Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
S_hirley
Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-07-06

Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 09:38

De titel zegt het al: Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Daar ben ik wel erg benieuwd naar..

Shadow komt van een particulier ( hij stond in de krant ) en we gingen kijken en het klikte echt meteen dus 2 dagen later hebben we hem al opgehaald. Hij is echt super braaf je kan alles met hem doen, behalve als het waait. Naja het kan wel maar moet je voorzichtiger zijn want dan kan hij nog wel is spoken zien Haha! .

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Re: Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 10:21

Sweety komt van de paardenmelkerij in Peer/Belgie ik vnd haar daar via een advertentie in de krant. Ze stond er net een maand (was import uit Engeland) maar bleek niet drachtig (was ook nog maar 2.5jaar)dus werd ze (gelukkig voor mij) verkocht. Bij de eerste kennismaking vond ik haar maar niks. Een lelijke Naarling mager en in de klit. Ik zei nog tegen mijn mams "ik hoop datt ie daar niet is die is lelijk" Maar veel Tinkers waren er toen nog niet en toen de eigenaarzei dat er s'avonds nog kopers kwamen was de koop gesloten. Erg impulsief en zonder da onderzoek. Maar sweety werd de beste en mooiste impulsieve koop van mijn leven Haha! Sweety is echt mijn alles mijn zielmaatje. Zo een paard als haar zal ik nooit meer vinden. Maar dat hoeft ook niet want Sweety zal altijd tot haar einde van dagen bij mij zijn. We doen alles samen recratie, Parellie en binnekort ook mennen.

Sweety won een aantal jaren later op de keuring in Bilzen het dagkampioenschap, een eerste premie ster en de prijs van "mooieste merrie van de dag" aan deze prijs hing een gratis dekking vast van stamboekhengst st.Patrick.
Zo kwam Déclan in ons leven. Déclan is ondertussen 3.5 maand oud. Hij is een echte deugniet.

Dan hebben we nog Dyco. Dyco is geboren op de paardenmelkerij in Peer. Zijn mama werd drachtig geimporteerd uit engeland. Ik zag hem vaak als ik een bezoekje bracht aan de melkerij.
Ik was helemaal blij toen een internet kenis van me hem kocht. Hij had dacht ik een goede thuis gevonden. Niks was minder waar. Ze verwaarloosde hem gruwelijk en ik wist van niks. Toen Dyco net 2 werd verloor ze haar weide en bood ik die van mij aan. Toen kwam de waarheid boven. Ik heb geen moment getwijfeld toen de kans op overleven greide kocht ik hem meteen over. Nu is Dyco op weg op een supermooie vos tinkerhengst te worden.
Voor t hele verhaal en foto's kan je in mijn profiel terecht.
Zo kom ik aan mijn 3 Stinkers Haha!

S_hirley
Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-07-06

Re: Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 11:06

Mijn moeder ment ook met shadow en ik doe het ook af en toe maar ik men met een bergmann minipaard. Dat lijkt mij ook heel erg leuk parrelli maar dan met mijn kleine vent maar ik weet er nog niks van enzovoort.. I zou dat ook graag doen..


Wat leuk dat het toch goed is gekomen:D succes ermee verder Haha!

Eas_Mon
Berichten: 1377
Geregistreerd: 14-03-06

Re: Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:15

Easy komt van marktplaza.nl van een particulier. wij keken dus rustig rond en toen kwamen we hem tegen, we waren meteen verliefd. Dus we gingen die mensen bellen of we een keer langs mochten komen. Dat mocht natuurlijk dus eerst gingen mijn ouders alleen (mijn moeder is best kieskeurig) en toen ze thuis kwam beviel Easy nog steeds een weekje later mocht ik mee om te kijken of ik hem wat vond en mocht ook op hem rijden. ik was helemaal verkocht Lachen toen we dus van dat buitenritje terug kwamen gingen we nog heel ffies in de bak moeders er ook nog even op hij was hartstikke braaf. En toen 5 minuten later had zei mijn moeder het : Emma, Wat vind je drvan om hem thuis te hebben? Ik kon het niet droog houden whaha Haha! zoooo blij ik was Pling Pling Dus sins 6 mei ben ik het nieuwe trotse baasje van hem Haha!


edit: zin veranderd

Caira
Berichten: 26066
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:39

Irish komt bij Klootstra vandaan, helemaal onder de luis en schurft. En helaas ook nog eens drachtig, maar dat heeft ze toen verloren! Rohan is haar zoon en dus al sinds zijn geboorte van mij!

