Havo 4!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
deksel

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 07:42

Caroline52 schreef:
Super naar je hoord inderdaad van veel mensen dit soort dingen ik heb gelukkig gaat het bij mij juist heel goed zit er gewoon lekker in denk ik nu maar hopen dat dat zo blijft.

Ik denk dat als je nu gewoon goede cijfers hebt, sowieso wel overgaat.

Bij mij gaat het ook best goed, ik heb laatst te horen gekregen wat ik heb en daar houdt school heel erg rekening mee en dat is zo fijn.

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Re: Havo 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 08:15

Bij mij gaat het echt super goed! Ik sta alleen een 5 op Engels en verder alles een dikke voldoende. Bij mij in de klas gaat het niet zo goed. Er gaan heel veel mensen naar Lenteschool en de helft staat op niet overgaan.

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Re: Havo 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 08:22

Hallo allemaal, ik zit nu in havo 3 en maak me toch wel een beetje zorgen over volgend jaar.
Ik vroeg me dus af hoe het verschil qua hoeveelheid van de stof is tussen havo 3 en 4. Is het echt zo dat ze ineens heel veel meer stof geven en dat het veel zwaarder is?

deksel

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 08:23

Incroyable schreef:
Hallo allemaal, ik zit nu in havo 3 en maak me toch wel een beetje zorgen over volgend jaar.
Ik vroeg me dus af hoe het verschil qua hoeveelheid van de stof is tussen havo 3 en 4. Is het echt zo dat ze ineens heel veel meer stof geven en dat het veel zwaarder is?

Valt echt heel erg mee. Het is wel aardig doorwerken en soms veel stress maar als je goed plant en alles goed bijhoudt moet je het makkelijk kunnen volhouden.

Welk profiel ga je doen?

deksel

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Havo 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 08:24

Oja en het ligt dus ook heel erg aan je school.

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 08:26

Dank voor je snelle antwoord!

Ik ben van plan om e&m te doen, met maatschappijwetenschappen en biologie of een taal. Daar ben ik nog niet helemaal uit.

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 08:34

Incroyable schreef:
Dank voor je snelle antwoord!

Ik ben van plan om e&m te doen, met maatschappijwetenschappen en biologie of een taal. Daar ben ik nog niet helemaal uit.


Ik heb ook biologie gekozen. Ik vind het minder leuk dan vorig jaar maar het is wel gewoon te doen en ik heb ook duits. Duits is ook wel te doen alleen er zijn op dit moment allemaal mondelingen en dat vind ik niet zo leuk.

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Re: Havo 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 08:36

Aha. Als ik een taal kies, kies ik sowieso frans omdat ik dat leuker vind. :)

Caroline52

Berichten: 1056
Geregistreerd: 02-04-15

Re: Havo 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 09:26

@incroyable Bij ons vindt iedereen bio een stuk moeilijker geworden. Zelf had ik heel erg dat vorig jaar bij Engels werd gezegd dat je nu de grammatica echt moest kennen en dat ze er vanuit gaan dat je dat allemaal weet. Ik vatte dat op als je krijgt nog wel toetsen van zet dit in deze vorm maar ze herhalen het njet voor je. Dus daar maakte ik mij best zorgen over maar nu blijkt dat ze dus juist meer vragen van schijf een kort verhaal en dan kan je zelf alles in de vorm zetten zoals jij wil wat voor mij echt een uitkomst was.

Vind het allemaal minder heftig dan werd voor gedaan en vind se weken heel fijn

KittyDylan

Berichten: 8904
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 09:28

Ik heb de pww juist redelijk goed gemaakt. Hele periode geen een voldoende gehaald, maar ik de pww een aantal 6-jes en zelf bijna een 7!

