Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kiara04

Berichten: 2134
Geregistreerd: 03-10-04
Woonplaats: Limburg's Belgie

Re: Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:28

Ik heb altijd paardgereden vroeger,en die drang is nooit weggegaan,en toen ik mijn man leerde kennen zei die als je hobby paardrijden is ,moet je dat weer gaan doen,het is belangrijk om dingen voor jezelf te hebben.
Toen de meiden dan ook gingen paardrijden begon het bij mij ook weer te kriebelen.
Maar ik wilde niet meer op de manege rijden,dus gingen we rond kijken naar welk ras het beste bij ons gezinzou passen,daar sprong de Tinker dus uit.
We zouden eigenlijk nog twee jaar wachten,maar gingen alvast eens rondkijken om het ras in levende lijve mee te maken.
Zo kwamen we ook bij Tir Nan Og,en daar stond een zielig hoopje Tinker,Kiara dus,maar hoe ze er ook uitzag,ze kroop meteen bij me en ik was verkocht,onze band is na mijn hartinfarct vorig jaar alleen maar sterker geworden,en ze is echt mijn maatje!
Duncan komt uit duitsland van de Begley-stables vandaan,want Pascal zag het eigenlijk ook wel zitten om een eigen Tinker te hebben en te leren rijden,vooral om straks samen bosritten te maken,dus we vielen als een blok voor Duncan,10 maanden ou en nog hengst,inmiddels is hij van 1 juni twee geworden en de clown van de wei,bij Duncan stond ook nog een merrieveulen van 1 jaar ,Jubilee,die stonden al van toen Duncan geboren werd bij mekaar,dus hebben we haar ook meegenomen voor de kids,zij is nu 2 1/2 jaar.
Ze heeft een fantastische band met Joella,ze volgt haar overal.
Kiara heb ik nu van februarie 2004,dus 2 1/2 jaar.Zij is dit jaar stermerrie,Kampioen Merrie's en Dagkampioen in Alden Biesen geworden en 23 september doet ze mee aan het NK,dus van zielig hoopje tot stermerrie,geweldig toch!
Duncan en Jubilee hebben we van Februarie 2005,dus 1 1/2 jaar,zou het toeval zijn dat ik in Februarie jarig ben hahaha.
Dat was ons ingekortje verhaal hihihi.

Groetjes Cindy,Kiara en Duncan XXX

jacky2

Berichten: 2854
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: stellendam

Re: Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 10:47

Macho komt bij de familie Kanters vandaan ? Go jij! Go jij!

leintje24
Berichten: 507
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: alphen aan den rijn

Re: Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 11:05

Taryn VVC komt oorspronkelijk uit Engeland, toen is ze naar Stal vegelin van claerberghen geweest. En daar is ze verkocht en binnen 1 week weer verkocht, toen is ze na 1 jaar weer verkocht naar en naar een soort van handelaar gegaan in Noord-Holland, en ik heb haar daar op marktplaats gevonden!

Ik had eerst gemaild voor foto's van deze tinker en ik vond het een luek beestje. Ik heb toen een afspraak gemaakt voor 1 week later, maar als ze eerder weg was dan had ik pech, maar ik was nog de eerste die kwam kijken. Na een half uurtje rijden heb ik besloten haar te kopen, er kwam nl s middags nog iemand kijken (zieden ze...) maar nu heb ik er echt totaal geen spijt van haar gekocht te hebben, ook al twijfelde ik in eerste instantie. We hebben veel ups en downs gehad en nu eigenlijk alleen nog maar ups!!

Groetjes Marjolein

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Re: Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 13:21

Mijn Vasthi heb ik vanaf februari 2002, ze komt bij Walter Kloostra vandaan.
Cesair is op 26 mei 2005 geboren, eigengefokt en een veulen van Vasthi en Glen King Hill. Fenore komt bij Jeanette van Gipsy Spirit vandaan en heb ik er als weidemaatje voor Cesair bijgekocht, zij is van 31 maart 2005 en een veulen van Sharron VvC en Clononeen Drumshambo.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Re: Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 14:04

Connor is als Vincent geboren,zo'n 15 km. bij mij vandaan.
Maar ik vond hem 200km. verderop bij een handelaar.
Hij was van handelaar op handelaar gegaan,en pas toen ik hem in bezit kreeg en zijn achtergrond naploos,kwam ik erachter dat hij eigenlijk heel dichtbij me heeft gewoont.
Hij is geboren op een gehandicapten manege en was dus van een particulier.
Helaas konden ze geen hengst houden in dit bedrijf en zo werd hij verkocht.
Toen de oude eigenaar hem twee jaar later weer bij mij zag,was hij vreselijk blij dat hij Connor (Vincent) weer had gevonden!
Gelukkig heb ik toen ook Connor's ouders gezien,terwijl er in zijn paspoort staat dat die onbekend zijn.

_Bonte_

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-06-06

Re: Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 22:50

van een boekje
het was een advertentie waarin ze me vertelde is 2 kopen 1 gratis voor maar 9.99 Clown

nene grapje
van een manege hier in de buurt

Sita_

Berichten: 21958
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 18:13

Amy komt van mijn vriend thuis.. Ze stond moederziel alleen op een dijkje.. Merendeel als grasmaaier..
Ik heb haar nu bijna een jaar.. (26 aug. Wat gaat dat toch snel)

Rianne_kiara

Berichten: 208
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:49

Kiara komt ook van de Asheuvel.

Ik liep daar een half jaartje voor dat ze geboren werd! Ik verzorgde toen haar moeder.
Toen Kiara geboren werd, was ik op slag verliefd ! En toen ze te koop kwam te staan, heb ik haar meteen gekocht !

Het is zo gezellig op de Asheuvel, dat ik haar daar ook gestald heb !

chas

Berichten: 1012
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Bijna in zee .......Oostvoorne

Re: Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 09:19

Ik heb een paar jaar lesgereden op een manege (huisvrouwenpaardrijles Haha! ) dat was harstikke leuk en gezellig ,toen zag ik daar een paar tinkies staan (geen lespaarden) en ik was verliefdt op het ras geworden ,toen had ik een verzorgtinker gevonden en heb hm bijna een jaar gedaan ,maar hij werdt verkocht (ik wou hm kopen maar naar nader inzien toch maar niet gedaan omdat hij "niet wijs "was ) daarna zijn wij verhuist naar oostvoorne en mijn man zei kom op we gaan gewoon eventjes naar de "bij Stoeterij de Ierse Tinker in Oirsbeek ..hmmm okeej dan ik had namelijk foto`s gezien van een zwarte tinkerruin (ben hellemaal weg van effen zwart of bruin)van 5 jaar "djonno"
maar die klik was er niet en john zei is dit niks dan en wees naar floor ..en ja hoor verkocht ..floor is nu al 1 jaar en 1 maand van mij
ze is vos/bont net 12 en gewoon superlief !

helaas heb ik in die schoolvakantie niet zoveel tijd gehad voor d`r (was mn verzorgster wel blij mee hoor ),,maar de school gaat weer beginnen dus kan ik weer lekker gaan relaxen met floorie ...

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:33

Ik heb Snowdon bij de fam. Mollema gekocht

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 15:49

leuk al die verhalen Haha!

ik heb sil als tim boy bij een particulier gekocht via mp.
s'middags op marktplaats s'avonds stond ie al bij mij in het land.
ik ben ook maar bij een wezen kijken was gelijk raak niet meer te redden ik wou hem s'avonds nog weer mee hebben.
ik heb hem nu ruim 3,5 jaar hij is nu 4 en ondanks dat ie nog niet bereden is en zijn ballen niet in dalen wil ik hem nooit meer kwijt.

ik wou al heel lang een tinker maar kon er niet een vinden die binnen mijn buget paste, kwam mijn droom toch uit.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:28

Timboy van Tomboy?????
Met als moeder Bartje?

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 18:04

nee sil is een deense, moeders is drachtig geimporteerd

zijn moeder is Nordlicht luziana en meest aannemelijke vader Pie Ball Tornado.

volgens de fokker (waar de merrie drachtig vandaan is gekomen) kunnen het maar 2 hengsten zijn en aangezien Nordlicht twister al is getest en niet overeen komt blijft deze over maar zekerheid zal ik waarschijnlijk nooit krijgen.

desillies
Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Castelnaud la Cgapelle ( FR)

Re: Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 22:37

ik kwam Tommie tegen op MP,ik was eigenlijk niet op zoek naar een nieuw paard maar kon het kijken toch niet laten Haha!
Pepper was nog maar 9 maanden daarvoor verkocht en ik had me voorgenomen de eerste jaren geen paard meer te nemen.
ik mailde ondanks dat toch naar de vorige eigenaresse,alleen maar om te zeggen dat ik hem een heel leuke uitstraling vond hebben.
van het een kwam het ander......
na een mooie prijs overeengekomen te zijn dacht ik,ik doe het!
valt hij me tegen dan verkoop ik hem weer wel.....
gelukkig was dat niet nodig Tommie (inmiddels omgedoopt tot Tommie O'Donnell) is mijn alles Haha!

Tommie is overigens geboren bij de Asheuvel,zijn pappie is Crosby,degene die zijn moeder verzorgde toen ze drachtig was van Tommie heeft hem gekocht als klein veulentje,ik ben nu de tweede eigenaar (en zoals he tnu lijkt zullen dat er niet meer worden)

stephie7
Berichten: 14
Geregistreerd: 29-08-06

Re: Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 22:39

die van mij komt van stoeterij gadedijk en ik zou er nooit meer een kopen ik had er 2 samen gekocht maar wat ze vertellen bij de dieren klopt niks van daardoor heb ik er een van de 2 weg moeten doen de ander is het gelukkig helemaal goed mee gekomen

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Re: Waar hebben jullie jullie Tinker vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 08:08

Gammon komt van voormalig Tinkerfarm in Uden. Renate die nu ook een kleine stal heeft, the Spotted Ranch, kocht hem als eerste tinker, en na een paar maanden kocht ik hem weer van haar. Dit was 30 september 2002. Lachen

voor de volledigheid, hij is mei dat jaar vanuit Engeland geïmporteerd en gam zag ik op 3 verschillende sites te koop staan en 3x viel ik voor hem zonder goed te kunnen zien of het nou dezelfde was, al leek het er wel op toen ik de foto's ging bestuderen. Lachen