Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 22:44

yliljeey schreef:
hallo,
Tobias kreeg tijdens een van de lessen een hartaanval. Toen was hij meteen dood.
de da voor dat hij doodging reed ik op hem! hij was toen al niet helemaal lekker /3

Dat is niet helemaal waar. Hij is nog naar utrecht geweest dat weekend.
Die dag ervoor was hij volgens thea nog prima, en hij is zelfs die morgen nog 2 bosritten meegeweest, ook allemaal prima gegaan.

Shirley__

Berichten: 853
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vaassen

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 10:35

Ja ik ben die "vrouw" die op dikkie sprong.. nee de nieuwe balken moest je goed voor kunnen sturen en dd en sturen is niet goede combinatie... dus ging alleen over de rechte hindernissen... maar voorlopig geen DD met springen... Gewoon Ginger...

yliljeey
Berichten: 157
Geregistreerd: 24-11-11

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 11:59

faya__@ is had het aan thea gevraagt die zei van die hartaanval. was eenorm geschrokken. ik vond hem zo lekker rijden

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 11:59

yliljeey schreef:
faya__@ is had het aan thea gevraagt die zei van die hartaanval. was eenorm geschrokken. ik vond hem zo lekker rijden

Heeft ie ook gehad, maar hij was niet meteen dood. Stond aan de kant toen.

yliljeey
Berichten: 157
Geregistreerd: 24-11-11

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 12:00

o sorry dacht ik...
moet wel zwaar gweest zijn om hem weg te brengen.
zo Big beest

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 12:02

Hij kon nog lopen toen :j.

yliljeey
Berichten: 157
Geregistreerd: 24-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 12:02

o ja dan leeft hij nog | _/-\o_

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 14:56

maar Toob heeft het ook nog wel lang volgehouden, hij had toch ook een hartafwijking net als Hianca? Kan maarzo gebeuren, vond het altijd een geweldig beest maar zo heerlijk 'Tinker'.. waarom hard lopen als je ook langzaam kunt :(:)

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:08

yliljeey schreef:
op internet is een filmpje van alle doode paarden deze: http://www.youtube.com/watch?v=N86-6EQ9EoA


grappenmaker, dat zijn de paarden die weg zijn.. de enige paarden die dood zijn uit dat filmpje, zijn Tobias, Gloria, Pinkeltje, Christa (? misschien is die ook wel naar Peter, ik weet alleen dat die weg was, niet waarheen), Tommie (achgos arm beestje stond altijd naast Amor, had z'n been gebroken in de wei), Shaila (die was volgens mij echt ingeslapen om totaal niks, wat ik had begrepen), Amor (was eerst met pensioen, is pas later overleden).
Cumanda, Joël, Donut, Paddington, Paljas weet ik niet, maar die kunnen best overleden zijn


Evlin staat nu hier in het dorp en dat was geen manegepaard dus die hoort imo echt niet in dat filmpje >;) het gaat prima met haar, er is ook eindelijk wat aan haar hoeven gedaan.. die waren gruwelijk lang niet verzorgd, ze werd waarschijnlijk niet met de manege paarden bekapt ofzo? zag er ECHT niet uit.. :=


Lexie.. |( die is met vervroegd pensioen gegaan.. niet leuk om die te zien in dat filmpje

en ik vind het ook niet netjes dat nog altijd mijn foto's te pas en te onpas gebruikt worden in filmpjes terwijl mij daar nooit toestemming voor is gevraagd.. kan ik me echt boos om maken.

yliljeey
Berichten: 157
Geregistreerd: 24-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:15

ja vind ik ook niet kunne.
die foto van christa hebben ze mij weggeschrapt. want ik stond daarnaast.
en Christa en Lex zijn allebei naar Peter.
en ja sorry ik bedoelde paarden die weg zijn

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:16

haha wou net zeggen, als dit allemaal dode paarden zijn dan doet thea iets niet goed :+ Lex is inderdaad naar Peter, snapte totaal niet waarom want dat was toch wel een van de betere manegepaarden. Christa wist ik niet zeker, die was al wel oud.

yliljeey
Berichten: 157
Geregistreerd: 24-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:17

ja Christa zoek ik nog wel eens op. Christa was al 29 en is nu 30! :list:

yliljeey
Berichten: 157
Geregistreerd: 24-11-11

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:19

ja echt he langzáám...
ik reed een keer op sissie en toen ging pino 12 rondjes in keiharde rengalop....
sissie zou denk ik gedacht hebben. ag man sloof je nie zo uit. stilstaan is toch veel leuker

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:23

Christa leeft nog, althans in ieder geval in de herfstvakantie nog wel :j

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:25

yliljeey schreef:
op internet is een filmpje van alle doode paarden deze: http://www.youtube.com/watch?v=N86-6EQ9EoA

Evlin is toch niet van de manege geweest?
Die was een prive pony van een meisje wat bij mijn zusje in de les reed...

