manege de Prinsemolen Rotterdam?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koblenz
Berichten: 422
Geregistreerd: 15-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 20:03

mijn paardje staat daar ook. eigenlijk heb ik altijd al daar gereden.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Re: manege de Prinsemolen Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 23:28

BrenBal schreef:
Ik heb natuurlijk meerde pony's verzorgt. Ben begonnen met poetsen van de paarden van Angela
Toen heb ik Beauty gedaan (die appaloosa)
Toen Maaike die jij ook heb gedaan.
En daarna ben ik Landelijk begonnen met Dunja van de fam. Kalkman.
Met die pony ben ik tot de L2 gekomen maar werd toen veel te groot.

En daarna ben ik een tijd gestopt.
Ik zie ook eigenlijk niemand meer van die tijd. Heel af en toe Deborah en Carolina, maar dat is ook maar zelden.



God ja Beauty van Chantal vd Ham, wat een verwend kind was dat zeg

Wist niet dat jij Maaike ook nog gedaan hebt.... was dat toen ze nog op Prinsemolen stond?

Wel leuk dat je met Dunja hebt gestart zeg! Ik heb ook nog zo nu en dan op Dunja gereden, gewoon voor de lol, wat een leuk beestje was dat zeg.
Deborah heb ik nooit meer gezien sindsdien, wel jammer.
Eigenlijk zie ik helemaal niemand meer, net wat je zegt is dat toch jammer, er was toen altijd zo'n gezellige sfeer... maar helaas tijden veranderen.

@ Kloblenz: Jou ken ik ook wel Kim. Weet nog dat je altijd op Softie reed, tot je Koblenz kreeg. Ik vond Koblenz altijd een leuk beest om te zien, goed hoor dat je inmiddels al in het Z start met hem

Hoe is het met je moeder? Rijdt ze nogsteeds paard?


Ben Andre en Yvon vorig jaar nog tegengekomen tijden kringselecties, ik moest toen tegen Yvon met Sirius rijden in de L2.
We hebben toen even kort gepraat, was wel leuk ze weer eens te zien.
Wie weet ga ik er nog weleens starten met de wedstrijden, we zien wel

Koblenz
Berichten: 422
Geregistreerd: 15-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 01:05

jaa ik ken jou ook nog wel. Ik ist helemaal niet dat cinzano nu van jou was? Leuk om te zien dat het nu zo goed gaat. Ko is echt onwijs veranderd. Veel gespierder enzo enja vid het ook echt heel leuk dat het gelukt is hem naar de Z te rijden

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 10:21

Ja ja, Cin is nu (weer) van mij.
In 1999 had ik hem al, maar ben ik 2000 verhuisd naar Spanje, toen is hij naar Ingrid gegaan (helaas).
Gelukkig heb ik hem later weer terug gevonden en nu gaat hij nooit meer weg

Jaipur
Berichten: 30
Geregistreerd: 23-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 13:00

Ik heb er gereden van 1992 (toen zat ik in groep 4 van de basisschool ) tot ehhh, ff denken..... 2000 ! Ben begonnen op de woensdagmiddag en zat op het laatst in de zaterdagmiddaggroep bij Patrick en soms had ik Andre himself Ja, hij is streng maar rechtvaardig. Reed altijd op Onarca, wat een geweldig beest (niemand wilde er ook op, hehe) Ik denk dat ik weer een keer langs ga, ff kijken hoe het er tegenwoordig is.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 16:25

Onarca was altijd een leuke merrie, niemand durfde haar op te zadelen omdat ze nogal eens uithaalde of gilde.
Zelf als we met de trouwkoets wegwaren en het bruidspaar wilde de paarden nog even aaien moest je uitkijken, voor je het doorhad kreeg Narca een aai over de neus met gevolg dat ze weer stond te gillen als een oud wijf

Patrick ha ha was hem al bijna vergeten, en Simon onze lange vriend
Ook Raoul liep destijds dagelijks rond op de manege.

Jaipur
Berichten: 30
Geregistreerd: 23-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 17:11

Heb jij donker haar en hielp jij altijd mee met alles ? Ik zit ff te denken wie jij bent en ik heb een idee. Zij vond Onarca ook een schatje namelijk ! Haha, ze gilde idd als een oud wijf maar op een gegeven moment leerde je cnork kennen en zij jouw en kon je er alles mee doen, zelfs de beruchte neus was dan geen probleem meer

Raoul, raoul, naam zegt me zeker iets maar ik kan er geen gezicht bijplaatsen... en vergeet onze goedgesnorde Joop niet !

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:51

Joopie ja dat was echt een lieve man
Roaul was die donkere jongen, dacht turks en niet helemaal 100% in de bovenkamer.

Of ik ben wie jij bedoeld weet ik niet, heb donker blond haar en heb 1,5 jaar op de manege gewerkt, in het begin alleen stalwerk, later is dat overgegaan in het lesgeven.

