Stal 't Reelaer zomer 2020

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bowo
Berichten: 2838
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 18:52

Loena_Mare schreef:
Hallo ik ga deze zomer met 2 vriendinnen op kamp in de week van 2 tot 8 augustus :). Ik had nog een vraagje ik weet dat er al een tijd niet is gereageerd maar alsnog stel ik hem en hoop op een antwoord. Met hoeveel mensen ben je ongeveer op kamp? Ik rijd wel 6 jaar maar ik heb vooral tot nu toe eigenlijk niet zo heel veel springervaring is dit heel erg? In ieder geval heb ik veel zin in het kamp en laat mij alsjeblieft weten als je ook van 2 tot 8 augustus gaat *\o/*

Er zijn meestal 4 groepen met iets van 8-9 mensen dacht ik. Maar vanwege corona zullen de groepen nu wel kleiner zijn neem ik aan.

Ga je op een crosskamp of JT? Bij crosskamp is het meestal wel leuker als je een beetje springervaring hebt, dan kan je wat hoger springen. JT geldt een beetje hetzelfde, maar maakt het wel minder uit omdat JT minder springt
Ik zou het wel even aangeven tijdens het voorstelrondje, dan kan er rekening mee worden gehouden met het indelen van de paarden /pony's

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 18:54

Loena_Mare schreef:
Hallo ik ga deze zomer met 2 vriendinnen op kamp in de week van 2 tot 8 augustus :). Ik had nog een vraagje ik weet dat er al een tijd niet is gereageerd maar alsnog stel ik hem en hoop op een antwoord. Met hoeveel mensen ben je ongeveer op kamp? Ik rijd wel 6 jaar maar ik heb vooral tot nu toe eigenlijk niet zo heel veel springervaring is dit heel erg? In ieder geval heb ik veel zin in het kamp en laat mij alsjeblieft weten als je ook van 2 tot 8 augustus gaat *\o/*

Hoi, wat leuk dat je komt! Ga je op crossweek of JT? Een groep bestaat uit maximaal 10 personen en je hebt 2 begeleiders. Dat je niet heel veel springervaring hebt is niet erg, er zijn hindernissen voor ieder niveau, van 20 cm tot 70/80 cm. Voor ieder wat wils dus! :D

cecile2003

Berichten: 43
Geregistreerd: 05-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 20:16

Loena_Mare schreef:
Hallo ik ga deze zomer met 2 vriendinnen op kamp in de week van 2 tot 8 augustus :). Ik had nog een vraagje ik weet dat er al een tijd niet is gereageerd maar alsnog stel ik hem en hoop op een antwoord. Met hoeveel mensen ben je ongeveer op kamp? Ik rijd wel 6 jaar maar ik heb vooral tot nu toe eigenlijk niet zo heel veel springervaring is dit heel erg? In ieder geval heb ik veel zin in het kamp en laat mij alsjeblieft weten als je ook van 2 tot 8 augustus gaat *\o/*




Als je geen springervaring is niet erg! Ze geven er goed les, aardige instructrice en hele leuke paarden. Als je geen klik hebt met je paard kan je altijd wisselen ik viel er in me 1e les af en heb toen 2 verschillende andere paarden geprobeerd! Ik ga wel in een andere week op jt

Mirre1415

Berichten: 341
Geregistreerd: 17-10-19
Woonplaats: Somewhere only we know

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:23

cecile2003 schreef:
Ik ga komende zomer jt van 26 juli tot 1 augustus zijn er anderen die dan ook gaan?

Ik ga dan ook ahah!

cecile2003

Berichten: 43
Geregistreerd: 05-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:55

Mirre1415 schreef:
cecile2003 schreef:
Ik ga komende zomer jt van 26 juli tot 1 augustus zijn er anderen die dan ook gaan?

Ik ga dan ook ahah!


Oh super leuk haha! Ik ga samen met een vriendin! Misschien leuk om een groepsapp te maken met zn 3en om elkaar alvast te leren kennen

Mirre1415

Berichten: 341
Geregistreerd: 17-10-19
Woonplaats: Somewhere only we know

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 07:41

cecile2003 schreef:
Oh super leuk haha! Ik ga samen met een vriendin! Misschien leuk om een groepsapp te maken met zn 3en om elkaar alvast te leren kennen

Jaaa ik ga ook met een vriendin dus ff vragen hahah

Nog een vraagje:
Wat raden jullie aan om mee te nemen? Want ik heb het gevoel dat ze bij de site redelijk weinig hebben neergezet en ik ben zo iemand die dan dingen vergeet haha

Loena_Mare
Berichten: 3
Geregistreerd: 15-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 09:19

Bedankt iedereen voor de antwoorden :) . Ik kijk uit naar het ponykamp!

Mischa_love
Berichten: 36
Geregistreerd: 22-09-19
Woonplaats: Overijssel

Re: Stal 't Reelaer zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 09:38

Ahh, ik wilde heel graag, maar toen ik keek as het al vol helaas, ik ga nu naar de hazelhorst. Hopelijk ben ik er volgend jaar wel optijd bij, dan da ik ook naar de crossweek :o

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 17:08

Mirre1415 schreef:
cecile2003 schreef:
Oh super leuk haha! Ik ga samen met een vriendin! Misschien leuk om een groepsapp te maken met zn 3en om elkaar alvast te leren kennen

Jaaa ik ga ook met een vriendin dus ff vragen hahah

Nog een vraagje:
Wat raden jullie aan om mee te nemen? Want ik heb het gevoel dat ze bij de site redelijk weinig hebben neergezet en ik ben zo iemand die dan dingen vergeet haha

Even een greep uit mijn inpaklijst van dingen die niet op de site staan:
- 3 a 4 rijbroeken(meestal heb ik aan 3 genoeg, maar als je een regenachtige week hebt, of er vaak mee door de waterbak gaat, zou 4 ook handig kunnen zijn)
- minimaal voor elke dag een schoon shirt om in paard te rijden
- wat voor shirts geldt, geldt ook voor sokken :)
- een kort broekje wat onder je paardrijbroek kan voor in de waterbak, dan kun je je rijbroek uit doen en met je korte broek zonder zadel in de waterbak, scheelt een natte vieze rijbroek ;)
- oude schoenen voor in de waterbak
- normale kleding en schoenen voor 's avonds
- warme trui/vest voor 's avonds
- stekkerdoos om je telefoon/camera/GoPro oid op te laden

Voor op trektocht natuurlijk een heuptasje. Ik vind ik het ook altijd handig om zelf alvast 1 of 2 plastic flesjes van een halve liter mee te nemen, dan kun je daar wat te drinken in doen voor onderweg. Dit mogen geen harde flessen zijn(dus geen bidon of dopper bijvoorbeeld). Op stal kun je evt. wel flesjes AA drank kopen, maar persoonlijk heb ik liever een flesje met wat meer inhoud. Een tussendoortje wat makkelijk mee te nemen is in je heuptasje is ook fijn. Op donderdag smeer je wel boterhammen voor de lunch om mee te nemen, maar als je verder nog iets wil tussendoor moet je dat zelf meenemen. Bij een camping waar je overnacht op trektocht moet je €0,50 betalen voor de douche, als het nodig is kun je wel geld wisselen, maar wel handig om alvast zelf een muntje van €0,50 mee te nemen(de meeste mensen hebben aan 1 muntje genoeg, tenzij je echt heel uitgebreid je haar wil wassen bijvoorbeeld).

Ik denk dat dit het belangrijkste wel was. Ik zou ook een beetje naar de weersverwachting kijken voor wat mee te nemen. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!

Mischa_love schreef:
Ahh, ik wilde heel graag, maar toen ik keek as het al vol helaas, ik ga nu naar de hazelhorst. Hopelijk ben ik er volgend jaar wel optijd bij, dan da ik ook naar de crossweek :o

Jammer! Het ging de laatste tijd ook erg hard met de boekingen volgens mij!

Mirre1415

Berichten: 341
Geregistreerd: 17-10-19
Woonplaats: Somewhere only we know

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 20:03

Super fijn! Is het trouwens bij 1 camping dat je geld moet betalen voor de douche of geld dat voor alle drie (ik dacht zoveel)?

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 20:20

Mirre1415 schreef:
Super fijn! Is het trouwens bij 1 camping dat je geld moet betalen voor de douche of geld dat voor alle drie (ik dacht zoveel)?

