Strandrit manege Poelenburgh

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carlijn_09

Berichten: 84
Geregistreerd: 05-04-16
Woonplaats: Dichtbij ;)

Strandrit manege Poelenburgh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 21:37

Hallo allemaal,
Ik ga aanstaande zondag een strandrit doen met wat vriendinnen bij duinmanege de Poelenburgh :) Ik vroeg me af of jullie me hier iets over kunnen vertellen? Hoe zijn de paarden, de begeleiders, ga je meteen naar het strand of eerst in de bak enz. Alvast bedankt!

Carlijn_09

Berichten: 84
Geregistreerd: 05-04-16
Woonplaats: Dichtbij ;)

Re: Strandrit manege Poelenburgh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-17 08:41

Niemand?

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 08:55

Het is te gek! Heb ik meerdere keren een duinrit gemaakt. Dit bruine paard was te gek. Braaf, lekker voorwaarts en licht in de hand dus ik reed als een zonnetje. Die fjord kruising daar wil mijn vriendin altijd op. Die gaat hard hard en doet af en toe een bokje, maar verder super braaf. Niet spooky ofzo. Verder ben ik meestal met een groepje of zes, maar ze gaan ook voor jou alleen naar buiten als er verder niemand is.
Laatst bijgewerkt door Lily_Fee op 24-06-17 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 08:58

Lily_Fee schreef:
Het is te gek! Heb ik meerdere keren een duinrit gemaakt. Dit bruine paard was te gek. Braaf, lekker voorwaarts en licht in de hand dus ik reed als een zonnetje. Die fjord kruising daar wil mijn vriendin altijd op. Die gaat hard hard en doet af en toe een bokje, maar verder super braaf. Niet spookt ofzo. Verder ben ik meestal met een groepje of zes, maar ze gaan ook voor jou alleen naar buiten als er verder niemand is.


Oooo lees nu je vragen pas. Begeleiding is jong maar kundig. Meisjes van 18 en iets ouder zeg maar. Ze kennen de weg goed. Wij starten even in de bak en je zadelt zelf je paard op. Daaruit maken ze op of je kan rijden. Heb nooit gehad dat ik met mensen in de groep zat die niet kunnen rijden.

Afbeelding

* nu met foto...

Dees

Berichten: 18930
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 10:54

Ik heb dat een paar jaar geleden met een aantal vriendinnen gedaan. Is mij toen heel slecht bevallen. Geen van de paarden die we meekregen was in orde. De een had zadeldrukkingen, de ander was schier mager, zadels die niet pasten, wij waren zonder meer te zwaar voor de dieren die we meekregen (terwijl we bij reservering écht hadden aangegeven volwassen vrouwen te zijn met enkelen van ons een stevig postuur - en dan krijg je schrale beestjes van 1.60m. mee)... het was best triest.
We zijn gegaan. Het was 45 minuten over een smal pad heen, 5 minuten op het strand in 1 lijn (nog wel met galop) en vervolgens weer 45 minuten over hetzelfde smalle pad terug.

Achteraf op een terrasje hebben mijn vriendinnen elkaar bekend: "ik ben gegaan omdat ik geen stennis wilde maken, maar eigenlijk wilde ik het dier die rit niet aandoen". Omwille van de onderlinge gezelligheid wilde niemand de sfeer verpesten door de manegehouder op de misstanden te wijzen. Maar achteraf... geen van ons had willen gaan. We voelden ons allemaal opgelaten voor de dieren.

De strandrit op manege Poelenburgh is ons heel slecht bevallen. Om de toestand van de dieren maar ook om de verder volledig fantasieloze rit.

LiannePuthzy

Berichten: 7002
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 11:09

Ben daar op ponykamp geweest en toen ook een strandrit gemaakt. Vond t niet heel bijzonder, we hebben grotendeels door bos en duim gereden, stukje galop op t strand, Idd iets van 5 tot 10 min en toen weer terug
Vond t niet heel bijzonder eerlijk gezegd

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 11:25

Ik ben 1x (gewoon) op strandrit bij poelenburgh geweest en 1x op ponykamp (waar je ook 1x strandrit maakte) en vond beide keren dat je maar kort op het strand was, met kamp waren we overigens wel langer op het strand dan de 'gewone' strandrit. Het was leuk maar als ik nog een keer op strandrit wil ga ik dit denk ik wel bij een andere manege doen

*edit: je rijd vooral veel door het bos en een stukje door de duinen

Biebz

Berichten: 5520
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Strandrit manege Poelenburgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 12:15

Ik heb in 2009 een strandrit gemaakt daar.
Heb weinig van het strand meegemaakt omdat zodra we op het strand aankwamen we gelijk in rengalop gingen. Kleins stukje door het water stappen. Dan omdraaien en in rengalop terug.
Er is toen ook een meisje eraf gevallen tijdens de rengalop en paard was terug gerend. Dus hebben heel stuk terug alleen gestapt omdat er iemand liep.
En mijn pony ging in de duinen ineens liggen. Achteraf hoorde ik dat die dat altijd deed.