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Re: Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:52

Offspring komt als mager verwaardeloost ding bij Jan de koning vandaan.
Hij kwam al verwaardeloost daar aan. Hij stond daar net 2 weken in nederland.
IK heb hem gekochtin aug. 1999 en toen was hij net 4

Nono_mer
Berichten: 4
Geregistreerd: 11-03-06

Re: Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:54

mijn moeder's Tinker komt van een particulier

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Re: Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:58

Shak komt van een stalling hier 2 straten verder, eigelijk wel particulier dus Haha!
Darlah komt van de Tinkerboerderij

Angeliekje
Berichten: 3779
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:11

Anouk heb ik gekocht bij de Asheuvel. Ik liep daar al een poosje rond om sommige paarden te rijden. Een tijdje later ben ik bij de enter en twenters gaan kijken en Anouk kwam dus als enige steeds nieuwschierig naar me toe en we hadden gelijk een klik en heb haar zonder keuren of wat dan ook gekocht. Wel een goede keuze gemaakt achteraf, want ze is nederlands reservekampioen 2004, dagkampioen, én stermerrie geworden, ben dus wel trots op mn meissie Haha! !

Keeva

Berichten: 4127
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 13:20

Keeva heb ik - na een half jaartje rondkijken bij allerlei adressen - gekocht bij Stoeterij de Ierse Tinker in Oirsbeek, daar kwam ze "vers" uit Engeland aan. Ze is daarna nog een maand of 4 in Oirsbeek gebleven om ingereden te worden. In die tijd werd duidelijk dat ze drachtig naar Nederland gekomen was, en zo kregen we er dus twéé voor de prijs van 1 Knipoog !
Keeva is in 2005 stermerrie, mooiste merrie van de dag én dagkampioen geworden !

In januari 2004 kreeg ze haar merrieveulen Kyara, die ook nog steeds bij ons is. Kyara is nu dus 2.5 jaar (en 1.59 m. hoog ! Nu al 6 cm groter dan haar moeder dus !) en is afgelopen weekend bekroond met een eerste premie en is reserve jeugdkampioen geworden !

Keeva heeft dit jaar weer een veulen gekregen (van St. Patrick of Ireland), Aiden. Dit zwarte hengstveulen is inmiddels verkocht aan Gipsygirl hier op Bokt, en gaat eind september naar z'n nieuwe vrouwtje Knipoog !

Wel heel leuk om te lezen hoe iedereen hier aan z'n stinkies komt hoor ! De meeste verhalen ken je natuurlijk al wel, maar blijft toch leuk om nog 'ns te lezen !!

Blackflag
Berichten: 2272
Geregistreerd: 29-04-06

Re: Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 13:26

safari komt van het kamp in klimmen ( limburg )
samen met pasoa haar vriendinnetje,ze waren allebei zwanger dus we hebben betaald voor 4 en we kregen er 5 ( safari had een tweeling )
en breezer komt uit safari na 3 jaar

DianneM

Berichten: 9312
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Alphen ad Rijn

Re: Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 14:49

Bonita heb ik via Marktplaats gekocht, van Stal Jansen-Van den Hout..

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 15:29

Mystic heb ik ook via marktplaats.nl van een particulier.

@bontlover, ik ken ook n tinker die shadow heet, in Geleen, toch niet dezelfde he? Haha!

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 17:26

Na twee afgekeurde tinkers was ik het hele ras zat, en maar na verschillende rampzalige kwpners keek ik op MP, en daar stond Jessie. Bij ITS in Ees. Gaan kijken onder het mom van "grote bonte merrie, dat is wat we zoeken". Twee keer het rondje buiten gereden, en de deal gesloten.
voor ze kwam werd ze gekeurd en al, en na een paar dagen is ze afgeleverd! Ja Haha!

Nicky_

Berichten: 3745
Geregistreerd: 22-12-04

Re: Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 17:27

MysticTinker schreef:
Mystic heb ik ook via marktplaats.nl van een particulier.

@bontlover, ik ken ook n tinker die shadow heet, in Geleen, toch niet dezelfde he? Haha!


Die tinker heb ik verzorgt Haha!
Die eigenaren hadden eerst een fjord die ik verzorgt heb en later is Shadow gekomen Haha!
Dit vind ik echt een mooie tinker Ja

Anoniem

Re: Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 17:37

Flint komt bij Gipsy Spirit vandaan, daar hebben we hem gekocht toen hij een maand oud was. Na een half jaar kwam hij bij ons thuis.

