Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Help Examens in aantocht

 
Profiel   

de week voor sinterklaas heb ik mijn eerste schoolexamens op het VMBO, maar mijn vraag is hoe leren jullie daar voor? ik weet wel wat ik moet kennen maar zou niet weten wat nou de fijnste manier is?

hopelijk weet iemand dat :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-16 13:14 



 
Profiel   

Rustig doorlezen. Alle stof keihard gaan blokken kan je toch niet onthouden.
Je leert op school alles wat je weten moet en moet dit voor je examens even opfrissen, en dan komt het echt wel goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-16 13:15 



 
Profiel   

prugelpiet schreef
Rustig doorlezen. Alle stof keihard gaan blokken kan je toch niet onthouden.
Je leert op school alles wat je weten moet en moet dit voor je examens even opfrissen, en dan komt het echt wel goed!


oke super, thanks! heb van elke toets de afgelopen 2 jaar wel een samenvatting gemaakt dus dat had wel nut :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-16 13:17 



 
Profiel   

Niet te druk om maken! Ik ben vorig jaar ruim geslaagd en heb helemaal niet geleerd. Zelfs niet voor de CE's. Verschilt natuurlijk wel per persoon maar zie de SE's maar gewoon als toetsen. Valt reuze mee hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-16 13:27 



 
Profiel   

Maak samenvattingen, dat is prettig leren. Vraag mensen (je ouders) om je te overhoren.
Leer iedere dag wat, niet de avond van tevoren alles in 1x.
Zorg dat je een fijne plek hebt om te leren, voor de een is dat een plek beneden in de woonkamer met muziek, voor de ander boven in alle stilte.
Probeer je verder niet al te druk te maken. Je bent in de lessen goed voorbereid dus je zou de stof moeten beheersen. Als je iets niet weet; vraag het je docent nog even!
Succes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-16 13:39 



 
Profiel   

Voor veel vakken heb je ook goede oefensites. Voor woordjes bijvoorbeeld WRTS, maar ik oefende altijd met mijn moeder, die overhoorde dan. Voor biologie heb je Bioplek.org, daarin laten ze met filmpjes zien hoe het precies werkt, met een uitleg erbij. Dan blijft het vaak beter in je hoofd zitten.

Iedereen heeft inderdaad zijn eigen manier, voor de een is dat een samenvatting, voor de ander alleen goed doorlezen, weer een ander alles in stilte of juist met muziek op. Ik zou zeggen, test het lekker even uit :j Heb je veel aan, als je dat nu al weet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-16 13:44 



 
Profiel   

In de Quest Psychologie van deze maand staan tips over hoe je het beste kunt leren (en veelgemaakte fouten - technieken waarvan veel mensen denken dat ze effectief zijn, maar die dat in de praktijk helemaal niet zijn).

Deze is 't: http://www.quest.nl/psychologie/nummer-4-2016

Je kan hem online bestellen of kijken bij de boekwinkel. Hij kost €6,95.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-16 14:04 



 
Profiel   

Een goede planning maken van te voren waarbij je alle vakken leert. Dat heeft mijn heel erg geholpen 3 jaar geleden. Verder op tijd gaan leren en niet gaan stressen dan komt het helemaal goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-16 19:36 



 
Profiel   

vroeg beginnen zodat je in alle rust alle stof kunt doorlezen zonder tijdsdruk.
beste is om 50/10 aan te houden..

50 minuten leren en dan 10 minuten pauze houden.. pauze houden is dan ook echt even helemaal niets doen.. bakje koffie/thee en even neus buiten de deur steken (geen telefoon of internet gebruiken).. dan fris je net op voor een tweede en derde ronde.. met drie uurtjes per dag kom je al een heel eind als je vroeg begint.

tijdens het lezen maak je voor jezelf aantekeningen, wat is belangrijk, waar zouden ze wat over kunnen vragen. dik uitroepteken daar waar je verwacht dat ze zeker wat over zullen vragen.

als je die steekwoorden en uitroepen genoteerd hebt, dan kun je het in een samenvatting verwerken.

als je de samenvatting af hebt heb je eigenlijk al 80% van het werk gedaan.. Gelezen, genoteerd, samengevat.. Hierdoor blijft het grootste deel al in je hoofd zitten.. En dan in de laatste dagen voor het tentamen lees je op je gemak nog even de samenvattingen een keer door en waar je dan nog een vraagteken hebt, pak je het boek er nog eens bij..


in jouw geval.. lees alles rustig door, met de oude samenvattingen ernaast en zorg dat die lekker up to date zijn.. je weet nu veel meer dan toen, dus waarschijnlijk kun je er dingen uitstrepen of juist extra informatie aan toe voegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-16 22:27 



 

nardxash schreef
Een goede planning maken van te voren waarbij je alle vakken leert. Dat heeft mijn heel erg geholpen 3 jaar geleden. Verder op tijd gaan leren en niet gaan stressen dan komt het helemaal goed

Dit! Een goede planning maken scheelt echt heel veel. Schat realistisch in hoe veel je kan/wil doen op een dag en begin op tijd aan het navolgen van je planning. Op die manier kan je heel overzichtelijk zien wat je moet doen op een dag en hoe veel vrije tijd je over houdt om leuke dingen te doen. Als je een dag minder hebt gedaan dan de bedoeling was schuif je het door naar de volgende dag, en zal je dus wat minder vrije tijd hebben om te besteden aan leuke dingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-16 13:03 



 
Profiel   

Ik zou me om de schoolexamens niet al te druk maken, dit zijn over het algemeen 'gewone' toetsen die normaal ook in toetsweken gegeven worden. Natuurlijk staat er iets meer druk op omdat het cijfer belangrijk(er) is.

Een goede planning maken is erg belangrijk. Probeer in de weken van te voren al samenvattingen te maken en deze vast een keer goed door te lezen. Vaak onthoud je dan al een hoop en hoef je minder te stampen de dagen voor de toets.

Veel succes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-16 14:51 



 
Profiel   

Nuray schreef
Ik zou me om de schoolexamens niet al te druk maken, dit zijn over het algemeen 'gewone' toetsen die normaal ook in toetsweken gegeven worden. Natuurlijk staat er iets meer druk op omdat het cijfer belangrijk(er) is.

Een goede planning maken is erg belangrijk. Probeer in de weken van te voren al samenvattingen te maken en deze vast een keer goed door te lezen. Vaak onthoud je dan al een hoop en hoef je minder te stampen de dagen voor de toets.

Veel succes.

Thanks!ik heb geen proefwerkweken oid, maar gewoon de toetsen tussendoor zeg maar. samenvattingen heb ik al gemaakt dus die kan ik dan goed doorlezen thanks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-16 15:48 



 
Profiel   

Ik heb deze week ook 2 examens (mbo). Nu kan je voor 1 examen niet leren en duurt 5 uur. Je kan het alleen 'oefenen'. Dat geeft mij wel stress. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-16 21:30 



 
Profiel   

Meliaforever schreef
Ik heb deze week ook 2 examens (mbo). Nu kan je voor 1 examen niet leren en duurt 5 uur. Je kan het alleen 'oefenen'. Dat geeft mij wel stress. :=


Oeh ja! idd! Nou succes!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-16 08:56 



 
Profiel   

Klasgenoot van mij (hbo) maakt een planning waarbij ze drie weken van te voren begint en dan in het begin het meeste doet en later steeds minder hoeft ge leren. De dag ervoor is leervrij voor dat vak. Vond t een geweldig idee volgens mij is het wel succesvol. Ik heb t zelf nog niet toegepast (ik stel alles altijd te lang uit)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-16 09:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen