Stal Bakker Zijldijk, hoe is het daar nu?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Foaly

Berichten: 4908
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Stal Bakker Zijldijk, hoe is het daar nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 13:14

Hoi allemaal,

Een hele, hele, héle lange tijd geleden begon ik met lessen op Stal Bakker, Zijldijk. Inmiddels ben ik daar nu 4 jaar weg, en ik vroeg me af hoe het daar nu is. Welke pony's en paarden zijn er nog, geeft Jannie er nog les etc, etc. Ik ben gewoon nieuwsgierig en ik hoop dat hier mensen zitten die me meer kunnen vertellen :o

De paarden/pony's die er stonden toen ik wegging:

Wodan
Amigo
Speedy
Solar
Herica
Paddington
Koraat
Friendly (die is inmiddels overleden, hoorde ik?)
Pandour
Bart
Zoef
Pepper
Bruin
Muis
Power Ball
Vladimir
Jade
Kansas
(En volgens mij vergeet ik dan nog een paar(d) /3 )
O, en Cartouche en Joy reden ook af en toe mee met de gevorderdenles. Maar Joy is ook overleden, volgens mij?

Foaly

Berichten: 4908
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Stal Bakker Zijldijk, hoe is het daar nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 20:31

*bump*

Niemand?

Irizz2

Berichten: 385
Geregistreerd: 03-11-11

Re: Stal Bakker Zijldijk, hoe is het daar nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:29

De paarden: Dura, karaat, nemo en jade.
De pony's: Amigo, bartje, boomer, chloe, paddington,pendour, pepper , power ball, spirit, vladimir, whiskey en zoef.
Maar ik heb dit van internet duss ik weet niet echt of het waar is .

Uppojono

Berichten: 3638
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Re: Stal Bakker Zijldijk, hoe is het daar nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:34

Wat leuk, een topic over Stal Bakker. Op Stal Bakker, gaat het prima.. Jannie geeft nog wel les, maar nog maar 2 uur op de vrijdagmiddag. Voor de rest geven, Heidi, Thamar, Marloes, Jeanne, Henk, Martinus, Elly May en ik nog les. Zijn wel wat veranderingen in de paarden.

Dura, Amigo, Boomer, Nemo, Zozorieke, Roulette, Karaat, Spirit, Chloë, Whiskey, Pandour, Vladimir, Pepper, Bart, Zoef, PowerBall, Jade en Paddington.
Wodan is inmiddels een eigen pony. Solar is als speelpony weggegaan, werd te oud. Speedy is met pensioen en geniet wat een lekker lui leven, maar is nog wel op Stal Bakker. Herica en Kansas zijn er ook niet meer, beide als recreatiepaard weggegaan. Friendly en Muis zijn overleden. Friendly aan koliek en Muis lag op een dag dood in zijn stal, heel sneu.
Cartouche is ook verkocht, en die is nu van meisjes die ook op bokt zitten.
Joy was mijn paard, maar die heb ik in april helaas moeten laten inslapen. Ze was oud en was gewoon op, heel verdrietig. Had d'r graag nog jaren gehad.

Maar wie ben jij dan?

Webbie123
Berichten: 53
Geregistreerd: 09-11-11
Woonplaats: Oosten des lands

Re: Stal Bakker Zijldijk, hoe is het daar nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:36

Altijd leuk zon topic :)

san4nie
Berichten: 3576
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Stal Bakker Zijldijk, hoe is het daar nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:28

Ik rijd ook bij Stal Bakker.. Maar volgens mij is alles al verteld! :+

Foaly

Berichten: 4908
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 21:02

Goh, er is dus best een hoop veranderd... maar wat wil je ook in 4 jaar :P Ik had wel verwacht dat Speedy óf dood óf met pensioen zou zijn, die was al oud toen ik begon met lessen :D. Dat Friendly koliek had gekregen had ik wel gehoord, maar Muis wist ik niet. Wat sneu, daar heb ik mn eerste les op gehad, en veel kindjes met mij denk ik :(:) Ik mis Bruin trouwens nog in het rijtje... wat is daar mee gebeurd?

Ik ben trouwens Christine, heb eerst op de woensdagmiddag gereden bij Jannie en daarna op de zaterdagochtend. Ik heb les gehad van o.a. Marjon, Aliedje, Elly May, Manoe en Daan (Uppojono! Leuk je te zien *D) Heb ook een tijdje meegeholpen met de beginners in de les voor mij, opzadelen en poetsen etc.

Ik heb het altijd enorm naar mn zin gehad daar en nog steeds goede herinneringen aan bv de honden, alle pony's/paarden en de mensen die daar rondliepen.. altijd gezellig!

Uppojono

Berichten: 3638
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Re: Stal Bakker Zijldijk, hoe is het daar nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:11

Ow ja, jou ken ik nog wel. Je reed veel op Herica en Paddington..

Bruin was ik even vergeten.. Die is inmiddels ook een eigen pony en staat nog steeds op Stal Bakker..

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Stal Bakker Zijldijk, hoe is het daar nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:00

Volgens mij heb ik nog bij jou in de les gereden, ik denk dat ik je ken, naam komt me bekend voor!

Foaly

Berichten: 4908
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 23:27

Carolien: Dat zou best kunnen. Jouw naam komt me iig ook bekend voor :) Dat zou dan denk ik de zaterdagles van half 12 tot half 1 geweest zijn?

Ow, en ik kwam achter nog een pony die ik vergeten ben: Mieke. Altijd zo sociaal en lief tegen andere paarden :+

Uppojono

Berichten: 3638
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Re: Stal Bakker Zijldijk, hoe is het daar nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 11:53

Mieke is ook weg. Die was langdurig kreupel..

Marrjjollein

Berichten: 1682
Geregistreerd: 16-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:05

Foaly schreef:
Goh, er is dus best een hoop veranderd... maar wat wil je ook in 4 jaar :P Ik had wel verwacht dat Speedy óf dood óf met pensioen zou zijn, die was al oud toen ik begon met lessen :D. Dat Friendly koliek had gekregen had ik wel gehoord, maar Muis wist ik niet. Wat sneu, daar heb ik mn eerste les op gehad, en veel kindjes met mij denk ik :(:) Ik mis Bruin trouwens nog in het rijtje... wat is daar mee gebeurd?

Ik ben trouwens Christine, heb eerst op de woensdagmiddag gereden bij Jannie en daarna op de zaterdagochtend. Ik heb les gehad van o.a. Marjon, Aliedje, Elly May, Manoe en Daan (Uppojono! Leuk je te zien *D) Heb ook een tijdje meegeholpen met de beginners in de les voor mij, opzadelen en poetsen etc.

Ik heb het altijd enorm naar mn zin gehad daar en nog steeds goede herinneringen aan bv de honden, alle pony's/paarden en de mensen die daar rondliepen.. altijd gezellig!

Twinkie en Noa zijn er nog! :D Helaas Skippie niet meer...

Foaly

Berichten: 4908
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 18:20

*schop omhoog*

Wat ik me afvroeg.. is er binnenkort nog een wedstrijd? Meen me te herinneren dat er altijd een was in t voorjaar, maar weet niet meer wanneer. Als ik dan in de buurt ben, is het misschien wel leuk om nog eens langs te komen :)

san4nie
Berichten: 3576
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Stal Bakker Zijldijk, hoe is het daar nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 18:27

Ja, vrijdag en zaterdag! 6 en 7 april. ;)

Foaly

Berichten: 4908
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Stal Bakker Zijldijk, hoe is het daar nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 13:02

O, das helemaal top :):) Dan ben ik net een weekend bij mn ouders, zeker dat ik dan even kom kijken. Zijn de tijden nog ergens te vinden?

san4nie
Berichten: 3576
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Stal Bakker Zijldijk, hoe is het daar nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 14:04

Ja staan op freewebs.stalbakker.tk!

fabileintje

Berichten: 17
Geregistreerd: 13-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 17:35

Ik rijdt ook bij Stal Bakker (heb daar een pony staan) :) :) , maar veel kan ik inderdaad niet meer vertellen want volgens mij is alles zo'n beetje al wel verteld ;)

Holas
Berichten: 9
Geregistreerd: 02-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 20:51

Dit is een oud topic, maar toch een reactie.

Wat is dit leuk om te lezen. Ik heb al 20 jaar niet meer gereden en wil graag weer beginnen. Ooit (ik denk dat ik 8 was) begonnen bij Stal Bakker. In het begin hadden ze alleen nog de kleine binnenbak en 4 pony’s (Speedy, Bobo, Lady en ?) Ik heb een ontzettend leuke tijd gehad op de manege en heb er veel rondgelopen, gereden en geholpen.

Op mijn 14e ben ik volledig gestopt met paardrijden. Ik ging niet meer met plezier naar de lessen en kreeg andere interesses. Nu begint het weer te kriebelen. Zeker als ik naar mijn ouders ga en langs de manege rijdt. Mijn kinderen krijgen elke te horen dat “mama daar op paardrijden zat”. Ik zoek nu een leuke manege rondom of in Groningen om het weer op te pakken. Of beter gezegd, om te kijken of ik nog durf. Wellicht wordt een van mijn kinderen ook besmet met het paardenvirus.

Uppojono

Berichten: 3638
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Re: Stal Bakker Zijldijk, hoe is het daar nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 16:04

En... Ziebah . Ik kom ook nog uit die periode.

Stal Bakker vind ik zelf heel prettig, omdat de pony's heel betrouwbaar zijn. Komen alle dag als kudde buiten, waardoor ze naast lessen ook lekker paard kunnen zijn. Het is niet de meest luxe manege, maar voor kinderen heel geschikt.

kiki1976

Berichten: 16866
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 16:20

Uppojono schreef:
Wat leuk, een topic over Stal Bakker. Op Stal Bakker, gaat het prima.. Jannie geeft nog wel les, maar nog maar 2 uur op de vrijdagmiddag. Voor de rest geven, Heidi, Thamar, Marloes, Jeanne, Henk, Martinus, Elly May en ik nog les. Zijn wel wat veranderingen in de paarden.

Dura, Amigo, Boomer, Nemo, Zozorieke, Roulette, Karaat, Spirit, Chloë, Whiskey, Pandour, Vladimir, Pepper, Bart, Zoef, PowerBall, Jade en Paddington.
Wodan is inmiddels een eigen pony. Solar is als speelpony weggegaan, werd te oud. Speedy is met pensioen en geniet wat een lekker lui leven, maar is nog wel op Stal Bakker. Herica en Kansas zijn er ook niet meer, beide als recreatiepaard weggegaan. Friendly en Muis zijn overleden. Friendly aan koliek en Muis lag op een dag dood in zijn stal, heel sneu.
Cartouche is ook verkocht, en die is nu van meisjes die ook op bokt zitten.
Joy was mijn paard, maar die heb ik in april helaas moeten laten inslapen. Ze was oud en was gewoon op, heel verdrietig. Had d'r graag nog jaren gehad.

Maar wie ben jij dan?

Toevallig Karaat en Jade dravers?

Holas
Berichten: 9
Geregistreerd: 02-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 16:57

Uppojono schreef:
En... Ziebah . Ik kom ook nog uit die periode.

Stal Bakker vind ik zelf heel prettig, omdat de pony's heel betrouwbaar zijn. Komen alle dag als kudde buiten, waardoor ze naast lessen ook lekker paard kunnen zijn. Het is niet de meest luxe manege, maar voor kinderen heel geschikt.


Ziebah! Dat was het.
Ik kan mij jouw Joy ook nog herinneren.

In mijn beleving kwamen de lespony’s destijds juist heel weinig buiten. Maar wellicht was dit vooral mijn beleving.
Als Stal Bakker wat dichter bij zou zijn, zou ik daar waarschijnlijk weer gaan lessen. Maar helaas. Ik wil binnenkort eens kijken bij The Horse Farm.

Uppojono

Berichten: 3638
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Re: Stal Bakker Zijldijk, hoe is het daar nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 19:22

@Kiki1972: Nee, Jade en Karaat waren beide KWPN'ers.

@Holas: Dat klopt wel hoor, is van de laatste +-15 jaar dat de pony's zoveel meer buiten komen.

Maar hoe heet jij dan? Moet ik jou vast ook kennen als je Joy kent.

Holas
Berichten: 9
Geregistreerd: 02-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:57

Uppojono schreef:
@Kiki1972: Nee, Jade en Karaat waren beide KWPN'ers.

@Holas: Dat klopt wel hoor, is van de laatste +-15 jaar dat de pony's zoveel meer buiten komen.

Maar hoe heet jij dan? Moet ik jou vast ook kennen als je Joy kent.


PB gestuurd