Vwo 4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lucy_121
Berichten: 648
Geregistreerd: 24-09-13

Re: Vwo 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 20:29

Gave paarden! Maar mijn God wie heeft die namen bedacht :') _/-\o_

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 20:38

Lucy_121 schreef:
...
Die superdry rugzak vind ik trouwens echt heel leuk!

Ahh thanks haha, ik ben altijd bang dat ik de enige ben die hem dan leuk vindt

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 20:45

Ik heb ook eigen paarden :)
Een KWPN merrie van 10, een hele moeilijke, maar gelukkig gaat het steeds beter. Ze heet Baila en is een merrie van Krack C :D
Afbeelding

En dan Happy, die staat op het moment in training (wordt ingereden) dus daar ben ik nu geen tijd aan kwijt. Happy is gefokt door mijn opa en het is de bedoeling om een all-rounder van haar te maken :Y)
Afbeelding


Mijn moeder heeft ook nog een KWPN merrie, zou springpaard (v. Indoctro) moeten zijn, maar daar is ze nooit in uitgebracht en ze is nu al 22 :') Ik ben met haar opgegroeid maar rijd naar niet oid. Verder hebben we nog een shetlander voor het gezelschap, maar daar doe ik ook niet zo veel mee.

Ik ben heel benieuwd of ik het ga redden met 2 paarden, als Happy weer terug is. Hebben de mensen met eigen paarden hier verzorg(st)ers? Hoe vaak doen die jullie pony's?

esmee1233

Berichten: 838
Geregistreerd: 03-09-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 20:52

Ik heb vorig jaar een bijrijder gehad. Was de bedoeling dat ze op dinsdag/woensdag of donderdag zou komen. Het liefste 2 van de 3 dagen. Ik woonde toen ook nog op 15 km van mijn paard af dus leek voor mij de ideale oplossing.
Uiteindelijk kwam ze alleen nog maar 1x in de 2 weken op vrijdag en had ik er niet zoveel aan. Ik ben inmiddels verhuisd en nu fiets ik in een halfuur naar stal toe. Doe het nu dan ook helemaal zelf..
Dan moet ik wel zeggen dat ik niet heel veel tijd aan school besteed en een dagje vrij voor Daz ook niet erg is, maar ik probeer toch wel 5/6 keer in de week iets met d'r te doen...

Wat een ontzettend gave paarden teouwens Joysieee! Echt gaaf!

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 21:02

Joysieee: ja ik heb voor mijn eigen pony een verzorger. Ik heb haar deze vakantie vaak meegenomen en af en toe zelf laten komen zodat ze aan elkaar kunnen wennen. Na de vakantie gaat ze echt van start zeg maar. Ze komt iedere dinsdag om hem te verzorgen, beweging te geven (op welke manier dan ook) en te voeren. Verder zorgt ze op die dag ook voor mijn geitjes.
Mijn ene bijrijdpaard rijd ik zo'n 4 à 5x per week en de ander zo'n 2 à 3x per week.
Ik moet wel zeggen dat ik eigenlijk tijd tekort kom. Plannen is voor mij heel belangrijk, omdat ik naast de paarden ook nog graag sport (hardlopen) en een hondje heb.

Ik kijk het ieder jaar maar weer aan. Mocht het rijden niet zo vrij intensief meer lukken is dat geen groot probleem. Mijn bijrijdpaarden krijgen, naast dat ik ze verzorg en rijd, genoeg aandacht van de eigenaren, dus een dag minder (of meer :P ) is geen probleem.
Voor zover mijn hele l*l verhaal haha, ik hoop voor jullie dat het allemaal gaat lukken qua tijd! :)

dunja_11

Berichten: 693
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Vwo 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 21:26

Gave paarden komen er voorbij zeg! Vind het knap dat jullie zo vaak naar jullie paarden kunnen, ik ging vorig jaar vaak maar 1-2x per week :o Wil proberen dit jaar wat vaker te gaan, zodat ik ze wat meer kan trainen.

Athelas

Berichten: 1986
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 21:30

Lucy_121 schreef:
Gave paarden! Maar mijn God wie heeft die namen bedacht :') _/-\o_


:') :')
Nou, de eigenaar weet de oficiele namen niet (behalve die van Bruin) en hij gebruikt ze niet. Bruin noemt hij 'de bruine' en Hengst 'De hengst' of 'de zwarte'. Dus ik noem ze maar Bruin en Hengst. :+

huckellover

Berichten: 203
Geregistreerd: 09-10-13
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 21:35

Ik heb sinds 4 jaar een eigen pony genaamd Huckleberry Finn (Huckel). We rijden actief wedstrijden in dressuur, springen en de sgw (onze favoriet) maar vinden het ook heerlijk om urenlang in de bossen te rijden of naar het strand te gaan. Of zoals vanavond met alleen een halster een buitenritje te maken :D

