Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 01:42

Klopt, die staat er wel nog steeds :)

Tova

Berichten: 1033
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Drempt

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:18

Ik ben in Augustus nog bij haar geweest. Tova ken ik vanaf haar 2e al:) Ze beet eigenlijk nooit. tenzij ze te veel snoepjes kreeg en wanneer ze het niet kreeg ging bijten.
Heb nog wedstrijden met haar gereden. Heb 1.20 met haar gesprongen! Heb nog heel veel leuke foto's van haar!

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:34

Dat is wel leuk! Ik heb één keer op haar gereden, eerste wat me inderdaad gezegd werd was dat ze nogal eens wilde bijten. Vind het wel jammer dat dat blijkbaar op de manege is gekomen eigenlijk.

Tova

Berichten: 1033
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Drempt

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:17

Ze hapte bij ons ook wel eens, maar toen we de oorzaak wisten kreeg ze zelden nog snoepjes. Heb haar in augustus zien rijden, ze slofte verschrikkelijk en drukte iets haar rug weg. Bij ons was ze de snelle race pony, altijd crossen in het bos. geweldig springen! Ze moet echt goed voorwaarts worden gehouden en met contact rijden. Heb nog met haar wedstrijden gereden.

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 01:32

Bij ons is ze bij de meer gevorderde lessen ook altijd wel lekker voorwaarts hoor. Ik meen me te herinneren dat ik destijds moeite had om haar om te binnenhoefslag (of hoefslag?) te houden met rijden, vooral in galop.

Tova

Berichten: 1033
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Drempt

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 14:56

Ze wil nog welleens de hoeken afsnijden:P

lau4lau

Berichten: 520
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 16:52

ik rij ook weleens op tova, en ik heb haar nog nooit zien happen ofzo?
maar als ze bij ons mee rijd, is ze idd ook echt niet sloom, zeker niet nu alle paarden wat frisser zijn.

ik ging laatst weer op chucky, die was ook wakker zeg! :))
ze was wat aan het etteren met filou, want dat meisje was mij echt verschrikkelijk aan het bumperkleven. zoo irritant! en toen sloeg chucky naar achter.. en later nog een paar keer bokken en springen enzo! :P
en toen moest ik echt vet lang in me eentje galopperen. :o

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:03

Tova hapt op stal als je haar aan het opzadelen bent wel eens, tijdens het rijden niet inderdaad. Ik heb afgelopen week niet paardgereden, m'n vader was jarig en ik vond het zo zielig om hem zo in de kou te laten staan xD

ELNSRL

Berichten: 292
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 17:09

peacehorses schreef:
Ja ik ook wel. Maar de kunst is om te zorgen dat ze niet eng doen natuurlijk. Had vroeger iemand in de les die altijd ging zorgen dat haar paard ging bokken omdat het dan stoer was als ze bleef zitten.. lekker dan xD

Okay, goed om te weten. Heb er nu niet veel meer aan, maargoed xD

Haha, okay ^^ Vreemd, ik dacht ook altijd dat het een ruin was, en ze heeft ook meer een ruinennaam dan een merrie. Maarja, Cabriola is dan weer een ruin, ook zo duf. En Filou is ook een ruin toch? XD Rare paardennamen. Straks blijkt Basje nog een merrie te zijn whaha ^^


ik rijd altijd op de liefste filou :P

Shirley__

Berichten: 853
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:49

Hallo,
Ik rijd sinds februari weer bij Thea.
Heb altijd bij pothoven gereden maar je was daar geen mens meer maar een nummertje (op de dag dat ik reed iig)
Aangezien Thea aangesloten was bij FNRS (5sterren _/-\o_ ) Heb ik besloten om daar weer terug te gaan.
Ik leer nu heel veel bij en je kan ook veel wedstrijden doen.
Zo ging Thea ook elk jaar naar het ARK, en pothoven niet.
Dus ik ben blij met mijn keuze, en zal daar ook altijd blijven rijden.
Koopman is erg veranderd de laatste jaren... In positieve zin!! :j

