Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
brendaa

Berichten: 522
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Renesse

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:28

ik vind het ook moeilijk om een manege te vinden in dordt of omstreken,maar de dordse gaat inderdaad dicht want ze hebben al paarden verkocht ben benieuwd of het helemaal weg gaat of er wat nieuws komt Ach gut

racheltjj

Berichten: 1879
Geregistreerd: 24-05-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:31

ravellie schreef:
MizzKarice schreef:
Ik sta met me paard bij iemand thuis.. bak e.d. erbij. Dat is Noordendijk.



Noordendijk?
In Dordrecht?
Huh, daar staan geen paarden toch?


Is dat niet bij berber ?
of is dat nou de oudendijk Bloos

ravellie

Berichten: 3075
Geregistreerd: 01-08-06

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:41

Berber is Oudendijk Haha! Knipoog

racheltjj

Berichten: 1879
Geregistreerd: 24-05-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:44

ravellie schreef:
Berber is Oudendijk Haha! Knipoog


haha toch Tong uitsteken
Ik wist het even niet meer zeker.
Waar ligt de noordendijk ook alweer dan Bloos

ravellie

Berichten: 3075
Geregistreerd: 01-08-06

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:44

brendaa schreef:
ik vind het ook moeilijk om een manege te vinden in dordt of omstreken,maar de dordse gaat inderdaad dicht want ze hebben al paarden verkocht ben benieuwd of het helemaal weg gaat of er wat nieuws komt Ach gut


Tis jammer dat je niet in de buurt van Brakel woont (voorbij werkendam en nieuwendijk)
MIjn oom en tante hebben daar een boerderij met een KWPN,new forestx welsh, shetlander en mijn haflinger staat er tijdelijk.
En ze hebben geen verzorgers en mijn nicht is gestopt met rijden
Echt keizonde, ze hebben een eigen bak etc.
In Dordrecht zoeken stikveel meiden een verzorgpony
En bij hen is juist geen verzorger te vinden Clown

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:44

richting zwijndrecht toch?

ravellie

Berichten: 3075
Geregistreerd: 01-08-06

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:46

De noordendijk loopt vanaf het centrum zo langs het wellant collega richting stadspolders.
En aan de rand van de stadspolders loopt ook nog een stuk noordendijk
maar daar staan geen paarden zo ver ik weet, hihi

racheltjj

Berichten: 1879
Geregistreerd: 24-05-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:47

Oo bij het dierenziekenhuis daar ?
nee daar kan ik eigenlijk ook geen paarden herrineren.
Eigenlijk best erg, ik zit aan de noordendijk bij school en nu herriner ik het me pas haha. Bloos

Deesiej

Berichten: 2129
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: Dordrecht

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:35

Een meisje uit mijn klas staat op de Dordtse manege en zij zei dat iemand hem misschien over ging kopen en een rijveregiging van wou maken enz.

Ik weet niet echt wat ik moet geloven, maar het beste lijkt mij als ze er idd mee stoppen dat is beter voor iedereen en vooral voor de pony's en paarden daar Knipoog

ravellie

Berichten: 3075
Geregistreerd: 01-08-06

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:42

Ja idd
Je kan daar toch nergens leuk rijden?
Je zit midden in de bebouwing Koe

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:07

ja heb daar ook gereden, is echt niks, je rijd altijd maar in de bak en het is zo vervallen daar, vooral de oude stallen.
Verder leerde je ook nooit wat nieuws bij en we deden iedere week hetzelfde.

Vind het ook niet zo gek dat ze failliet zijn.
Ze hadden daar echt een mooie manege van kunnen maken, maar ja, moet je ook geld voor hebben natuurlijk.

wendiiY

Berichten: 325
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: op een stoel achter de computer in nederland, zuidholland, dordrecht ;)

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 00:16

heey allemaal
ik wil even een misverstand uitsluiten.
de dordrechtse manege gaat NIET ik herhaal NIET sluiten..
wat iedereen voor ervaringen heeft enzo is persoonlijk.
maa rik kom er al 12 jaar en heb het goed naar me zin.
xxx

