OV-chipkaart probleem

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorith
Berichten: 316
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Zweden

OV-chipkaart probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 19:52

Hoi!
Ik zit met een groot probleem, ik ben gestopt met mijn studie omdat het niet beviel en heb me (voor de vakantie) ingeschreven voor een nieuwe, na een intake vorige week ben ik aangenomen. Op studielink staat nog steeds dat er een 'verzoek is ingediend' en ik ben dus nog niet officieel aangenomen zegt studielink. Hierdoor (dacht ik) dat het door studielink/de school kwam dat ik bij DUO niks kan selecteren bij nieuwe studie. Na vandaag gebeld te hebben met DUO klopt dit niet en moest ik de studie handmatig selecteren (waarschijnlijk omdat de studie voor het eerst op een andere locatie wordt aangeboden en dus nog niet in het systeem staat). Vandaag dus de nieuwe studie pas doorgegeven en ik krijg waarschijnlijk pas volgende maand(of later) weer opnieuw studiefinanciering.

Het nieuwe probleem? Ik kreeg net een mailtje dat mijn OVchipkaart vanaf maandag stop wordt gezet. |( Dit omdat ik dus volgens hen gestopt ben met studeren. De wijziging van studie is waarschijnlijk nog niet verwerkt. Maandag is mijn eerste schooldag. Ik moet ongeveer 2,5 uur reizen per dag met een paar keer overstappen. Niet goedkoop dus, vooral zo zonder OV. ;(
Wat kan ik nu het beste doen? Meteen een nieuwe OV-chipkaart aanvragen via de site of wachten tot maandag en dan weer met DUO bellen? Op mijn OV-chipkaart staat wel dat hij tot 2016 geldig is, vandaar dat ik twijfel of ik een nieuwe moet aanvragen of moet wachten tot deze toch weer geactiveerd kan worden. (Kan dat?)

Bedankt voor het lezen, hopelijk kan er iemand advies geven.

Karin92
Berichten: 1744
Geregistreerd: 25-01-10

Re: OV-chipkaart probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 19:54

Gewoon maandag even met DUO bellen en je situatie uitleggen.
Zij kunnen je dan vertellen wat je moet doen.
Ik heb ook zo'n soort situatie gehad en heb toen gewoon gebeld.

Leverage

Berichten: 3648
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Schinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 19:56

Op elke OV chipkaart staat dat 'ie tot 2016 geldig is :P De mijne is ook tot 2016 geldig terwijl ik mijn studentenreis product gisteren heb opgezegd.


Zou gewoon eventjes naar DUO bellen, dan heb je meteen antwoord op je vragen en kunnen ze misschien al wat regelen. Zo niet dan zou ik al je vervoersbewijzen bewaren en misschien dat je dan wat terug kan vragen? Geen idee of dat kan, maar het is het proberen waard.

Heb jij via DUO je OV stopgezet? Ik moest dat perse via een automaat doen. En laat de dichtstbijzijnde nou net 10km verder op staan >;)

_Claire

Berichten: 1360
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 19:57

En gewoon weer via DUO opnieuw studentenOV aanvragen? Dat kan volgens mij wel als je een verzoek hebt ingediend.

Karin92
Berichten: 1744
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 19:58

OV moet je inderdaad via een automaat stop zetten. Ik had ook geen in de buurt zitten :(

Dorith
Berichten: 316
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 20:07

_Claire schreef:
En gewoon weer via DUO opnieuw studentenOV aanvragen? Dat kan volgens mij wel als je een verzoek hebt ingediend.



Dat kan niet.. Er staat dat ik tot 31-08 reisrecht heb. Kan daarbij niks wijzigen. Ik weet dat dat komt omdat mijn nieuwe studie nog niet verwerkt is.. Maar hoelang zou dat gaan duren?

In het mailtje van net staat dat ik 'm uiterlijk 5 september moet stopzetten bij een automaat. Zou ik er dan deze week nog mee kunnen reizen?

Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

Re: OV-chipkaart probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 02:15

Oh ik ben niet de enige zie ik met dit grapje van de DUO. Volgens mij oude huisgenote wie dit probleem ook had moest je even bellen en is het zo opgelost.