[HK] B-debuut in 2016

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 14:56

Merrr, lastig je paard uit handen geven. Ik deel mijn paard met mijn moeder, dus ik ben het wel gewend. Ik kan het alleen wel merken in het rijden als mijn moeder de dag ervoor heeft gereden. Dan heeft paard wat last van de omschakeling.

Shelly, gefeliciteerd! Ik zeg hop gewoon weer die L1 opgeven! Dat kunnen jullie makkelijk!

Marietje, ja bevalt goed. Wel een hele omschakeling, maar wel een manier die bij ons past. Heb ooit al eens een paar keer les van hem gehad met mijn pony destijds en mijn moeder heeft met ons paard ook jaren terug met hem gelest. Dus hij kent zowel mij als mijn paard.

Vandaag weer gereden na een weekend beachhandbaltoernooi. Zelf nogal wat spierpijn hier en daar dus mooi kalm aan gedaan, maar dat pakte best goed uit. Zaten echt hele fijne stukken bij :)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 09:35

Dat is fijn Glenstorm, dat het zo klikt! Niets zo belangrijk als fijne begeleiding. :)

Ondanks de hitte ( %) ) gisteravond les gehad. Eigenlijk alleen maar gewerkt aan het scherp maken aan mijn been. Hij ging echt zo fijn aan het eind, ik zit nog op mijn roze wolk. <3
Bijna jammer dat ik over anderhalve week op vakantie ga, ben net zo lekker aan de knutsel met hem. :+

Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 23:27

Zo, ik ben even uit de lucht geweest. Ben begin mei bij andere instructrice gaan rijden omdat ik het gevoel had dat we vast liepen. We reden onze punten wel, maar ik reed niet fijn. Voelde gespannen en strak. Achteraf gezien was dat het ook.

180 graden draaien is heel moeilijk. Pony pakt het super op en ook de baas leert het langzaamaan. Het heeft even tijd nodig om dit fijn te bevestigen. Dan komt het met starten ook wel weer goed.
Heb afgelopen weken wel de wedstrijden gestart die ik al gepland had. Zijn gewoon leuke wedstrijden om te starten. 0 punten gereden wat terecht was.
Wel scoor ik nu hoger op halsstrekken en wijken. Dat ging eerder totaal niet. Huiswerk nu is de nagevelijkheid constant te krijgen. Dan volgen die punten wel weer. Begin september ga ik pas weer starten op z'n vroegst.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 16:26

Wat een stilte hier!

Miss kitty ja wisselen van instructeur kan veel doen.

Ik ben vandaag nog weer een gestart. 2 winst mee naar huis en een 4e prijs. Nou moeten we binnenkort wel over. Paar wedstrijdjes kan nog en dan moeten we.

Afbeelding
Afbeelding

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 18:16

Mizsz_Kitty schreef:
Zo, ik ben even uit de lucht geweest. Ben begin mei bij andere instructrice gaan rijden omdat ik het gevoel had dat we vast liepen. We reden onze punten wel, maar ik reed niet fijn. Voelde gespannen en strak. Achteraf gezien was dat het ook.

180 graden draaien is heel moeilijk. Pony pakt het super op en ook de baas leert het langzaamaan. Het heeft even tijd nodig om dit fijn te bevestigen. Dan komt het met starten ook wel weer goed.
Heb afgelopen weken wel de wedstrijden gestart die ik al gepland had. Zijn gewoon leuke wedstrijden om te starten. 0 punten gereden wat terecht was.
Wel scoor ik nu hoger op halsstrekken en wijken. Dat ging eerder totaal niet. Huiswerk nu is de nagevelijkheid constant te krijgen. Dan volgen die punten wel weer. Begin september ga ik pas weer starten op z'n vroegst.


Zelfde verhaal hier eigenlijk... van stal verwisseld 2x en een andere juf.
Rijden gaat nu heerlijk! Komende zaterdag (misschien) laatste keer in de l1 starten, we moeten nog drie punten voor de l2. Iemand hier de overstap al gemaakt? Ik twijfel nog.

Hoe is het verder hier? Ga weer de boel volgen en bijhouden, lijkt me gezellig :D

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 18:17

Zo shelly dat is goed gegaan! Jij gaat dus ook over naar het l2?