Dat is bij maar 1 camping. Je komt op trektocht langs 2(van de in totaal 3 mogelijke) overnachtingsplekken. Langs welke twee je komt is afhankelijk van de route. Je hebt de 'oude' en de 'nieuwe'(die inmiddels niet echt nieuw meer is :+ ) route. Bij de oude route kom je langs 2 campings(waarvan je dus bij 1 moet betalen voor de douche). Bij de nieuwe route kom je langs een camping(die waar je voor de douche moet betalen) en slaap je een nacht bij één van de eigenaresses van stal. Langs de camping waar je voor de douche moet betalen kom je dus sowieso :)

Mirre1415

Berichten: 341
Geregistreerd: 17-10-19
Woonplaats: Somewhere only we know

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 21:36

Anja_96 schreef:
Mirre1415 schreef:
Super fijn! Is het trouwens bij 1 camping dat je geld moet betalen voor de douche of geld dat voor alle drie (ik dacht zoveel)?

Dat is bij maar 1 camping. Je komt op trektocht langs 2(van de in totaal 3 mogelijke) overnachtingsplekken. Langs welke twee je komt is afhankelijk van de route. Je hebt de 'oude' en de 'nieuwe'(die inmiddels niet echt nieuw meer is :+ ) route. Bij de oude route kom je langs 2 campings(waarvan je dus bij 1 moet betalen voor de douche). Bij de nieuwe route kom je langs een camping(die waar je voor de douche moet betalen) en slaap je een nacht bij één van de eigenaresses van stal. Langs de camping waar je voor de douche moet betalen kom je dus sowieso :)


Top dankjewel!!
Nou bij mij is het aftellen al begonnen haha! Nog 1 maand en 10 dagen hahahah

Ginny135
Berichten: 313
Geregistreerd: 02-08-16

Re: Stal 't Reelaer zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 23:32

Hopelijk horen we snel welke vorm de kampen aannemen, ik heb er zo veel zin in!

cecile2003

Berichten: 43
Geregistreerd: 05-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 08:31

Ginny135 schreef:
Hopelijk horen we snel welke vorm de kampen aannemen, ik heb er zo veel zin in!

Ja precies! Had al wel gelezen over kamp bubbels enzo vond dat echt een beetje dom maarja we zullen zien.

xSannee

Berichten: 4366
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:35

Wat leuk dat jullie allemaal komen! Anja heeft volgens mij de vragen al goed beantwoord *D

We zijn heel hard bezig met de informatie over de kampen deze zomer! Er is veel om overna te denken ivm. corona, maar hopelijk kunnen we het zo snel mogelijk vertellen! :D

Juliette

Berichten: 1167
Geregistreerd: 29-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:22

Hi allemaal!

Door de corona ga ik niet meer op zomervakantie en hierdoor komt mijn “vakantiebudget” vrij. Ik ben een paar jaar geleden (2016 geloof ik) voor het eerst op JT geweest en wat was dat gaaf! Heb toen op Mirquis gereden en ook nog wegens omstandigheden even op Bergamo en Onyx. :D Toen in september ben ik nog terug geweest om mijn ruiterbewijs te halen, dit was ook een super leuke ervaring! Maar nu kreeg ik een berichtje van een vriendinnetje die op TREC gaat en oei dat klinkt toch wel heel erg leuk. :))
Ik ben dan 19 dus JT gaat niet meer, maar TREC lijkt er wat dat betreft erg op geloof ik. Het enige waar ik een beetje mee zit zijn de kosten. Ik begrijp dat het geen standaard ponykamp is natuurlijk, maar het is toch wel veel geld. Ik weet ook nog dat toen op de vrijdag we maar “kort” hadden gereden en dat vond ik toen ook erg jammer, hierdoor had je toch een minder trektocht gevoel. Daar moet ik nog eventjes goed over nadenken dus. Hoe dan ook vind ik het gezellig om hier een beetje mee te lezen! (En waarschijnlijk te veel in de verleiding te komen :+ )

cecile2003

Berichten: 43
Geregistreerd: 05-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:59

Juliette schreef:
Hi allemaal!

Door de corona ga ik niet meer op zomervakantie en hierdoor komt mijn “vakantiebudget” vrij. Ik ben een paar jaar geleden (2016 geloof ik) voor het eerst op JT geweest en wat was dat gaaf! Heb toen op Mirquis gereden en ook nog wegens omstandigheden even op Bergamo en Onyx. :D Toen in september ben ik nog terug geweest om mijn ruiterbewijs te halen, dit was ook een super leuke ervaring! Maar nu kreeg ik een berichtje van een vriendinnetje die op TREC gaat en oei dat klinkt toch wel heel erg leuk. :))
Ik ben dan 19 dus JT gaat niet meer, maar TREC lijkt er wat dat betreft erg op geloof ik. Het enige waar ik een beetje mee zit zijn de kosten. Ik begrijp dat het geen standaard ponykamp is natuurlijk, maar het is toch wel veel geld. Ik weet ook nog dat toen op de vrijdag we maar “kort” hadden gereden en dat vond ik toen ook erg jammer, hierdoor had je toch een minder trektocht gevoel. Daar moet ik nog eventjes goed over nadenken dus. Hoe dan ook vind ik het gezellig om hier een beetje mee te lezen! (En waarschijnlijk te veel in de verleiding te komen :+ )



Maar hoeveel km leg je dan af want zag dat je de eerste dag ook maar 20 km aflegt das ook niet veel...

_Caitlinnn

Berichten: 3404
Geregistreerd: 04-07-10
Woonplaats: Heukelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 13:51

Er word best veel gereden gedurende de week. :)
Op zondag avond rij je 1x. Op maandag en dinsdag rij je twee keer. Waarvan crossen, politie training, zwemmen met de paarden, buitenrijtraining, de cross etc. een buitenrit op dinsdag. Dat is dus niet even 45 min, maar wel echt rijden.

Afhankelijk van je route rij je woensdag, donderdag en vrijdag andere afstanden.
Maar zeker minimaal 3 uur en op donderdag ben je zelfs vaak 6 uur onderweg.
Ik vind het juist altijd wel fijn als de vrijdag iets korter is dan de andere dagen omdat je dan daarna lekker rustig aan kan doen en aan de slag kan voor de bonte avond. :)

Ben benieuwd of je gaat Juliette haha :P overigens mag je nog wel gewoon op JT als je 19 bent hoor.

cecile2003

Berichten: 43
Geregistreerd: 05-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 14:47

_Caitlinnn schreef:
Er word best veel gereden gedurende de week. :)
Op zondag avond rij je 1x. Op maandag en dinsdag rij je twee keer. Waarvan crossen, politie training, zwemmen met de paarden, buitenrijtraining, de cross etc. een buitenrit op dinsdag. Dat is dus niet even 45 min, maar wel echt rijden.

Afhankelijk van je route rij je woensdag, donderdag en vrijdag andere afstanden.
Maar zeker minimaal 3 uur en op donderdag ben je zelfs vaak 6 uur onderweg.
Ik vind het juist altijd wel fijn als de vrijdag iets korter is dan de andere dagen omdat je dan daarna lekker rustig aan kan doen en aan de slag kan voor de bonte avond. :)

Ben benieuwd of je gaat Juliette haha :P overigens mag je nog wel gewoon op JT als je 19 bent hoor.


Ja oke maar ik had me bij een trektocht toch afstanden van 30 km verwacht haha maar hoe lang rij je vrijdags dan?

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 15:40

cecile2003 schreef:
_Caitlinnn schreef:
Er word best veel gereden gedurende de week. :)
Op zondag avond rij je 1x. Op maandag en dinsdag rij je twee keer. Waarvan crossen, politie training, zwemmen met de paarden, buitenrijtraining, de cross etc. een buitenrit op dinsdag. Dat is dus niet even 45 min, maar wel echt rijden.

Afhankelijk van je route rij je woensdag, donderdag en vrijdag andere afstanden.
Maar zeker minimaal 3 uur en op donderdag ben je zelfs vaak 6 uur onderweg.
Ik vind het juist altijd wel fijn als de vrijdag iets korter is dan de andere dagen omdat je dan daarna lekker rustig aan kan doen en aan de slag kan voor de bonte avond. :)

Ben benieuwd of je gaat Juliette haha :P overigens mag je nog wel gewoon op JT als je 19 bent hoor.


Ja oke maar ik had me bij een trektocht toch afstanden van 30 km verwacht haha maar hoe lang rij je vrijdags dan?

Afhankelijk van welke kant je op gaat rijd je de woensdag ongeveer 4 uur, donderdag 6 uur en vrijdag 3 uur. Als je hem andersom rijdt dus woensdag 3 uur, donderdag 6 uur en vrijdag ongeveer 4 uur. In totaal rijd je zo'n 65 km gedurende de hele trektocht. Best een behoorlijke afstand dus! Ik vind de routes qua lengte zelf altijd heel fijn, precies lang genoeg :)

Juliette

Berichten: 1167
Geregistreerd: 29-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 19:15

@anja ja zo bij elkaar is het toch wel een hele rit! :D

@caitlin ah oke! Vriendinnetje zou met TREC gaan dus mijn voorkeur gaat dan ook daar naar uit. :o Mag je met 19 jaar wel ook op TREC?

_Caitlinnn

Berichten: 3404
Geregistreerd: 04-07-10
Woonplaats: Heukelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 19:19

Juliette schreef:
@anja ja zo bij elkaar is het toch wel een hele rit! :D

@caitlin ah oke! Vriendinnetje zou met TREC gaan dus mijn voorkeur gaat dan ook daar naar uit. :o Mag je met 19 jaar wel ook op TREC?


Ja zeker :) leuk juist !
Maar stel dat je vriendin op JT zou gaan zou je met 19 jaar ook nog mee kunnen dat bedoelde ik meer .

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 20:53

cecile2003 schreef:
Ginny135 schreef:
Hopelijk horen we snel welke vorm de kampen aannemen, ik heb er zo veel zin in!

Ja precies! Had al wel gelezen over kamp bubbels enzo vond dat echt een beetje dom maarja we zullen zien.

Op de website staat inmiddels een update onder het kopje crossweek/jongerentrektocht een pagina met de maatregelen voor de zomer: https://reelaer.nl/aanpassing-programma ... atregelen/ :) Is alleen nog niet definitief.

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 08:28

Anja_96 schreef:
Op de website staat inmiddels een update onder het kopje crossweek/jongerentrektocht een pagina met de maatregelen voor de zomer: https://reelaer.nl/aanpassing-programma ... atregelen/ :) Is alleen nog niet definitief.


Wat fijn dat het toch -in aangepaste vorm- door lijkt te kunnen gaan!


cecile2003 schreef:
Juliette schreef:
Hi allemaal!

Door de corona ga ik niet meer op zomervakantie en hierdoor komt mijn “vakantiebudget” vrij. Ik ben een paar jaar geleden (2016 geloof ik) voor het eerst op JT geweest en wat was dat gaaf! Heb toen op Mirquis gereden en ook nog wegens omstandigheden even op Bergamo en Onyx. :D Toen in september ben ik nog terug geweest om mijn ruiterbewijs te halen, dit was ook een super leuke ervaring! Maar nu kreeg ik een berichtje van een vriendinnetje die op TREC gaat en oei dat klinkt toch wel heel erg leuk. :))
Ik ben dan 19 dus JT gaat niet meer, maar TREC lijkt er wat dat betreft erg op geloof ik. Het enige waar ik een beetje mee zit zijn de kosten. Ik begrijp dat het geen standaard ponykamp is natuurlijk, maar het is toch wel veel geld. Ik weet ook nog dat toen op de vrijdag we maar “kort” hadden gereden en dat vond ik toen ook erg jammer, hierdoor had je toch een minder trektocht gevoel. Daar moet ik nog eventjes goed over nadenken dus. Hoe dan ook vind ik het gezellig om hier een beetje mee te lezen! (En waarschijnlijk te veel in de verleiding te komen :+ )



Maar hoeveel km leg je dan af want zag dat je de eerste dag ook maar 20 km aflegt das ook niet veel...


Op aantal km en uren rijden per dag is al duidelijk antwoord gegeven. Alle dagen aardig lang dus! Gevalletje “time flies when you’re having fun”
Ik vond het iig wel prettig om de laatste dag niet nog een suuuuper lange rit te maken. M’n zitvlees is er dan ook wel een beetje klaar mee :+

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:26

cecile2003 schreef:
Ja oke maar ik had me bij een trektocht toch afstanden van 30 km verwacht haha maar hoe lang rij je vrijdags dan?


Afbeelding

Dit heb ik op endomondo bijgehouden op JT tijdens de trektocht. Dus toch 85 km afgelegd. Ik was trouwens ook 19 op JT, was wel 1 van de oudere, maar het stoorde me eigenlijk niet