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 18:33

Mira komt bij ene Henk uit Best vandaan. Een (brood?) fokker van boerenfoxjes enzo. Mira heeft daar 3 jaar gestaan, alleen op zand. Had een verzorgmeisje, maar die had na de geboorte van een baby geen tijd meer. Henk had Mira geruild voor een stel minipony's.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 18:51

Lowara komt bij handelaar Rudy Asbroek vandaan, en ze bleek bij de klinische keuring drachtig te zijn, dus daar is Fayette toen uitgekomen.( later verkocht aan flettie)
Arwen-Quenya is eigen fok omdat ik nog een Tinker erbij wilde, dus hup, Lowara aan de bak met Glen en voila, een lieve baby erbij Knipoog

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Re: Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:18

Toen ik in Drenthe ging wonen met al die mooie uitrijdmogelijkheden hier ben ik op zoek gegaan naar een tinker. Eerst langs de bekende handelsstallen maar die hadden òf niets naar mijn smaak òf voor mij te duur. Ben toen gaan surfen en kwam op een site in Ierland terecht...en daar stond ze, mijn droomtinker, White Sox. Enfin, om het kort te houden, ik heb haar laten overkomen en dat is nu 4 1/2 jaar geleden. Nog geen moment spijt van gehad!

sneppie

Berichten: 1349
Geregistreerd: 12-01-06
Woonplaats: ergens in de betuwe

Re: Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:36

Onze eerste Tink Tina komt bij Jan de Koning vandaan, ongeveer in 1998/1999 gekocht.
De tweede, Zoë van de Gorterstraat, hoef ik niet verder uit te leggen denk ik, zij was ook drachtig en daar is Saffier van de Ekkestein uit gekomen, met hem ga ik naar de keuring in Bunschoten. Ahum, hij is dan al 6 maanden. Bloos
Geen idee wie de vader is, hengst uit engeland/Ierland.
June komt bij een particulier in Limburg vandaan, haar moeder is drachtig naar Nederland gekomen dus geen idee van de ouders. Ze is gekocht bij mensen in brabant en hadden een stal met in de naam iets van Prinsenhof. Ze is/was heel erg kopschuw maar met een hoop geduld en TTeam/Bach Bloesems en freestyle komt het vertrouwen langzaam weer terug.
Remy heb ik vorig jaar bij de vader van pientje23 gekocht en zijn vader is Pablo. Zijn volle broer is kampioens hengstveulen Perdo, keuring Assendelft.
Sir Osric heb ik van Monique_2 gekocht. Zijn moeder is haar fokmerrie Calimero en zijn vader is Glen King Hill.

suusje26

Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 20:47

Heb mijn tinker ook bij De Asheuvell vandaan.
Via Via ben ik daar terecht gekomen, en ik denk dat als ik nog een tinker erbij wil {wat ik wel wil, alleen nog niet kan betalen} dat ik hem daar zo weer koop Haha!
Wat een geweldige Tinkers hebben ze daar Haha!

TinkerRyan
Berichten: 139
Geregistreerd: 08-02-06
Woonplaats: Brabant

Re: Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 20:47

Mijn hengst Ryan vd Gorterstraat....... komt inderdaad ook uit Rosmalen Bij Tinkerstal vd Gorterstraat.

Ik zag heb te koop staan, ben wezen kijken en omdat ook de mensen mij zo'n fijn gevoel gaven hem ik heb gelijk gekocht.
Ik heb er geen moment spijt van gehad en er een stel leuke vrienden bijgekregen. OK dan!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Re: Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 20:48

Nou ja, deels staat het verhaal er al Haha!
Fayette is dus met d'r moeder Lowara mee gekomen uit Engeland. Na de geboorte door Cynthia en d'r ouders aan mij aangesmeerd (dreigementen, steken onder water, dwangmaatregelen enzo Knipoog ) en met 4.5 maand officieel van mij geworden. Vorig jaar op 5 jarige leeftijd naar de Gulliver O'Britain gebracht en daar is onze Dunla uit voort gekomen.

KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

Re: Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 20:56

het zijn niet mijn eigen tinkers, maar de tinkers bij ons op stal komen van verschillende plekken vandaan. Ginger (mijn verzorgtink) komt geloof ik uit engeland en huub (de eigenaar) heeft haar in nederland op de markt gekocht als 2 jarige. Maestro kwam als jaarling uit ierland en werd hier in nederland gekocht door een man die zijn paarden in de buurt van de paarden van huub had staan. En toen heeft huub hem van die man gekocht. Brenda kwam rechtstreeks uit ierland en werd de dag erna verkocht aan huub, maar waar weet ik niet. En sinds maandag heeft hij er een 1,5 jarige ruin bij die van de markt af komt. En we hebben ook nog 2 veulens, die zijn allebei eigen fok. (maestro x ginger en maestro x brenda).

S_hirley
Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-07-06

Re: Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 21:25

Ik weet niet of het dezelfde shadow is Knipoog Shadow komt vandaan uit zuidland ( oorsprokelijk uit Ierland) maar hij is met de boot als 2 jarige ofzo iets naar de eigenaar gegaan en daar hebben wij hem vandaan

Hebben jullie misschien foto's van die shadow Haha! kunnen we kijken of het dezelfde zijn