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 14:34

Shirley__ schreef:
Hallo,
Ik rijd sinds februari weer bij Thea.
Heb altijd bij pothoven gereden maar je was daar geen mens meer maar een nummertje (op de dag dat ik reed iig)
Aangezien Thea aangesloten was bij FNRS (5sterren _/-\o_ ) Heb ik besloten om daar weer terug te gaan.
Ik leer nu heel veel bij en je kan ook veel wedstrijden doen.
Zo ging Thea ook elk jaar naar het ARK, en pothoven niet.
Dus ik ben blij met mijn keuze, en zal daar ook altijd blijven rijden.
Koopman is erg veranderd de laatste jaren... In positieve zin!! :j


wat? 5 sterren? Ik vind het een goede manege maar 5 sterren is het niet, ze geeft lessen waar ze geen les in mag geven bijv. En bij elke keuring van de FNRS haalt ze dan ook de menkarren en de tuigen weg.. zo kan ik ook aan m'n sterren komen, niet helemáál eerlijk
Thea gaat tegenwoordig echter ook niet maar naar de ARK, werd teveel gedoe. Er zijn wel onderlinge wedstrijden :)
Maar all in all ben ik het wel met je eens dat het in positieve zin veranderd is, toen ik er net kwam waren er nog van die kleine stands en 2 paarden in 1 stal etc. Niet helemaal hoe het hoort. Nu ziet alles er netjes uit :)

Shirley__

Berichten: 853
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vaassen

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 07:29

@ peacehorses Maar Thea is alleen dit jaar niet gegaan, volgend jaar gaan we waarschijnlijk wel gewoon weer. Ze moet gewoon eigenlijk weer soort selecties doen waar de ruiters aan mee moeten doen als zij mee willen naar de ARK en dat Thea een keuze moet maken, om grotere problemen en ruzies te voorkomen op het ARK. En kijk maar op de fnrs site, die 5 sterren heeft ze toch echt :j van de mentuigen zou ik het niet weten, ik ben er niet bij geweest als ze van de FNRS komen..

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:30

Ik geloof wel dat ze 5 sterren heeft, ik vind het alleen niet terecht. Ik heb daar 10 jaar gereden dus ik weet wel ongeveer hoe het eraan toe gaat
En ik meen dat ze niet naar de ARK ging omdat paarden nog maar 1 keer ingezet konden worden en ze dus meer paarden mee zou moeten nemen. Dus niet omdat de ruiters niet geschikt waren, want ze heeft vorig jaar ook selecties gehad.

Shirley__

Berichten: 853
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vaassen

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 08:52

Nja ons werd wijs gemaakt (de gevordere ruiters) dat er dus onderling teveel gezeik was over dekjes etc.. en teveel ruzies(bij de wat jongere ruitertjes)... als je wat volwassener mensen meeneemt zal het hun niet uitmaken, het maakt mij niet uit of iemand met mijn dekje rijd ofzo, ik ga me daar niet druk om maken... maarja het is een gezellige manege en daar gaat het bij mij om :)

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:09

ja precies, dat ben ik ook wel met je eens. En ik vind sowieso dat je niet al te jonge ruiters mee moet nemen naar de ARK, is wel leuk allemaal maar die kunnen beter eerst wat onderlinge wedstrijden rijden om ervaring op te doen. Maar ik vond het altijd wel onwijs jammer dat ik niet mee mocht doen aan de ARK, reed daar al 10 jaar en heb veel onderling gereden maarja, ik woon niet in gemeente Apeldoorn. En dat de manege daar wel ligt maakt dan niet uit, helaas.

celinedaisy
Berichten: 348
Geregistreerd: 25-07-11

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 12:59

nee ik vind het geen leuke manege, je leert er niet veel, alleen achter elkaars kont aan rondjes lopen.
ik heb lessen gezien waar mensen al best lang reden en nog steeds wist niemand wat een volte was .. ? ;o ik zelf ben begonnen bij Manege Voorst, heb daar een jaar of 3 gereden, en ben verder gegaan in de sport met mijn eigen pony.

nee ik vind Koopman die 5 sterren niet waard,
vind IK, misschien zien anderen het anders :)

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:00

ik snap je punt zeker hoor celinedaisy, zoals ik al zei vind ik ze ook de 5 sterren niet waard, maar voor kleine kinderen is het echt een top manege! Je leert heel rustig aan met paarden omgaan, je wordt niet overvraagd, maar inderdaad, na 10 jaar had ik het ook echt wel gezien met steeds hetzelfde rondje en nog steeds niet mee mogen doen aan wedstrijden. Ik vond inderdaad het kennisniveau ook verbijsterend laag, iedereen zat mij altijd heel raar aan te kijken als ik wel wist te vertellen wat een contragalop was bijvoorbeeld, terwijl ik vind dat als je ECHT iets met paarden hebt en wilt, dat je dat soort dingen toch op z'n minst wel mag weten te benoemen.. uitvoeren is dan punt twee