Toen vond ik het erg leuk en gaaf.
Achteraf vond ik het allemaal want onverantwoord gaan.

Bianca_v_s
Berichten: 87
Geregistreerd: 21-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 12:31

Bij de twee ritten die ik heb gedaan was het opstappen en meteen wegrijden het duin in... Zie ook dit topic voor meer ervaringen.

diemth
Berichten: 45
Geregistreerd: 03-05-14

Re: Strandrit manege Poelenburgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 12:45

Ik ben laatst ook geweest en kan beamen dat je wel heel lang door de duinen moet voor je kort op het strand was. Bij ons begon een van de paarden te bokken ik galop, dus ons stukje galop op het strand was ook erg kort. Logisch want je groep is zo sterk als de zwakste schakel, maar wel zonde. Pony's en paarden waren duidelijk van het manegetype, reageerden amper tot niet op het been (of de hand).

Al met al heb ik me wel vermaakt, maar zou ik niet nogmaals zoveel geld voor zo'n rit neerleggen.

maaikemuis
Berichten: 5291
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Strandrit manege Poelenburgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 13:14

Ik kan weinig enthousiast worden van deze manege.... Eerst 45 minuten stappen door het duin (draf of galop kan schijnbaar niet ivm de ondergrond), dan 5 minuten als idioten over het strand jekkeren waarbij enig zelfsturend vermogen onmogelijk blijkt aangezien de paarden zijn afgericht om bij paal x te vertrekken en bij paal y weer te stoppen en vervolgens weer 45 minuten in stap terug. Ik weet meer gevarieerde ritten.

Zonde eigenlijk, want ze zitten in 1 van de mooiste stukjes duin van Noord-Holland.

Iejoorr

Berichten: 6256
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Strandrit manege Poelenburgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 19:35

Ik heb juist goede ervaring met deze manege :D
Zowel vroeger als vrij recent. Vroeger ging je inderdaad als een gek over het strand heen, dit is afgeschaft. Je gaat nu rustig stappen, draven en normaal galopperen op het strand.

Raar dat er hier mensen zijn die 45 minuten moesten stappen. Ik kom al op deze manege sinds 2009 en heb nooit het hele eind alleen maar hoeven stappen, altijd ook stukken draf en galop.
Ondanks dat het strand misschien wat kort is, vind ik het nog altijd de moeite waard! Het bos en de duinen zijn namelijk ook prachtig <3

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Re: Strandrit manege Poelenburgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:05

Hoe heb je de rit ervaren ts?

Carlijn_09

Berichten: 84
Geregistreerd: 05-04-16
Woonplaats: Dichtbij ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 13:57

Lily_Fee schreef:
Hoe heb je de rit ervaren ts?


Ik heb de rit heel goed ervaren! De paarden waren in goede staat, geen drukplekken en goed passend tuig. Ook werden we ingedeeld op paarden die niet te klein voor ons waren, en mocht je een voorkeur voor een bepaald paard aangeven. Ik zat op een vrij nieuw paard, dat nog zenuwachtig was onder de rit, (was overigens mijn eigen keuze) en de begeleider heeft me heel goed geholpen :j Ik had echt een klik met het paard en dus heel erg genoten! Ondanks dat ze er op het strand toch een paar keer vandoor gingen :D Ook mijn vriendinnen hebben heel erg genoten. Zeker voor herhaling vatbaar!

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 15:37

Carlijn_09 schreef:
Lily_Fee schreef:
Hoe heb je de rit ervaren ts?


Ik heb de rit heel goed ervaren! De paarden waren in goede staat, geen drukplekken en goed passend tuig. Ook werden we ingedeeld op paarden die niet te klein voor ons waren, en mocht je een voorkeur voor een bepaald paard aangeven. Ik zat op een vrij nieuw paard, dat nog zenuwachtig was onder de rit, (was overigens mijn eigen keuze) en de begeleider heeft me heel goed geholpen :j Ik had echt een klik met het paard en dus heel erg genoten! Ondanks dat ze er op het strand toch een paar keer vandoor gingen :D Ook mijn vriendinnen hebben heel erg genoten. Zeker voor herhaling vatbaar!


Goed om te horen! Precies mijn ervaring