Ik heb wel de keuze gemaakt over te stappen naar MBO, paraveterinair Niveau 4.

deksel

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 09:49

Caroline52 schreef:
@incroyable Bij ons vindt iedereen bio een stuk moeilijker geworden. Zelf had ik heel erg dat vorig jaar bij Engels werd gezegd dat je nu de grammatica echt moest kennen en dat ze er vanuit gaan dat je dat allemaal weet. Ik vatte dat op als je krijgt nog wel toetsen van zet dit in deze vorm maar ze herhalen het njet voor je. Dus daar maakte ik mij best zorgen over maar nu blijkt dat ze dus juist meer vragen van schijf een kort verhaal en dan kan je zelf alles in de vorm zetten zoals jij wil wat voor mij echt een uitkomst was.

Vind het allemaal minder heftig dan werd voor gedaan en vind se weken heel fijn


Bij ons is Engels totaal anders. Zo zie je maar weer dat het totaal aan de school ligt.
Ik heb 30 woordjes, daar krijg je een cijfer voor. En een deel grammatica, waar je ook een cijfer voor krijgt. Van die twee cijfers het gemiddelde en je hebt je cijfer.
De grammatica is bij ons zinnetjes en dan moet je toepassen wat er gevraagd wordt. Gewoon een kwestie van leren en vragen als je het niet snapt.

Nederlands is best wel poedersuiker, met dat literatuur. Geen idee of jullie dat ook hebben? Maar wat ongelovelijk saai :+.

Blackbirb

Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

Re: Havo 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:03

Ja, dat is ook wel leuk om te horen. Welke kant gaan jullie op?

Ik ga CM doen (cultuur maatschappij) Met als extra examenvak tekenen en geschiedenis.

deksel

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:40

AmyLyklama schreef:
Ja, dat is ook wel leuk om te horen. Welke kant gaan jullie op?

Ik ga CM doen (cultuur maatschappij) Met als extra examenvak tekenen en geschiedenis.

Ik ga niks doen maar doe nu EM + CM, gewoon de vakken kiezen die verplicht zijn daarvoor en je hebt er twee. Staat wel handig en slim op je diploma!

Wij beginnen dit jaar met de PWS, weten jullie al waar jullie het over doen?

Caroline52

Berichten: 1056
Geregistreerd: 02-04-15

Re: Havo 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:59

Ik heb e en m met natuurkunde wis b en tekenen
Voor pws moet ik 3 dingen verzinnen voor over een paar weken en dan voor een van die drie een planmaken maar heb geen idee waar over ik ga wil doen dus tips zijn welkom

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:19

Incroyable schreef:
Hallo allemaal, ik zit nu in havo 3 en maak me toch wel een beetje zorgen over volgend jaar.
Ik vroeg me dus af hoe het verschil qua hoeveelheid van de stof is tussen havo 3 en 4. Is het echt zo dat ze ineens heel veel meer stof geven en dat het veel zwaarder is?


Ja ik vind de overgang heel groot, ook omdat ik naar een andere school moest omdat daar de bovenbouw is. Omdat het voor een examenjaar is moet je alle stof gehad hebben dus is het aardig aanpoten. In plaats van 3x in de week rij ik mog maar 1x per week bijvoorbeeld. Mijn roosters zijn veel langer en de stof meer.

Maar als ik jou was zou ik gewoon zien hoe het komt. Wie weet valt het jou erg mee. Je kunt er nu toch nog niet zoveel aandoen.

En maatschappijwetenschappen is een heel leuk vak en ook wel chill haha.

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Re: Havo 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:50

Wat fijn om jullie ervaringen en meningen te horen, dat stelt me toch wel gerust haha. Dankjulliewel! :)

Fris

Berichten: 828
Geregistreerd: 06-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 06:13

Leuk dat het hier weer wat actiever is!

Ook ik vond de overgang van 3 naar 4 havo best groot, mede daarom ben ik blijven zitten denk ik. De hoeveelheid stof valt mee, het is vooral zo dat het tempo hoger ligt en dat de stof moeilijker wordt.

Ik heb net gisteren mijn derde toetsweek afgerond en het gaat super! Voor Engels en filosofie sta ik wel een beetje op het randje, maar ik ben er niet erg bang voor.