Zat hele filmpje te kijken, veel paarden kende ik niet van de foto's des te meer paarden kende ik die alleen bij naam genoemd werden in de aftiteling...

wat een wisseling van de wacht is er geweest zeg... :oo

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:28

yliljeey schreef:
ja echt he langzáám...
ik reed een keer op sissie en toen ging pino 12 rondjes in keiharde rengalop....
sissie zou denk ik gedacht hebben. ag man sloof je nie zo uit. stilstaan is toch veel leuker



Hhaha ja die pino, die heeft een speciaal plekje in mn hart.
ooit moest ik kiezen tussen pino en pinkeltje omdat er niks meer beschikbaar was (denk aan de 3 kruisjes op een dag)
en toen moest ik van thea op pino...
dus ik in de les op pino (had les van bill) en toen was ik verkocht. Klikte superleuk tussen ons :j

Thea had dat ook wel door en ik mocht toen wedstrijden rijden met pino, hele manege verklaarde me toen voor gek
maar ik werd mooi 1ste _O-

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:31

Juist haha dat ken ik. Ik ging ook ooit eens op Raffle een wedstrijd rijden en iedereen verklaarde me ook voor gek, maar werd toen ook mooi eerste. terwijl het met oefenen nog nergens op leek, 1 dag ervoor

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:33

peacehorses schreef:
yliljeey schreef:
op internet is een filmpje van alle doode paarden deze: http://www.youtube.com/watch?v=N86-6EQ9EoA


grappenmaker, dat zijn de paarden die weg zijn.. de enige paarden die dood zijn uit dat filmpje, zijn Tobias, Gloria, Pinkeltje, Christa (? misschien is die ook wel naar Peter, ik weet alleen dat die weg was, niet waarheen), Tommie (achgos arm beestje stond altijd naast Amor, had z'n been gebroken in de wei), Shaila (die was volgens mij echt ingeslapen om totaal niks, wat ik had begrepen), Amor (was eerst met pensioen, is pas later overleden).
Cumanda, Joël, Donut, Paddington, Paljas weet ik niet, maar die kunnen best overleden zijn


Evlin staat nu hier in het dorp en dat was geen manegepaard dus die hoort imo echt niet in dat filmpje >;) het gaat prima met haar, er is ook eindelijk wat aan haar hoeven gedaan.. die waren gruwelijk lang niet verzorgd, ze werd waarschijnlijk niet met de manege paarden bekapt ofzo? zag er ECHT niet uit.. :=


Lexie.. |( die is met vervroegd pensioen gegaan.. niet leuk om die te zien in dat filmpje

en ik vind het ook niet netjes dat nog altijd mijn foto's te pas en te onpas gebruikt worden in filmpjes terwijl mij daar nooit toestemming voor is gevraagd.. kan ik me echt boos om maken.

Donut is nooit van thea geweest :n
die was er de eerste keer op proef en was niet echt geschikt voor de manege lessen :+
daarna kwam hij nog een keer terug (voor heel even) omdat thea met spoed een ander paard nodig had en die drie kleur nog minder geschikt was voor de lessen als donut :oo
god wat was ik blij dat hij terug was zeg :') _O-
en paljas... tsjah, paljas is verkocht omdat het manege werk te zwaar voor hem was, binnen een maand stond hij op marktplaats, daarna er een tijdje van af en kort daarna weer op marktplaats... het laatste wat ik van hem gehoord heb is dat hij naar belgie verkocht werd...
paljas was mijn show paardje <3 toen hij weg ging werd dat jermy... niet mijn favo, maar met de shows wel relatief leuk :)

en shakira <3 helaas ook niet meer :n
weet nog wel dat gil net bij thea stond en dat een meisje shakira had ingevuld en zo gil wilde opzadelen :') _O-
thank god dat thea en ik het zagen... gil was toen nog niet zo heel subtiel met vreemde in zijn stal... uberhaubt met mensen in zijn stal :') :P

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:33

Anoli schreef:
Evlin is toch niet van de manege geweest?
Die was een prive pony van een meisje wat bij mijn zusje in de les reed...


nee dat zei ik net ook al inderdaad, die staat nu hier op een pensionstal in de buurt, waar ik tot voor kort ook paarden verzorgde. Ze ziet er in elk geval een stúk beter uit dan bij Thea, ik weet niet wat er mee gedaan werd maar het was niet goed. Haar hoeven waren 2 keer zo lang als ze zouden moeten zijn en ze liep HEEL erg moeilijk.. nu is het een stuk beter nu ze weer regelmatig bekapt wordt..

