Verpleegkundige in opleiding!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 10:30

Ik wel! Momenteel nog als helpende, maar de bedoeling is dat ik straks als verzorgende ga werken. Werk in een flexpool, maar tijdens de stages werk ik er niet bij.

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 10:40

Ik werk in de thuiszorg als Vig als bijbaantje ernaast.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 11:00

PeerAppel schreef:
Hebben de leerlingen onder ons ook al een (bij)baan in de zorg?

Ik sinds kort wel! Ik werk in het weekend in een ziekenhuis als zorgkundige. Ik ben nog maar 1 keer geweest, nu heb ik stage en bewust gekozen om dan geen weekendwerk te doen. :)

Eloya

Berichten: 5203
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 11:56

ik nog niet, ben nu nog heel tevreden met mijn horeca bijbaantje, maar wil denk ik wel als ik derde jaars ben toch de overstap gaan maken. zal ook wel iets beter verdienen dan mijn horeca baantje. ben dan ook 20 jaar.

Maar ga vanaf 13 november wel weer stage lopen 36 uur in de ouderenzorg

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 12:02

Geloof me het verdient zoveel beter dan horeca :') Verdien nu het dubbele dan mijn vorige horecabaantje en vind het ook zoooo veel leuker! Ik werk op een dagbesteding voor ouderen. Totaal niet zorgtechnisch, maar dat hoeft ook nog niet. Vind het onwijs interessant, leuk en gezellig.

Kimmie

Berichten: 754
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 12:09

Mijn BBL leerplaats is dus mijn werk en dus dat ook mijn enige baan, naast mijn eigen bedrijfje. Ik doe dus aan werkend leren.

FemkeVH

Berichten: 101
Geregistreerd: 08-04-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 12:14

Ik zit nu halverwege het derde jaar van de opleiding HBO-V! :j

Als bijbaan werk ik als een niveau 3 (verzorgende ig) voor een uitzendbureau. Voornamelijk ben ik aan het werk in de kliniek (revalidatiecentrum)

Blacky94

Berichten: 3502
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 13:54

PeerAppel schreef:
Hebben de leerlingen onder ons ook al een (bij)baan in de zorg?

Ik werk zowel bij mijn oude stage als bij een andere zorginstelling, beide in de PG. Ik werk bij beide als helpende, maar vanaf aankomende zomer mag ik ook als verzorgende aan de gang. Nu werk ik tijdens mijn nu-stage wel maar amper omdat ik af en toe voor mijn schoolwerk al niet weet waar ik de tijd vandaan moet halen.. Maar goed, dat had ik eind vorig schooljaar al aangegeven en is in principe niet een heel groot probleem.

Met het nieuwe curriculum is er bij ons best wel wat op de schop gegaan.. Geloof dat wij nu een studiebelasting hebben van tegen de 50u per week, terwijl degene die pas het 2e semester stage gaan lopen nu gemiddeld maar 2 dagen in de week naar school gaan.. :roll:
De docenten waren het er tijdens de afgelopen klassenvertegenwoordigersoverleg in ieder geval wel over eens dat de studiebelasting momenteel vrij uit verhouding is..

Ik hoop in ieder geval wel volgend jaar duaal verder te kunnen in het ziekenhuis.. :)

lonniejj schreef:
En ook hier een hbo-v'er! Afgestudeerd in 2014 op de HZ University, Vlissingen, en nu dé gaafste baan ever, vind ik dan :D Flight Nurse binnen Defensie! Bijna klaar met mijn cursus in Canada (vandaar de absurde tijd) en daarna meteen door met de rotary cursus (helikopter). Dus dan werkzaam op zowel vliegtuig als heli, maar ook 'gewoon' in het veld of veldhospitaal. Hele andere koek dan civiel, maar wat mij betreft de mooiste kan van verpleegkunde :D

Hoe combineer je dit met het thuisfront? Is het lichamelijk ook niet hartstikke zwaar? Bij defensie lijkt mij ergens ook hartstikke gaaf en interessant werk, maar ik denk dat én mijn vriend het me niet in dank af gaat nemen als ik weken achtereen van huis ben, én als ik straks afgestudeerd heb willen we toch eigenlijk na een paar jaar wel eens beginnen aan onze kinderwens.. :) :o

Balou_k

Berichten: 14084
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 14:07

Mag ik mij ook melden? Ik zit in het eerste jaar van de HBO-V in Vlissingen. :)

Titta
Berichten: 109
Geregistreerd: 14-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 16:59

Hee, wat een leuk topic! Ik ben eerstejaars HBO-V en heb het erg naar m'n zin :). Ik werk al 3 jaar in een woonzorgcentrum, waarbij ik eigenlijk manusje-van-alles ben.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 18:41

lonniejj schreef:
En ook hier een hbo-v'er! Afgestudeerd in 2014 op de HZ University, Vlissingen, en nu dé gaafste baan ever, vind ik dan :D Flight Nurse binnen Defensie! Bijna klaar met mijn cursus in Canada (vandaar de absurde tijd) en daarna meteen door met de rotary cursus (helikopter). Dus dan werkzaam op zowel vliegtuig als heli, maar ook 'gewoon' in het veld of veldhospitaal. Hele andere koek dan civiel, maar wat mij betreft de mooiste kan van verpleegkunde :D



wauw jeetje dat is echt gaaf!. ik heb er ook wel eens over na zitten denken om verpleegkundige bij de landmacht te worden ! maar doordat ik bang ben dat ik t qua thuisfront etc niet kan combineren en later liever thuis ben ( als ik ooit kinderen mag krijgen ) heb ik besloten om t niet te doen
Laatst bijgewerkt door Brittjuh97 op 28-10-17 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 18:42

PeerAppel schreef:
Hebben de leerlingen onder ons ook al een (bij)baan in de zorg?

toen ik verzorgende IG deed had ik dit wel. was wel lastig te combineren. maar nu ik BBL ga doen ben ik bij mijn oude baan Nood oproepkracht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 18:44

lonniejj schreef:
En ook hier een hbo-v'er! Afgestudeerd in 2014 op de HZ University, Vlissingen, en nu dé gaafste baan ever, vind ik dan :D Flight Nurse binnen Defensie! Bijna klaar met mijn cursus in Canada (vandaar de absurde tijd) en daarna meteen door met de rotary cursus (helikopter). Dus dan werkzaam op zowel vliegtuig als heli, maar ook 'gewoon' in het veld of veldhospitaal. Hele andere koek dan civiel, maar wat mij betreft de mooiste kan van verpleegkunde :D



Ik heb er ook wel aan zitten denken. Leek me al heel lang heel leuk, maar nu ben ik te oud..

Balou_k

Berichten: 14084
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 21:19

Andersom schreef:
lonniejj schreef:
En ook hier een hbo-v'er! Afgestudeerd in 2014 op de HZ University, Vlissingen, en nu dé gaafste baan ever, vind ik dan :D Flight Nurse binnen Defensie! Bijna klaar met mijn cursus in Canada (vandaar de absurde tijd) en daarna meteen door met de rotary cursus (helikopter). Dus dan werkzaam op zowel vliegtuig als heli, maar ook 'gewoon' in het veld of veldhospitaal. Hele andere koek dan civiel, maar wat mij betreft de mooiste kan van verpleegkunde :D



Ik heb er ook wel aan zitten denken. Leek me al heel lang heel leuk, maar nu ben ik te oud..


Zegt wie? :)
Ik ben 25 en dit jaar begonnen.
Er zit ook een meneer van in de 40 in het 1e jaar als voltijd student. Je bent toch nooit te oud om te leren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 23:01

Balou_k schreef:
Zegt wie? :)
Ik ben 25 en dit jaar begonnen.
Er zit ook een meneer van in de 40 in het 1e jaar als voltijd student. Je bent toch nooit te oud om te leren!


Zegt de site van defensie.


Jij doet een opleiding bij defensie? Samen met iemand van 40? Dat denk ik niet, er wordt een leeftijdsgrens gehanteerd van 28 jaar...

lonniejj

Berichten: 2907
Geregistreerd: 23-03-06

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 23:26

Voor mij werkt het met het thuisfront prima, ik was al in dienst voor mijn relatie begon, dus we weten niet beter.

Ja ik ben tot nu toe vaak weg geweest, maar het is op zijn eigen manier bijzonder! Ik geniet er in iedergeval geweldig van! Heb zelf ook bewust voor de luchtmacht gekozen ivm het vliegen, prachtige tak van sport.

En fysiek ja, ik word geacht fit te zijn en we sporten veel, maar dat vind ik alleen maar heerlijk :D het is lichamelijk soms wel echt een uitdaging, maar als je er van geniet en je zorgt dat je basis conditie oke is..

er is inderdaad een leeftijdsgrens binnen Defensie. Dat is voor als je wilt starten bij Defensie. Eenmaal binnen dan is er geen grens meer aan je leeftijd, maar werken er andere regels :)

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 15:13

lonniejj schreef:
Voor mij werkt het met het thuisfront prima, ik was al in dienst voor mijn relatie begon, dus we weten niet beter.

Ja ik ben tot nu toe vaak weg geweest, maar het is op zijn eigen manier bijzonder! Ik geniet er in iedergeval geweldig van! Heb zelf ook bewust voor de luchtmacht gekozen ivm het vliegen, prachtige tak van sport.

En fysiek ja, ik word geacht fit te zijn en we sporten veel, maar dat vind ik alleen maar heerlijk :D het is lichamelijk soms wel echt een uitdaging, maar als je er van geniet en je zorgt dat je basis conditie oke is..

er is inderdaad een leeftijdsgrens binnen Defensie. Dat is voor als je wilt starten bij Defensie. Eenmaal binnen dan is er geen grens meer aan je leeftijd, maar werken er andere regels :)


wauw, wel gaaf om zo te horen!

Balou_k

Berichten: 14084
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 13:48

Vandaag mijn eerste tentamen gehad, hoop dat ik mijn cijfer snel binnen krijg. :o

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:11

Ging het goed?

Balou_k

Berichten: 14084
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:14

Yvankaxx schreef:
Ging het goed?


Dat dacht ik wel, maar naderhand mezelf toch betrapt op stomme foutjes.. :')

Hoop het cijfer zeer snel terug te hebben. Pff..
Woensdag mijn tweede tentamen, daar heb ik nog helemaal niet voor geleerd. :o
Dit tentamen nam al mijn energie op zich. :')

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:24

Gewoon je best doen, je weet nu iig wat je kan verwachten en hoe de vraagstelling is!
Ik had mazzel dat wij maar 1 grote toets hadden per periode, dus ik kon al mijn aandacht daarop vestigen

Balou_k

Berichten: 14084
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:29

Yvankaxx schreef:
Gewoon je best doen, je weet nu iig wat je kan verwachten en hoe de vraagstelling is!
Ik had mazzel dat wij maar 1 grote toets hadden per periode, dus ik kon al mijn aandacht daarop vestigen


Wij hebben er deze periode 2, grofweg:
- Anatomie, fysiologie, pathologie, ontwikkeling, psychische ontwikkeling.

- Principes en methoden, regels, wetten, protocollen etc.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 14:58

Yvankaxx schreef:
Gewoon je best doen, je weet nu iig wat je kan verwachten en hoe de vraagstelling is!
Ik had mazzel dat wij maar 1 grote toets hadden per periode, dus ik kon al mijn aandacht daarop vestigen

dat had ik ook bij mn oude opleiding! en toen was het nog meerkeuze vragen ook.


Balou_k schreef:
Wij hebben er deze periode 2, grofweg:
- Anatomie, fysiologie, pathologie, ontwikkeling, psychische ontwikkeling.

- Principes en methoden, regels, wetten, protocollen etc.


heel veel succes!

Berriepi

Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:14

Wat Leuk!
Ik zit in het 3e jaar mbo BBL. Ik heb al mijn stages in het ziekenhuis gelopen en ben momenteel werkzaam op de geriatrie.
Ik heb als bijbaan een jaar als helpende plus op een PG afdeling gewerkt maar ben daar nu weg omdat het niet te combineren is met een 36 uurige werkweek.
Uiteindelijk wil ik als AMV'er bij de landmacht of marine!

Eloya

Berichten: 5203
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:24

Hier vorige tentamens erg goed
Nu deze week ook weer

Als stress ik hem nog steeds met dat stomme verslag van ontwikkelings psychologie XD