iemand ervaring 'm' uit beverwijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chely

Berichten: 982
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: born

iemand ervaring 'm' uit beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 07:35

Halllo Bokkers,

Is er iemand bekend de tinker verkoper 'm' uit Beverwijk?
Op marktplaats kom ik een aantal advertenties van hun tegen met best leuke tinkers.
Ik vraag me af of iemand ervaring met deze stal heeft of mij kan vertellen of dit een betrouwbaar adres is.

Estherwitje
Berichten: 1
Geregistreerd: 16-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:21

Ja daar ben ik ook wel naar benieuwd heb haar ook een paar keer voorbij zien komen op marktplaats met onwijs leuke tinkers ben al een tijdje opzoek naar tinkers maar tot nu toe nog geen leuke tegen gekomen dus ben aan het overwegen om langs te gaan.

Lieve25
Berichten: 1
Geregistreerd: 11-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:43

Dit is absoluut een betrouwbaar adres. Mijn 2 tinkers komen er ook vandaan. Ja het zijn over het algemeen allemaal paarden uit het buitenland maar absoluut goed en op betrouwbaarheid geselecteerd. De paarden worden daar goed bekeken en het niveau bepaald voor ze, ze te koop aanbieden. Zo dat elk paard een eerlijke kans krijgt op een leuke nieuwe eigenaar. Er valt een hoop te regelen wat betreft blijven staan, trainen en dergelijke dit alles tegen normale prijzen. Keuren mag altijd, een veearts laten ze je zelf kiezen wat voor mij dus snel duidelijk maakte dat ze niks te verbergen hebben.

Al mijn vragen zijn toen netjes beantwoord, ze namen echt de tijd voor me wat ik toch heel fijn vond ze kijken echt naar of het paard wel geschikt is voor je, want veiligheid staat voorop. Je mag tevens vaker terug komen dit alles is geen probleem. De paarden worden netjes voor gereden en staan er allemaal stuk voor stuk netjes bij in hun stal.

zoals je leest heb ik hier een hele prettige ervaring een vriendin van mij is ook opzoek naar een tinker en geen twijfel mogeljjk dat we weer hier heen gaan. Je word echt gehoord en ze zijn oprecht, eerlijk en betrouwbaar! Niet onbelangrijk is dat ze zeker reële prijzen rekent. Oftewel zeker een aanrader.

dagmach
Berichten: 551
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 09:30

Was even nieuwsgierig, heb de tinkers eens rustig bekeken :D .
Ziet er goed uit en wat een mooie prijzen. Uiteraard langs gaan, rijden, laten keuren en beseffen dat pas na een tijd werken met een dier het je 'droompaard' kan worden.

esmeerodrigo

Berichten: 337
Geregistreerd: 06-02-14

Re: iemand ervaring 'm' uit beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 09:32

Ik ben er van t weekend geweest, aardige mensen , zijn wel kampers , maar zeer netjes en aardig ! Ze halen de tinkers uit Engeland of ergens anders vandaan. Ze hebben daar contacten, dus denk verre families.

butengeweun

Berichten: 3654
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Re: iemand ervaring 'm' uit beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:39

Heb wel eens met ze gemailt maar kreeg geen antwoorden op mijn vragen, Ja dat ik maar moest komen kijken dan kon ik ze zien.

Wilde graag een nette standfoto van zowel voor/zij/achter, zo lastig is dat toch niet even paard vierkant opstellen en 4 foto's maken. Daarom niet wezen kijken.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: iemand ervaring 'm' uit beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:05

Waarom moeten die ervaringen allemaal per pb? Die kunnen toch gewoon in het topic?

Ervaringen uit de eerste hand mogen gewoon, en het is toch leerzaam voor anderen?

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: iemand ervaring 'm' uit beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:06

Bovendien wordt er ook geen naam genoemd, dus volgens mij mag het inderdaad gewoon in dit topic.

Chely

Berichten: 982
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: born

Re: iemand ervaring 'm' uit beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 18:52

Bedankt allemaal voor jullie reacties en pb'tjes!

Er staan inderdaad leuke tinkers qua beschrijving maar koop toch liever geen 'paard' in de zak.
Ik zoek een betrouwbaar adres waar ik niet voor verrassingen kom te staan. Wil gewoon een nuchter en betrouwbaar paardje met maat waar ik alleen mee op stap kan.

@Jens101, ik ben erg benieuwd naar jouw ervaring. Plaats je een berichtje? mag ook per PB.

loess

Berichten: 186
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:11

Esmeehh schreef:
Ik ben er van t weekend geweest, aardige mensen , zijn wel kampers , maar zeer netjes en aardig ! Ze halen de tinkers uit Engeland of ergens anders vandaan. Ze hebben daar contacten, dus denk verre families.

Ik ken de mensen al bijna twintig jaar. Het zijn geen kampers en geen familie van waar ze de paarden vandaan halen. Kwa handel weet ik dat mocht er iets zijn dat over het algemeen netjes opgelost wordt. Ik heb er zelf ook heel lang op stal gestaan en er wordt gewoon correct met de dieren omgegaan.

Jens101
Berichten: 1
Geregistreerd: 17-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:13

Hallo hier een berichtje ben vanmiddag wezen kijken bij de tinkers mooie stal met vriendelijke mensen paarden stonden er brandschoon bij niks van te zeggen leuke tinkers en gewoon het eerlijke verhaal inderdaat heb ook ik last gehad met het mail verkeer maar verder vind ik de berichten hier niet kloppend zeker een aanrader !

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: iemand ervaring 'm' uit beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 20:28

Waar je ook een paard koopt, gebruik je gezonde verstand! Loop niet te hard van stapel, laat het paard keuren!En voor laten rijden!! Dus niet eerst zelf opstappen!

Ook bij een goed bekend staande tinkerstal/ fokker whatever, kan je belazerd worden, si mij ook gebeurd :(:)

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 20:36

Mijn moeder heeft daar 1 tinker vandaan.
Niks met het beestje aan de hand.

Ik ben het meisje van het verhaal van het paard wat 9 zou zijn en uiteindelijk 16 was.
Ik heb het paard niet laten keuren doordat hij op dat moment enorm schraal was.
Dit lag niet aan "M" maar het paard was net gecastreerd en dus niet goed op gewicht.. Ik heb wel verstand van paarden maar kan niet precies aan de tanden zien hoe oud het paard was. Ik had wel mijn vermoedens dat hij ouder was vandaar dat ik er gelijk dezelfde dag een tandarts bij haalde, die bevestigde mijn vermoedens. Paardje bleek 16/17 te zijn.

Dit was dus niet aan zijn uiterlijk te zien omdat hij gewoon niet in goede conditie was. Paard is gelijk teruggegaan, ik heb netjes mijn geld terug gehad. "M" was hiervan geschrokken en heeft ook gelijk de helft van de trailerkosten terug gestort op mijn rekening.

Mijn moeder heeft ook een tinker van die stal. Deze is helemaal super.

Mijn mening over "M" is nog steeds positief. Ik had het paard gewoon mogen laten keuren. Je krijgt de tijd om te kijken bij het paardje en alles is eigenlijk mogelijk.

Mijn advies: Ga gewoon kijken, zit er wat leuks bij? laat het beestje keuren.

Anoniem

Re: iemand ervaring 'm' uit beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 08:42

Paarden kopen is altijd tricky, zeker met Tinkers, war zo een onduidelijke handel is.

Keuren is echt wel belangrijk, velen hebben ernstige wormenbesmetting, merries kunnen drachtig zijn, de leeftijd is altijd gokken..

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18126
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 21:19


Ewona
Berichten: 951
Geregistreerd: 12-07-13
Woonplaats: België

Re: iemand ervaring 'm' uit beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 21:28

Persoonlijk vind ik het maar raar dat iedereen zo afgaat op verhalen en "horen zeggen van" ...
Vind je een paard leuk dat daar staat, ga dan toch gewoon zelf kijken.
Iedereen heeft nl een andere mening over hoe paarden bij de ene of de andere handelsstal erbij staan of lopen. Ook iedereen heeft zijn eigen mening over de vriendelijkheid van een bepaalde persoon.
Als je zelf gaat kijken, dan zie je met eigen ogen hoe het daar is.
Altijd beter dan op verhaaltjes af te gaan, maar dat is mijn bescheiden mening.

Ik zou me zelf nooit laten afschrikken om ergens te gaan kijken, ook al heb ik er slechte dingen over gehoord.
Ofwel valt het tegen en moet ik toegeven dat ze gelijk hadden, ofwel valt het mee en vind ik mijn topper.
Simpel toch.

Zandro
Berichten: 608
Geregistreerd: 06-04-08
Woonplaats: maastricht

Re: iemand ervaring 'm' uit beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 12:02

Als ze ook lesgeven aan kinderen betekent het waarschijnlijk wel dat de paarden betrouwbaar zijn. Goede knopjes kun je er zelf opzetten en "hoog in het bloed staan" zeg je niet bij tinkers. Dat geldt voor bepaalde warmbloeden. :)

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18126
Geregistreerd: 24-08-02

Re: iemand ervaring 'm' uit beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 16:01

Moderatoropmerking:
Nogmaals een moderator opmerking: TS vraagt om ervaringen met handelaar M. Berichten die aanvallend en/of snerend waren zijn verwijderd, evenals off-topic berichten. We hebben besloten om dit topic naar ED (Ervaringen en Diensten) te verplaatsen en stellen het op prijs als ook bij onze collega's netjes de forumregels gevolgd gaan worden.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18126
Geregistreerd: 24-08-02

Re: iemand ervaring 'm' uit beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 16:01

TI-->ED

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31308
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:37

Moderatoropmerking:
Een aantal berichten en reacties daarop zijn verwijderd. Waarschuwingen en berichten met verhalen die niet uit eerste hand zijn, zijn niet toegestaan.

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Re: iemand ervaring 'm' uit beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 23:12

Ik snap het niet helemaal? Er stond toch een reactie met een verhaal uit eerste hand, maar die is ook verdwenen?

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Re: iemand ervaring 'm' uit beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 23:15

Misschien omdat het topic zo oud is?

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31308
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 23:23

Kidde schreef:
Ik snap het niet helemaal? Er stond toch een reactie met een verhaal uit eerste hand, maar die is ook verdwenen?


Het verhaal uit eerste hand bevatte waarschuwingen en daarnaast ook nog verhalen van horen zeggen, beide zijn tegen de regels van ED.
Als er verder nog vragen zijn bij iemand dan graag een PBtje, dan kan dit hele oude topic weer wegzakken :)