Ik vond Onarca een geinig paard om hoe ze deed, maar erop rijden hoefde van mij niet, ik viel/val meer op het type dressuurpaard en dat was Onarca niet echt .
Ik reed voornamelijk op de (ex) paarden van André en Yvon, zoals Diamant, Ballentine, Fernando (oftwel Flip) of de nieuwe manege paarden.

Maar wie jij bent, ik heb echt geen idee... op zich reden we wel in dezelfde periode op die manege, hoe heet jij dan?
En ging je ook weleens met de eigen paarden mensen om??
(die ken ik beter dan de manege ruiters )

Jaipur
Berichten: 30
Geregistreerd: 23-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 23:36

Er begint me wat te dagen met raoul... Nou hallo, zo`n lelijk paard was Onarca nou ook weer niet hoor :p ! Flip ken ik wel, dat was later toch een manegepaard geworden? Ik ben Terry, ik zat in de les met Angelita, Saskia, Angela... k`weet de namen van de rest niet meer (schaam, schaam), reed dus op de zaterdagmiddag van 3 tot 4 en op een gegeven moment van 3 tot 5.

Dan weet jij ook nog wel hoe het er vroeger uitzag, waar nu de stallen van de eigen paarden staan stonden eerst de manegepaarden. Ik reed vroeger ook nog op Boy (zwart paard), wilde ook niemand op Toen ik klein was was ik helemaal gek van Caramba, ken je die nog ?

Koblenz
Berichten: 422
Geregistreerd: 15-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 16:17

haha als jullie nu terugkomen op de manege herken je er waarschijnlijk weinig van. Er is echt heel erg veel veranderd. We krijgen binnenkort zelfs een stapmolen

haha flip daar heb ik nog opgereden toen ik 12 jaar was ofso echt een heerlijk paard en caramba weet ik ook nog wel

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 19:38

Terry, die naam zegt me niets... zal je waarschijnlijk wel van gezicht kennen want ik liep er wel altijd rond op de zaterdag.

Caramba was de oude pony van Kristy Nab, ja die ken ik nog wel, lief beestje was dat.

Ik bedoel trouwens niet dat Onarca lelijk was, maar het was gewoon niet het type dressuurpaard, was eerder een tuigpaard, snappie

Boy was een deugniet, die bokte nogal graag
Hij had nog een keer iemand (per ongelijk) tijdens rijden een schop verkocht en daardoor een gebroken enkel geslagen.


He Kim een stapmolen, toe maar, dat was eigenlijk (behalve weiland) het enigste was er nog niet was, lekker hoor.

QuidouJarig
Berichten: 6514
Geregistreerd: 20-10-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 13:56

2 vriendinnen van mij rijden daar geloof ik
Annika en Ashley van Lieshout
kent iemand die???

Jaipur
Berichten: 30
Geregistreerd: 23-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 21:29

Nope, ken ze niet

Wat ook altijd grappig was met Onarca was dat gegil met caroussel rijden Niemand mocht naast d`r (raar eigenlijk) dus ik moest altijd achteraan in m`n uppie... (arme ik)

Jaipur
Berichten: 30
Geregistreerd: 23-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 22:42

Ben afgelopen woensdag na school met een vriendin langsgeweest, wat is het veranderd !!! De buitenbak is weg, de kantine is anders, de paarden moeten nu via de "oude binnenbak" naar de stallen (over rubbertegels ). Ik zag Yvonne en Andre nog, Yvonne herkende me wel, Andre niet. Heb ff met Labrouche (zoiets) geknuffeld, wat een poepie zeg ! En ik zag idd een beginnende stapmolen

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 22:59

Zo zo, dat de buitenbak weg was en vervangen was van door een binnenbak had ik al gezien... die rubber tegels zegt me niets en de kantine, die zouden ze jaren geleden al verhogen, is dat inmiddels gebeurt???

Jaipur
Berichten: 30
Geregistreerd: 23-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 23:57

Hmmm, de oude kantine staat er wel, maar er is tegenaan gebouwd. Is de buitenbak al zo lang weg dan ? Er was wel een binnen en buitenbak in 1 gebouwd, maar daarnaast lag nog een buitenbakje. die is nu ook overdekt.

Koblenz
Berichten: 422
Geregistreerd: 15-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 23:59

jaaa de buitnbak is al weer een aantal jaartjes weg. Echt wel heel fijn want je kan nu bijna altijd rijden wanneer je wilt

Blend
Berichten: 278
Geregistreerd: 20-07-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: manege de Prinsemolen Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 20:51

Hoi ben er ook weer even Was trouwens Caramba vergeten in me sloofjes rijtje bij te voegen
Toen Caramba van de manege werd mocht ik nog een buitenrit maken omdat ze het zielig voor me vonden, nou dat heb ik geweten....
Er viel iemand voor mij van haar paard wat er vandoor ging (Binky, met dat korte nekkie) Caram er achter aan kon hem niet meer houden. Ik hoorde Ilse nog roepen in de verte achter me.....BLIJF ZITTEN!!!
En toen werd het zwart

Caramba was aan het eind van het ruiterpad uitgegleden en ik ben onder hem terecht gekomen, ben met de ambulance opgehaald en moest gehecht worden en was aan alle kanten opgezwollen en bebloed. Ik had een zware hersenschudding (had geen cappie op) en moest 6 weken plat.