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 21:26

Nee ik ga nog niet naar de L2 nog laaaang niet! Ik ben even terug B gaan rijden. Nu weer genoeg vertrouwen voor het L1.

Gister hadden we weer een 5e prijs met 197 punten.
Afbeelding

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 21:30

ooh oke! Jeetje 195 lekkere punten zeg! :))
Goed bezig !

Hij kijkt ook erg trots :+

Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 23:46

Dat gaat fijn shelly ! Nu genoeg vertrouwen voor de l1?

Leeneliefje gaat t beter nu? Ook groot verschil qua stalling?

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 23:54

Leeneliefje, stukje veranderen in management kan soms echt wonderen doen. Ik zit zelf ook tegen de overstap naar het L2 aan te hangen, moet nog 2 punten, maar zodra ik die hem ga ik denk ik wel over.

Shelly jullie gaan goed zeg, en nu weer naar het L1!


Ik heb vandaag ook weer gestart, er is hier op het moment heel weinig helaas. Eerste proef vond hij nog wat spannend, wel hele goede stukken, maar in de galop ontplofte hij helaas meerdere keren. Daar heel veel punten laten liggen, kwamen uit op 170,5.
Tweede proef was echt al veel beter, maar hij moet nog wel echt meer bevestigd worden maar wel 185 punt en hele fijne stukken dus ik ben blij. Hij wordt echt heel gaaf, maar er is nog een hele lange weg te gaan :)
Afbeelding
Afbeelding

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:21

Ziet er goed uit Glenstorm!
gefeliciteerd met je wp!

Mag je al L2 starten? Ik vond de overstap niet echt heftig alleen was ik tijdens de L2 zwanger en ben ik voorzichtiger geweest met rijden (en achterwaarts blijft een puntje van aandacht haha). Hopelijk in december weer starten :P kan niet wachten. Rij nog steeds (nu 33 weken) en gaat echt nog heel fijn maar moet me zelf remmen dat ik echt niet langer dan een half uurtje rij, want als ik afstap voel ik me echt een oud vrouwtje haha

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:29

Miss kitty, ja zeker, ik heb 3 september weer een wedstrijd L1 staan! 2 september laatste keer B op zelfde locatie dus lekker wedstrijd weekend!

Glenstorm hij ziet er goed uit! Toch weer mooie winstpunt.

Mer knap dat je nog rijd zeg wauw!


Zondag gaan wij lekker op spring concours. Gewoon vertrouwd een rondje BB. Lekker for fun. En volgende week zaterdag gaan we een oefencross rijden!

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:33

Leuk Shelly op naar de L1!! en lekker springen! Suc6 alvast :D

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 23:22

Vandaag ook weer gestart, maar ik was niet echt tevreden, hij was net niet fijn. Punten vielen me nog mee 178 en 180,5 dus wel nog weer een puntje erbij. Sta nu op L1+9 en ga bij 10 wel over omdat ik denk dat de L2 proeven wat fijner voor hem zijn. Onderdelen waar ik nu punten laat liggen zitten op een voor mijn paard fijnere manier in de L2 proeven dus ik denk dat hij daar beter tot zijn recht komt. Hij vindt wedstrijden nog heel spannend dus het is vooral km maken, en dat kan in het L2 ook wel.

Vriendin die mee was heeft foto's gemaakt :)
Afbeelding
Afbeelding

Merrr ik mag dus nog geen L2, even nog 1 puntje rijden :)
Shelly lekker veelzijdig bezig dus!

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 14:44

Ik ben gisteren weer gestart en helaas ook niet tevreden. 1 puntje erbij gekregen terwijl ik veel meer ontspannen de proef kan rijden. Dacht dat ontspanning juist beloond zou worden maar we rijden veel lagere punten dan voorheen..
Afbeelding

Ik ga even bijlezen!

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 14:50

Jammer leeneliefje, ik zie dat ook wel eens.
Toch een puntje erbij.

Wij vanmorgen gesprongen, waren niet foutloos. Maar hij had plezier en gaat het me om!
Afbeelding

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 15:21

Nou glennstorm, beetje vergelijkbaar verhaal dus.. ik twijfel of ik meteen over ga. Eerst maar weer boven de 190 gaan rijden, dan ga ik pas over denk ik.

