Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 10 [ 236 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Onderzoek seksueel geweld - uitslag bekend

 
Profiel   

xyzutu2 schreef
shadidi schreef
Wat dacht je van verkracht door vrouwen ongeacht geaardheid en als ze verkracht worden door een man dan is ie automatisch homosexueel (volgens de vraagstelling dan, niet volgens mij).


Dat eerste is duidelijk niet uit de vraag zelf te halen, maar alleen door het zelf in te vullen. ;)
Als je als onderzoeker niet weet waar iemand antwoord op geeft, dan wordt onderzoek erg lastig. Stel dat iemand antwoordt 'Ja, mannen kunnen alleen door homoseksuele daders verkracht worden', bedoelt hij dan:
- verkrachting kan alleen door homoseksuele mannen,
- alleen door homoseksuele mannen en homoseksuele vrouwen
- überhaupt alleen door homoseksuele mannen, en sowieso nooit door heteroseksuele mannen of door vrouwen
Las de lezer in de vraag bijvoorbeeld de tegenstelling 'homoseksuele mannelijke daders vs hetero mannen' of 'homoseksuele mannen vs vrouwen'?

Natuurlijk kun je dan voor de beantwoorder gaan invullen 'hij las de vraag vast zus en zo en daarom zal ik zijn antwoord vast zo en zo moeten interpreteren', maar dat is niet zo wetenschappelijk. ;)


De vragen ervoor en erna waren duidelijk getypeerd, je zat echt in 1 onderdeel tegelijk. daar kon je prima uit afleiden wat er bedoeld werd. de vraag over vrouwen werd in een ander getypeerd onderdeel gesteld. zo bedoelde ik mijn antwoord ook, al was dat indd niet heel duidelijk geformuleerd door mij als ik het zo teruglees.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-17 00:13 



 

Je bedoelt dat omdat 'helemaal mee eens - helemaal niet mee eens' als balkje boven deze vraag herhaald werd, dat dit aangaf dat dit een ander onderdeel was?
Daar heb ik bij het invullen helemaal niet over nagedacht, misschien had ik dat dan als hint moeten zien dat daaronder een blokje vragen stond met een ander thema? Ik ging ervan uit dat dat balkje gewoon steeds halverwege de pagina herhaald werd zodat je altijd kon zien welk antwoord je aanvinkte. Bij de andere pagina's werd dat balkje namelijk ook steeds ongeveer halverwege de pagina herhaald, ik heb er nooit over nagedacht dat dat ook een inhoudelijke bedoeling kon hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-17 00:17 



 
Profiel   

De vragen worden überhaupt niet item per item beoordeeld hoor xyzutu2, dat werkt met scores :j dus stel dat iemand 1 van de 22 vragen van deze betreffende schaal anders interpreteert, is de overall score nog steeds betrouwbaar.

Verder scoren alle afzonderlijke items ook gewoon prima qua psychometrische eigenschappen (degenen die dat niet deden zijn er al uit gehaald door researchers die deze schaal ontwikkeld en/of verbeterd hebben).

En dat hebben ze overigens op zeer correcte manier gedaan, ik heb hun articles daarover uiteraard nauwkeurig gelezen :j in mijn vorige afstudeeronderzoek (1ste master) deed ik zelf precies zo'n psychometrisch onderzoek (maar dan met een andere, nog niet afdoende onderzochte, test natuurlijk), dus ik weet de ins-and-outs van hoe je de eigenschappen van tests en items kunt beoordelen en wanneer je wel of niet van een betrouwbaar en consistent meetinstrument kunt spreken :) statistiek, psychometrie, en psychodiagnostiek zijn persoonlijke "passies" van me, ik gaf hier ook mijn hele studententijd bijles in.


Over je laatste post: de antwoordbalkjes werden idd gewoon toevallig om de zoveel items herhaald, is gewoon een standaard functie van Qualtrics die je aan kunt vinken. Geen stiekeme hints of zo dus :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-17 00:24 



 

Catnip schreef
De vragen worden überhaupt niet item per item beoordeeld hoor xyzutu2, dat werkt met scores :j dus stel dat iemand 1 van de 22 vragen van deze betreffende schaal anders interpreteert, is de overall score nog steeds betrouwbaar.

