[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 14:39

Wat is dat toch met die L1? hahah

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 14:46

Meya, leuk paard heb je zeg!
Harvey, ik denk dat het komt omdat de L1 best veel onlogische lijnen heeft. De L2 proeven zijn veel logischer opgebouwd.

Nou mijn paard heeft vanaf vandaag even welverdiend een weekje vakantie. Dinsdag even onderhoudsbeurtje bij de dierenarts voor zijn tanden, inenting en ontwormen.
Gisteravond feestje gehad wat iets later werd dan gepland, dus vandaag gestart met mijn brakke hoofd met 4.5 uur slaap.
Eerste proef zelf gewoon echt heel slecht gereden daar 173. Toen mezelf even een flinke schop onder mijn kont gegeven voor de tweede proef. Die ging al een stuk beter, maar nog niet helemaal tevreden. Daar wel 190,5 en een 3e prijs. Wel echt superblij ermee, maar ik weet gewoon dat hij zo veel beter kan.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 15:21

Congrats @Glenstorm

Ja, dat klopt de L1 kan enorm onlogisch zijn! Ik kijk uit naar de L2.

Setteli

Berichten: 3168
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 14:43

Ik ga mij hier ook melden. Phoebe is een 6-jarige stermerrie met de afstamming Power and Paint x Jazz. Inderdaad een pony x paard. Ik heb haar zelf gefokt.

Na een jaar geen wedstrijden te hebben gereden, zijn we gisteren weer gestart in de L1. We hadden voor onze stop al 27 wp, dus we mochten er nog 3. We hebben afgelopen tijd weinig kunnen trainen. Maar we moesten ergens weer een begin maken, dus ik ging zonder verwachtingen . Maar ze liep superfijn en ik kreeg 201,5 pnt (1e prijs) en 190,5 (7e plaats).
Maar nu zitten we op de 30 wp, dus moeten we over naar de L2.
Ik had voor as donderdag al ingeschreven in Almelo en dit heb ik nu om laten zetten naar de L2. Volgens mij zijn we er nog niet klaar voor, maar we zien het wel. Wederom ga ik zonder verwachtingen.

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 21:40

Netjes Glenstorm
mooie punten Setteli succes alvast in L2. Gaat vast goedkomen.

Hier vanavond doel behaald. Rust behouden. Willen beide nog wel eens enthousiast zijn :D een punt rijker. Andere net niet. Was wat apart gejureerd.

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 07:58

Hoi iedereen! Ik ben blij dat ik mij in dit topic mag melden :D
15/10 is mijn L2 debuut. Ik heb eerst nog 3 wedstrijden in de L1 gepland. Heb 7 wp maar per wedstrijd komen er vaak 2 of 3 wp bij.
We zijn er klaar voor :j het wijken is bevestigd, achteruit gaan ook. Juist de middengalop, dat is nog wat sukkelen. Zeker als die op de volte is :o

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 08:39

Setteli en Hifive welkom!
Meya mooi weer een puntje erbij dus! Hoeveel heb je er nu?

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:45

We hebben er nu 2. Veel aan mijn nieuwe instructrice gehad. Gaan er nu weer voor. Volgend weekend weer weg :)

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:51

Weet er iemand het antwoord op mijn vraag?
Ik heb nog drie wedstrijden te rijden tot aan 15/10.
De wedstrijd van 15/10 wil ik L2 starten. Ik moet nog 3 wp halen maar dat is zeker geen probleem.
Echter, de datum van uiterste inschrijving is 8/10, tegen dan staat mijn teller zowiezo nog niet op +10. Kan ik mij inschrijven voor L2 ookal staat mijn teller nog niet goed?

MariekeS_

Berichten: 4705
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 14:12

Ja hoor, volgens mij is dat geen enkel probleem. Zodra je op de dag van je start maar startgerechtigd bent :)

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 08:01

Ja die kan je gewoon opgeven. En als je de punten niet hebt afmelden :P

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 08:06

Ik lees en schrijf al een tijdje mee in dit topic maar ik mag me bijna officieel aan gaan melden hier! :P De teller staat inmiddels op L1+9 doordat ik gister 192 en 193 heb behaald op wedstrijd. Ontzettend fijn gereden! Ik zit er sterk over na te denken om gewoon de overstap te maken naar het L2 omdat het achterwaarts ontzettend netjes gaat, hij de oefeningen zoals slangenvoltes en S van hand veranderen en verruimen goed doet (dat mag in galop nog wat meer zijn, alleen dat ligt aan mij dat ik de hulp niet voldoende geef)

Alleen het wijken is wisselvallig, mijn pony heeft daar gewoon moeite mee en ik vind het ook niet altijd even makkelijk. Ik heb het idee dat dit ook nooit ons sterkste punt zal worden (verruimen in draf in tegendeel scoren we altijd hoog op) We hebben gister 7s gehaald op het wijken maar dat is ook weleens anders. Zijn er ook andere bokkers die wel de overstap hebben gemaakt naar het L2 ondanks dat het wijken er gewoon nog niet goed op zit?

Ik ben nu heel erg bezig met het losmaken van zijn lijf in de training, waar ik eerst teveel tijd kwijt was aan het oefenen van het wijken laat ik dat nu best wel links liggen (behalve in de lessen) door hem goed los te maken links en rechtsom heb ik het idee dat het wijken daardoor makkelijker gaat. Ik wil die strijd niet meer met hem aan gaan dus ik wil het anders oplossen door hem soepeler, sterker en losser te maken. Maar goed, 10 meter is natuurlijk wel 10 meter.. Wat raden jullie aan? Ik ben niet het type die een hele klasse wil uit rijden of mee wil doen aan selecties/kampioenschappen dus van echt blijven hangen in een klasse zie ik de meerwaarde niet.

Misschien gewoon een keer starten en dan kijken hoe het gaat? Wat vonden jullie het aller grootste verschil met de L1? Activiteit/Impuls? Strenger gejureerd op de oefeningen? Of valt dat verschil wel mee? :-)

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:32

Meya, nieuwe instructie kan inderdaad echt wonderen verrichten soms, bij mij ook. Als ik zie waar ik 2,5 maand geleden was dan is dit echt een enorme wereld van verschil.
Harvey, ik denk wel dat je prima de overstap kunt maken ook al is het wijken nog niet fantastisch. Echter moet je er wel bij nadenken dat wijken eigenlijk wel een soort basis is voor de zijgangen in de hogere klassen, dus misschien wel handig om goed te beheersen.
Ik vond de overstap naar het L2 echt reuze meevallen, voor mij en mijn paard zijn de proeven veel fijner dus ik rij nu hogere punten dan in het L1. Wel merk ik af en toe in de jurering dat er wel van je verwacht wordt dat je echt de oefeningen correct rijdt. Volte 12-15 meter als je 16 meter rijdt krijg je een 5 bij sommige jury's. Ook had ik afgelopen weekend 1x belabberd wijken ertussen zitten, zelf slecht voorbereid waardoor paard even de weg kwijt raakte en taktfouten ging maken. Verder wel over de benen goed wijken, toen kreeg ik een 3. Dus het werd wel streng afgestraft.

Mijn paard heeft nu even 'vakantie'. Dinsdag naar de dierenarts geweest voor zijn tanden, inenting en ontwormen. Aankomende week hoeft hij alleen maar aan de longe, springen, buitenrit en heel licht dressuurmatig werk. Dan pak ik hem volgende week zondag weer op en scheer ik hem ook meteen want het is echt een teddybeer.

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 19:52

Ja, heb mijn andere ook nog hoor :-) Alleen zou met vriendin 1x naar V.ai B.runtink.. Maar daar gaan we voorlopig samen heen te lessen. Super gezellig. En wat loopt hope ook anders zeg. De galop is heerlijk en dat was mijn leerpunt 2 weken geleden. En daarnaast ga ik af en toe nog naar mijn 'eigen'.

Hebben de wedsteijden tm november gepland. December komt wat beroerd uit met feestdagen en in de zorg werken ;-) :P Zullen we dan kijken hoe het er dan voorstaat.
Alleen sb linksom haakt. Rest gaat redelijk netjes.


Nooit verkeerd weekje rustiger aan doen. Nu al scheren? :o

Setteli

Berichten: 3168
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 00:36

Mijn L2 debuut was vanavond super! Ze liep met losrijden gelijk eigenlijk al fijn en omdat ik de eerste na de pauze was, kon ik wat eerder de ring in.
eerste proef 1 foutje, ze viel in de eerste galop op de volte eruit, maar wel snel hersteld. Achterwaarts kent ze nog niet, dus dat was ook een onvoldoende, maar toch nog 186,5 behaald. 2e proef ging beter, maar merkte ik aan het eind dat de puf een beetje op was, het was ook best warm. Maar die proef zag ik beloond met 200,5 punt en had ik een 4e prijs!
Dus mijn teller staat alweer op L2 + 3!!

@Harvey, je kunt je ook opgeven voor de L1 en als je de punten haalt, aan de organisatie doorgeven dat je naar de L2 wilt. Zo heb ik het voor vandaag ook gedaan.
Persoonlijk zou ik iets langer doorrijden. Ik stel mezelf altijd als doel dat ik minimaal boven de 200 wil rijden om over te gaan naar de volgende klasse.
Nu heb ik die 200 al in m'n eerste L2 wedstrijd gehaald, maar ik blijf hier voorlopig wel in. Ik vind het leuk om haar te verbeteren en het is ook wel fijn om een beetje bovenin mee te draaien en af en toe een prijs mee naar huis te slepen!
Dus ik ga de hele winter wel L2 rijden en dan in het voorjaar pas M1.

Ik doe 23 november mee aan een clinic van Joyce Heuitink, heel benieuwd wat ze van ons vindt en waar ze me mee kan helpen

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 13:23

Meya ja nu al scheren, hij heeft echt een dikke vacht en heeft er ook echt last van.

Setteli wauw heel mooi debuut zeg. Gefeliciteerd!

Ik heb vandaag wat huppels gedaan, vanwege een blessure is dit onze maximale hoogte helaas. Voorheen wel altijd uitgebracht in het springen.
https://www.instagram.com/p/BZqSoPOFK1b/

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 17:10

Ohja, dan is dat wel fijn inderdaad!

Leuk filmpje glenstorm

Ik was dinsdag in de tweede proef zelfs laatst, wat een lachtertje :') Rijden gaat echt heul fijn. Ze heeft nog nooit zó lekker gegaloppeerd, gaan van de week weer te lessen :)
Vandaag beide proeven 1x gereden thuis.. Moet misschien toch wat vaker, zodat ik me wat meer kan voorbereiden op de lijnen. Deed het voorheen ook, maar de laatste maanden laat ik me 'verrassen' :+

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:30

Even een spam... Mijn/ons andere schatje :D

Afbeelding

Hadden der dus gekocht als vriendje voor Hope.. Maar ze is zó makkelijk en je kan echt alles met haar doen. Knuffelen, poetsen, voetjes tillen, mee lopen etc. Gewoon heerlijk dier in de omgang :D Dus stiekem denk ik dat ze later wel leuk wordt. Nu hopen dat ze een mooi groot formaat krijgt.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:47

Vraagje! Als ik een competitie ga rijden in de L1 (geen kampioenschappen oid) gewoon een georganiseerde competitie met een finale. Mag ik dan op andere wedstrijden al wel L2 starten? Heb vandaag de punten binnen voor het L2 namelijk maar ik vind het wat tricky om zondag direct L2 te rijden daar, dat zou ik dan 18 oktober willen doen op een andere locatie.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 14:49

Niemand? :-( Krijg ook geen reactie van de organisatie. Volgens de KNHS zou het wel moeten kunnen alleen zij (de organisatie) gaf aan van niet.

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 14:53

Ligt aan wat voor regels de organisatie heeft opgesteld voor de competitie. Ik denk als er duidelijk in het reglement staat dat je in je hoogste klasse moet starten, dat je dan geen L1 mag rijden en tussendoor L2. Maar als het niet vermeld staat, dan kunnen ze je er denk ik ook niet op aanspreken, want flexibel starten is gewoon toegestaan.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:28

glenstorm schreef:
Ligt aan wat voor regels de organisatie heeft opgesteld voor de competitie. Ik denk als er duidelijk in het reglement staat dat je in je hoogste klasse moet starten, dat je dan geen L1 mag rijden en tussendoor L2. Maar als het niet vermeld staat, dan kunnen ze je er denk ik ook niet op aanspreken, want flexibel starten is gewoon toegestaan.


Dit staat er op de website:

Art. 2. Promotieregeling:

Tussentijds overstappen is mogelijk, waarbij de proeven uit de hoogst verreden klasse verplicht meetellen voor het plaatsen tijdens de final.

MariekeS_

Berichten: 4705
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:47

Maar dat geldt als je op hun wedstrijden zou overstappen van klasse.
Ik vermoed dat deze competitie reglementen nog van vóór het flexibel starten zijn.

Je mag van de KNHS tot L2+5 nog L1 starten. Als je dus de wedstrijden van de organiserende vereniging allemaal in het L1 rijdt en je hebt ten tijde van de finale niet meer dan 5 winst in het L2 mag dit volgens mij gewoon. Dan rijd je de volledige competitie in het L1.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:03

MariekeS_ schreef:
Maar dat geldt als je op hun wedstrijden zou overstappen van klasse.
Ik vermoed dat deze competitie reglementen nog van vóór het flexibel starten zijn.

Je mag van de KNHS tot L2+5 nog L1 starten. Als je dus de wedstrijden van de organiserende vereniging allemaal in het L1 rijdt en je hebt ten tijde van de finale niet meer dan 5 winst in het L2 mag dit volgens mij gewoon. Dan rijd je de volledige competitie in het L1.



Dus dan zou ik as zondag L1 competitie (selectie) mogen rijden en 18 oktober L2? Ik start hoe dan ook die L2.. ook als dat betekent dat ik daarna niet verder mag in de competitie maar het zou wel scheef zijn aangezien het volgens de KNHS mag!

MariekeS_

Berichten: 4705
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:49

Volgens mij mag dat ja. Wat jij buiten hun competitie start moet je volgens mij gewoon zelf weten mits je hun competitie volledig L1 rijdt en tijdens de finale nog startgerechtigd bent in het L1.
Heb je de KNHS gebeld ook of alleen gemaild? En hoe heb je het uitgelegd aan de organiserende vereniging? Want kan heel goed zijn dat degene die jij gesproken hebt hierover niet op de hoogte is van de flexibel starten regeling