Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 63 [ 1575 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 63  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Subtop - Wie nog meer

 
Profiel   

Ik vond de prix echt een verademing na het ZZ-Z. Met beide paarden scoorde ik makkelijker en ik vind het ook een hele fijne proef om te rijden. Hij loopt gewoon heel fijn.
De inter1 vind ik een drama om te onthouden die zit zo onlogisch in elkaar.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 21:33 



 
Profiel   

Katja schreef
Ik vond de prix echt een verademing na het ZZ-Z. Met beide paarden scoorde ik makkelijker en ik vind het ook een hele fijne proef om te rijden. Hij loopt gewoon heel fijn.
De inter1 vind ik een drama om te onthouden die zit zo onlogisch in elkaar.


Dat viel mij inderdaad ook op, de lijnen zijn eigenlijk heel logisch in vergelijking met de ZZ-Z proeven. Veel diagonalen in galop en een logisch drafgedeelte. Ik ben benieuwd hoe hij ons af gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 21:42 



 
Profiel   

Ga hier ook al beetje meelezen en misschien af en toe wat vragen als dat mag. :o
Gaan nu ZZ-licht starten wat voor ons beide volledig nieuw is.
We hebben wel nog moeite met de kwart en halve pirouette, maar verder beheersen we alles denk ik wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-17 08:55 



 
Profiel   

Het lijkt mij leuk om onze lessen na elkaar te plannen. Meestal heb ik savonds les. Voor we naar het EK gaan, zal ik wel een keer overdag lessen.

De les van vandaag was pittig en leerzaam. Stukje drukacceptatie blijft moeilijk. Dus naar voren zonder hand als hij trok en op zit en lichte verbinding terug sluiten zodra hij weer los liet.
Op het eind wel heel fijn.

Katja hoe ging je wedstrijd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-17 17:20 



 
Profiel   

Super goed!! Ik heb de inter2 gewonnen *\o/* *\o/*
Had ook echt fijn gereden en er zaten nog genoeg fouten in maar ook wel echt goede stukken. Ruim 63% dus daar werd ik wel heel erg blij van.

En in de inter1 ook heel fijn gereden. Daar was ik tweede met ruim 66%. Wel zonde dat ik daar een keer verkeerd reed want anders had ik die ook gewonnen.
Maar het was een goede dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-17 22:28 



 
Profiel   

Gefeliciteerd katja! *\o/*

Wanneer staat het GP debuut gepland? *D

Ik vond de Prix st George ook echt veel fijner dan het zz-z. Proef is fijner. In het zz-z heb ik welles gedacht kan ik het niveau wel aan. Is dit niet het eind station. En in de Prix direct nette punten.

Ik start niet op de locaties van de vorige pagina. Ik zit een stukje noordelijker... Ik start waarschijnlijk over 2 week weer. Vandaag eerst kampioenschappen in de M2 met een jonkie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-17 07:59 



 
Profiel   

Ik heb volgende maand nog een wedstrijd in de inter2 ingeschreven staan maar twijfel nu een beetje of ik ga proberen of ik daar GP kan starten. Is een lekkere kleine wedstrijd.
Maar eerst deze week de proef maar eens thuis doorsturen want hij is nog wel een beetje lastiger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-17 08:08 



 
Profiel   

Ik ben ook een stille meelezer. Maar heb toch wat vragen voor jullie.

hebben jullie top paarden of zijn er ook mensen met gewoon doorsnee paarden die met hard werken deze subtop hebben weten te bereiken?
hebben jullie sponsoren of ouders die mee betalen?
hebben jullie een hele goede baan of is de subtop ook te behalen met een gewone baan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-17 13:31 



 
Profiel   

Mag ik me hier ook melden? Ik start ZZ-Zwaar met mijn 8-jarige ruin :) Ik heb hem gekocht als 2,5-jarige hengst en zelf opgeleid. Had hiervoor zelf ook nog nooit hoger gereden dan het M1, dus alles is nieuw voor ons beide. De afgelopen maanden heeft hij even vakantie gehad, doordat ik zelf knieproblemen had en aan het afstuderen was. Morgen ga ik nog op vakantie en daarna wil ik hem weer op gaan pakken :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-17 13:45 



 
Profiel   

Gaaf paard Lotte! Balen dat je zoveel problemen met je knie hebt gehad.

Mijn eigen paard heb ik al veulen gekocht. Zeker een goed paard maar absoluut geen bewegingswonder. Het andere paard waarmee ik in de subtop rijd is als 5 jarige gekocht voor heel normaal geld. Dus zeker niet nodig om hele dure paarden aan te schaffen. Maar je moet soms wel een beetje mazzel hebben.

@ Ufurio4e Ik betaal alles zelf, werk in de paarden dus dat is geen vetpot maar hard werken en de juiste keuzes maken doet een hele hoop. Wel heb ik het geluk dat de eigenaresse van het paard waarmee ik in de inter2 rijdt mijn lessen met hem betaalt dat maakt wel een hoop verschil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-17 13:52 



 
Profiel   

@ufurio4e


Heb zeker geen doorsnee dressuurpaard. Ik heb een cool cracker s x Donau
Dus er zit kwpn gelders en tuiger in.
Met heel veel doorzettingsvermogen goede lesgevers soms overstappen van lesgevers en hard werken ben ik gekomen waar ik nu ben.
Ben dit jaar afgestudeerd als vpk dus in mijn studententijd had ik een bijbaan om wedstrijden en lessen te kunnen bekostigen sponsors heb ik ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-17 14:30 



 
Profiel   

@stitchlover:
Ik vind de Prix makkelijker dan de ZZ-zwaar, ook qua jurering is mijn ervaring dat die hoger uitvalt omdat je beter kunt laten zien wat je kunt. En inderdaad een super makkelijke logische proef om te onthouden.

@ufurio4e:
Ik heb een mislukt paard van 1,57 die qua bouw het schoolvoorbeeld is van hoe een dressuurpaard ABSOLUUT NIET gebouwd moet zijn. Wel heeft hij een heel goed karakter en dat is veel belangrijker. Oké die anderen zijn altijd mooier maar ik hoor er toch ook gewoon bij. Ik heb geen sponsor, mijn ouders hebben de helft van mijn slipjas betaald en mijn instructrice matst me wel eens omdat ik heel veel les. Verder moet ik alles zelf betalen maar veel komt van marktplaats enz. Het moet wel leuk blijven.
Mijn jonge paard is ook geen dure dressuurprikker. Heb ik als driejarige bij een cafebaasje uit de buurt gekocht. Ze stond te koop als koetspaard. Maar eigenlijk maakt dat helemaal niks uit. Een handige ruiter met een hele goede instructeur is het allerbelangrijkst. Als je vervolgens ook nog een paard of pony met een goed karakter hebt dan zit je helemaal goed. Dat megadure toppaard komt pas echt van pas om een gebrek aan 1 van de drie voorgaande punten te compenseren. Als je wel aan alle drie de punten voldoet en je hebt ook nog eens een toppaard, dan ben je iemand die 70% kan rijden

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-17 14:55 



 
Profiel   

Welkom alle nieuwkomers!

@Sunny44 en Dorine92 bedankt voor jullie reacties. Dat geeft goede moed!

Vanmorgen een heerlijke les gereden, door het onstuimige weer en de wind stond paardlief mooi op scherp. hebben we mooi gebruik van kunnen maken!

@Ufurio4e
Mijn paard is geen top paard (afstamming allrounder x tuiger). Ik heb hem zadelmak gekocht op 5,5 jarige leeftijd en verder zelf opgeleid en alle klassen doorlopen in de sport. Hiervoor had ik zelf enkel ervaring in de B met een vorig paard en manege ervaring (kon zelf de oefeningen t/m M niveau rijden). Mijn paard heeft wel een goed meewerkend karakter en ik denk dat dat het allerbelangrijkste is!

Mijn ouders zijn hoofdsponsor en daar heb ik heel veel geluk mee. Zij hebben mij nooit gepusht qua wedstrijden, maar gunnen mij mijn sport en steunen mij daarin. Al zal ik wel zelf kosten moeten gaan dragen na mijn studie als ik fulltime ga werken.

Ik denk dat als je een paard financieel kan onderhouden en je ook gewoon basissport wedstrijden kan rijden, subtop rijden niet zo gek veel duurder is. Startgeld is nationaal bij de normale wedstrijden per proef 5 a 7 euro duurder dan een proef in de basissport en dit blijft zo tot en met de Grandprix. Als je internationale ambities hebt wordt het volgens mij wel een heel kostbaar verhaal. Slipjas is een eenmalige aankoop, maar die kan je ook zo duur maken als je zelf wil.

