadden we denk ik zon 400-500 klanten per week. Vaak bestaan ze al jaren of adverteren ze. Tegenwoordig ook vaak wel actief op social media. En ook wel mond tot mond reclame natuurlijk. Vriendinnetje rijdt ergens, en zo komen daar weer vriendinnen van bij een zelfde manege terecht. Mensen die paardrijles zoeken komen ook vaak bij manege terecht ipv particulier. Mensen met eigen paarden zullen sneller voor prive/particulier gaan.

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-17 00:07

Dat is ook niet wat ik wil, ong 10, max 20 pony''s, niet grootschalig. Sommigen zeiden dat het echt moeilijk rondkomen is soms en daarom andere diensten ernaast doen zoals pensionstalling, paarden trainen enz.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Lesklanten vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 00:10

Pensionstalling = stro, voer, water, elektriciteit, onderhoud, mestafvoer, etc... Wat je binnenkrijgt aan stalgeld vliegt zo weer de deur uit. Daar word je niet rijker van, geloof me. En paarden trainen is leuk, maar niet als je net heel de dag hebt staan lesgeven. Tenzij je het dan echt volledig beroepsmatig doet, kom je aan meerdere paarden rijden/trainen echt niet meer toe. Het is ongelooflijk zwaar en vermoeiend om én les te geven, én paarden te rijden, én een pensionstal te onderhouden allemaal op dezelfde dag. Want die pensionstal houdt nooit op, dat blijft doorgaan.

Anoniem

Re: Lesklanten vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 00:22

Paarden trainen klinkt idd leuk, maar dat is het echt niet altijd. Je moet namelijk presteren, er worden dingen van je verwacht. Je kunt niet even zeggen ik heb geen zin, want de klant betaald jou om hun paard voor elkaar te krijgen. En dan is het ineens niet meer zo leuk, als het altijd maar moet. Dat is maar een handje vol mensen die dat daadwerkelijk volhouden. Komt nog bij dat t echt zwaar is, ook lesgeven is intensief als je t goed wil doen.
Dus houd lekker wat paarden voor de hobby er bij en ga lekker studeren voor iets waar je een goede toekomst in hebt.

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 13:30

Ik kom hier nog even op terug, twijfel erg om de orun basissport opleiding te doen of freestyle... Voor de orun moet je een toelatingstest doen, moet je dan ook springen (paard natuurlijk :D ), hoe hebben jullie de orun opleiding ervaren?

0000
Berichten: 5475
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Lesklanten vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 14:20

Dit zijn twee echt compleet verschillende opleidingen, met andere doelen en een totaal andere uiteindelijke doelgroep. Ik denk dat als je twijfelt welke te doen, je gewoon echt nog geen idee hebt welke kant je op wil en ik kan je echt met klem aanraden dat dan eerst uit te gaan zoeken.

Heel algemeen, de orun is vanuit de KNHS en zodoende redelijk wedstrijd gericht. Wil je daar klanten mee trekken moet je naast je opleiding (die inderdaad best stevige toelatingseisen kent, kan je allemaal vinden op de KNHS site) echt ook een leuk stukje kunnen rijden en wat resultaten laten zien. Vrijwel niemand die zichzelf als wedstrijd ruiter serieus neemt gaat nog lessen bij iemand die in een ver verleden eens 1 paard in het Z gereden heeft bijvoorbeeld. Bijblijven, feeling houden met de veranderingen in de sport en een heel goed besef hebben van wat er wordt gevraagd is echt heel belangrijk.

Freestyle is een heel andere richting. Met bijbehorend toch in veel gevallen klanten die op een andere manier met hun paard bezig willen zijn. Maar, op basis van wat ik bokt tegenkom denk ik ook veel jonge en probleem paarden. Niet dat die richting meer problemen kent maar omdat mensen vaak pas in een meer alternatieve richting gaan zoeken als ze er niet meer uitkomen. Ook dan lijkt een meer dan goede basis en aantoonbare ervaring met het oplossen van problemen me een minimaal vereiste om klanten te winnen.

Denk eraan dat mensen tegenwoordig veel info vragen en zoeken voor ze ergens iets afnemen. Alles is na te zoeken, alles staat op internet. Kijk alleen maar op bokt hoeveel posts er zijn met ervaringen, goed en slecht, met stallen, instructeurs etc. Wil je in die massa opvallen, wil je zorgen dat jij degene bent waar de uiteindelijke keuze op valt dan moet je tegenwoordig wel serieus iets te bieden hebben. Voor je een opleiding kiest bedenk je eerst eens wat dat is. Wat kan jij toevoegen dat een ander niet kan? Wat maakt jouw lessen waardevoller dan die van de vele, vele anderen? Op basis daarvan, kies een opleiding die dat punt nog eens gaat uitvergroten en die meerwaarde heeft voor je potentiële klanten.

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:11

Kelly_ann schreef:
Allemaal waar hoor.... Maar wat is er mis met ambitie hebben?

Gelijk de hele rataplan is niet reëel. Maar begin eens ergens mee en zie hoe dat uitpakt! Of dat nu een cursus, stage, kopen van 1 leerpony voor de buurtkinderen is of zelf een wedstrijdje rijden.



Moet zeggen dat ik ergens ook wel kan waarderen dat de ts zich niet meteen van de wijs laat brengen.

Ts: als je dit echt wil moet je er ook vooral voor gaan. Maar in je openingspost sla je een aantal forse stappen over.

Tenzij je ouders serieus steenrijk zijn zou ik eerst gaan werken aan een eigen inkomen. Je wil later in je leven niet alsnog je paarden weg moeten doen vanwege geld.
Werk daarnaast keihard aan je eigen kunnen en zelfvertrouwen. Neem les. Noem het desnoods veldonderzoek. Hoe werken andere instructeurs. Wat kun je daar van leren, wat zou jij anders doen.
Je moet buiten de theorie wel een minimale praktische basis hebben om te kunnen lesgeven. Die heb je nu zo te horen nog niet. Werk daar aan. Begin vandaag nog.

Zoek uit welke cursussen je naast je studie kunt doen en ga daar mee aan de slag. Plan ze alvast in.

Reken inderdaad het hele plaatje eens door thuis. Ook al hoef je er geen winst op te maken. Wil je niet realistisch gewoon weten waar je mee bezig bent? Niet dat je een hele dag in de vrieskou bent bezig geweest en het je 50 euro gekost heeft. Dan had je die 50 euro beter uit kunnen geven een een les bij je instructeur in de binnenbak....

Het is niet onmogelijk om over, zeg 12 maanden, eens te starten met een proef-lesklantje. Maar dan moet je wel NU in actie komen en een degelijk plan van actie opstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:20

Gucci_ schreef:
Ik kom hier nog even op terug, twijfel erg om de orun basissport opleiding te doen of freestyle... Voor de orun moet je een toelatingstest doen, moet je dan ook springen (paard natuurlijk :D ), hoe hebben jullie de orun opleiding ervaren?

Geen ervaring met de Orun, maar ik zou eerder bij iemand lessen met een Orun dan met een freestyle diploma. En dat je dan moet springen; suck it up like a big girl. Ze vragen niet of je 1.50 gaat springen, maar ze willen zien dat je in ieder geval zelf kan rijden en kan blijven zitten. Lijkt me niet teveel gevraagd als je les wil geven.

Sill_Monster
Berichten: 977
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Lesklanten vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:34

Ts ik doe de orun opleiding. Aankomend jaar ga ik de basissport doen. Toelatings examen is dat je op eigen PAARD - mag niet kleiner zijn dan 1.60- moet rijden. Dit bestaat onder dressuur en hindernissen van 80 tot 100cm. Ook moet je op een gegeven moment met je de persoon die bij je rijdt paard wisselen en hier ook op rijden. Als je bent toegelaten word en puur gefocust op het lesgeven maar rij je zelf ook mee te paard. Dit doen ze zodat als je op de grond staat en het uitlegt je kan voelen wat je zelf zou doen en welke hulpen je het paard dan zou toepassen. In mijn ogen leer je goed lesgeven als je weet hoe een paard reageert en hoe je op de correcte manier de hulpen toepast.

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 16:40

Bedankt :)
Dan wordt de allround basissport opleiding niets denk ik. Mijn paard is drachtig nu, ik wil haar geen stress bezorgen en het is ook geen springer (en ik al helemaal niet :') ). Bovendien mag ik niet rijden met een trailer (moet m'n E nog halen).
Ik heb nog een bericht gestuurd naar de knhs of je daar eventueel een paard kunt huren, dan zou het misschien nog kunnen als ik nu ergens nog wat springlessen kan krijgen met een ervaren paard. Het lijkt mij wel leuk, maar vind het best wel eng.

De freestyle cursus is veel toegankelijker en op die website stond dat het wel bij de knhs hoort, vandaar dat ik twijfelde.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Lesklanten vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 17:13

Ik ben wel benieuwd naar je verdere rij-ervaring :) Als je nog niet durft te springen maar wel wil lesgeven, denk ik dat je een stapje overslaat