Ro0sje
Berichten: 539
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Zuid holland

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 00:20

Dniesjj117 schreef:
Iemand die het aandurft om de Dordtse manege te kopen heeft veel lef, want als je dat zooitje wilt opknappen, zal je veel werk kosten. Krijg daar zo'n beetje last van m'n astma, zó vies Boos!


ik vind dit wel een beetje een nietszeggende reactie... Ik geloof er ook vrij weinig van en ik vind het een beetje kinderachtig dat je zoiets plaatst.

neetje86

Berichten: 1042
Geregistreerd: 28-11-05

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 00:22

de beerwijk dan? das op zich een leuke manege. heb dr zo'n 10 jaar ofzo met veel plezier gereden.

Onali

Berichten: 18467
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:05

al zouden ze me geld toegeven, ik hoef echt niet meer naar de Dordtse. Voor the time being was het wel leuk, maar alles is daar ouderwets op een niet leuke manier. Gewoon de hele manier van rijden en lesgeven staat me daar niet aan. Bovendien vind ik iets raar, dat meisje waar Deesiej het over heeft staat met dr pony op de Dordtse en ze rijd op de Landelijke. Hoe bedoel ik betaal dubbelop?! Moeten ze helemaal zelf weten, vind het gewoon een domme aanpak.
Ik mis wel een aantal paarden, Zen, Connection en Wallington waren mn favo's. Zijn helaas allemaal dood, Wallington zn dood heb ik nog meegemaakt geloof ik. Als Zen nog leefde had ik hem graag overgenomen, geweldig paard ondanks dat hij beet. Voor de rest had je toen alleen maar duffe paarden: Bjorn, Phanteom (nooit op gereden, maar een tof paard HEEL groot) Iffitura (duf), Sissi (die was wel leuk) Twilight (getver) Ennio (leuk) de rest is niet eens blijven hangen van de paarden, kan je nagaan wat ik allemaal verdrongen heb Knipoog Ik las laatst nog een soort dagboekje wat ik toen bijhield, elke week weer een andere naam. Oh ja Silvaner schiet me ineens weer te binnen. Arm beest liep met bulten, maar nee hij kon gewoon de manegelessen meelopen hoor. Beestje had nu ik erover denk heel veel pijn gehad, maar moest gewoon met de lessen meedoen. Was niet echt paardvriendelijk, net zoals bij sommige pony's: Tristan en die blonde oude pony (weet zn naam niet, stond naast Barbie)
Maar goed, gelukkig hoef ik die taferelen niet meer te zien. Ben gelukkig waar ik sta met Nor en Bammetje en ik denk dat de ouwetjes bij ons dat ook vinden.

Deesiej

Berichten: 2129
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: Dordrecht

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:57

Als ze me geld toe zouden geven zou ik t wel doen, de zaak platgooien en er een pension stalling van maken. Maar ja daar ging deze discussie niet om en ook niet alleen over de dordse, dus om even bij de discussie te blijven volgens mij kan je het beste een kijkje nemen bij de beerwijkhoeve van alle mensen die ik ken die daar rijden of hebben gereden hoor ik alleen maar positieve dingen. Ik heb zelf verder geen ervaring met die manege Knipoog

Onali

Berichten: 18467
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:04

ik bedoelde Sunbeam, enne roosje ik ben op veel maneges geweest en het is op de Dordtse toch smeriger dan op andere maneges.

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:09

Deesiej schreef:
Als ze me geld toe zouden geven zou ik t wel doen, de zaak platgooien en er een pension stalling van maken. Maar ja daar ging deze discussie niet om en ook niet alleen over de dordse, dus om even bij de discussie te blijven volgens mij kan je het beste een kijkje nemen bij de beerwijkhoeve van alle mensen die ik ken die daar rijden of hebben gereden hoor ik alleen maar positieve dingen. Ik heb zelf verder geen ervaring met die manege Knipoog


Pensionstalling??????????? zonder weidegang nou mij niet gezien daar

wendiiY

Berichten: 325
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: op een stoel achter de computer in nederland, zuidholland, dordrecht ;)

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:11

Vindt je het gek dat die pony's er niet meer zijn dat is lang geleden en ze waren al oud toen.
Der zijn allemaal nieuwe en gewoon leuke pony's.
en de paarde tzja de meeste vinde ze nu gewoon leuk anders zoude ze er nie top willen rijden tog Lachen
maar late we ontopic blijven en het gedoe op de dordse lekker laten gaan voorlopig gaat er helemaal niks faillet en zijn der al helemaal geen paarden en pony's om deze reden verkocht.
en dat meisje wat op de landelijke rijdt doet dat zodat haar pony aan vreemde omgevingen kan wennen want ze wil ook wedstrijden gaan rijden.
Der zijn trouwens de laatste tijd al weer genoeg nieuwe paarden erbij enzo hoor
xxxxxxxxxx

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:15

Waarom komen er pensionklant bij ons op stal vragen of ze kunnen komen en vertellen ze dat ie failliet is

Marcella

Berichten: 36753
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:35

tita schreef:
Waarom komen er pensionklant bij ons op stal vragen of ze kunnen komen en vertellen ze dat ie failliet is

Misschien net zo iets als dat jij loop te vertellen dat Kees Langerak geen eigen weilanden heeft en alles huurt......

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:12

nou dat kan ik aardig bevestigen hoor want hij huurt grote delen van het land van vrienden van mijn ouders dus dat is behoorlijk betrouwbaar Haha!
Hij heeft ook eigen land maar niet alles is van hem meer niet dan wel

Marcella

Berichten: 36753
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:52

tita schreef:
Hij heeft ook eigen land maar niet alles is van hem meer niet dan wel

Goh dit klinkt al weer anders, want een andere keer zei je dat Kees helemaal geen land had.........

bont_jump

Berichten: 462
Geregistreerd: 11-12-06
Woonplaats: oud alblas

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 18:43

_Nicky schreef:
bont_jump schreef:
Ik woon in alblasserdam, maar rij niet bij manege alblasserdam je hoord er allemaal van die rare verhalen, pas was er een ponny gestolen door de verzorgster (vertelde een oud klasgenootje die daar lest) Ik rij heb leren rijden op P.C. De Vierhoeven, is heel kleinschalig, gezellige lessen, iedereen kent elkaar, ze neemt waarscheinlijk alleen geen nieuwe klanten meer aan. Maar het is echt een aanrader!

Oja je hebt hier in de zomer heel veel onderlinge dresuurwedstrijden, 1 springwedstijd, gymkana, en zeskamp ponnykamp enz. Het grote nadeel is er is alleen een buitenbak dus je rijd altijd buiten (word je hard van), maar als je de bak uit gaat kun je heerlijk RUSTIG buitenrijden. Zit binnen 10 minuten bij de Donk en omliggende natuurgebieden.


Kan je verzekeren dat geen 1 verzorgster een pony steelt daar. Knipoog Heb het nagevraagd en het schijnt een roddel te zijn als een verzorgster de pony pakt om er een rondje mee door het dorp te wandelen.


De pony was 2 dagen weg Knipoog , zeiden mensen die daar stonden. 2 dagen rondjes lopen Haha! , en je hoord nog wel andere rare verhalen. Maar ze geven niet slecht les daar, maar er gebeuren gewoon rare dingen omheen zeg maar Knipoog

bont_jump

Berichten: 462
Geregistreerd: 11-12-06
Woonplaats: oud alblas

Re: Leuke manege in omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 18:45

_Nicky schreef:
Het klopt wel dat er op Manege Alblasserdam een gevaarlijke manegepony staat, maar die gaat binnenkort ook weg (gewoon niet geschikt voor manegelessen). Gorby leeft helaas niet meer & Kamiro is ook weg. Irena, Pinky, Funny en Graaf staan er nog wel.


kamiro weg Clown , wist wel dat het niet zo goed ging. (moesten spullen voor hem halen Knipoog ) maar dat hij al weg was wist ik niet. Dat is echt snel! maar zijn leeftijd viel toch wel mee, waar is ie eigenlijk naar toe. stuur maar effen een PB want het word wel erg oftopic! Knipoog