Verder scoren alle afzonderlijke items ook gewoon prima qua psychometrische eigenschappen (degenen die dat niet deden zijn er al uit gehaald door researchers die deze schaal ontwikkeld en/of verbeterd hebben).


Mooi om te lezen dat je hier zo intensief mee bezig bent en dat het niet gewoon een vragenlijst is, dat merkt je ook wel tijdens het beantwoorden. Natuurlijk is 1 vraag slechts 1 van de velen in zo'n enquete, dus je kunt dan inderdaad redeneren dat verkeerde interpretaties vast wel wegvallen tegen de rest. Ik redeneer alleen van de andere kant, namelijk dat je juist elke ambivalentie eruit zou willen halen om ervoor te zorgen dat het eindresultaat zo min mogelijk bezoedeld wordt door verkeerde interpretaties. Dus ik zou zo'n onduidelijke vraag er dus uit willen hebben, maar voor jou maakt dat tegen de rest van de vragen dan weer minder uit. Een beetje het verschil tussen de rekkelijken en de preciezen. Elke kant heeft zo zijn voor- en nadelen.

Citaat
Verder scoren alle afzonderlijke items ook gewoon prima qua psychometrische eigenschappen (degenen die dat niet deden zijn er al uit gehaald door researchers die deze schaal ontwikkeld en/of verbeterd hebben).


Ik zit verder natuurlijk lang niet zo diep in de ontwikkeling van schalen en psychometrische eigenschappen als jij, maar uit persoonlijke nieuwsgierigheid; ik ging er vanuit dat in de wetenschap elke schaal en elk onderzoek continu verbeterd en aangepast wordt. Of is deze enquete zoals jij schrijft met deze vragen helemaal perfect en af en wordt dit nooit meer verder verbeterd en bijgesteld?
Interessant om te lezen hoe dat in andere richtingen gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-17 00:34 



 
Profiel   

xyzutu2 schreef
Je bedoelt dat omdat 'helemaal mee eens - helemaal niet mee eens' als balkje boven deze vraag herhaald werd, dat dit aangaf dat dit een ander onderdeel was?
Daar heb ik bij het invullen helemaal niet over nagedacht, misschien had ik dat dan als hint moeten zien dat daaronder een blokje vragen stond met een ander thema? Ik ging ervan uit dat dat balkje gewoon steeds halverwege de pagina herhaald werd zodat je altijd kon zien welk antwoord je aanvinkte. Bij de andere pagina's werd dat balkje namelijk ook steeds ongeveer halverwege de pagina herhaald, ik heb er nooit over nagedacht dat dat ook een inhoudelijke bedoeling kon hebben.


Nee, de vraagstellingen zelf, het ging steeds per pagina op een andere insteek, een stukje algemeen, dan een stukje over mannenverkrachting, dan ging het weer meer over welke type mannen dan mannen verkrachten, elke pagina had een aantal vraagstellingen die een bepaald doel hadden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-17 00:37 



 

shadidi schreef
Nee, de vraagstellingen zelf, het ging steeds per pagina op een andere insteek, een stukje algemeen, dan een stukje over mannenverkrachting, dan ging het weer meer over welke type mannen dan mannen verkrachten, elke pagina had een aantal vraagstellingen die een bepaald doel hadden.


Ah, ik keek meer naar de directe omgeving van de vragen. Dus als de vragen erboven nog gingen over verkrachting door vrouwen, dan las ik de 'geslachtsloze' ;) vragen daaronder ook eerder zo. Twee vragen boven de homoseksuele daders ging het bijvoorbeeld nog over vrouwelijke daders. Die drie vragen stonden bij mij op de laptop tenminste allemaal onder elkaar op dezelfde pagina. Misschien bij jou op een ander apparaat niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-17 00:53 



 
Profiel   

De pagina-indeling zou op elk apparaat hetzelfde moeten zijn.

