Studeren en wonen in Engeland?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fira

Berichten: 1953
Geregistreerd: 30-10-08

Studeren en wonen in Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 19:08

Hallo bokkers,

Laatst was ik met school op excursie geweest naar Engeland voor 4 dagen en ik ben helemaal verliefd op Engeland geworden!
Nu vroeg ik me af of er bokkers waren die naar Engeland zijn verhuisd om daar te gaan studeren.
Dat wil ik namelijk ook gaan doen.
Het duurt nog even voordat ik hier mijn examen heb gehaald, maar ik denk er alvast over na.

En waar kan je het beste terecht als jonge studente?

Groetjes,
Fira.

EvelijnS

Berichten: 17537
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Groningen

Re: Studeren en wonen in Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 19:49

Ik zou zeggen, overleg eerst eens met je ouders en eventueel met je decaan. Zij kunnen je waarschijnlijk meer informatie verschaffen over dit soort dingen. Heb je al een voorkeur voor een plaats?

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re: Studeren en wonen in Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:34

Je kunt op sommige HBO/WO-opleidingen bijvoorbeeld een half jaar studeren in Bath of Wolverhampton oid. De universiteiten hebben dan een officiele overeenkomst met elkaar zodat je een beurs aan kunt vragen en een OV-vergoeding krijgt via de IB-Group.

Je kunt natuurlijk ook op eigen houtje in Engeland gaan studeren, echter dit is voor de meeste personen onbetaalbaar omdat een internationale student (dus zonder overeenkomst met de thuisuniversiteit) VEEL meer moet betalen aan studiegeld dan een 'gewone' Britse student.

Fira

Berichten: 1953
Geregistreerd: 30-10-08

Re: Studeren en wonen in Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 18:05

Evelijn_ Ik heb nog geen voorkeur ;)

UK_eef Oké, dankje voor je reactie. Dan ga ik misschien maar alvast sparen haha.