Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muztang
Berichten: 341
Geregistreerd: 20-12-06

Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 11:02

Hallo,

Ik wil weer beginnen met paardrijden. Ik ben een tijdje gestopt wegens mijn school.

Ik ben begonnen toen ik 10 jaar was met ponylessen.
Toen ik n jaar of 12 was toen heb ik 3 jaar dressuur les gevolgd bij de paarden.
Daarna 1 jaar springles gehad bij de pony's (er waren alleen springlessen voor de pony's) en omdat dit s'middags werd gegeven ben ik toen ik 16 was gestopt hiermee vanwege school.
Daarna ben ik voornamelijk vrij gaan rijden of buitenritten/strandritten gaan maken en af en toe een dressuur lesje.

Ik wil nu weer gaan beginnen met dressuur lessen en misschien ook eens gaan beginnen met proeven/wedstrijden voor dressuur. Ik heb geen eigen paard, dus ik zoek n leuke manege in alblasserdam, sliedrecht, ridderkerk, dordrecht, papendrecht, zwijndrecht, e.d.
Wat is een leuke manege?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48443
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 13:13

in Dordrecht zit de Dordtse manege (geloof dat ie zo heet)... het is iig op nog geen 5 minuten lopen vanaf treinstation Dordrecht Zuid... Lachen Ik heb hier ongeveer 10 lessen gehad... paarden staan er allemaal erg netjes bij, en de lessen worden goed en leuk gegeven.

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 13:37

Heb ook op de Dordtse gezeten, maar als je bij de gevorderden zit, dan leer je echt niet veel.
Op een gegeven moment deden we iedere week hetzelfde, dan hoeft het voor mij niet meer. En soms reden we met zijn 10en in de les in de toch al kleine binnenbak

sibond

Berichten: 795
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:16

sliedrecht schijnt hel leuk te zijn, en ook papendrecht staat niet slecht bekend, alblasserdam heb je baan (maar daar ben ik zelf niet bekend omdat ik bij lid ben van de rijverening in alblasserdam en die heeft een andere lokatie Knipoog

Anoniem

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:37

RUI --> MA.

ravellie

Berichten: 3075
Geregistreerd: 01-08-06

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 11:43

Ik woon in Dord en heb zelf een paard
Er zijn twee maneges: Beerwijckhoeve ( wel een beetje afgelegen, dus eigen vervoer is dan echt wel een pre)
En dan heb je nog de dordse manege, ligt middenin de 'stad'.
Heb er verder geen ervaringen mee, nooit gereden

Toen ik nog geen paard had reed ik bij de PRC ( Papendrecht )
Echt vreselijk, wel in de tijd dat ieder paardje een andere eigenaar had en die zaten dan fijn aan de kant te kijken als je les had
Heb ook een paar lessen bij Baan in Alblasserdam gereden,vond het wel gezellig daar

stermerrie
Berichten: 52
Geregistreerd: 23-10-06

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 14:49

Manege Waalzicht in rijsoord is nog steeds een leuke manege .In dordt heb je inderdaad de beerwijckhoeve en de dordse manege maar hoorde dat die dicht gaat ????

kiimberley
Berichten: 365
Geregistreerd: 21-01-07

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 18:35

stermerrie schreef:
Manege Waalzicht in rijsoord is nog steeds een leuke manege .In dordt heb je inderdaad de beerwijckhoeve en de dordse manege maar hoorde dat die dicht gaat ????


Ja waarschijnlijk gaat de Dordtse manege sluiten..
vind het heel erg, want ik rij er nu toch zeker wel bijna 7 jaar Huilen
ookal ziet het er niet zo heel modern uit, het was zeker wel een gezellig manege en lekker 'oud'.
Vind het echt heel erg Boos! Huilen Verdrietig Verdrietig

kiimberley
Berichten: 365
Geregistreerd: 21-01-07

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 18:40

Mijn vriendin rijd in Zwijndrecht op de Hoge Devel,
ben een keer meegeweest en vond het een gezellige manege.
Ze hebben een groot terrein en meerdere bakken.
De paarden zien er goed uit en er word 'vrij' lesgegeven. Vork