En uiteraard zijn meetinstrumenten nooit "perfect", dat zijn ook de alom gebruikte IQ-tests en dergelijke niet, dat zou ik ook nooit willen beweren! Bijlange na niet zelfs. Maar voor dít onderzoek, en voor wat ik op dit moment wil meten, heb ik de op dít moment meest betrouwbare tests uitgekozen :) als ik dit onderzoek over 10 jaar zou doen zouden het weer andere tests kunnen zijn :j

Maar dit onderzoek heeft niet als functie om meetinstrumenten te verbeteren, ik trek conclusies uit de resultaten ervan, en daar hoort natuurlijk ook de rapportage bij van hoe betrouwbaar de gebruikte tests waren, zodat je daar mijn conclusies ook aan kan toetsen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-17 02:05 



 
Profiel   

Heb vriendje gevraagd hem in te vullen.
Hij gaf na een paar vragen al aan de zin van een dergelijk onderzoek puur een onderzoekje omdat je een onderzoekje moet doen.
Dus afgehaakt, be creative, doe een echt onderzoekje dat er toe doet, en niet iets wat iemand anders al eerder heeft onderzocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-17 05:58 



 
Profiel   

thriam schreef
Heb vriendje gevraagd hem in te vullen.
Hij gaf na een paar vragen al aan de zin van een dergelijk onderzoek puur een onderzoekje omdat je een onderzoekje moet doen.
Dus afgehaakt, be creative, doe een echt onderzoekje dat er toe doet, en niet iets wat iemand anders al eerder heeft onderzocht.

Wat een rare opmerking van hem, sorry.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-17 07:29 



 

thriam schreef
Heb vriendje gevraagd hem in te vullen.
Hij gaf na een paar vragen al aan de zin van een dergelijk onderzoek puur een onderzoekje omdat je een onderzoekje moet doen.
Dus afgehaakt, be creative, doe een echt onderzoekje dat er toe doet, en niet iets wat iemand anders al eerder heeft onderzocht.


Als je zeker weet dat het al eerder is onderzocht, plaats dan even een linkje naar het betreffende artikel.

En het kan zijn dat jij en je vriend dit als zinloos zien omdat jullie de onderzoeksachtergronden en -opzet niet kennen. Ik ken hem ook niet, maar ik kan me wel een voorstelling maken over hoe de resultaten iets kunnen betekenen voor slachtoffers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-17 07:33 



 
Profiel   

beatje schreef
Vond de vragen ook raar en afgebroken.Hoe kan ik nu weten of een man een stijve kan krijgen in een onaangename situatie,dus dan kan je die vraag toch niet beantwoorden?

Ben jij een man dan? Het is een onderzoek onder mannen van 18-65....

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-17 07:51 



 
Profiel   

Billy schreef
beatje schreef
Vond de vragen ook raar en afgebroken.Hoe kan ik nu weten of een man een stijve kan krijgen in een onaangename situatie,dus dan kan je die vraag toch niet beantwoorden?

Ben jij een man dan? Het is een onderzoek onder mannen van 18-65....

De vragenlijst was tot voor kort ook open voor vrouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-17 08:08 



 
Profiel   

xyzutu2 schreef
Misschien is het handig als de moderator dat ook even aangeeft bovenaan de openingspost?
Nu heeft de mod namelijk wel 'aangepast op verzoek van de TS' in de openingspost gezet, maar dat is in dit geval in mijn ogen inderdaad ook een beetje mager, vooral omdat het topic al 7 pagina's lang is en je er anders pas rond pagina 7 achterkomt waarom er toch al 6 pagina's lang zoveel vrouwelijke Bokkers de enquete in hebben gevuld. 8-)

Dat heb ik inderdaad even gedaan. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-17 08:18 



 
Profiel   

thriam schreef
Heb vriendje gevraagd hem in te vullen.
Hij gaf na een paar vragen al aan de zin van een dergelijk onderzoek puur een onderzoekje omdat je een onderzoekje moet doen.
Dus afgehaakt, be creative, doe een echt onderzoekje dat er toe doet, en niet iets wat iemand anders al eerder heeft onderzocht.