Verder zijn we opgenomen in het talententeam van Zuid-Holland waardoor school mij nu verplicht vrij moet geven voor trainingen. Gelukkig zijn ze hier heel makkelijk mee en vorig jaar is het gelukt om intensief te trainen en redelijk goed over te gaan :) Dit jaar gaan we kijken of we in het rabotalentenplan kunnen worden opgenomen, dat zou helemaal gaaf zijn :D

Zoals het er nu uitziet ga ik 5x in de week naar hem toe, 2 dagen wordt hij door de staleigenaresse gedaan. Die neemt het ook over als ik een week echt even moet concentreren op school dus dat is echt heel fijn!

Een foto van ons in actie:

Afbeelding

spruitje12
Berichten: 623
Geregistreerd: 01-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 21:46

Wat gaaf zeg alle paarden! En hunkellover wat gaaf dat je sgw doet zeg dat is een van mijn dromen!

Ik zal mijn pony en verzorgshet ook even voorstellen. Ik heb sinds eind mei een eigen pony van 1,56 en in het begin ging het rijden niet heel goed. Langzaam aan gaat het nu beter dus hopelijk blijft het stijgen! Het is trouwens een bonte uit Ierland welke rassen er allemaal inzitten weet ik niet. Mijn plannen zijn vooral recreatief. Veel afwisseling. Stiekem hoop ik ooit is wedstrijden in de sgw te starten :D Afgelopen jaar is het mij gelukt om elke dag te gaan maar ben bang dat het rond de 5 keer gaat worden

Afbeelding

Afbeelding

Ook heb ik al bijna 2 jaar een bonte verzorgshet van 3 jaar en 87 cm hoog! Heb er vooral mee gewandeld en vrij gesprongen begin nu langzaam aan naar het oppakken met lange lijnen om te gaan mennen met haar. Ik ga helaas maar 1 keer per week of 2 weken.

Ook doe ik buiten paardrijden nog aan voetbal, ik train 1x per week doordat ik de andere keer paardrijles heb. Op zaterdag altijd wedstrijd.

Woont er iemand toevallig in west-brabant :o

Nachtschade

Berichten: 58
Geregistreerd: 02-08-16
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 21:48

Ik meld me :j (''Ga jij je maar even melden!'' :'))
Ik heb een dubbel profiel van CM en EM, met maatschappijwetenschappen, Cambridge Engels, Spaans, geschiedenis en dat soort vakken. De studie die ik wil gaan doen (Rechten) heeft geen vereiste vakken, maar een lekker pretpakket vond niemand in de omgeving erg verantwoord O:) Gelukkig kan ik er wel op rekenen dat er rond de 10 mensen uit mijn oude klas ook in m'n nieuwe zitten :D Ben ik tenminste niet helemaal eenzaam.

Ik begin 1 september weer en heb nog geen rooster, klassenindeling, roostertijden of boeken := Heb dus ook nog niet voor kaftpapier enzo geshopt.

Verder rijd ik helaas alleen maar manegelessen. Ik ben een paar keer bij 3 VP's geweest, maar de eigenaresse wilde uiteindelijk toch liever zelf de paarden verzorgen. :(:)
Laatst bijgewerkt door Nachtschade op 19-08-16 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 21:54

Ik heb 2 verzorgshetjes
Binky
Afbeelding
En Punker
Afbeelding
Bink is nu alleen helaas kreupel :( Ik doe vd met ze, longeer ze, actief in het lange teugelen en met Punk ben ik nu ook aan het leren mennen!
Verder zorg ik af en toe voor de ponys van mijn beste vriendinnen (we worden niet voor niks "de paardenmeisjes" genoemd xd)

Afbeelding
Macho

Afbeelding
Zoey

Afbeelding
En Chester!

Met Zoey doe ik dan van alles, van serieus dressuur rijden tot buiten rondhobbelen en af en toe pakken we een springlesje mee, Macho is nog niet zo lang van vriendin dus die doe ik nu alleen nog dressuren of mams neemt hem mee op buitenrit. Ches rijd ik normaal gewoon enkel deze zomer stappend en longerend doorgebracht vanwege een blessure aan zn rug. Wanneer ik kan verzorg ik deze 3 knapperds als de eigenaren op vakantie zijn of een dag niet kunnen :)

Verder rijd ik niet meer maar doe ik aan voltige!

