[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 13:04

Die clinic zou ik ook wel aandurven Renee :P Maar Horse Event, nope thanks... Vond het vorig jaar in teamverband al spannend genoeg en op Bokt had men er wel wat over te zeggen :') Gelukkig niet over mij. Maar dan nog :') (niet dat men op Bokt ongelijk had hoor, met name de momentopname waar het om ging)

Wat goed dat je zondag toch weer gaat starten!

Ik heb net nog eventjes gereden, ging erg lekker. Hij is lekker fris in het hoofd, ondanks dat de zon behoorlijk liep te branden.

Onderweg zag ik Liss nog rijden :P

En nu is het weer bewolkt. Zal zo mijn trekhaak even monteren en dan wordt het vanavond menes! Klussen! Probeer zoveel mogelijk te blijven trainen, aangezien mijn debuut nu 9 juli is.

Anoniem

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 14:04

Komt vast goed Renée. Iedere keer een paar puntjes erbij!

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 15:21

Toeterde jij? :P
Ja, ik heb vanmorgen heerlijk in de wei gereden!

Ik heb even gekeken naar die clinic van Rien, maar de kosten houden me tegen. Kijken ga ik wel!

Ik organiseer in september of oktober een dressuurclinic bij ons op stal.
Bij weinig deelnemers dan ga ik het open stellen voor mensen van buihtenaf, misschien dan iets voor jou Janine?

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 17:27

Nee, ik toeter niet als iemand mijn auto niet kent hoor :P

Van wie?

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 17:32

Ik ga wel naar de clinic van Rien :D

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 17:33

Yvank_ schreef:
Ik ga wel naar de clinic van Rien :D


Gaaf!

Ik weet nog niet of ik ga, even afhankelijk van hoe snel het in mijn huis gaat.

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 17:50

Janine1990 schreef:
Nee, ik toeter niet als iemand mijn auto niet kent hoor :P

Van wie?

Waarschijnlijk van Hergen van Hall

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 09:59

Ik wilde ook graag naar Rien, maar mijn paard vind de wagen nog iets spannend.. hopelijk komt dit nog een keer terug! Hergen is ook leuk, heb de jurycursus bij hem gevolgd :)

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 09:36

Het lijkt me nog steeds gaaf die clinic van Rien, maar wel duur idd ! En spannend.. Maar dat is juist weer een mooie oefening.

Hier gisteren weer gestart, losrijden was helaas wat zwaar, dus kreeg haar net niet fijn scherp. In de proef viel het drafstuk erg mee, hier hebben we normaal wat moeite mee (om bij elkaar te houden) maar op wat balans en impuls fouten na ging dit boven verwachting. Galopstuk gaat normaal juist heel goed, maar had ik haar nu niet helemaal bij elkaar. De wissels gingen nog wel gewoon via de stap, maar grove balans fouten waardoor ze alle 4 hartstikke scheef waren. Nog een flinke fout in het halthouden & hals strekken. Maar verder mag ik niet klagen. We bleken toch nog 207,5 punten te hebben en net buiten de prijzen, ons 2e winstpuntje :). We trainen lekker verder aan het bij elkaar houden, hopelijk kunnen we dit op termijn een hele proef volhouden, dat is nu nog net wat te lang.

yvonne hoe was Almelo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 20:17

Knap gedaan Rene! Het gaat echt steeds een beetje beter! Over een tijdje rijd je simpele fijne proeven.

Almelo was geweldig! [naam] begon goed op woensdag en liep daarna iedere dag een betere proef. Het valt niet mee zo tussen een hoop profs. Maar mooi 2 prijzen mee naar huis kunnen nemen!!


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eclare

Berichten: 742
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Hoeksche waard

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 20:46

Mooie foto's Vonneke, gefeliciteerd met je punten!

En Renee ook gefeliciteerd. Zo komt er langzaam aan een beetje ritme in, komt goed!

Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst Z1 gestart. Was heel tevreden, we hadden het niet veel beter kunnen doen. Niet echt fouten, meer kleine slordigheidjes maar was heel blij met mijn eenvoudige wissels, daar heb ik zo hard op geoefend met Floyd. Zijgangen moeten wel beter, dus moet nu mijn focus weer wat verleggen van de galop naar de draf. Ik had 193 en was 6e van de 7 en 4e van de 7. Punten vielen wel iets tegen (voor iedereen) waren maar 3 winstpunten in totaal gegeven van de 14 proeven en dat was bij mensen die normaal toch wel dik 1 punt of 2 punten rijden en die hadden nu ook maar net 1 puntje. Was het ook niet met alles eens op mijn protocol en baal ervan dat ik het niet gefilmd heb. Maar dat is altijd achteraf :+ . Dus ik tel er voor mijn gevoel nog 6 puntjes bij op en dan klopt het wat meer. Het was nog niet helemaal winstwaardig maar zitten wel in de buurt. Nu over 3 weken weer en dan 2 dagen dus dan hebben we een herkansing!

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:05

Gefeliciteerd met je punten Renee en Vonneke :)
Wat is vos toch een prachtig stoer paard heerlijk :D

Fijn dat je wel tevreden bent Eclare, jammer dat de punten dan zo tegenvallen voor je gevoel. Jammer dat je het niet gefilmd hebt inderdaad. Ik heb daar echt onwijs veel aan gehad bij mijn Z1 debuut en mijn wat lagere punten toen. Staan er wel dingen op je protocol waar je het wel mee eens was en waar je nog aan kunt werken?

Ik heb van de week weer even op mn merrie gereden, was alweer 2 weken geleden! Ze doet het heel goed op de stal waar ze staat, maar ik mis der echt enorm. Is allemaal niet zo erg als ze dan ook ster wordt over 2 weken maar zelf dat is helaas een jurysport :')

Eclare

Berichten: 742
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Hoeksche waard

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:22

Ja is ook zo. Wat dat betreft is het bij springen allemaal makkelijker haha.

Ja hoor stonden ook wel wat puntjes op waar ik het wel mee eens was en waar we zelf ook al hard mee bezig zijn maar zo stond bij de slangenvolte in galop dat ik de verkeerde stelling had? En ze had in mijn tweede proef de lengte in alle gangen onderstreept. In stap ben ik het daar helemaal mee eens maar in de draf en galop niet en ze had verzameling onderstreept wat juist zijn sterkste punt is. Het commentaar op mijn zijgangen was meer dan terecht. Maar helaas houd je dat toch af en toe. Stalgenoten kwamen ook naar me toe dat als ik deze punten al haalde bij deze jury dat ik dan echt al heel goed bezig was :+ , dus dan voelt het wel al wat minder zuur.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:27

Ja die stelling in de contragalop snap ik ook niet zo goed. Moet hij nu mee met de galop gebogen zijn (contrastelling dus) of mee met de richting waarin je rijd?

In België is het mee met de richting, in NL hangt het van jury tot jury af?

Anoniem

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:30

In de contragalop behoor je wat contrastelling te hebben.

Eclare

Berichten: 742
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Hoeksche waard

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 17:37

Dat dacht ik dus ook, maar dat vond de jury niet? Dat maakt het inderdaad best verwarrend. 8)7

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 17:42

Staat dit niet in het proevenboekje hoe het moet?

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 18:27

Paard blijft gebogen in de gaande galop. Dus in de rechtergalop rechts gebogen ongeacht of je linksom of rechtsom gaat :)

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:27

Ik heb dat daarnet geprobeerd maar vind dat zo raar zitten :=

Als hij geen binnenstelling kan nemen kan die binnenheup toch niet goed zakken om een goeie wending te rijden?

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 23:21

Een paard wat goed in balans en gesloten gaat kan dus wel met dezelfde aanleuning en sprong een wending de andere zijde om maken, de moeilijkheidsgraad van de wending hangt af van de rijtechnische kwaliteit van je gaande paard.

Eclare

Berichten: 742
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Hoeksche waard

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 10:57

Dat dacht ik dus ook Rink, maar de jury zei dat ik verkeerde stelling had, terwijl ik hem altijd in de stelling houdt van de gaande galop tijdens oefeningen. Ik oefen thuis soms met hem omstellen maar dat is juist lastiger voor hem en dan krijg je kans op omspringen. Vreemd, maar dan blijf ik hem in ieder geval rijden zoals ik nu doe en laten we het deze keer maar achterwege.

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 13:03

maar heb je hem dan ook in zijn lijf om je "binnenbeen" gebogen? want als hij in zijn schouder of achterhand verkeerd gesteld raakt dan kan het ook zijn dat de jury dat bedoeld?

Eclare

Berichten: 742
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Hoeksche waard

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:14

Ja juist om mijn ''binnenbeen''. Dan is hij ook fijn onder controle te houden, als hij in zijn lichaam verkeerd gesteld raakt, raakt hij zelfs een beetje in paniek en wordt hij wat rennerig. Maar hij bleef echt netjes doorgalopperen en ik had alle controle. Ik was dan zelf ook echt heel blij met mijn slangenvolte en noemde dat als 1 van de punten op waar ik heel blij mee was :+.

Maar zelfs al zou hij verkeerd in het lichaam gebogen zijn dat is verkeerde stelling ook de verkeerde term dan had ze op z'n minst verkeerde buiging moeten neerzetten.

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:18

Dat ben ik volledig met je eens dat de juiste termen genoemd moeten worden! Misschien kijkt deze jury er net anders naar? Of wellicht volgende keer filmen om te zien of je gevoel en beeld opdezelfde lijn liggen of toch iets verschillen?

Eclare

Berichten: 742
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Hoeksche waard

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:22

Ja ik weet het ook niet. Baalde er ook van dat het niet gefilmd was, sowieso omdat het met meerdere punten niet helemaal overeen kwam met mijn en de mening van wat toeschouwers. Beeld en gevoel liggen wel op dezelfde lijn met deze oefening, laat me zelf regelmatig filmen met trainen. Ik zit er alleen soms naast qua gevoel met mijn zijgangen.

Wat dat betreft is het inderdaad een jurysport en misschien heeft deze jury net een andere mening. Ben ook heel benieuwd hoe mijn protocol de volgende wedstrijd eruit ziet, en ga dan ook echt proberen iemand te vinden die kan filmen.