Studenten in Leuven!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 23:49

Hebben jullie je resultaten al?
Hier is het wachten tot donderdagavond -O-

Equilis

Berichten: 236
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: België

Re: Studenten in Leuven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 09:00

Ik had de mijne de 29e al :) alles erdoor, enkel wiskunde niet *\o/*

Nog maar 1 nachtje slapen Astrid. Ik zal morgen voor je duimen! +:)+

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Studenten in Leuven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:36

Oh haha, Shari, jij ook hier :D

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Studenten in Leuven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:37

Ik had de 28e pas m'n laatste examen, heeeujj :')

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: Studenten in Leuven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 12:29

Ik krijg mijn resultaten deze namiddag.. :+

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Studenten in Leuven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 12:48

Veel succes! +:)+

Equilis

Berichten: 236
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 18:02

__Astrid schreef:
Oh haha, Shari, jij ook hier :D


Ja, ik ook hier :D

En hoe was het Snollygoster?

RM_
Berichten: 2396
Geregistreerd: 15-07-07

Re: Studenten in Leuven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 19:02

Oeh spannend!!
en gefeliciteerd Shariie! Mag je wiskunde dan nog herkansen of hoe werkt dat bij jullie?

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 19:31

Shariie schreef:
__Astrid schreef:
Oh haha, Shari, jij ook hier :D


Ja, ik ook hier :D

En hoe was het Snollygoster?


Als ik nu een geweer had zou ik mezelf neerschieten. Ik had me alvast op het ergste voorbereid om niet teleurgesteld te zijn, maar zo erg had ik het ook niet verwacht. Ik wist wel dat ik sowieso twee buizen zou hebben van de vijf vakken, maar nu blijk ik maar voor één vak geslaagd te zijn. Drie onvoldoendes was wel het maximum geweest omdat mijn laatste examen een twijfelgeval was, maar voor sociologie heb ik maar een 7 en daar weiger ik me bij neer te leggen. Dat examen ging voor mij het beste naar mijn gevoel en ik had ook al een groot deel van de leerstof in het middelbaar gezien dus ik was ook vrij zeker van mijn antwoorden, ik snap gewoon echt niet hoe ik daarvoor een onvoldoende heb gehaald. Ik heb al mail gestuurd om mijn examen te mogen inkijken.
Ik heb ook maar één doorlopend vak dat ik nog kan ophalen, van de drie anderen heb ik sowieso al herexamens want mijn punten zijn ook niet hoog genoeg om te tolereren.
Het ergste is dat als ik er nu niks voor gedaan zou hebben ik nog zou kunnen zeggen van "tja, eigen schuld", maar ik heb er echt keihard mijn best voor gedaan en ik snap echt niet wat ik nu nog meer moet gaan doen om volgend semester beter te halen :n

Achja, ik heb net mijn rijbewijs gehaald en een ontzettend goede eerste wedstrijd gelopen met mijn paard, dus ik wist wel dat mijn examens roet in 't eten zouden gooien en dat de goede momenten niet blijven duren zo kort op elkaar.

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Studenten in Leuven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:02

Snollygoster: welk jaar zit je? 1e Bach?
Was sociologie een examen met open vragen?
Ik heb mij bij fundamentele wijsbegeerte (1e bach) serieus miskeken op de manier van antwoorden tijdens mijn proefexamen.
Ze willen echt dat je je antwoord formuleert op een bepaalde manier, in een bepaalde volgorde, structuur, logica, zinsbouw, enz...
Had toen echt goed geleerd, kon alles vlot antwoorden, ik dacht HA! Een 17 of 18, sowieso 8-)
Ja wat dacht je? 7!!
Toen ook bij m'n studiebegeleider geweest die tevens monitor van filosofie was, en die heeft toen uitgelegd hoe ik mijn antwoorden moest opbouwen en structureren.
Had toen op het examen zelf een 14...
Dus ondanks dat alles juist kan zijn wat op je blad staat, daar haal je echt nipt de helft van de punten mee... Dat vond ik toch echt enorm wennen na het secundair...

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: Studenten in Leuven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 22:50

Ja ik zit in mijn 1ste Bach psychologie, het examen waren twee open vragen en de rest meerkeuze zonder giscorrectie. Ik was echt 100% zeker van mijn meerkeuzevragen en de open vragen waren niet meer dan de helft van de punten waard.. Maar morgen ga ik het examen toch inkijken, ben wel benieuwd wat er dan is misgegaan.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:00

Je kan wel goed studeren, maar vragen beantwoorden is een kunst op zich :) Je moet je gedachten duidelijk kunnen ordenen en er altijd van uitgaan dat de persoon die verbetert niks over het onderwerp weet. Open vragen moet je echt héél gestructureerd beantwoorden. Denken in essay-formaat: beginnen met een inleiding, dan je antwoord heel gestructureerd uitleggen in verschillende puntjes en duidelijke aanwijswoorden gebruiken (ten eerste, ten tweede, daarnaast, daarentegen, echter), en aan het einde een conclusie. Als je de juiste info geeft maar je antwoord is all over the place en heeft geen duidelijke structuur en conclusie, dan loop je heel veel punten mis. Probeer in je conclusie ook altijd letterlijk vraag te herhalen, bv. "en xxxx, xxx, xxx is daarom de reden dat persoon A in 1892 handeling x heeft uitgevoerd."

Heb je geen seminaries of monitoraten voor dat vak of over studeren en examens maken in het algemeen? Die zijn altijd heel nuttig. Ik dacht in mijn eerste jaar ook altijd dat ik ruim geslaagd was, maar was in mijn eerste jaar op 7 van de 13 vakken gebuisd. Antwoorden geven en examens maken is een beetje strategisch denken en hoe goed je de theoretische kennis van de leerstof ook kent, als je niet goed antwoordt sta je nergens. Eens ik dat geleerd had, haalde ik véél makkelijker heel goeie punten.

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Studenten in Leuven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:23

Ja precies! :D
Ik heb veel opgestoken bij de proefexamens :j

Equilis

Berichten: 236
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:37

RM_ schreef:
Oeh spannend!!
en gefeliciteerd Shariie! Mag je wiskunde dan nog herkansen of hoe werkt dat bij jullie?


Ik mag wiskunde gelukkig nog herkansen. Alleen is het bij ons op school zo dat we maar 2 jaar een vak mogen doen en in die 2 jaar 4 examenkansen krijgen. Dus niet zoals bij pedagogie gewoon 4 kansen die je desnoods spreidt over 4 jaren. Ach ja, in augustus ga ik voor een 10 :)


Wat rot Snollygoster :( het is wel goed dat je je examen gaat inkijken. Kan je daarnaast misschien niet eens horen bij de de studiebegeleidingsdienst? Bij ons werden er vorig jaar elke semester DOS-sessies georganiseerd, doen ze dat bij jullie niet? Wij hadden er ook 1 rond examenvragen oplossen. Anders moet je eens proberen binnen te geraken bij zo'n sessie van pedagogie?

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: Studenten in Leuven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 15:12

De open vragen waren twee definitievragen en één essayvraag.

Anyway, ik ben net mijn examen gaan inkijken, en hoe ik mijn punten uittel kom ik op 9,6 uit, dit wordt naar boven afgerond dus zou ik een 10 moeten hebben. Begeleider bleef volhouden dat alle examens met pc verbeterd worden en er onmogelijk een fout gemaakt kan zijn, dus ze vroeg hoe ik het had uitgeteld, zou ik blijkbaar verkeerd herleid hebben bij mijn tweede vraag. De tweede vraag bestond uit twee deelvragen en was in totaal op 6, elke deelvraag ging op 3 punten, dit had die begeleider zelf eerst gezegd. Ik had in totaal 4,5 op 6. Zegt die begeleider erna tegen mij dat elke deelvraag van vraag twee blijkbaar op 6 gaat, terwijl ze eerst had gezegd dat die op 3 gaan.

Ik heb het discussiëren erna maar opgegeven, daar win je toch niet tegen. Wel stom dat ze blijven volhouden dat er onmogelijk fouten gemaakt kunnen worden en dat ze opeens een andere puntenindeling zei voor die tweede vraag.