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:35

M_D_H schreef:
en shakira <3 helaas ook niet meer :n
weet nog wel dat gil net bij thea stond en dat een meisje shakira had ingevuld en zo gil wilde opzadelen :') _O-
thank god dat thea en ik het zagen... gil was toen nog niet zo heel subtiel met vreemde in zijn stal... uberhaubt met mensen in zijn stal :') :P


haha oeps :+ achja ze konden Lex en Sam ook nooit uit elkaar houden, ik snapte dat niet. Er stond ook een keer een andere Fjord in de stal van Lex en ik zag dat wel, maar die kids vonden dat dat écht Lex was want het stond op het bordje.. 8)7 Nouja dan ga je toch fijn op die nieuwe rijden met Lex z'n tuig, lijkt me geen goed idee... dwarse kinderen haha

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:41

Faya__ schreef:
Juist haha dat ken ik. Ik ging ook ooit eens op Raffle een wedstrijd rijden en iedereen verklaarde me ook voor gek, maar werd toen ook mooi eerste. terwijl het met oefenen nog nergens op leek, 1 dag ervoor

Hhahaha nee bij ons ging het oefenen wel goed :j

Maar wij pasten ook wel bij elkaar
hij eigenwijs ik zo mogleijk nog eigenwijzer
hij een etterbak, ik zo mogelijk een nog grotere etterbak...
en beide voor de duvel niet bang _O-

Toen thea mn eerste rpijs uitdeelde was de eerste zin van haar praatje

"en tegen alle gedachten in heeft de grootste etterbak van de manege de eerste prijs"

mn vader dwars door de rijhal heen:

"bedoel je het paard of het meisje"

Daar sta je dan met je beker in je handen -O- bedankt pap :')

weet nog wel een bosrit met pino, moest ik direct achter thea rijden zo bedacht was ze er op dat ie er vandoor zou gaan in het bos, maar leuk dat ie het vond :j

Zou hem zo kopen als ie met pensioen ging :j

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:44

peacehorses schreef:
M_D_H schreef:
en shakira <3 helaas ook niet meer :n
weet nog wel dat gil net bij thea stond en dat een meisje shakira had ingevuld en zo gil wilde opzadelen :') _O-
thank god dat thea en ik het zagen... gil was toen nog niet zo heel subtiel met vreemde in zijn stal... uberhaubt met mensen in zijn stal :') :P


haha oeps :+ achja ze konden Lex en Sam ook nooit uit elkaar houden, ik snapte dat niet. Er stond ook een keer een andere Fjord in de stal van Lex en ik zag dat wel, maar die kids vonden dat dat écht Lex was want het stond op het bordje.. 8)7 Nouja dan ga je toch fijn op die nieuwe rijden met Lex z'n tuig, lijkt me geen goed idee... dwarse kinderen haha

idd :+
ik vondt gillian en shakira ook totaal niet op elkaar lijken :n
zal wel ff een foto zoeken ter vergelijkings waar :))

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:05

ik vind sowieso al die paarden niet op elkaar lijken.. ik kan de Fjorden zelfs nog alleen aan de staart herkennen maar ik had genoeg mensen in de les, die écht dat bordje op de staldeur nodig hadden om te zien of ze het goede paard hadden. :')

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:15

Afbeelding
shakira...

Afbeelding
gillian...

hmm... nee ik zie geen verschil :+

en dat was alleen nog het hoofd :+
Shakira had een hele korte nek, gil heeft juist een lange nek :p
alleen qua kleur leken ze op elkaar...
oh en hun bitchy gedrag naar andere paarden komt ook relatief overheen :+
gil is een suk erger :P

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:20

ik vind ze totaal niet op elkaar lijken, Gil is ook veel forser gebouwd, Shakira was niet zo 'zwaar'.. en Shakira had geen witte achtersokjes toch?