Shirley__

Berichten: 853
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:03

Celinedaisy; wij als >20 jarige rijden echt niet in rondjes achter elkaars kont hoor :+ volgens mij zag je alleen maar beginnerslessen.
Je moet natuurlijk wel mee doen aan wedstrijden wil je beetje verder komen.. als je nergens aan mee doet, kom je op geen 1 manege verder :Y)

@ peacehorses ; je mag wel meedoen aan wedstrijden bij koopman?

Je hebt mensen er tussen zitten die het gewoon als hobby erbij doen en het verder niet interesseert maar puur voor de hobby, en je hebt mensen die WEL meedoen aan wedstrijden en zich overal in verdiepen.

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:28

Ja ik mag wel meedoen aan wedstrijden bij Koopman, dat klopt, maar daar kom ik natuurlijk eigenlijk nooit verder mee, omdat Thea mij maar heel beperkt op paarden liet rijden. Het heeft ook mega lang geduurd voordat ik op Hielke mocht, vervolgens duurde het mega lang voor ik op Cabriola mocht, met de reden "daar heb je nog nooit op gereden." Dat is natuurlijk een beetje raar want zo kom ik er ook nooit op.. En wedstrijden met Lex waren leuk hoor, daar niet van, maar ik leer er eigenlijk niets van. Altijd zelfde omgeving, altijd zelfde paard, altijd laatste plaats, de paarden zijn ook gewoon niet echt gemaakt voor wedstrijden. Is leuk dat de jury verwacht dat Lex verruimt in de middendraf, maar dat kán hij niet, daar is hij niet voor getraind en dat kan één zo'n ruiter niet 'even' uit hem rijden.

Ik ben er van overtuigd dat Koopman een hele goeie manege is om te beginnen en misschien ook om te rijden als je zelf nog een eigen of verzorgpaard hebt waarmee je wel echt verder komt, maar ik vond ook echt dat ik op het eind niets meer leerde. En ik ben uiteindelijk ook meer een gangenpaardenmens denk ik, waarvan Thea vindt dat ze aan alle vier de benen kreupel lopen.. dus dat strookt dan ook niet echt. Maar ik heb 1 keer een privéles gehad van Agnes die vroeger daar lesgaf bij Koopman, en ik heb in die ene les echt zoveel meer geleerd dan in die 10 jaar daarginds.. erg jammer dat Agnes toen weg is gegaan, en erg jammer dat dat niveau niet aangehouden wordt. Want leuk en gezellig is het over het algemeen zeker, en de paarden zijn ook lief, maar er wordt zo weinig van ze verwacht

lau4lau

Berichten: 520
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:05

ik ben het volkomen eens met peacehorses!
Ik heb er leren paardrijden, en dat is een hele fijne manier om het te leren. Maar zodra je verder wilt, houd het niveau een beetje op. Terwijl thea wel 'het papiertje' heeft om op hoog niveau les te mogen geven. Ik ga er na de kerstvakantie stoppen, omdat ik nu een verzorgpaardje heb. Daar kan ik op het moment gewoon meer mee. Maar ik vind het absoluut geen slechte manege.

Shirley__

Berichten: 853
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:05

Dat is raar want hielke is best makkelijk :+ en cabriola ook haha... maargoed het ligt er gewoon aan welk niveau je waarschijnlijk rijd. Ik rijd al vanaf me 7e en ik kom wel verder bij koopman. maar als je je eigen paard heb dan zit je ook steeds met hetzelfde paard (al lijkt me dat ubervet!!) maar ik behandel een manegepaard, op het moment van wedstrijd, even als mijn eigen paard; eigen hoofdstel, eigen spullen alles behalve eigen zadel. En dat maakt het mogelijk bij Koopman. Je mag veel als je thea haar vertrouwen heb en jij in haar.
Bij ons in de les word er wel veel van de paarden verwacht.. het gaat er gewoon om van wie je les krijgt en welk niveau.
Als je niet verder komt moeten mensen idd overgaan over verzorgpaard of eigen paard. Een manege is er tenslotte voor gezelligheid en leren tot je alles hebt gehad van de manege, maar ben nog lang niet zover dat ik alles gehad heb... mijn doel; alle f proeven af rijden en natuurlijk met de onderlinge wedstrijden of de ARK de knhs wedstrijden rijden...

Zoals thea reageerd tegen jou, zo is ze niet bij ons.
Ik ben ik februari weer komen rijden en ze vroeg aan mij 2 maanden geleden of ik op April wou, maar heb dit afgeslagen omdat ik met mijn benen klem en dan alle hoeken van de bak ga zien. Later werd mij verteld dat thea nooit vraagt of iemand op april wil. je mag het of niet. en dat vond ik voor mij toch best wel bijzonder. Maar mocht ik nooit meer verder komen, en ik heb een eigen paardje dan neem ik wel priveles bij thea en dan echt voornamelijk dressuur...

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:58

ja dat klopt, toen ik uiteindelijk op ze mocht rijden voor een keertje zei Thea ook dat ze eigenlijk wel goed bij mij pasten. Maarja het blijft een onwijs gevecht elke keer om eens op een nieuw paard te mogen. Wij hadden zo'n uur dat de nulletjes eruit moesten. Ja dan heb je dus ELKE keer Jody en Raffle in de les rijden en de grote paarden mochten niet mee want die waren de les erna nog nodig. Dit was overigens ook de 'gevorderden'groep waar ik in reed, zoals jij het noemt.
En hoewel je met een eigen paard wel elke keer op hetzelfde paard zit, heb je wel met dat paard kansen om verder te komen. Kansen die er gewoon minder zijn als "jouw" paard elke week tussen de les dat jij rijdt en de les erop nog weet-ik-veel-hoeveel kinderen te dragen moet krijgen die niet kunnen rijden, omdat hij zo "lief" is.

en ik vind thea zeker ook geen slecht persoon hoor, ze is alleen niet geheel eerlijk met het geven van gelijke kansen aan iedereen. Ik merkte in een ander topic ook al op dat bijvoorbeeld een vriendin van mij die zeker tegen de 1.90 loopt wel op Kimberley mocht (maar ik vermoed dat jij die niet meer gekend hebt?) en dat ik daar in eerste instantie niet op mocht omdat ik 'te groot' was (lees: te dik). En ik begrijp dat ik niet met mijn gewicht op alle paarden kan rijden (hoewel het super meevalt), maar het werd altijd zo op de voorgrond gezet. Heb zelfs wel eens te horen gekregen dat ik per les dikker werd en dat het daarom voor mij wel moeilijk moest zijn om goed te rijden..

oh en Lau: is het schimmeltje op je profiel je verzorgpony?

lau4lau

Berichten: 520
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:14

:oo dat laatste in je stukje.. jeetje! Dat is ook niet helemaal eerlijk zeg! Je moet iid bij thea wel een persoon zijn die zij ook mag! Ik mag echt bijna alles bij haar, en ze doet ook altijd heel aardig enzo. Maar dat heeft dus niet iedereen zo.

en: nee, dat is een pony van een vriendin van mij. Ik heb een 'bruine'. :+ Hij is rasloos.

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:18

Nee dat is het een beetje, en Thea is heel eerlijk, alleen niet altijd pedagogisch verantwoord zeg maar. Soms is ze een beetje té rechstreeks met opmerkingen maken naar mensen, ook jonge kinderen, en tuurlijk ze moeten het leren, maar ik ben de eerste jaren dat ik daar reed bewust niet bij Thea gaan rijden omdat ik echt bang van haar was. Ik kon dat pas vanaf mijn 15e ofzo echt handlen, die manier van opmerkingen maken van haar.

jammer, leuke pony is dat! Maar jouw bruintje zal vast ook leuk zijn :P

Shirley__

Berichten: 853
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vaassen

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:27

Ja maar dat komt ook heel l**lig over !! Maar ik snap haar wel... ik kan niet met mijn gewicht op een Sissi of een pino gaan rijden snap je... soms met paarden is het afvragen of ik er op kan.. Thea is eerlijk en dat heb ik liever dan dat er achter de rug allemaal dingen gezegd worden. En je moet idd met thea haar opmerkingen kunnen omgaan... maar dat leer je wel als je daar paar jaar rijd :Y)