Studenten in Amsterdam

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Captain

Berichten: 21401
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:53

Samenvatten inderdaad en dan voornamelijk korte steekwoorden en rijtjes. En die samenvatting leer ik dan ongeveer uit mijn hoofd.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:03

Lioony schreef:
Ik ga vaak twijfelen tijdens tentamens. Wat ik tijdens het studeren en oefenen van tentamens probeer is om woorden aan elkaar te koppelen zodat ik begrippen makkelijker kan onderscheiden. Ik heb voornamelijk mc tentamens en dan koppel ik vaak woorden aan begrippen die dan in de antwoorden (kunnen) staan, dan herken ik het meteen.
Eigenlijk dus een soort steekwoorden waardoor ik dan makkelijker in grote lijnen de definitie of toepassing van een begrip kan afleiden.

Dat is een hele slimme tip! Dat doe ik ook wel eens maar niet genoeg denk ik. Ik heb toevallig ook bijna alleen maar mc.. En daar twijfel ik altijd enorm en ik denk soms te moeilijk waardoor ik fouten ga maken..

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:13

Zucht.. Zelfde vraag in tentamen van 2012 en 2013 maar verschillende antwoorden in de antwoordenversies. Altijd fijn! Vond gister in het ene tentamen een antwoord al niet logisch eigenlijk dus ga dan maar op m'n eigen gevoel af..


Ja dat doe ik ook vaak, te moeilijk denken! Ook als ik dan m'n steekwoord letterlijk herken in het antwoord moet ik mezelf nog dwingen om toch echt voor dat antwoord te gaan :+

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:22

Ja klopt heel herkenbaar! Ik ben nu al begonnen en al mijn klasgenoten nog niet.. Maar ik weet dat als ik alles op het laatste moment ga doen dat ik juist dan extra stress.. Maar ik ga gewoon goed leren en dan duimen dat alles goed komt :)

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:29

Ik studeer fysiotherapie in het gebouw naast het AMC en ik volg af en toe colleges in het Amc :)

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:39

Ik lees de slides en mijn aantekeningen altijd erg goed door, het boek tegenwoordig nooit meer.. Ik leer niets uit mijn hoofd, maar dat hoeft dan ook niet voor mijn studie. Hele lappen tekst uit mijn hoofd leren kan ik ook gewoon oprecht niet...

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 15:07

Peelie schreef:
Ik studeer fysiotherapie in het gebouw naast het AMC en ik volg af en toe colleges in het Amc :)

Toevallig!

Ik heb nu een module wat 99% stampwerk is.. Altijd fijn := De andere module is programmeren en logica, dus dat is wel echt een kwestie van oefenen en doen.

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 15:21

Guess what. Ik kan pas 21 maart verhuizen {:)-:(
Ga binnenkort even bellen of het eerder kan, zit die week ook met een tentamen dus dat zou echt kei onhandig zijn. Als het echt niet eerder kan dan zoek ik wel een tijdelijke kamer.. Moet namelijk ook stage lopen in februari/maart :=