Stal 't Reelaer zomer 2020

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 12:45

Gerdjee schreef:
Ik zit er over na te denken om eventueel op TREC te gaan dit jaar! Ben in 2018 al op JT geweest :)

Superleuk! :D

Gerdjee

Berichten: 1509
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Re: Stal 't Reelaer zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 15:07

Waarin verschilt de TREC eigenlijk van de JT? Alleen de leeftijd of ga je ook wat andere dingen doen?

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 15:12

Gerdjee schreef:
Waarin verschilt de TREC eigenlijk van de JT? Alleen de leeftijd of ga je ook wat andere dingen doen?

Hoofdzakelijk verschilt de leeftijd inderdaad. Verder doe je meestal wat TREC oefeningen. Zo hebben wij afgelopen jaar de MA baan gedaan: zo snel mogelijk stappen en zo langzaam mogelijk galopperen. Verder hebben we wel eens laaghangende takken gedaan bijv. Ook teken je vaak voor de buitenrit op dinsdag een kaartje in en ga je met z'n allen de goede weg zoeken. Onderweg hebben ze dan vaak ergens een baken(pion) opgehangen die je moet vinden. En onderweg op trektocht mag je vaak om de beurt een stukje voorop rijden(en kaartlezen). Hoe en wat je precies doet hangt vaak een beetje af van wat de groep leuk vindt. Vaak vraagt de BG wel of er bepaalde dingen zijn die de groep graag wil doen qua TREC.

Gerdjee

Berichten: 1509
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 15:35

Anja_96 schreef:
Gerdjee schreef:
Waarin verschilt de TREC eigenlijk van de JT? Alleen de leeftijd of ga je ook wat andere dingen doen?

Hoofdzakelijk verschilt de leeftijd inderdaad. Verder doe je meestal wat TREC oefeningen. Zo hebben wij afgelopen jaar de MA baan gedaan: zo snel mogelijk stappen en zo langzaam mogelijk galopperen. Verder hebben we wel eens laaghangende takken gedaan bijv. Ook teken je vaak voor de buitenrit op dinsdag een kaartje in en ga je met z'n allen de goede weg zoeken. Onderweg hebben ze dan vaak ergens een baken(pion) opgehangen die je moet vinden. En onderweg op trektocht mag je vaak om de beurt een stukje voorop rijden(en kaartlezen). Hoe en wat je precies doet hangt vaak een beetje af van wat de groep leuk vindt. Vaak vraagt de BG wel of er bepaalde dingen zijn die de groep graag wil doen qua TREC.



Klinkt heel leuk! Thanks voor de uitgebreide uitleg :D

noaxxhorses
Berichten: 15
Geregistreerd: 03-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 15:55

hoi wat een leuk topic ik ga dit jaar op cross kamp ik wilde graag 14+ maar deii zit als vol dus ga ik naar 11+ *\o/* ik had een paar vraagjes want ik ga dit keer voor het eerst.
1 wat zijn leuke paarden en hoe wordt het verdeelt
2 wat doe je allemaal tijdens de crossweek
3 wie gaan er nog meer

ik hoop dat er mensen zijn dit me kunne helpen <3

Myka

Berichten: 725
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Re: Stal 't Reelaer zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 17:47

Leuk! Welke week ga je?
Volgens mij mag je aan het begin van de week aangeven welk soort paarden of pony's je leuk vind, en welke paarden je normaal rijdt. Dat is in ieder geval bij de JT zo! :j