Weten jullie al een onderwerp etc voor profielwerkstuk? Voordeel van blijven zitten: ik heb deze net afgesloten met een 7. Scheelt een hoop stress volgend jaar :D

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Re: Havo 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 08:13

Gaaf dat jij filosofie kan kiezen.

En je hebt inderdaad gelijk dat het tempo hoger ligt en het daardoor moeilijk is.

Wij moesten ons inschrijven voor een onderwerp. Aangezien mijn maatje en ik niet bepaald hetzelfde profiel hebben, hebben we nederlands gekozen. Met het onderwerp communicatie. We dachten al, doen we vrijheidsdressuur (communicatie tussen mens en dier) maar helaas leek dat teveel voor het vak biologie. Haha.

Caroline52

Berichten: 1056
Geregistreerd: 02-04-15

Re: Havo 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 11:45

Vind het zo lastig een pws onderwerp bedenken mijn pakket is heel breed dus ik kan eigenlijk alle kanten op maar dat geeft zo veel keuze dat het volgensmij juist lastiger is geworden

Hoe zit het eigenlijk als de persoon ket wie je het wil doen blijft zitten ?

deksel

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 11:56

Caroline52 schreef:
Vind het zo lastig een pws onderwerp bedenken mijn pakket is heel breed dus ik kan eigenlijk alle kanten op maar dat geeft zo veel keuze dat het volgensmij juist lastiger is geworden

Hoe zit het eigenlijk als de persoon ket wie je het wil doen blijft zitten ?

Ik ga het doen met 2 personen, waarvan 1 dit jaar blijft zitten. Bij ons willen de leraren juist dat degene die blijven zitten het dan nog in de 4e doen, no idea why maar we hadden het gevraagd of het kon. Ze zei iets van: 'sterker nog, we willen juist graag dat zij het 'dit' jaar nog gaat doen.' Primaa xD.
Wij gaan het over muziekgeschiedenis hebben, we weten nog niet precies hoe en wat maar dat komt wel.

Blackbirb

Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 11:59

Op mijn school is een ander systeem dan bij de rest merk ik. Ik moest vorig kiezen voor natuur of maatschappij. Dit jaar moet ik specifieker kiezen.
Mijn vakkenlijst is:

-duits
-engels
-nederlands
-tekenen
-kunstgeschiedenis
-geschiedenis
-wiskunde A
-aardrijkskunde

Verder moet ik de volgende vakken nog gewoon volgen, maar hier krijg ik geen examen over. Dit is dan in Ochten periodes verwerkt of gezamelijke lessen met mijn stamklas.

-koor
-muziek
-mentoruur
-natuurkunde
-scheikunde
-biologie
-maatschappijleer
-middagperiode theater
-parcival
-wiskunde B

Flinke lijst dus

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Re: Havo 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 16:53

Hoe eerder je het pws af hebt, hoe beter dan zit je er niet mee richting de examens.

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 21:16

Moeten jullienu ook al een onderwerp en een parntner voor het progielwerkstuk kiezen?

Caroline52

Berichten: 1056
Geregistreerd: 02-04-15

Re: Havo 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 22:39

Ja we moeten voor het eind van het jaar de eerste 2 deelvragen in conceptversie af hebben

Gaby9

Berichten: 224
Geregistreerd: 01-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 22:44

Caroline52 schreef:
Vind het zo lastig een pws onderwerp bedenken mijn pakket is heel breed dus ik kan eigenlijk alle kanten op maar dat geeft zo veel keuze dat het volgensmij juist lastiger is geworden

Hoe zit het eigenlijk als de persoon ket wie je het wil doen blijft zitten ?


Ik zit inmiddels al in 5 havo. En heb pws afgerond. Als een pws maatje blijft zitten kan je nog gewoon samen met die persoon je pws afmaken. Die persoon hoeft dan de pws niet in de 5de te doen. Zo werkte dat bij onze school.