Leuk Shelley, zon cross lijkt me ook gaaf eens te doen. Ben echt een dressuurwatje eigenlijk :+
Je hebt er wel een stoere foto aan overgehouden!

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:25

Leeneliefje, balen dat de punten zo tegenvielen. Ik vind dat een stukje ontspanning en correcte aanleuning echt wel beloond moeten worden, niet alleen maar het benenzwaaien. Je kunt natuurlijk ook gewoon een keer L2 starten en kijken hoe het bevalt, met dat flexibel starten kun je anders zo weer terug naar de L1.

Ik hoop de komende weken wel mijn laatste puntje te rijden en dan ga ik ook direct over. Proeven zijn voor mijn paard makkelijker en het is bij hem toch echt een kwestie van heel veel kilometers maken. Sinds ik 6 weken geleden bij een nieuwe instructeur ben begonnen is hij ook zo enorm vooruit gegaan, op wedstrijd komt het er nog niet helemaal uit maar dat komt wel.
Ik kreeg ook nog weer een gave foto toegestuurd, wat een gaaf paard heb ik toch. Heel lastig te rijden, maar wel een waar ik (en mijn moeder ook) heel veel plezier aan heb :)

Afbeelding

Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 14:31

Ziet er ruig uit zo! Dat komt in de l2 vast ook wel goed. Vond de overgang niet heel groot eigenlijk.

Shelley, hij springt wel leuk he? Fijne afwisseling.

Ik heb 16 september weer wedstrijd staan, als ze zo fijn blijft gaan, komt dat wel goed. Anders kan ik m altijd nog afzeggen.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 11:42

@ MiszsKitty; Bevalt je nieuwe instructrice nog?
@ Shelly; ook hier, nogmaals gefeliciteerd!
@ Leenenliefje; Ook nieuwe instructie
@ Glenstorm; Gefeliciteerd en mooi foto's zeg!
@ Merr; rij je nu nog?
@ Leenenliefje; ook al mooie foto! STond er nog commentaar op je protocol?
@ Shelly; hele gave foto van het springen
@ Glenstorm; ziet er fijn uit! Ik zou 'm alleen iets meer vanuit de schoft omhoog willen zien komen en dan wat nageeflijker.
Laatst bijgewerkt door Marietje35 op 24-08-17 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 11:48

Hier ging het rijden echt heel erg fijn, bijna te fijn en inderdaad, net een week voor ik op vakantie ging deed hij weer even een paar flinke passen terug. Jammer, maar gelukkig lijk ik nu de stijgende lijn weer te hebben. :) Ik had eigenlijk in de planning om deze maand nog te gaan starten, maar ik zet het nog even op de lange baan. Veel weekenden al dingen gepland en ik kan ook nog weinig vinden om te starten.
Denk dat het pas eind september wordt.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:08

@marietje ja ook nieuwe instructie! Scheelt natuurlijk ook een hoop

Lastig he inplannen wanneer je op cc gaat. Te ver van te voren is ook lastig omdat je dan niet weet hoe die op dat moment is. Ik doe meestal twee week van te voren. Dan gaat er niet iets heel geks veranderen meestal. Wat start je nu Marietje?

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:09

Oh en t commentaar was wisselend, wat bij beide proeven t zelfde was is dat het niet actief genoeg was en te veel uit elkaar gevallen:')
Ik dacht dat in nogwel een mega ontspannen en vriendelijk beeld neer zette

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:17

Marietje, ja daar zijn we hard mee aan het werk, hij drukt heel snel zijn schoft omlaag ipv omhoog, zeker op wedstrijd. Maar valt nog niet mee om een 17 jarige nog helemaal aan te leren om correct te lopen.

Leeneliefje, ik geef soms pas 2 weken van tevoren op, maar ik heb nu ook wat wedstrijden in oktober en november opgegeven. Maar dat zijn wedstrijden die ik heel graag wil rijden omdat het voor mijn paard echt een fijne locatie is+dat het indoor 2 proeven is en dat is hier nogal weinig. De rest plan ik eromheen en zie ik eind september denk ik wel.

Shelly alweer B springen op de planning?

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:21

Glenstorm, ziet er goed uit hoor! Helemaal voor de leeftijd. Nee nog geen B springen weer in planning.

Vandaag rondje BB. En ja hoor back on track! Foutloos en binnen de tijd. Afbeelding
Gave foto kunnen kopen.