Master: CIW aan Radboud of aan Tilburg?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Master: CIW aan Radboud of aan Tilburg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 17:19

Hoihoi,

Ik zit nogal in een dilemma: ik weet niet welke master ik moet kiezen.

Ik ben eerst op zoek gegaan naar een master met psychologie (omdat ik dit zeer interessant vind en het goed past bij mijn huidige studie (ICT & Media Design) en de ambitie die ik heb (de reclamewereld in)). Helaas heb je hier een psychologie bachelor voor nodig dus viel deze al af.

Nu kwam ik via o.a. bokt op de opleiding 'Communicatie en Informatie wetenschappen' op Tilburg universiteit of op de Radboud universiteit.

Nu verschillen ze volgens mij best veel: Ik ben afgelopen donderdag naar een open avond voor Tilburg geweest en kreeg ik het idee dat deze heel erg op techniek en nieuwe media is gericht. Helaas is de open avond voor Nijmegen pas in Juni, wat ik wat laat vind, dus wil nu in ieder geval al een soort 'keuze' kunnen maken.

Van de Radboud spreekt CIW 'Media & Beïnvloeding' mij het meest aan, en van Tilburg 'Bedrijfscommunicatie & Digitale media' of 'Communicatie-design'.

Maar welke te kiezen? Tilburg is denk ik een goede aanvulling van mijn huidige opleiding, maar ik wil eigenlijk een master met ook een beetje psychologie erbij. Daarnaast vind ik Marketing ook erg interessant (en past dit bij mijn ambities).

Zijn er mensen die een van deze opleidingen kennen en mij kunnen adviseren?
Ik weet het momenteel ook echt niet meer namelijk :(

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Master: CIW aan Radboud of aan Tilburg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 13:31

Niemand? :)

LauraV93

Berichten: 703
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Nijmegen

Re: Master: CIW aan Radboud of aan Tilburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:57

Hoi!
Ik heb de bachelor communicatiewetenschap aan de ru gedaan, misschien kan ik je helpen? Maar volgens mij haal je wel twee masters door elkaar.
CIW heeft de master communicatie en beinvloeding
CW heeft de master media en beinvloeding

In welke van deze twee masters ben je geinteresseerd? Over die van CW kan ik wellicht het een en ander vertellen, over die van CIW weet ik eigenlijk niks :)

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Master: CIW aan Radboud of aan Tilburg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 20:24

Haha, ik vond het al zo gek dat ik soms CW las en soms CIW!
Ik denk media en beinvloeding van CW, maar wat is precies het verschil? Krijg het idee dat CW meer op marketing is gericht, en CIW op business (wat meer pr?)?

LauraV93

Berichten: 703
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Nijmegen

Re: Master: CIW aan Radboud of aan Tilburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 11:30

Wat je zegt klopt inderdaad. CW gaat veel over reclame, psychologie, bewuste en onbewuste beïnvloeding. Eigenlijk een soort 'mediapsychologie'. CIW kijkt meer naar communicatie in en tussen bedrijven.
Aan de hand van wat je beschrijft zou die van CW meer bij je passen.

MonaLieske

Berichten: 1519
Geregistreerd: 01-08-08

Re: Master: CIW aan Radboud of aan Tilburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 15:19


IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 20:00

LauraV93 schreef:
Wat je zegt klopt inderdaad. CW gaat veel over reclame, psychologie, bewuste en onbewuste beïnvloeding. Eigenlijk een soort 'mediapsychologie'. CIW kijkt meer naar communicatie in en tussen bedrijven.
Aan de hand van wat je beschrijft zou die van CW meer bij je passen.


Oh CW klinkt echt perfect!