Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 7 [ 165 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Tips Traktatie peuter op creche

 
Profiel   

Help mijn zoontje wordt vrijdag alweer 3 jaar! Hartstikke leuk natuurlijk!

Ik weet alleen echt niet wat te trakteren op de chreche voor zoveel kinderen!

Ik heb van alles gezien op internet hartstikke leuk! Maar ik ben niet zo crea bea en moet het donderdag avond uit mijn werk allemaal nog in elkaar flansen.

Wie heeft hier zelf leuke en misschien zelfs gezonde traktatie gemaakt?

Ik vind een zakje snoep te makkelijk, een gezonde traktatie kan ook erg leuk en lekker zijn.

Ik ben benieuwd!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 10:45 



 
Profiel   

Wat hier erg in de smaak valt zijn fruitspiesjes, gewoon wat verschillende soorten fruit op een satéprikker. Niet heel creatief, wel lekker en gezond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 10:48 



 

Mijn dochtertje wordt over anderhalve week alweer 2. En ook ik liep tegen het trakteren aan. Nu zit mijn dochter op een kleinschalige opvang, 6 kindjes maximaal. Ik ben zelf eigenlijk niet zo'n voorstander van eten trakteren, zeker niet omdat ze zelf eigenlijk ook een moeilijke eter is. Dus ik ben gegaan voor stickervellen mijn zusje (die meer tijd heeft) heeft kartonnen Peppa Pig's gemaakt die er aan vast komen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 10:49 



 
Profiel   

Ik zie op pinterest heel veel makkelijke traktaties.

Groene druiven en een cherrytomaatje op een stokje voor een rupsje nooitgenoeg, knakworstjes en blokjes kaas om en om op een stokje voor een giraffe.. en dat zijn dan de eerste hits.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 10:49 



 
Profiel   

Heel simpel en leuk voor die kleintjes:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 10:49 



 
Profiel   

Ik heb vorig jaar bij de action ( die zijn er nog steeds) zo n blikje gehaald met kleurpotloodjes erin. Klein zakje haribo snoepjes eraan gemaakt. en de kindjes vonden het harstikke leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 10:50 



 
Profiel   

Deze maakten mijn zus en ik altijd voor mijn neefjes :D

Lekker, makkelijk, snel en zo goed als gezond :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 10:51 



 
Profiel   

Deze heb ik allemaal voorbij zien komen bij mijn oppaskindjes.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 10:57 



 
Profiel   

pinterest en google staan vol leuke, gezonde en eenvoudige traktaties. Als ouder vind ik het niet fijn om een zakje snoep mee te krijgen naar huis. Idem met cadeautjes, dat maakt dat ik mij verplicht voel om ook voor een cadeautje te zorgen (ja, eigen interpretatie en beleving).
Op de creche zitten veel verschillende leeftijden door elkaar. Fruit is voor alle kindjes lekker en toepasbaar. Hetzij als traktatie, hetzij gepureerd als fruithapje. Een ander idee is misschien een waterijsje, ook daar weten de meeste kindjes wel raad mee. Maak een mooie mand met feestelijke ballonnen er aan en laat daar, vlak voor het trakteren, de ijsjes in doen door de groepsleidsters. De ijsjes mogen daar vast wel even in de vriezer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 10:58 



 
Profiel   

Super bedankt voor de tips mensen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 11:07 



 
Profiel   

Op pinterest ook gezien, een mandarijn met wat veren, washitape en marker opgepimpt tot indiaan.

Zelf vorig jaar toen ze 1 werd een lange vinger als 'ijsstokje' voor een papieren ijsje geknutseld. Afgelopen jaar heb ik yoghurt rozijntjes gedaan en dan een Nijntje afbeelding erbij en een ballon. Op de opvang zeiden ze dat er meestal fruit werd gedaan en dat een keer snoep helemaal niet erg was. Ben zelf ook niet zo anti-suiker en snoep eigenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 11:17 



 
Profiel   

Ik maak eigenlijk altijd bladerdeeghapjes.
- Met worstje (plakje in 4 driehoeken en op elk plakje een cocktail worstje en dan hoeken op elkaar bouwen)
- Pizza (plakje in 4 rechthoekjes en elk met pizzakruiden, kaas en beetje ketchup)
- kaaststengels (plakje in 4 lange stroken, draaien zodat er een paar slagen in zitten en dan met kaas bestrooien)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 11:48 



 
Profiel   

Grote hit op het kdv; een soepstengel bovenaan (10-15 cm) insmeren met witte chocopasta en dopen in de vruchtenhagel of gewone hagelslag. Alle kindjes vonden het lekker en je kunt het van te voren klaarmaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 11:59 



 
Profiel   

Haal plastic friet bakjes bij een cafetaria en pak cake en snij in friet vorm en gebruit slagroom die dient als mayo:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 12:03 



 
Profiel   

Google maar eens op mandarijnmannetjes

Mandarijn, daarop zo'n opgerolde drop en dan als top van het hoedje een dropje of bv spekje.
Lekker en toch gezond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 12:05 



 
Profiel   

nou ik heb er een non food tractatie van gemaakt, ivm gluten, lactose en citrus fruit allergie.
een verf rollertje met een foam motief van de zeeman 1.49 voor 4 in diverse motieven en diverse vrolijke kleuren met een kaartje hoera ik ben 3!

Ook een jaar later zelfde groep bij de action potloden gehaald die je in de knoop kon doen met het kaartje hoera ik ben 4

geen gedoe en voor iedereen toepasbaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 12:06 



 
Profiel   

Ik heb toen voor mijn dochter bij de action kleine emmertjes met strand 'gereedschap' gekocht, waren 50ct per stuk. Labeltje er aan en kids vonden het geweldig om mee te spelen. Kan voor elke leeftijd. Hier ook de keus gemaakt voor non-food omdat er veel kindjes met allergie waren en zo hadden ze toch allemaal 'hetzelfde'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 12:33 



 
Profiel   

loez schreef
Deze maakten mijn zus en ik altijd voor mijn neefjes :D

Lekker, makkelijk, snel en zo goed als gezond :D

[ [url=m/D7LpTR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor jonge kinderen dan wel de druiven en tomaatjes halveren, of liever nog: in kwarten snijden :j.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 13:58 



 
Profiel   

WoW wat een reacties en wat een leuke ideeen zitten ertussen zeg!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 14:12 



 
Profiel   

doe waar jij je prettig bij voelt, bij ons op de psz leek het wel een kijk mij ik heb het mooiste ding bedacht. Het mag leuk zijn maar is ook geen moeten, vergeet de basis functie niet!
Voor een kind is iets geven/ trakteren en ontvangen het belangrijkste, dat het lekker is of leuk is mooi meegenomen.Soms wordt er zoveel aan verbonden maar het gaat om het plezier van dat moment! *\o/*


Laatst bijgewerkt door kwita op 13-06-17 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 15:06 



 
Profiel   

ik keek het hele jaar door al naar ideeen. Ik heb toen bij Zeeman winniedepoeh sponzen gekocht. Of een soepstengel met een dropveter eraan als hengeltje.
of een ballon /opgeblazen en wel met een mandarijntje of iets eraan

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 15:11 



 
Profiel   

Voor alle gemak knijpfruit met wikkel
Heel handig en leuk zeker als je weinig tijd hebt

of rupsen
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 15:13 



 
Profiel   

Ik zeg: doe maar gewoon makkelijk en waar jij je goed bij voelt.

Het hoeft geen hele kunstwerken te zijn ofzo.

Stel dat ik kids had......ga ik ook niet een hele avond voor opofferen om iets in elkaar te moeten gaan knutselen. En het wordt er ook niet leuker op met al die allergieen aan stoffen tegenwoordig.

Dat vernam ik van de moeders........ze worden er gek van en de lol is er helemaal vanaf.
Ze doen ook gewoon snoep kopen en dan hoppa aan de sateprikkers en dat is het.
Of iets bij de Action kopen en dan voor iedereen gelijke porties in zakjes doen en dat is het.

Maar ik moet zeggen.......die cake als frietjes snijden en in patatbak met een slagroom als mayonaise, klinkt wel erg leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 15:18 



 
Profiel   

X aantal ballonnen opblazen en cadeaulintjes eraan. Die door een stuk pvc buis halen en dan een kleinigheidje eraan. Ziet er gelijk leuk uit.

Tomaatjes en druiven wel in kwarten ivm verstikking.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 16:34 



 
Profiel   

Ik had een keer rietjes gekocht in rare vormen.Of samen met je peuter cupcake bakken en versieren.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 16:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 7 [ 165 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen