Naar het buitenland met enkel VWO-diploma.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:32

Ts, je zit gewoon ontzettend in de knoop met jezelf. Ik herken dat wel een beetje.
Het liefst wil ik dan vluchten, alles achter me laten en lekker in het buitenland gaan wonen. Dit heb ik dan ook gedaan. Maar heel eerlijk, de problemen die ik in Nederland had, had ik in het buitenland ook.

Het worden een aantal moeilijke jaren voor je, maar je zal echt aan jezelf moeten gaan werken.

En om even je vraag te beantwoorden: aan alleen een VWO diploma heb je helemaal niets!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:03

Ik zou eerder dan een jaar aan bv een Thaise universiteit studeren, staat goed op je cv namelijk! Of stage lopen bij je vader of een connectie ervan :)

verootjoo
Berichten: 35675
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 17:12

vuurneon schreef:
Ik zou eerder dan een jaar aan bv een Thaise universiteit studeren, staat goed op je cv namelijk! Of stage lopen bij je vader of een connectie ervan :)


Beetje jammer alleen dat veel Thaise uni's nog niet eens mbo niveau van hier halen := en dat er meestal in het Thais les wordt gegeven.

TS: je kunt niet vluchten voor problemen, naar het buitenland en zeker Thailand is echt de oplossing niet. Het enige dat je daar als 16-jarig meisje kunt doen is prostitutie. En zelfs dat kun je dan nog beter hier doen... Toevallig weet ik dit uit betrouwbare bron.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 17:25

Stage bij een (internationaal)bedrijf in Thailand is wel een optie in dat geval :)

Of gewoon een goede universiteit zoeken natuurlijk die wel een internationaal programma kan bieden zoals bv http://www.webster.ac.th