Zelf ben woon ik in Papendrecht maar rijd daar niet,
zoals al eerder gezegt vind ik dat de eigenaren van de paarden waarop je rijd gaan kijken hoe je rijd.
Opzich is dat wel logisch maar het rijd niet lekker, als er van alle kanten op je gelet wordt.
Dat vind ik tenminste. Clown

Baan Alblasserdam is ook een hele goede manege, daar ga je ook volgens mij vaak naar buiten met de paarden. Cool

ravellie

Berichten: 3075
Geregistreerd: 01-08-06

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 18:59

Jeetje, dat de dortse manege dichtgaat zeg
Dan is er nog maar een manege voor heel Dordrecht

_Nicky

Berichten: 5132
Geregistreerd: 21-02-06

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 19:02

Misschien is manege Alblasserdam wel iets voor je? Ik heb er zo'n 8 jaar gelest en ik heb er ong. een half jaar met m'n eigen paard gestaan.

PMbox staat open. Knipoog

Onali

Berichten: 18467
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 21:48

Nou sluit de Dordtse maar uit als je echt les wil hebben. Ik heb daar 3 1/2jaar gereden en geen reet geleerd. Ben 3 jaar geleden begonnen met western riding in Nieuwekerk aan de Ijssel. Was een hele goede manege, alleen aardig stukje rijden. Ze geven er ook springles en dressuurles, helaas is de westerninstructrice naar een andere manege gegaan. Ik hoor iedereen altijd erg positief praten over de Beerwijck en de Hoge Devel in Zwijndrecht.
En waar komen de roddels vandaan over het sluiten van de Dordtse? Dat is echt geen verlies vind ik. Heb vorig jaar uit noodzaak een tijdje met mn eigen paard (en een vriendin met de hare) tijdelijk gereden op de Dordtse. Gewoon vanuit Valk naar de Dordtse en dan lessen. Alles wat ik in de jaren na de Dordtse heb geleerd werd er weer uit geramd. We hebben het toen ook heel snel weer stop gezet. Liever geen les dan niet goed les.
Oh ja ik ben een keer in Papendrecht geweest, gewoon om te kijken hoe het daar was. Ik knapte helemaal af toen iemand zei, en ik heb echt serieus met haar staan te praten, dat mn eigen paard mee moet lopen met de manegelessen. Dat vind ik dus echt NOT DONE Boos! Wist niet hoe snel ik er weer weg moest gaan.

_Nicky

Berichten: 5132
Geregistreerd: 21-02-06

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 23:57

Tegenwoordig hoeft je paard niet meer mee te lopen geloof ik.

Denise
Berichten: 5099
Geregistreerd: 30-06-06

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 00:00

Hoge Devel in zwijndrecht is inderdaad een goede manege. Wel erg fabriek-achtig, neit zo persoonlijk. Als je wat meer van een kleine mange houdt is Waalzicht beter.

Marcella

Berichten: 36753
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 00:41

_Nicky schreef:
Tegenwoordig hoeft je paard niet meer mee te lopen geloof ik.

Maar dan betaal je nog meer aan stalling dan bij sliedrecht. Knipoog

Willy Baan in Alblasserdam kan ik echt aanraden. Heb daar van mijn 12de tot mijn 18 jaar les gehad en altijd goed les gehad. Helaas wou ze later toen ik een eigen pony had niet naar sliedrecht komen om priveles te geven. Ze had namelijk al meer dan zat lesklanten in de direkte omgeving (ook prive).

San_
Berichten: 1496
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 01:30

Marcella schreef:
_Nicky schreef:
Tegenwoordig hoeft je paard niet meer mee te lopen geloof ik.

Maar dan betaal je nog meer aan stalling dan bij sliedrecht. Knipoog

Willy Baan in Alblasserdam kan ik echt aanraden. Heb daar van mijn 12de tot mijn 18 jaar les gehad en altijd goed les gehad. Helaas wou ze later toen ik een eigen pony had niet naar sliedrecht komen om priveles te geven. Ze had namelijk al meer dan zat lesklanten in de direkte omgeving (ook prive).

Dat is niet waar. Ik sta zelf in Papendrecht, zonder dat mijn paard in de les hoeft te lopen, en ik ben in ieder geval (veel) minder geld kwijt dan in Alblasserdam bij Willy Baan. Heb daar ook lange tijd gestaan, en nu ik goed de verschillen kan zien, kan ik je het in Alblasserdam niet aanraden.

_Nicky

Berichten: 5132
Geregistreerd: 21-02-06

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 12:14

Hé San!

Voor lessen vind ik manege Alblasserdam wel goed, voor de stalling van je eigen paard wat minder. Daarom ben ik ook dichterbij gaan staan in Sliedrecht, en daar zijn meer mogelijkheden dan in Alblasserdam.

San_
Berichten: 1496
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 20:53

_Nicky schreef:
Hé San!

Voor lessen vind ik manege Alblasserdam wel goed, voor de stalling van je eigen paard wat minder. Daarom ben ik ook dichterbij gaan staan in Sliedrecht, en daar zijn meer mogelijkheden dan in Alblasserdam.

Ik vind van niet, vind de paarden&pony's nou niet echt typisch manege pony's, vind dat er vaak kinderen vanaf vallen en daarna wordt er onprofessioneel gehandeld vind ik.
Maargoed, dat is mijn mening hè, iemand anders kan het totaal niet met mij eens zijn, maar zo vind ik het... Lachen

kiimberley
Berichten: 365
Geregistreerd: 21-01-07

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 21:05

IndianLady schreef:
Nou sluit de Dordtse maar uit als je echt les wil hebben. Ik heb daar 3 1/2jaar gereden en geen reet geleerd. Ben 3 jaar geleden begonnen met western riding in Nieuwekerk aan de Ijssel. Was een hele goede manege, alleen aardig stukje rijden. Ze geven er ook springles en dressuurles, helaas is de westerninstructrice naar een andere manege gegaan. Ik hoor iedereen altijd erg positief praten over de Beerwijck en de Hoge Devel in Zwijndrecht.
En waar komen de roddels vandaan over het sluiten van de Dordtse? Dat is echt geen verlies vind ik. Heb vorig jaar uit noodzaak een tijdje met mn eigen paard (en een vriendin met de hare) tijdelijk gereden op de Dordtse. Gewoon vanuit Valk naar de Dordtse en dan lessen. Alles wat ik in de jaren na de Dordtse heb geleerd werd er weer uit geramd. We hebben het toen ook heel snel weer stop gezet. Liever geen les dan niet goed les.
Oh ja ik ben een keer in Papendrecht geweest, gewoon om te kijken hoe het daar was. Ik knapte helemaal af toen iemand zei, en ik heb echt serieus met haar staan te praten, dat mn eigen paard mee moet lopen met de manegelessen. Dat vind ik dus echt NOT DONE Boos! Wist niet hoe snel ik er weer weg moest gaan.


het zal er dan ook wel aan gelegen hebben welke instructrice je had, ik heb van meerdere daar les gehad en ik ben er ook niet met allemaal tevreden. Er is zeker wel een verschil maar dat moet je zelf ondervinden welke jij het leukst vind..
Ik rijd al een aantal jaar daar en heb er leren rijden, dus zeker wel dingen geleerd,
maar misschien had jij de basis er al in en is er dan niks meer te leren,
ik begon er natuurlijk toen ik nog helemaal niks kon..
maar de keus haakt toch al af van de Dordtse want hij gaat toch sluiten.. Verdrietig

Onali

Berichten: 18467
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 21:16

Ik heb vroeger van Marian les gehad. Zij was goed. En met mn eigen paard hebben we les genomen van Patricia, zij is ook wel goed. Maar als je je eigen paard op een bepaalde manier rijdt en daar wordt het er weer uitgestampt is dat frustrerend. Ging voornamelijk over hoe je naar links of naar rechts moest sturen en je moest je benen aanklemmen om tot stilstand te komen. Terwijl je benen aanklemmen juist versnellen betekend. Ik heb bij mn tante centered riding geleerd en ik ben dar serieus mee bezig, maar als je dan weer terug naar de oude manier terug gaat. Ook met die western lessen werd er bewuster naar de lichaamstaal van het paard geluisterd. Dat gebeurd niet op de Dordtse.

Marcella

Berichten: 36753
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 22:09

San_ schreef:
Dat is niet waar. Ik sta zelf in Papendrecht, zonder dat mijn paard in de les hoeft te lopen, en ik ben in ieder geval (veel) minder geld kwijt dan in Alblasserdam bij Willy Baan. Heb daar ook lange tijd gestaan, en nu ik goed de verschillen kan zien, kan ik je het in Alblasserdam niet aanraden.

Bedoelde dat Papendrecht duurder is dan Sliedrecht en in Sliedrecht hoef je ook absoluut geen rekening te houden met manegelessen, want die hebben we niet. Je hoef alleen rekening te houden met de privelessen.

San_ schreef:
Ik vind van niet, vind de paarden&pony's nou niet echt typisch manege pony's, vind dat er vaak kinderen vanaf vallen en daarna wordt er onprofessioneel gehandeld vind ik.
Maargoed, dat is mijn mening hè, iemand anders kan het totaal niet met mij eens zijn, maar zo vind ik het... Lachen

Nou ik heb er altijd jaren goed les gekregen en ben er ook regelmatig vanaf gevlogen. En die vlieglessen zijn heel goed van pas gekomen toen ik mijn eigen fjord had. En gelukkig heeft Willy Baan geen typische manegepony's maar gewoon lekker pittige dieren waar je nog wat van kan leren en niet van die dooie sukkels. Het zij dan wel met vallen en opstaan.

San_
Berichten: 1496
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 22:21

Marcella schreef:
Nou ik heb er altijd jaren goed les gekregen en ben er ook regelmatig vanaf gevlogen. En die vlieglessen zijn heel goed van pas gekomen toen ik mijn eigen fjord had. En gelukkig heeft Willy Baan geen typische manegepony's maar gewoon lekker pittige dieren waar je nog wat van kan leren en niet van die dooie sukkels. Het zij dan wel met vallen en opstaan.

Er is een verschil tussen gewoon lekker pittige dieren en pony's die gewoon gevaarlijk worden.
[Edit] Trouwens, heb even gekeken, Papendrecht is niet duurder dan Sliedrecht.

Marcella

Berichten: 36753
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 22:32

San_ schreef:
Marcella schreef:
Nou ik heb er altijd jaren goed les gekregen en ben er ook regelmatig vanaf gevlogen. En die vlieglessen zijn heel goed van pas gekomen toen ik mijn eigen fjord had. En gelukkig heeft Willy Baan geen typische manegepony's maar gewoon lekker pittige dieren waar je nog wat van kan leren en niet van die dooie sukkels. Het zij dan wel met vallen en opstaan.

Er is een verschil tussen gewoon lekker pittige dieren en pony's die gewoon gevaarlijk worden.

Daar heb ik nu gewoon nooit last van gehad, maar van mij is het intussen ook gewoon meer dan 10 jaar geleden. Toen had je Sunny, Funny, Sultan (zelden op gereden), Poppie (ook weinig op gereden), Lavendel, Irene, Pinky en Nadoer. En nog verder terug Flickie (op ongeveer 32 jarige leeftijd overleden in de wei), Tosca (vals kreng was dat), een hackney pony (weet de naam niet meer) en nog een schimmelpony wat straalkanker had en ieder keer kreupel was.

En voordat paarden en pony lessen apart waren heb ik ook op Rex (leeft al lang niet meer), Ancora (leeft ook niet meer), Victory, Balans, Xiitos en Graaf.

ravellie

Berichten: 3075
Geregistreerd: 01-08-06

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 00:36

Nou, geef mij dan maar een 'dooie sukkel' hoor
Ik hoef geen pittig paard wat meer naar gevaarlijk neigt in mijn ogen
Gelukkig mocht ik toendertijd op gorby
Echt een reus die bij Willy Baan stond, maar wel super!.
Nooit gedacht dat ik op een reus zou durven.

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 10:48

Gaat de Dordtse echt dicht joh??
Weet iemand ook waarom?