3x raden wie er op visite kwam ....PATRICK (iehw!) hij is zels 2 keer geweest. De 2e keer was na 3 weken en mocht ik met hem heel even mee naar de manege van me moeder (als ik maar heel rustig aan zou doen enzo), terwijl ik eigenlijk nog plat moest. Maar ik voelde me al zóóó goed! Nou je raad al wat er gebeurde natuurlijk.
Na 3 weken zat ik al weer op de nieuwe pony van Kristi...

En Patrick... tja die durfde me bijna niet meer naar huis te brengen omdat hij bang was dat me moeder boos op hem zou worden
Zielig he!!!

xjessx

Berichten: 3022
Geregistreerd: 17-02-04
Woonplaats: Spijkenisse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:04

Trouwens ik moet zondag starten tegen iemand van Prinsemolen, Emma van der Kaij met Steffi ik M2 en zij M1 rijd ze goed?

QuidouJarig
Berichten: 6514
Geregistreerd: 20-10-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:51

Quidou schreef:
2 vriendinnen van mij rijden daar geloof ik
Annika en Ashley van Lieshout
kent iemand die???
helemaal niemand?? haha

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 12:07

ik heb ooit 10 lessengereden daar toen ging ik willem leasen.

ik vond die paarden altijd erg leuk. me schoonmoeder en me vriend reden ook in mijn les, alleen die vonden er nix aan. me schoonmoedermoest altijd op winnetou?? die bonte die ze doodeng vond.. me vriend mocht alleen op een slome schimmel(hele grote) en hyacinth. omdatie te lang was en niet goed genoeg voor die andere schimmel

ik heb elke les op eenander gereden. weet alleen hyacinth, okiedokie en dappertje???(degene zonder elastiek iig) vond ze wel leuk beetje bokken enzo. koste heleboel werk.. maar had hyacinth de laatste 5 min wel super aan het werk
kregen les van sjors???

maar das denk ik iets meer dan 3 jaar geleden.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 12:42

Sjors ken ik nog wel, reed vroeger altijd samen met hem in de les op de donderdagavond, man met snor
Hij was altijd helemaal fan van Bianca (zwart paard wat ook voor de koets liep)

Winnetou vond ik altijd maar een eigenwijsje!

Kennen jullie Gerda nog? Ook zwart tuigpaard die altijd zo beet als je ging aansingelen. Heb er nooit op gereden, was een echt beginnerspaard, maar dat paard trok me altijd wel.

Blend
Berichten: 278
Geregistreerd: 20-07-05
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 14:41

Quidou schreef:
Quidou schreef:
2 vriendinnen van mij rijden daar geloof ik
Annika en Ashley van Lieshout
kent iemand die???
helemaal niemand?? haha



Ik kende wel een Saskia van Lieshout........

Ik heb eigenlijk nooit op de paarden gereden, ja wel eens een keer maar nog voor ik uit de pony's was ben ik Dunja gaan rijden.

Ik ben echt nog uit de Ilse, Yellow, Shadow tijd Ik was 16 toen ik echt helemaal niet meer op de manege kwam. Ik word nu bijna 26 dus das echt al een hele tijd.

Gerda weet ik ook nog wel en héééél vroeger was er ook een Gerrie, die leken heel erg op elkaar.

xjessx

Berichten: 3022
Geregistreerd: 17-02-04
Woonplaats: Spijkenisse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:19

xjessx schreef:
Trouwens ik moet zondag starten tegen iemand van Prinsemolen, Emma van der Kaij met Steffi ik M2 en zij M1 rijd ze goed?

Joehooeee krijg ik nog antwoord?

Koblenz
Berichten: 422
Geregistreerd: 15-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:05

Cinzano schreef:
Sjors ken ik nog wel, reed vroeger altijd samen met hem in de les op de donderdagavond, man met snor
Hij was altijd helemaal fan van Bianca (zwart paard wat ook voor de koets liep)

Winnetou vond ik altijd maar een eigenwijsje!

Kennen jullie Gerda nog? Ook zwart tuigpaard die altijd zo beet als je ging aansingelen. Heb er nooit op gereden, was een echt beginnerspaard, maar dat paard trok me altijd wel.


Sjors geeft geen les meer op de manege. En gerda was vroeger het lievelingspaard van me moeder. Daar heeft ze echt heeeeeel vaak op gereden.

En Ilse, haha daar heb ik zo ongeveer op leren rijden. Waarschijnlijk ken je Softy dan ook nog wel. Wonder bovenwonder leeft ze nog steeds. Het is nu de pony van me zusje.