Wat een onzin. Aan het einde staat duidelijk dat een van de doelen van dit onderzoek is om eerder gevonden resultaten (ergens anders in de wereld) in Nederland en België proberen te repliceren. Dus inderdaad: herhalen en meer bewijs vinden, of nog belangrijker: ontdekken dat eerdere resultaten niet klopten, of onvolledig waren. Enig idee hoe belangrijk replicatie is in onderzoekswereld? Een snelle google search op "replication crisis" kan je vriendje misschien nog een hoop van leren. "Be creative" slaat hier dus ook echt de plank mis.

Jammer dat hij er zo in staat! Wel goed voor TS om te weten dat sommige mensen zo reageren op haar onderzoek, dus op zich goed dat je het deelt. TS, succes ermee! Ik ben benieuwd naar je resultaten. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-17 08:46 



 
Profiel   

M'n vriend heeft hem voor je ingevuld!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-17 09:33 



 
Profiel   

Sowieso interessant voor TS om de enquete door eerlijke en kritische bokkers in te laten vullen ;) Ik hoop dat je er veel aan hebt en ben benieuwd naar de resultaten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-17 16:20 



 
Profiel   

Vanaf welk punt in de enquête worden de antwoorden opgeslagen/meegeteld? Aangezien er best een hoop mensen zijn die blijkbaar halverwege afhaakten. Heb je daar geen last van met het uiteindelijke resultaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-17 20:52 



 
Profiel   

julius_juut schreef
Vanaf welk punt in de enquête worden de antwoorden opgeslagen/meegeteld? Aangezien er best een hoop mensen zijn die blijkbaar halverwege afhaakten. Heb je daar geen last van met het uiteindelijke resultaat?


Alleen volledig ingevulde exemplaren worden gebruikt bij de analyse :)

Ik heb nog 80 mannen nodig, waar ga ik die vinden? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-17 20:57 



 

Tweakers? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-17 21:01 



 
Profiel   

Catnip schreef
julius_juut schreef
Vanaf welk punt in de enquête worden de antwoorden opgeslagen/meegeteld? Aangezien er best een hoop mensen zijn die blijkbaar halverwege afhaakten. Heb je daar geen last van met het uiteindelijke resultaat?


Alleen volledig ingevulde exemplaren worden gebruikt bij de analyse :)

Ik heb nog 80 mannen nodig, waar ga ik die vinden? :')

FOK!?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-17 21:02 



 
Profiel   

Nog 79 :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-17 21:17 



 
Profiel   

Catnip schreef
Alleen volledig ingevulde exemplaren worden gebruikt bij de analyse :)

Ik heb nog 80 mannen nodig, waar ga ik die vinden? :')

nou, hier eentje alvast. heb hem ingevuld voor je

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-17 21:18 



 
Profiel   

Dank jullie <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-17 23:16 



 
Profiel   

Ik raad je ten zeerste aan de stelling "weet niet" toe te voegen. Nu dwing je ons om vooroordelen te vellen, om een ongefundeerde mening te gaan vormen over dingen waar we gaan verstand van hebben!

Edit: zoals er verderop een optie komt "niet eens of oneens", dat zou de hele enquête goed doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-17 23:26 



 
Profiel   

musiqolog schreef
Ik raad je ten zeerste aan de stelling "weet niet" toe te voegen. Nu dwing je ons om vooroordelen te vellen, om een ongefundeerde mening te gaan vormen over dingen waar we gaan verstand van hebben!

Edit: zoals er verderop een optie komt "niet eens of oneens", dat zou de hele enquête goed doen.


Daar beslis ik niet over, de makers van de eerste 22 items hebben hem zo, zonder neutrale optie, ontwikkeld. Ik kan en mag daar niks aan veranderen :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-17 23:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 10 [ 236 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen