Leuke camping voor animatiewerk met pony’s gezocht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MARlT
Berichten: 31
Geregistreerd: 14-02-19

Leuke camping voor animatiewerk met pony’s gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-23 13:51

Hoihoi!

Volgend jaar zomer lijkt me het erg leuk om animatiewerk te doen. In die tijd heb ik mijn paardenhouderij diploma en wil ik daarna een studie doen in de zorg. Aangezien ik zelf een shetlander hebt en zoveel van kinderen helpen met pony’s houd lijkt het mij leuk om dat in de zomer te doen, daarom ben ik alvast aan het oriënteren.

Wat ik belangrijk vind dat het dus vooral in teken staat met jongere kinderen en pony’s. Dus niet te de hele dag stallen mesten of animatiewerk met tieners. Ook zou ik graag mijn pony meenemen en die inzetten. Verder heb ik niet iets van een instructeurs diploma maar wel veel ervaring met pony’s en kinderen.

Hebben jullie leuke ervaringen en/of ideeën?

Groetjes Marit

xMyrth

Berichten: 2808
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Re: Leuke camping voor animatiewerk met pony’s gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 13:54

Hoi Marit,
Mij leek het ooit leuk om ponykampen te begeleiden in een mooi gebied of aan de zee ofzo. Ik heb toen verschillende plekken aangeschreven en ben uiteindelijk bij Manege van Loon terecht gekomen, in Loon op Zand :)

MARlT
Berichten: 31
Geregistreerd: 14-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-23 14:03

xMyrth schreef:
Hoi Marit,
Mij leek het ooit leuk om ponykampen te begeleiden in een mooi gebied of aan de zee ofzo. Ik heb toen verschillende plekken aangeschreven en ben uiteindelijk bij Manege van Loon terecht gekomen, in Loon op Zand :)


Bedankt voor het meedenken! Ben alleen niet opzoek naar een ponykamp want dat is maar voor een paar dagen..

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70687
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 15:14

Ik verplaats dit topic naar school, studie en werk.

jowien
Berichten: 979
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 15:18

Je zou eens bij landclub Ruinen kunnen vragen. Leuke camping in Drente, met animatie voor kleintjes, waarbij ook ponyrijden (aan de hand over de camping stappen).

miccamaaike

Berichten: 8685
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 15:18

Misschien eens kijken bij Landal Land van Bartje? Daar lopen ook pony's en doen ze vanalles met kinderen.

xMyrth

Berichten: 2808
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 15:28

MARlT schreef:
xMyrth schreef:
Hoi Marit,
Mij leek het ooit leuk om ponykampen te begeleiden in een mooi gebied of aan de zee ofzo. Ik heb toen verschillende plekken aangeschreven en ben uiteindelijk bij Manege van Loon terecht gekomen, in Loon op Zand :)


Bedankt voor het meedenken! Ben alleen niet opzoek naar een ponykamp want dat is maar voor een paar dagen..


Ah oke! Ik deed dit toen een aantal weken achter elkaar :D
Veel succes met je zoektocht! Er zijn vast plaatsen die aan je wens voldoen *D

SnuitjeLove
Berichten: 1093
Geregistreerd: 18-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 15:35

Misschien kun je vrijwilligerswerk gaan doen in de zomerkamp weken op manege de Hogeweg in Hardenberg.

Ik weet niet of ze het nu nog steeds doen maar daar hebben ze elke zomer vakantie weken voor gehandicapten in verschillende leeftijden. Je kan zelf kiezen hoeveel weken je blijft als vrijwilligers, maar elke week is er een andere groep deelnemers.
Toendertijd was het overnachten in een grote slaapzaal met vrijwilligers en deelnemers en je kreeg gratis te eten.
Activiteiten waren meestal dagelijks een rondje paardrijden, maar ook met een huifkar naar een creatieve workshop, een dagje naar de stad of dierentuin en aan het einde van de week altijd bonte avond met karaoke.

MARlT
Berichten: 31
Geregistreerd: 14-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-23 18:53

miccamaaike schreef:
Misschien eens kijken bij Landal Land van Bartje? Daar lopen ook pony's en doen ze vanalles met kinderen.


Ziet er wel heel leuk uit ja! Ik zou ze op ten duur kunnen informeren naar de mogelijkheden want op internet kon ik er niks over vinden

MARlT
Berichten: 31
Geregistreerd: 14-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-23 18:54

SnuitjeLove schreef:
Misschien kun je vrijwilligerswerk gaan doen in de zomerkamp weken op manege de Hogeweg in Hardenberg.

Ik weet niet of ze het nu nog steeds doen maar daar hebben ze elke zomer vakantie weken voor gehandicapten in verschillende leeftijden. Je kan zelf kiezen hoeveel weken je blijft als vrijwilligers, maar elke week is er een andere groep deelnemers.
Toendertijd was het overnachten in een grote slaapzaal met vrijwilligers en deelnemers en je kreeg gratis te eten.
Activiteiten waren meestal dagelijks een rondje paardrijden, maar ook met een huifkar naar een creatieve workshop, een dagje naar de stad of dierentuin en aan het einde van de week altijd bonte avond met karaoke.


Niet helemaal het idee wat ik in mijn hoofd had maar wel iets om te overwegen!

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 19:00

Camping de Vergarde in Erichem misschien?

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Leuke camping voor animatiewerk met pony’s gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 19:45

Camping de Vledders in zuidlaren, hebben hun eigen pony's buitenritjes, ponylesjes...veelal met kindjes...denk als ze nog medewerkers zoeken voor in de zomers voor pony animatie dat het best mogelijk is dat je eventueel je eigen pony mee neemt.
Deze pony's wonen 24/7 buiten dus is ook geen hele dagen stallen mesten etc.

Jokonootje

Berichten: 4860
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Leuke camping voor animatiewerk met pony’s gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 19:50

De Reeënwissel in Smilde.

Saaams

Berichten: 13287
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 19:51

Ghostattack schreef:
Camping de Vergarde in Erichem misschien?


Deze wilde ik ook benoemen! Zeker de moeite waard.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34747
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 19:58

Camping Samoza in Vierhouten misschien?