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 18:36

noaxxhorses schreef:
hoi wat een leuk topic ik ga dit jaar op cross kamp ik wilde graag 14+ maar deii zit als vol dus ga ik naar 11+ *\o/* ik had een paar vraagjes want ik ga dit keer voor het eerst.
1 wat zijn leuke paarden en hoe wordt het verdeelt
2 wat doe je allemaal tijdens de crossweek
3 wie gaan er nog meer

ik hoop dat er mensen zijn dit me kunne helpen <3

Wat leuk dat je gaat, welke week kom je?
1. Er zijn heel veel paarden en ze zijn eigenlijk allemaal leuk! Iedereen heeft natuurlijk zijn voorkeuren. En daarom mag je op de eerste avond aangeven op wat voor soort pony's/paarden je normaal rijdt en waar je graag op wil rijden die week. Crosskamp wisselt dan vaak een beetje af qua paarden, maar we houden zoveel mogelijk rekening met wat je leuk vindt!
2. Een heleboel! Sowieso ga je elke dag in de crossweides rijden. Verder doe je een keer politietraining, buitenrijtraining, puissance springen en ga je een keer op buitenrit. 's Avonds doe je ook nog leuke spellen en op vrijdagavond is er de bonte avond! Een gevarieerde week dus!

Wie weet reageren er in dit topic nog wel mensen die op crossweek gaan! Zelf ga ik op TREC in week 3 en begeleid ik ook een paar weekjes :D

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 09:11

Ziet er gaaf uit zeg! Woon er zo dichtbij maar wist niet dat het daar zo uitgebreid was qua aanbod.
Geven ze ook privé lessen?

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-20 14:44

Kristy1998x schreef:
Ziet er gaaf uit zeg! Woon er zo dichtbij maar wist niet dat het daar zo uitgebreid was qua aanbod.
Geven ze ook privé lessen?

De meesten in dit topic hebben net als ik vooral ervaring met de zomerkampen :) Maar ik denk dat ze ook wel privélessen doen, er staat in ieder geval wel iets over op de site: https://reelaer.nl/privelessen/. En anders zou ik gewoon eens mailen of bellen als je meer wil weten!

Lvn_kanjer
Berichten: 5
Geregistreerd: 13-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 20:32

Ik ben er dit jaar ook weer bij! :D Ik ga Trec week 2! En begeleid ook nog cross

Nu al zin in de zomer! ;)

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-20 20:42

Lvn_kanjer schreef:
Ik ben er dit jaar ook weer bij! :D Ik ga Trec week 2! En begeleid ook nog cross

Nu al zin in de zomer! ;)

Hee :wave:
Jaa, superleuk! Ik heb er ook al weer zin in, laat die zomer maar komen {:}

cecile2003

Berichten: 43
Geregistreerd: 05-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 17:22

Ik ga komende zomer jt van 26 juli tot 1 augustus zijn er anderen die dan ook gaan?

Myka

Berichten: 725
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 20:47

Klopt het dat er nu vaker trec is dan vorig jaar? Leuk hoor.

Ben ook benieuwd of er dit jaar nieuwe paarden komen in vergelijking met vorig jaar. :D

Lisavos11

Berichten: 52
Geregistreerd: 01-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 20:53

Het is daar zo leuk!! Jaren geleden ooit zelf begeleider geweest, het was echt super!

Kristy1998x schreef:
Ziet er gaaf uit zeg! Woon er zo dichtbij maar wist niet dat het daar zo uitgebreid was qua aanbod.
Geven ze ook privé lessen?

Dat doen ze!

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-20 21:03

cecile2003 schreef:
Ik ga komende zomer jt van 26 juli tot 1 augustus zijn er anderen die dan ook gaan?

Superleuk! :D

Arnon schreef:
Klopt het dat er nu vaker trec is dan vorig jaar? Leuk hoor.

Ben ook benieuwd of er dit jaar nieuwe paarden komen in vergelijking met vorig jaar. :D

Er is dit jaar inderdaad veel trec :j En ja er zullen vast weer een paar nieuwe paarden komen van de zomer! Ga je zelf ook nog komende zomer?

Lisavos11 schreef:
Het is daar zo leuk!! Jaren geleden ooit zelf begeleider geweest, het was echt super!

Kristy1998x schreef:
Ziet er gaaf uit zeg! Woon er zo dichtbij maar wist niet dat het daar zo uitgebreid was qua aanbod.
Geven ze ook privé lessen?

Dat doen ze!