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Studenten in Leuven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 16:35

Is dat niet makkelijk te zien of het op 3 of 6 staat? Je moet toch uiteindelijk een punt op 20 uitkomen? Of iets wat daarnaar afgeleid wordt?
Zucht, hier nog tot 20u wachten -O-

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 17:14

Snollygoster schreef:
De open vragen waren twee definitievragen en één essayvraag.

Anyway, ik ben net mijn examen gaan inkijken, en hoe ik mijn punten uittel kom ik op 9,6 uit, dit wordt naar boven afgerond dus zou ik een 10 moeten hebben. Begeleider bleef volhouden dat alle examens met pc verbeterd worden en er onmogelijk een fout gemaakt kan zijn, dus ze vroeg hoe ik het had uitgeteld, zou ik blijkbaar verkeerd herleid hebben bij mijn tweede vraag. De tweede vraag bestond uit twee deelvragen en was in totaal op 6, elke deelvraag ging op 3 punten, dit had die begeleider zelf eerst gezegd. Ik had in totaal 4,5 op 6. Zegt die begeleider erna tegen mij dat elke deelvraag van vraag twee blijkbaar op 6 gaat, terwijl ze eerst had gezegd dat die op 3 gaan.

Ik heb het discussiëren erna maar opgegeven, daar win je toch niet tegen. Wel stom dat ze blijven volhouden dat er onmogelijk fouten gemaakt kunnen worden en dat ze opeens een andere puntenindeling zei voor die tweede vraag.


Moet er geen puntenverdeling op het examen staan dan?

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: Studenten in Leuven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:21

Punten verdeling stond op het voorblad en daar stond heel duidelijk dat vraag twee op 6 punten stond, dus vermoedelijk elke deelvraag op 3. Echter bleef die assistent volhouden dat elke vraag op 6 ging en herleidt werd..

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:24

Iedereen met goede punten: proficiat!

Oh dat is heel jammer Snollygoster, dat de punten helemaal niet zijn zoals je verwacht had :(:)

Puntenverdeling zie je helaas niet op alle examens. Geen idee of het eigenlijk verplicht is of niet.

Ik moet nog tot morgenavond wachten op mijn punten.

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:25

Snollygoster schreef:
Punten verdeling stond op het voorblad en daar stond heel duidelijk dat vraag twee op 6 punten stond, dus vermoedelijk elke deelvraag op 3. Echter bleef die assistent volhouden dat elke vraag op 6 ging en herleidt werd..


Als dat zo op het voorblad staat, moeten die zich daar volgens mij aan houden... Da's echt niet fijn en oneerlijk!

Caro, in hoger onderwijs weet ik het niet, maar ik weet wel dat ik als leerkracht in het secundair onderwijs overal de puntenverdeling moest bij schrijven!

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:18

Snollygoster schreef:
Punten verdeling stond op het voorblad en daar stond heel duidelijk dat vraag twee op 6 punten stond, dus vermoedelijk elke deelvraag op 3. Echter bleef die assistent volhouden dat elke vraag op 6 ging en herleidt werd..

Dat kan wel, doen ze dikwijls zo om met hele punten te kunnen quoteren en niet met halve of kwartjes oid :j

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 23:23

Is er hier iemand naar de TD in de Albatros geweest vorige week dinsdag? Ik vind het evenement niet terug op FB, heb eigenlijk geen flauw idee van wie die TD was :=

RM_
Berichten: 2396
Geregistreerd: 15-07-07

Re: Studenten in Leuven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 20:49

Wat is een TD? :o

Elfenor

Berichten: 417
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 23:50

Ben niet geweest maar was van Moeder Mastentop, Mastentopless TD :)

En een TD is eigenlijk gewoon een studentenfeestje georganiseerd door studentenclub/kring/vereniging/...

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Re: Studenten in Leuven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 23:59

TD komt van het Franse Thé Dansant
Vroeger een chique danspartij in de namiddag voor de rijke mensen, nu inderdaad een studentenfuif

Ik ben er vorige week niet geweest
Ik ga sebiet nog wel een naar TD in de Albi, maar om te werken: jeneverkes schenken :)