Studenten in Amsterdam

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ghostattack

Berichten: 11238
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 19:43

Sorry als er al een topic is, kon hem niet vinden :)

Wie gaat er nog meer in Amsterdam studeren? Of zijn er al bokkers die er studeren? Ik begin in september aan de opleiding Medische Informatiekunde aan de UvA (in het AMC) :) Gaan jullie in A'dam wonen of wonen jullie er al? Ik blijf voorlopig nog thuis wonen en ga elke dag op en neer, de bedoeling is wel om uiteindelijk een keer te verhuizen :+

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Re: Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:24

Ik woon er sinds September, net m'n eerste jaar afgesloten aan het VU :). Leuk dat je ook in Amsterdam gaat studeren!

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Re: Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 00:41

Wat studeer jij ZoZenn?

Ik ben ook mn eerste jaar aan het afronden aan de VU. Farmaceutische Wetenschappen.

Ik woon niet Amsterdam, wel vlakbij. Nouja de VU doe ik als nog een uur over met OV helaas. Met de auto zonder file half uurtje.. Maar is wel goed te doen zo.
Het idee om in Amsterdam te gaan wonen is er wel een beetje, maar dat is een gedoe met paard en kost gewoon veel geld.
Wat meer uitgaan en nieuwe mensen leren kennen trekt me wel aan, ik ga graag in Amsterdam uit, maar dat is nu zoveel gedoe terug met OV dat ik het niet veel doe.

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Re: Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 00:46

Ik studeer scheikunde aan de uva/vu (de scheikunde opleiding van de uva en vu is samengevoegd tot 1 opleiding). Woon helaas niet in amsterdam, dit staat wel in de planning. Ik woon gelukkig niet heel ver, dus kan rustig op zoek naar een kamer :)

Ghostattack

Berichten: 11238
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 14:51

Ik woon in Tiel en blijf daar nog minimaal een jaar wonen, dus dat wordt elke dag op en neer. Enkele reis is 1:15 uur of 1:30 uur (ligt eraan). Dus ongeveer 3 uur reizen per dag :+ Gelukkig werkt mijn moeder ook in Amsterdam, dus dan kan ik af en toe meerijden :j

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:55

Ik aan de hva!
Heb er onwijs veel zin in!

NaomixAline

Berichten: 310
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:58

Heey, jou ken ik al van het CSE topic! :)

Ik ga volgend jaar bij de VU medische natuurwetenschappen studeren. Ik woon super dichtbij, een half uurtje fietsen en een kwartiertje met het OV.

Jeetjeeee, 3 uur per dag reizen! :wow:

prow

Berichten: 280
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 15:00

Ik ga ook studeren in Amsterdam aan de hva :D
Blijf wel gewoon thuis wonnen (sws het eerste jaar)

Ghostattack

Berichten: 11238
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 15:01

NaomixAline schreef:
Heey, jou ken ik al van het CSE topic! :)

Ik ga volgend jaar bij de VU medische natuurwetenschappen studeren. Ik woon super dichtbij, een half uurtje fietsen en een kwartiertje met het OV.

Jeetjeeee, 3 uur per dag reizen! :wow:


Leeuk! Ach 3 uur, het is te overzien :+ Ben er nu een paar keer geweest en het valt best mee (al zat ik de laatste keer op de terugweg vast op Geldermalsen _O- )

Anoniem

Re: Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 15:33

Ah, leuk, meer Amsterdamse studenten! Sowieso dat de UvA gezelliger is dan de VU :P

Ik studeer ondertussen 4 jaar in Amsterdam. Net mijn laatste tentamen van dit studiejaar afgerond.
Thans masterstudent op de UvA, zowel strafrecht als staats- en bestuusrecht.

Amsterdam is een fantastisch stad om te studeren. Ik ben er helaas niet woonachtig, maar wellicht nog eens in de toekomst :)

JuliaaahX

Berichten: 1015
Geregistreerd: 03-10-09

Re: Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:43

Ik ook! Ik ga politicologie aan de UvA studeren. Ik woon al in Amsterdam, maar blijf nog een jaartje thuis wonen als het goed is. Paard staat gelukkig redelijk dichtbij!

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:05

hollywood86 schreef:
Ah, leuk, meer Amsterdamse studenten! Sowieso dat de UvA gezelliger is dan de VU :P

Ik studeer ondertussen 4 jaar in Amsterdam. Net mijn laatste tentamen van dit studiejaar afgerond.
Thans masterstudent op de UvA, zowel strafrecht als staats- en bestuusrecht.

Amsterdam is een fantastisch stad om te studeren. Ik ben er helaas niet woonachtig, maar wellicht nog eens in de toekomst :)


Haha tss bij ons kan het ook best gezellig zijn :P
Ik had ook graag UvA gedaan, maar die biedt mijn studie niet aan!

NaomixAline, ik volg dan volgend jaar 2 vakken met jou haha! Beide in periode 4. Fysica en medische fysica 1 en Mathematische methoden om precies te zijn B-)

Voor de eerstejaars is de introductieweek trouwens wel een aanrader!! Je leert gelijk een groepje mensen wat beter kennen en Amsterdam zelf al en beetje!

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:15

Hier ook een Amsterdamse student :) Ik studeer geschiedenis aan de UvA, ben nu het eerste jaar aan het afronden. Tot nu toe alles in één keer gehaald en de studie bevalt goed!
Heel veel van mijn studiegenootjes wonen nog niet in Amsterdam, naar mijn idee willen veel eerstejaars eerst even afwachten hoe alles gaat voor ze echt op zoek gaan naar een kamer :)

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Re: Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 23:27

Ik moest wel verhuizen, woonde namelijk 150 km verderop. Anders had ik het misschien ook nog wel even een jaartje afgewacht :').

Introweek vond ik persoonlijk niet geweldig, wel wat leuke mensen leren kennen en de stad een beetje gezien, maar verder vond ik het niet veel toevoegen. Dat soort dingen leer je ook op een andere manier wel kennen, haha :+.

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Re: Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 23:57

Wij hadden wel een hele leuke introweek! 1 avond leuk feest bij Unitas, een avond poolparty en daarna Noodlanding in Paradiso. En nog het eindfeest in de Melkweg. Als ik het me zo goed herinner :')

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 01:08

JuliaaahX schreef:
Ik ook! Ik ga politicologie aan de UvA studeren. Ik woon al in Amsterdam, maar blijf nog een jaartje thuis wonen als het goed is. Paard staat gelukkig redelijk dichtbij!

Haha toch wel dus! Vroeg het me nog af :D

Ik studeer nu dus politicologie aan de UvA en ik woon sinds september in Diemen Zuid. Maar ehhh, ik ga na dit jaar stoppen en weg uit Amsterdam :+

Veerle

Berichten: 652
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 01:47

Ik ga ook volgend jaar in Amsterdam studeren!
Ik ga de opleiding Future Planet Studies aan de UvA doen :)
Ik ben van plan om eerst nog even thuis te blijven wonen, reistijd is goed te doen, en over een tijdje op zoek te gaan naar een kamer.

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:21

ZoZenn schreef:
Ik moest wel verhuizen, woonde namelijk 150 km verderop. Anders had ik het misschien ook nog wel even een jaartje afgewacht :').

Introweek vond ik persoonlijk niet geweldig, wel wat leuke mensen leren kennen en de stad een beetje gezien, maar verder vond ik het niet veel toevoegen. Dat soort dingen leer je ook op een andere manier wel kennen, haha :+.

Haha, dan moet je inderdaad wel :P

Captain

Berichten: 21372
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:22

Ik begin komend schooljaar aan de HvA, studie luchtvaart. Blijf thuis wonen, kleine 3 kwartier reizen.

Astridhorse

Berichten: 1087
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:01

Ik ben als het goed is bijna klaar in Amsterdam.
Drie jaar gestudeerd aan de VU (Gezondheid & Leven).
Grootste gedeelte heb ik op uilenstede gewoond. Ik zeg mijn kamer binnenkort op, dus voor aankomende eerstejaars van de VU die wel op uilenstede zouden willen wonen, je kan me altijd een berichtje sturen.

NaomixAline

Berichten: 310
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 13:09

Lioony schreef:
NaomixAline, ik volg dan volgend jaar 2 vakken met jou haha! Beide in periode 4. Fysica en medische fysica 1 en Mathematische methoden om precies te zijn B-)

Voor de eerstejaars is de introductieweek trouwens wel een aanrader!! Je leert gelijk een groepje mensen wat beter kennen en Amsterdam zelf al en beetje!


Wat toevallig!
Introductie week wil ik idd gaan doen ook, niet zo zeer om Amsterdam te leren kennen, dat ken ik wel na 19 jaar :+ , maar om de mensen te leren kennen.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:02

Ik studeer ook in Amsterdam! Zit in mijn tweede jaar psychobiologie aan de UvA en woon sinds 2 weken niet meer in Diemen maar ben verhuisd naar Amsterdam centrum :D

Introweek vond ik ook een aanrader, maar dat was voor mij ook wel 'nodig' omdat het 2 uur reizen was vanaf mijn ouders... Ik kende niets en niemand.. Moest dus ook wel meteen op kamers, maar dat vind ik echt heeeerlijk :)

Nizzie

Berichten: 399
Geregistreerd: 01-08-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:12

nog een amsterdamse student!! :D

ik studeer ergotherapie aan de HVA (bij AMC) en woonde gelukkig al in amsterdam (al me hele leven :+ )
introweek is idd een aanrader, vond het erg gezellig en heb er veel mensen leren kennen!

Ghostattack

Berichten: 11238
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 16:26

Ik ga niet naar de introweek, zit dan nog in Frankrijk dus gaat nogal moeilijk :+

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:59

Ohh zonde Ghostattack! Het is echt dé manier om mensen te leren kennen! Ik wordt hopelijk Intreeweek mama dit jaar :D