Wat leuk zeg! Ik vind het er ook echt superleuk, ga niet voor niks alweer voor het 5e jaar op trec en ben inmiddels ook begeleiding :D

Dragiony
Berichten: 36
Geregistreerd: 06-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 22:14

cecile2003 schreef:
Ik ga komende zomer jt van 26 juli tot 1 augustus zijn er anderen die dan ook gaan?

Late reactie, maar ik ga die week!

Myka

Berichten: 725
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 15:24

Kijken jullie ook de vlogs? *\o/*

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-20 14:16

Arnon schreef:
Kijken jullie ook de vlogs? *\o/*

Ja, leuk hè :)

Myka

Berichten: 725
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Re: Stal 't Reelaer zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:37

Ja ik vind die nieuwe haflinger heel leuk haha, lekker eigenwijs. <3

En ik ben heel benieuwd naar het veulentje!

_AnnikaE
Berichten: 1
Geregistreerd: 03-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 20:42

Hi, ik wil mij opgeven voor de crossweek 14+. Ik ben hier nog nooit geweest. Weten jullie of het een leuke week is? En zijn er nog paarden/ pony´s (ben niet zo groot en zwaar :D ) aan te raden?

flowerin
Berichten: 116
Geregistreerd: 27-02-16

Re: Stal 't Reelaer zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 20:47

Crossweek 14+ is dit jaar nieuw dus zijn nog geen ervaringen over bekend. Zelf ben ik zowel op trektocht als op cross driedaagse (en ruiterbewijs weekend) geweest en was het allemaal super leuk!

Je rijd veel op de crossweides en krijgt fijne instructie. Ook is het vooral heel gezellig met elkaar.

Ze hebben een hoop paarden en pony's en ze zijn allemaal erg leuk! Echt voor ieder wat wils. Als je een paard/pony niet zo leuk vindt mag je dat aangeven en daar wordt goed rekening mee gehouden. Aan het begin van de week vertel je wat voor paard/pony's je thuis rijd en wat je leuk vindt om te rijden. Zo kiezen ze een paard/pony voor je uit!

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-20 21:35

_AnnikaE schreef:
Hi, ik wil mij opgeven voor de crossweek 14+. Ik ben hier nog nooit geweest. Weten jullie of het een leuke week is? En zijn er nog paarden/ pony´s (ben niet zo groot en zwaar :D ) aan te raden?

Crossweek 14+ is inderdaad nieuw dit jaar. Maar het idee hiervan is een leuke uitdagende crossweek met leeftijdgenoten, waarbij je lekker veel in de crossweides gaat rijden. Lekker crosshindernissen springen dus! Verder is er ruimte om een dag een dagtocht/lange buitenrit te maken. Een week op 't Reelaer is altijd supergezellig, er hangt een hele leuke sfeer. Ik heb het er altijd super naar mijn zin!
Paarden en pony's zijn er genoeg, allerlei soorten, maten en karakters, zeker voor ieder wat wils! Eigenlijk zijn er alleen maar leuke paarden op 't Reelaer, ik heb er inmiddels best een aantal gereden en vond ze allemaal leuk! Tuurlijk heeft ieder zo z'n voorkeuren en als je iets niet leuk vindt, mag je het zeker aangeven!

Sabahartje

Berichten: 372
Geregistreerd: 25-11-13

Re: Stal 't Reelaer zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 09:32

Maar mag je ook met je eigen paard of niet?

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 09:47

Sabahartje schreef:
Maar mag je ook met je eigen paard of niet?

Ja hoor, ook met eigen paard mag je komen! :)

Loena_Mare
Berichten: 3
Geregistreerd: 15-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 18:25

Hallo ik ga deze zomer met 2 vriendinnen op kamp in de week van 2 tot 8 augustus :). Ik had nog een vraagje ik weet dat er al een tijd niet is gereageerd maar alsnog stel ik hem en hoop op een antwoord. Met hoeveel mensen ben je ongeveer op kamp? Ik rijd wel 6 jaar maar ik heb vooral tot nu toe eigenlijk niet zo heel veel springervaring is dit heel erg? In ieder geval heb ik veel zin in het kamp en laat mij alsjeblieft weten als je ook van 2 tot 8 augustus gaat *\o/*