Welkom BontBeest! Leuk dat je ook cambridge doet (al doe ik officieel Senior tto en IB english dit jaar xd, vorig jaar wel cambridge gedaan naast tweetalig onderwijs)!

esmee1233

Berichten: 838
Geregistreerd: 03-09-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 21:56

Ja ik vraag me af of ik het allemaal ga redden aankomend jaar hoor. Ik heb een (voor mij) zwaar pakket gekozen... Als ik het terugbreng naar 4x per week naar Dazzle gaan, ben ik ook blij. Maar het weekend is voor mij toch altijd paarden, paarden, paarden. Is toch mijn rust plek en ook vrijdagmiddag hoort hier 9/10 keer bij. Alleen dan nog minimaal 1x doordeweeks erbij vinden haha. Maar we zien het wel. Eerst maar nog even genieten van de vakantie haha :)

spruitje12
Berichten: 623
Geregistreerd: 01-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 21:56

Ik vind het echt heel knap dat jullie al dat Engels kunnen :+ ik ben er echt heel slecht in!

M_nouska

Berichten: 1423
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: Ergens in Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 22:16

Dan stel ik mijn paardje ook maar voor.

Ze heet Nouska, een echte merrie van 21 jaar. Ik heb er sinds mei 2014 en ga elke dag naar haar toe.
Ze heeft nu een peesblessure dus rijden zit er even niet in.
Afbeelding
Afbeelding
In mijn profiel staan nog wat (oor)foto's

Lucy_121
Berichten: 648
Geregistreerd: 24-09-13

Re: Vwo 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 22:58

Ik probeer ook 5x in de week te gaan maar het verschilt heel erg bij mij, de ene week kom ik iedere dag maar het kan ook zo zijn dat ze een week stil staat. Gelukkig staat ze 24/7 op de wei en heeft ze er helemaal geen last van als ze 'stil staat'. Ben wel aan het twijfelen om een bijrijder te nemen, vooral voor tijdens mijn proefwerkweken en vakantie. Ik vind het toch moeilijk om iemand zonder mijn toezicht op mijn pony te zetten, voelt op de een of andere manier niet goed ofzo.

esmee1233

Berichten: 838
Geregistreerd: 03-09-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 23:02

Lucy_121 schreef:
Ik probeer ook 5x in de week te gaan maar het verschilt heel erg bij mij, de ene week kom ik iedere dag maar het kan ook zo zijn dat ze een week stil staat. Gelukkig staat ze 24/7 op de wei en heeft ze er helemaal geen last van als ze 'stil staat'. Ben wel aan het twijfelen om een bijrijder te nemen, vooral voor tijdens mijn proefwerkweken en vakantie. Ik vind het toch moeilijk om iemand zonder mijn toezicht op mijn pony te zetten, voelt op de een of andere manier niet goed ofzo.

Dit had ik dus ook ja... Ook al ging het super goed tussen Dazzle en bijrijder, wilde er zelf eigenlijk altijd bij zijn, maar dat is niet het idee van een bijrijder :') maar uiteindelijk toch mee gestopt omdat ik zelf wilde gaan trainen maarja toen kwam de blessure haha.

Lucy_121
Berichten: 648
Geregistreerd: 24-09-13

Re: Vwo 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 23:10

Ja ik zou dan ook liever willen dat ze dan les krijgt van Jenna als ik er niet ben maar dat lijkt me toch een duur grapje worden als ze 2x in de week gaat rijden :')
Nou wilde Gabriella (van Bell) graag een keer op haar rijden omdat ze groot fan is van Jet, hihi, dus misschien als dat goed klikt en ze tijd overheeft..? Vind ik toch fijner omdat ik haar ken en weet hoe ze rijdt.

Silkwood

Berichten: 2543
Geregistreerd: 24-05-14

Re: Vwo 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 23:14

Super gaaf huckellover, jong talent :D

Iedereen super leuke pony's en verzorgpaard en hebben jullie allemaal zeg! <3

spruitje12
Berichten: 623
Geregistreerd: 01-08-13

Re: Vwo 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 23:25

In welk deel van Nederland wonen jullie allemaal? Kijken of we heel Nederland hebben haha.

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 23:35

spruitje12 schreef:
In welk deel van Nederland wonen jullie allemaal? Kijken of we heel Nederland hebben haha.

Ik woon in Noord-Holland in Oostzaan (dichtbij Amsterdam :) )

liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Vwo 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 23:56

Oostzaan is hier best dichtbij! Ik woon in hoofddorp, in de buurt van Haarlem :)

Silkwood

Berichten: 2543
Geregistreerd: 24-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 00:08

knip
Laatst bijgewerkt door Silkwood op 25-06-22 00:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Vwo 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 00:12

Zuid-Holland hier :)

dunja_11

Berichten: 693
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Vwo 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 00:14

Zuid-Holland!

Lucy_121
Berichten: 648
Geregistreerd: 24-09-13

Re: Vwo 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 01:23

Gelderland, aan de Duitse grens