voorbespreking SWG bathmen 2014

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zephyr
Berichten: 955
Geregistreerd: 21-03-08
Woonplaats: Eck en Wiel

Re: voorbespreking SWG bathmen 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 22:51

Ja! Zo had ik ook meteen moeten reageren, maar dat is nu te laat. Ik voel me dan zo'n zeurpiet, dus ik hoopte het anders op te kunnen lossen. Dom!

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Re: voorbespreking SWG bathmen 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:26

Veel afzeggingen van hier! Balen!

Bedankt allemaal!

Sunneva

Berichten: 2383
Geregistreerd: 08-11-10

Re: voorbespreking SWG bathmen 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:28

Ik kan gelukkig wel gaan, heb last minute vervoer kunnen regelen :D
Heel veel sterkte voor iedereen met blessures van zichzelf of paardjes!

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:29

Heb gister afgemeld maar sta nog wel op de lijst. Jammer! Iemand had in mijn plek gekund van de wachtlijst

margreet4

Berichten: 1586
Geregistreerd: 14-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 00:03

maximiliano schreef:
Heb gister afgemeld maar sta nog wel op de lijst. Jammer! Iemand had in mijn plek gekund van de wachtlijst


Misschien is die plek wel opgevuld door iemand, maar is diegene gebeld? Volgens mij had mijn zus dat vorig jaar. Toen heeft ze telefonisch haar tijden doorgekregen! Als ik het goed heb...

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Re: voorbespreking SWG bathmen 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 00:16

Hoop het! Zou zonde zijn

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: voorbespreking SWG bathmen 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 00:25

Balen mirthe. Wel erg mooi topic.

Veel afmeldingen ja.

Mijn paardje is er klaar voor. Nu ik nog.

Ik had foto's door gekregen van Anne_GTI alleen ik ben nu pas thuis van feestje dus ik lig in mijn mandje! Snel slapen! De hindernissen zien er voor de B goed te doen uit.

Ben benieuwd hoe mijn paard de boomstam vlak voor het water doet. We gaan het zien. Veel succes iedereen!!!

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 01:24

nicole_floor schreef:
Tuurlijk kan dat vera, je kan hem gewoon bij de kantine neerzetten. Staan meestal wel meer fietsen en scooters. Deed ik eerder ook altijd.



_Sim_ schreef:
Dat kan, Vera.
Zeph, dan zou ik niet gaan als je niet later kunt starten. Je slaat jezelf voor je kop als je door jouw mindere concentratie fouten maakt of niet lekker rijdt. Je gaat nu net weer lekker met Zeph dat zou ik niet op het spel zetten. Maar dat is wat ik zou doen. Ik sta niet in jouw schoenen natuurlijk.


Oke bedankt :D
Allemaal veel plezier en succes dit weekend!

domosan

Berichten: 250
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Drempt

Re: voorbespreking SWG bathmen 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 06:44

Goeiemorgen :') Iedereen heel veel succes vandaag! +:)+

meagen

Berichten: 952
Geregistreerd: 22-12-07
Woonplaats: deventer

Re: voorbespreking SWG bathmen 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 07:27

Goedemorgen allemaal
Jammer dat er hier zoveel afmeldingen zijn

Succea vandaag die van start gaan
Ik heb er zelf al heel veel zin in

Lappie_Lap

Berichten: 3232
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 09:28

Jammer dat een aantal niet kunnen starten! Is toch altijd extra ruk bij de laatste crosd van het seizoen. Tenzij de vorige natuurlijk helemaal naar wens ging :)

annikavolder

Berichten: 755
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: voorbespreking SWG bathmen 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 16:28

Hier alweer thuis!
Springen een weigering op de 1e omdat hij de staanders in de vorm van een paardenhoofd eng vond...
In de cross goed tot de greppel (10B), daar durfde hij echt niet bij in de buurt te komen en had 2 weigeringen, terwijl hij deze vorig jaar zonder blikken of blozen sprong. Heb gewacht op degene na mij en ben daar achteraan gegaan en toen deed hij het wel... Daarna nog 1 weigering op 12 (voor de waterbak). Hij vind die in Bathmen altijd heel eng in de kuil met de tent en mensen ernaast... 2e poging wel braaf en fijn door naar de finish! Op zich met een tevreden gevoel het seizoen afgesloten, enige wat nog in de planning staat qua crossen is een clinic van Lucinda Fredericks eind november:-). De rest van de winter maar aan onze dressuur carriere werken en ons daadwerkelijke ZZ-licht debuut staat 15 november gepland ;-)

domosan

Berichten: 250
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Drempt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 17:19

Ik ook weer een topdag gehad! 4e cross ever gereden vandaag. Met springen en crossen foutloos. Alleen 7 strafpunten want ik was even de weg kwijt :o (en mijn tempo moet nog hoger) maar heel blij dat we overal foutloos overheen kwamen! En voor de stijl bij H7 een 8,3 (met een 9 voor de sprong) :):) en bij 15&16 een 8!! Uiteindelijk was ik 12e, maar er was iemand waarbij het niet klopte, en de federatievertegenwoordiger moest komen Dus 12e of 13e (we zijn naar huis gegaan) en anders word mijn prijs nagestuurd (want er waren 12 prijzen ) Dus super tevreden! +:)+

Lappie_Lap

Berichten: 3232
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: voorbespreking SWG bathmen 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:38

Ik mocht vandaag voor het eerst niet in de cross starten. Ben op de laatste hindernis van het springen eraf gevallen: ik was er wel over, maar paard niet :P
Daarvoor zomaar uit het niets 2 weigeringen op H5. Hij ging met inspringen en de 1e 4 hindernissen fijn en simpel, toen zomaar op het laatste moment plat op de rem voor 5, 2e keer sloeg ie al eerder af. Raar, hij springt eigenlijk altijd en al helemaal bij de 2e keer. Op de laatste dacht ik dat ie desnoods uit stilstand over dat schijt stijltje zou gaan, net als anders wel. Helaas was ik vandaag de enige met die gedachte. Zo raar, snap niet waar dit ineens weg komt.
Vrolijk was ie iig wel: toen ik uit de ring galoppeerde begon die nog te jodelen. Helaas voor hem, en mij, hebben we niet in de cross mogen spelen. Ik wilde zo graag het L lijntje bij de waterbak doen, mag je eindelijk eens het water inspringen ...

odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:41

Ik ben ook heel erg tevreden over vandaag!! Foutloos gesprongen en een foutloze cross gereden! Alleen wel 3,6 strafpunten qua tijd. Ook ik was even de weg kwijt :+ Voor stijl een 7 (7, 7, 7) en een 8 (8, 8, 8). In de tussenstand stond ik 7e, maar ik ben door alle wijzigingen in elk geval nog 2 plaatsen gezakt en misschien worden dat er nog wel meer. Maar wel super blij en trots :D

Sunneva

Berichten: 2383
Geregistreerd: 08-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:52

Voor mij zo'n zelfde soort verhaal lappie_lap. 3 weigeringen op 4 en toen ik het goed wou afsluiten door 3 nog een keer te springen weigerde ze weer en viel ik eraf. Geen cross voor mij dus. Ik baalde super hard want ik ben 18 dus mag niet meer bij de pony's starten. En B paarden met een nog hoger springparcours gaat me nog láng niet lukken. Bye bye cross...

meagen

Berichten: 952
Geregistreerd: 22-12-07
Woonplaats: deventer

Re: voorbespreking SWG bathmen 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 18:56

voor bij houden het ook op bij het springen ook geen cross kunnen rijden helaas
de zou onze eerste debuut worden
volgend jaar weer op nieuw proberen

nicole_floor

Berichten: 3281
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:04

Bij mij ging springen best goed een balk. Cross begon al toen ze niet weg wou bij de start. Eindelijk stond ze weer te staken na hindernis 3. Toen een lieve vrouw haar meegetrokken naa het weilandje van hindernis vier. Daarna door tot 7 b daar een weigering en na de sprong stond ze weer stil. Haar weer vooruit gekregen met hulp en daarna door tot over hindernis 8 daar stond ze weer stil. Toen kwam de volgende ruiter eraan en ven ik daar achter aangegaan. En toen liep ze zo door naar de finish. Al met al volgens mij maar een weigering geteld dua.

Yucca

Berichten: 4907
Geregistreerd: 06-09-05

Re: voorbespreking SWG bathmen 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:29

Hier een balkje in het springen, op hindernis 3, de laagste van alles geloof ik, haha!

Cross foutloos, alles ging vrij simpel alleen bij 4 een gekke sprong en in de waterbak was ik mijn beugel kwijt.

9 sec buiten de tijd en stijl van 6,7,6 en 8,8,8 ( had iedereen dat daar? Ben ik er voor niets zo blij mee )

Volgend jaar starten in het B en dan kijken of we over kunnen naar het L.

Vrimousse
Berichten: 8
Geregistreerd: 30-09-14
Woonplaats: Steenwijk

Re: voorbespreking SWG bathmen 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:07

Ik heb ook met een tevreden gevoel mijn cross seizoen afgesloten. Vandaag voor het eerst bij de L pony's gestart. Bij het springen een balk op H3, waar ik eigenlijk best van baal, aangezien hij wel heel mooi uitkwam, maar zijn achterbenen gewoon niet meenam. De cross verder foutloos gereden, alleen was ik vergeten mijn horloge aan te zetten, dus ik was 16 seconden te laat :') Uiteindelijk op de 10e plaats beland (:

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:11

Als je maar niet gediskwalificeerd wordt Nicole. Hulp van derden mag niet ;)

nicole_floor

Berichten: 3281
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: voorbespreking SWG bathmen 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:31

Nee weet ik maarja niks aan te doen. Anders was ik echt helemaal niet verder gekomen, en als ik was gestopt, had mijn paard gewoon gewonnen en dat wou ik ook niet.

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:36

Ook weer thuis, lekker gesprongen. Fijn ritme en foutloos. Alleen de dubbel ff vervelende afstand. Ik deed te veel. Mijn voor ijzers hingen na het springen echt heel los dus ben nog langs hoefsmid geweest. Tnx Anne voor het mogen bellen! Heel fijn!! Daardoor later gestart in de cross. (82 was ik gestart op nummer 92)

Cross begin ging heerlijk. Was wel ff vergeten mijn camera aan te zetten hihi na hindernis 2 dacht ik eraan dus alsnog aan gezet.
Na hindernis 4 ging ik ff verkeerd. Ik ging de M richting op. Beetje dom dus terug moeten rijden omdat het een verplichte doorgang was. Wel flink wat tijd verloren helaas.

Daarna heerlijk verder gereden met goed tempo. Helaas nog een stop op de boomstam voor het water. Ik knikkerde er bijna af hihi . Opnieuw aangereden en goede tik uitgedeeld. Rest vd cross weer peanuts. Ik kreeg bij hin.7 drie keer een 7 en de andere jury drie keer een 9 !!! *\o/*

Er stond op de voorlopige uitslag dat ik verkeerd parcours had gereden maar gelukkig klopte hun administratie niet toen we er naar keken dus alsnog winstpuntje erbij :-D


Ik heb nu 10 winstpunten en ga volgend seizoen L starten als de trainingen goed gaan. Anders eerst een cross B en dan L! Nu al zin in hihi

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Re: voorbespreking SWG bathmen 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:38

Jammer dat er zoveel niet mochten starten!
Ik heb een springfoto (met mobiel dus niet spectaculair maar wel goed gelukt) van een ruiter met geelrood gestreepte caphoes en een bruin paard met bruin oornetje en een smalle bles, toevallig een bokker ?

ellentje0

Berichten: 618
Geregistreerd: 01-04-06
Woonplaats: Twente

Re: voorbespreking SWG bathmen 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:24

Lappie ik heb jou gezien. zag er wel charmant uit. Ik zei nog, ze heeft in ieder geval zelf de finish gehaald haha. Volgende keer beter toch.

Veel balken zien vallen in het parcours. Stond mooi, lange lijnen vond ik wel ideaal.
Bij ons ging het super. Springen foutloos na wat twijfelen in de cross toch de hoge van hindernis 2 gekozen en de afsprong het water in. Ik was zo trots, bleken we ook nog 3e. Zo trots.