Mijn paardenvoeding (krachtvoer) krijg ik gesponsord, daar ben ik zelf ook achteraan gegaan. Hier haal ik alleen geen financieel voordeel uit, omdat bij mijn pension all in betaald wordt. Ik ben zelf gewoon heel erg tevreden over het voer, dus dat ik er geen financieel voordeel uit haal, daar gaat het me niet om.

Dure lessen betalen hoeft ook niet perse. Vanaf de B heb ik dezelfde instructrice (heeft zelf Z2 gereden) en dat klikt nog steeds super. Ik ben de eerste ruiter die ze op dit niveau begeleidt en ik mag écht niet klagen over het tarief dat ik betaal. Qua instructeur hoef je dus ook niet perse bij een grand prix ruiter te lessen. Als jij zelf consequent en perfectionistisch te werk gaat en iemand in het midden hebt staan die net zo gemotiveerd is die goed bij je visie van opleiden past, dan kunnen daar héél mooie dingen uit voortkomen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-17 15:11 



 
Profiel   

@ufurio4e: heb gewoon een enorm werkwillige haflinger, ooit als veulen voor Eur 300 gekocht :+

Maar met de juiste ruiter (niet ik zelf) en een top karakter komt hij er ook. Een uitgesproken talent is het niet eens echt. Mijn merrie (Z2) loopt vele malen beter/makkelijker, maar die laat je nog wel eens barsten (hengstigheid) in de proef.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-17 17:52 



 
Profiel   

Cyntje hebben we geruild toen ze 4 was :+ we verkochten ons eerste paard want mijn zusje wou niet meer in de wedstrijden. Een vrouw wou graag rustig wat rijden en af en toe wat wedstrijden, daar was dat paard ideaal voor. Cyntje was nog helemaal groen en ze had een recreatie paardje staan voor mijn zusje. Dus win win situatie haha.

Cyntje zelf zadelmak gemaakt. En vanaf de L2 alle klasses door gelopen muv de M2. Nu op haar 10e dus GP. Ik heb de paarden samen met mijn ouders. Welke mijn steun en toeverlaat zijn. Zonder hun zou ik het niet kunnen. Verder geen sponsors. Ongeveer om de week les van dezelfde vanaf de M1. En laatst voor een 2e x een trainingsweek bij Bartels gevolg (super leerzaam!)

Vandaag reserverkampioen geworden met Hadolly in de M2 *\o/* haar hebben we op 1,5 jarige leeftijd gekocht.

De meeste die ik heb gereden jong gekocht en zelf opgeleid. Geen super dure dressuur wonders bij aanschaf dus. Van cyntje had ik toen ook niet gedacht dat we zo ver zouden komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-17 20:43 



 
Profiel   

@ufurio4e: ga nu pas officieel starten natuurlijk dus niet echt direct de routine op wedstrijd :+ maar wel het voorbeeld van "het is gewoon zo gelopen": paard vorig jaar in juli gekocht, liep niveau 2 in België (ongeveer jullie M1 schat ik) en had wat gesprongen. Ik zelf maar gereden tot niveau 1 op wedstrijden maar wel wat betere paarden gereden. Deze merrie op 12 jaar gekocht in de hoop er ooit niveau 3 mee te rijden (Z2 ongeveer) maar hoewel ze rotverwend was en nogal een karakterpaard is, bleek ze ontzettend snel te leren.. Ze sprong na 3 maanden haar eerste wissels, op 6maanden haar eerste series om de 4 en toen ik dr 9 maanden had reden we onze eerste oefendressuur PSG (58% en enkel snelheidsrecords :+ maar wel ontzettend braaf voor onze eerste keer op verplaatsing überhaupt). Nu heb ik d'r dus iets meer dan een jaar en is ze klaar om officieel YRs te lopen maar dat was dus absoluut niet wat we verwacht hadden :') dus ook helemaal geen "toppaard" en gewoon aan laag budget gekocht & bij t proefrijden ging ze zelfs niet de kant op die ik vroeg :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-17 21:03 



 

Goh ik droom hier toch ook wel een beetje van. Ga volgen ter inspiratie :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-17 21:03 



 
Profiel   

Ufurio4e schreef
Ik ben ook een stille meelezer. Maar heb toch wat vragen voor jullie.

hebben jullie top paarden of zijn er ook mensen met gewoon doorsnee paarden die met hard werken deze subtop hebben weten te bereiken?
hebben jullie sponsoren of ouders die mee betalen?
hebben jullie een hele goede baan of is de subtop ook te behalen met een gewone baan?

Met een gewoon paard en een gewone baan kun je ook subtop rijden, maar dan moet je wel steeds zorgen dat er niks tegen zit. Met een gewoon paard kan het wel in de subtop, maar dan moet hij/zij wel weer een buitengewone instelling hebben en je moet de uiteindelijke grens van je paard respecteren als die eerder komt dan de GP. Met een gewone baan kan je wel subtop rijden, maar je moet misschien wel wat van je vakantieuren investeren om naar les te gaan en bepaalde wedstrijden te kunnen rijden. Maar als je toevallig een instructeur hebt die ook in de avond werkt en je alleen in het weekend op wedstrijd gaat, dan kan je het allemaal om je kantooruren heen doen. Het helpt natuurlijk wel als je een leuk salaris hebt, maar soms moet je gewoon de paasei naar de nering zetten en verstandige keuzes maken, vooral als je geen sponsor hebt en geen anderen die meebetalen aan je hobby.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 09:50 



 
Profiel   

Wat een super reacties van jullie zeg.

Allemaal duidelijk verteld zonder er om heen te draaien. Mijn wens is om ooit verder te komen en of dat met dit paard gaat lukken is natuurlijk afwachten. Gelukkig heb ik een goede baan en een zeer fijne instructie die in ons geloof en eerlijk is. Maar ik ga zo eerst een baby baren en hopelijk komen we dan volgend haar goed terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 13:10 



 
Profiel   

Nog mensen afgelopen weekend gestart?

Ik mag komend weekend weer in de baan voor het eerst weer na 2 maand. Even kijken waar we staan. Thuis gaan we steeds beter.

Katja, jij je wedstrijd al omgezet naar GP? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-17 09:35 



 
Profiel   

Leuk en interessant om jullie te volgen! Ik ga wel eens bij subtop wedstrijden kijken (zo ook afgelopen weekend) om inspiratie op te doen. Vaak rijden er dan ook paarden mee met dezelfde papa als mijn merrie dus vind ik leuk om de overeenkomsten te zien. :o Al hebben wij nog wel een lange weg te gaan := , maar we zijn goed bezig tot nu toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-17 10:42 



 
Profiel   

Ik lees even mee, mijn debuut staat gepland ergens de komende weken :-) Spannend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-17 15:39 



 
Profiel   

Ik meld mij hier ook, ik start de Inter I in België met mijn merrie. Ik heb haar als 3,5 jarige gekocht en zadelmak gemaakt, dit jaar is ze 9 geworden. Daarna zelf opgeleid tot waar we nu staan. Jammer genoeg al 2 jaar na elkaar gesukkeld met een peesblessure maar dit jaar voorlopig eindelijk weer op wedstrijd kunnen gaan. Begin juli hebben we ons Inter I debuut gemaakt en behaalden we reeds een nette score van 65,8% en er was nog erg veel ruimte voor verbetering. Komend weekend start ik nog eens! Ik kijk er wel naar uit! Mijn merrie was trouwens ook absoluut niet duur in aanschaf, was geen speciaal goede beweger maar wel gewoon heel correct en 1tje die uit zichzelf echt haar achterhand gebruikt. En daarnaast misschien wel het allerbelangrijkste, een super karakter. Zij wil altijd haar best doen!
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-17 15:54 



 
Profiel   

@Izzy10: Knappe merrie <3

En inderdaad hoeft het geen bewegingswonder te zijn. De juiste instelling van het paard is heel belangrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-17 16:01 



 
Profiel   

Mooie merrie!

sunny44 schreef
Katja, jij je wedstrijd al omgezet naar GP? :D
Ja en nu wisselen vreugde en paniek elkaar een beetje af :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-17 19:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 63 [ 1575 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 63  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen