Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 79 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dans met mij!

 
Profiel   

Samen met Lieke heb ik een nieuwe show in elkaar gezet, deze heet "dans met mij!" Lieke is niet alleen een geweldige IJslander amazone, maar ook een prachtige danseres! Om de show goed te kunnen promoten en om duidelijk aan een eventuele geïnteresseerde te kunnen laten zien wat ze ongeveer kunnen verwachten hebben we laatst een fotoshoot gedaan. Pauline van Hoorn van Pauw fotografie heeft ons waanzinnig gaaf op de foto gezet, al zeg ik het zelf! :D We hebben nu vooral gekozen voor de poses waarbij de danseres ook dicht bij het paard is, omdat dat makkelijker op de foto te zetten is. In de show zitten natuurlijk ook genoeg momenten waarop we iets verder bij elkaar vandaan zijn.

Ik ben heel benieuwd wat jullie van de foto's vinden!

1
[ img ]

2
[ img ]

3
[ img ]

4
[ img ]

5
[ img ]

6
[ img ]

7
[ img ]

8
[ img ]

9
[ img ]

10
[ img ]

11
[ img ]

12
[ img ]

Meer weten over ons en deze show? Neem een kijkje op www.amable.nl :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 16:55 



 
Profiel   

Ik vind de bewerking niks :o bij foto 7 is de vrouw er echt opgeplakt. Zie ook geen schaduw van haar.

Maar buiten dat , ziet er wel erg leuk uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 17:02 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Ik vind de bewerking niks :o bij foto 7 is de vrouw er echt opgeplakt. Zie ook geen schaduw van haar.

Maar buiten dat , ziet er wel erg leuk uit!

Als je goed kijkt zie je dat ze gewoon een zweefmoment heeft eb dat haar schaduw gewoon achter haar zit... zon komt schuin van voren...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 17:17 



 
Profiel   

Ik vind het een leuke serie, geeft zeker een indruk en niet wat hier elke dag voorbij komt aan foto's. Mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 17:21 



 

Ik vind de foto's ontzettend vaal ogen en dat nepzonnetje in de rechterbovenhoek doet erg jaren 90 aan. De foto's vind ik echt niet uitnodigend voor de show. Hopelijk kijkt het gros daar doorheen. Het zijn leuke kiekjes, maar promotiemateriaal voor een show absoluut niet..

Jauke is wel een mooi paard als altijd :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 17:22 



 
Profiel   

Het zijn leuke foto's en ik blijf het knap vinden wat je met Jauke doet, het is zo'n mooi beest.
Maar ik vind het geen hoogdravende (no pun intended) kwaliteit voor je doeleinde. Ik zou graag wat spannender composities zien, bijvoorbeeld een close-up van de benen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 18:02 



 
Profiel   

Leuke foto's, idee is ook erg leuk en passend :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 20:02 



 
Profiel   

Het idee is wel heel leuk, maar het mist nog een beetje de dynamiek.
Bij foto 3 bijvoorbeeld staat het paard er een beetje verveeld bij alsof het poging 13 was. Ik zou proberen wat meer expressie erin te brengen.

Wat ik me wel afvraag: wat heeft die amazone om haar buik, is dat een bodyprotector of zo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 20:18 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Het idee is wel heel leuk, maar het mist nog een beetje de dynamiek.
Bij foto 3 bijvoorbeeld staat het paard er een beetje verveeld bij alsof het poging 13 was. Ik zou proberen wat meer expressie erin te brengen.

Wat ik me wel afvraag: wat heeft die amazone om haar buik, is dat een bodyprotector of zo?

:') Dat is een corset.

Verder ga ik met de rest mee. Vind de foto's wat vaal en saai ogen. Het concept vind ik erg leuk maar de uitwerking laat het wat afweten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 21:01 



 
Profiel   

Ik vind het leuke fotos, spannendere bewerking zou ook leuk zijn maar dit heeft voor mij wel echt een ballet feeling. :j

Dat zonnetje in de hoek stoort me wel echt, onder andere omdat hij bij de helft van de fotos niet met de schaduw klopt :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 21:06 



 
Profiel   

Jaime_ schreef
:') Dat is een corset.
.


Oh, haha :o

Dan zou ik die niet meer gebruiken. Hij doet het omgekeerde van wat een korset hoort te doen zeg maar :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 21:12 



 
Profiel   

Het idee is super leuk alleen de uitvoering niet.
Voor jouw doel wil je dat de foto's er vanaf spatten, naar mijn idee doen ze dat niet.

Wat spectaculaire jumps van de danseres zouden veel beter tot hun recht komen, dit is allemaal wel heel erg braaf!


Hopelijk heb je wat aan de feedback in dit topic! En hopelijk kun je er wat mee! Ben wel benieuwd naar bewegend beeld van jullie als team! :)


Good luck. P.s. Het corset vind ik er wel bij passen! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-17 11:30 



 
Profiel   

Ik vind ze wel leuk, het ziet er saamhorig uit en ik denk dat zoiets niet "flitsender" op de foto te krijgen is. Omdat het iets is wat je toch in beweging moet zien, misschien is een klein promofilmpje ook leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-17 11:36 



 
Profiel   

Heel eerlijk, ik voel 'm ook niet zo. Als ik op je site lees "Geniet van het prachtig plaatje wat ze samen vormen en voel de dynamiek tussen danseres, paard en amazone" en dan deze foto's zie vraag ik me vooral af... welke dynamiek? Ik denk ook dat het concept moeilijk in foto's te vangen is (wat dat betreft was een promotiefilmpje misschien duidelijker geweest) maar deze foto's vind ik ook gewoon niet zo sprekend. De kleuren zijn flets, dat zonnetje voegt totaal niks toe (buiten dat het nogal fout is klopt het ook niet met de lichtval van de foto's zelf), de rest van de nabewerking is ook niet denderend en het gros van de foto's heeft weinig uitstraling door de momenten die zijn gekozen. Ik denk echt dat dit veel mooier en sprekender kan, ook op foto's, misschien is een fotograaf die wat meer ervaring heeft met beweging/dans en dynamiek een optie. Zeker als promotiemateriaal is het denk ik wel waard om daarin te investeren, want het concept van de show klinkt wel heel interessant!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-17 11:39 



 
Profiel   

Bij promotie materiaal verwacht ik scherpe foto's en wat spectaculairdere foto's. Het zijn idd leuke plaatjes maar ze zijn niet allemaal goed scherp.. foto 1 en 11 zijn het voorheen niet scherp en foto 7 zijn de benen van jauke niet scherp. Leuk dat de fotografe haar best heeft gedaan, maar zeker om een show te promoten had ik een wat professionelere fotograaf gezocht die ook echt sfeer aan de foto's mee kon geven en kwalitatief betere foto's had geleverd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-17 11:42 



 
Profiel   

Het totaal plaatje zegt mij ook niet veel....

Qua dans,vind ik de poses meestal niet 'goed genoeg' voor zo'n foto's.daar moet je perfecte en krachtige poses hebben,overal heb ik zoiets van 'die arm moest hoge' 'die gestrekter','waarom is dat been niet mooi doorgestrekt,was mooier geweest'
Het oogt heel slordig,moeilijk te zeggen of het aan de techniek van de danseres of aan de momentopnames ligt.

Het korset vind ik ook minder.
De achtergrond is zacht,de danseres ook,het paard springt eruit in het zwart,tot daar ok,maar naar mijn idee was de amazone beter in het geheel gepast als die ook pastel bleef houden ipv eruitspringend zwart.

En wat ik zou laten zonder deftige danservaring is elegante poses proberen aannemen naast een danseres zonder de nodige kennis ervan,dan lijkt het enorm vlug amateuristische.
Heb je niets met dans,zit dan gewoon mooi elegant op je paard en probeer bijna te verdwijnen in het geheel.
Zorg dat het paard exact doet wat hij moet en laat de danseres hetzelfde doen,maar ik zou persoonlijk nooit als onervaren iemand,bijna ballet bewegingen proberen nadoen,want dat juist dat trekt dan de aandacht omdat het uit de boot springt,en dat is net iets waar bij zoiets de nadruk niet op moet liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-17 11:54 



 
Profiel   

Idd, ik vind ook dat de amazone en het paard 1 geheel moeten zijn, waarbij de amazone zo onopvallend en passief mogelijk moet ogen.
Dus ook qua kleding.

Misschien zou het ook leuk zijn om bij het paard bandages in de kleur van de danseres te doen, dan vallen de beenbewegingen extra op.
En bewegende beelden zijn beter, dus een filmpje met een paar kunstzinnige sfeerfoto's zou ik ook leuker vinden. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-17 12:10 



 
Profiel   

Ik word er ook niet warm van. Foto's zijn wazig, ik zie weinig chemie op de foto's en de bewerking kan ook echt wel meer. Op elke foto zit ook een lichtbol rechtsbovenin wat nep oogt. Idee is leuk, uitvoering minder!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-17 12:11 



 
Profiel   

Het is wel duidelijk wat je wilt laten zien alleen door de locatie en de kleuren komt het niet tot zijn recht. Het ziet er nu een beetje uit alsof jullie gewoon even ergens waren en besloten foto's te maken. Dit bedoel ik totaal niet negatief maar ik krijg het gevoel dat het romantisch moet lijken alleen dan zie ik liever pastel kleuren, rustigere omgeving. Een strand zou deze foto's al een heel andere beeld geven, dan is er minder afleiding van de omgeving.

Het is heel knap wat je doet met je paard alleen de danseres mist veel techniek en dit doet af aan wat je wil laten zien. Ik denk dat als de danseres haar benen strekt, emotie laat zien in haar gezicht, spectaculaire sprongen doet dat dit veel beter uitkomt. Met dansen wil je een verhaal laten zien, dit is natuurlijk ook de hele bedoeling van dit concept. Ik dans zelf fanatiek en ook wedstrijden en als ik deze foto's dan zie valt het missen van techniek en emotie helaas gelijk op waardoor ik bijna niet meer naar je paard kijk. Emotie en een verhaal vertellen in dans is heel moeilijk en daarom bedoel ik dit totaal niet als aanval, maar als je dit wil gebruiken voor betaalde shows moet het wel van een hele goede kwaliteit zijn.
Het is natuurlijk logisch dat niet de hele show vol zit met sprongen maar als je dit al op de foto laat zien zullen mensen sneller meer willen zien.

De kleding vind ik dan wel weer leuk, het geeft een romantisch idee en de outfits passen bij elkaar. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-17 12:26 



 
Profiel   

ik ben er ook van overtuigd dat de danseres eerder recreatief danst.
daar zal haar techniek ook naar zijn.

maar toch kan je ook met beperkte techniek,leukere foto's en momentopnames krijgen dan wat je nu hebt,want zoals ik ook al zei,strek een been op het foto moment,een arm strakker,hoofd andere positie,....
zo'n kleine dingen,wat ook die danseres zal kunnen,kan een heel ander beeld geven.

voor wie of wat is deze voorstelling bedoelt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-17 12:52 



 
Profiel   

op je site dag ik daar onderaan bv een foto met je paard die spaanse pas doet,de danseres ook met idem been.
dit vind ik een beter plaatje,maar daar stoort jouw kledij me dan,dat zwart-wit hoort er dan terug niet bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-17 12:55 



 

De fotobewerking kun je inderdaad een beetje overdreven vinden, maar het geeft wel een bepaalde sfeer, dus daar kan ik me niet heel erg aan storen.
Wat ik wel erg jammer vind is dat het dansgedeelte van de foto's mij echt absoluut niet aanspreekt. Bij danser + paard = samen dansen dan denk ik aan een echte ballerina/danseres die superstrak de bewegingen van het paard nabootst, dus alles ook uitvoert met gestrekte standbeen en perfecte poses en een lenigheid die de lenigheid van bijvoorbeeld een paard in een compliment evenaart.

Misschien ligt het aan mij, maar op deze foto's zie ik geen echte danser of ballerina, maar eerder iemand die gewoon met een paard meehuppelt en af en een been opgooit en dan ook niet echt ver komt. Als je samen een show doet moeten beide spelers zelf de show kunnen dragen. Nu zie ik een paard dat goed is in vrijheidsdressuur dus als ik dat zou willen zien dan zou die perfect een showtje kunnen geven, maar ik zou op basis van wat ik op deze foto's zie nooit naar een uitvoering van deze danser gaan.

Het kan liggen aan de foto's en dat die allemaal net verkeerd getimed zijn voor de danseres, want misschien kan die in werkelijkheid wel écht dansen, maar ook dan vind ik deze foto's geen reclame voor de show. Als je mij een danser belooft dan wil ik ook echt een danser zien, en dan heb je de pech dat mensen door grote shows zoals Apassionata en co al zoveel echt goede paard+dans-acts gezien hebben dat ze ook echt een strak dansgedeelte verwachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-17 13:02 



 
Profiel   

Ik zou die bokker die laatst een Zwitserland topic had eens vragen.
Die had ook een balet met paard foto en die was echt schitterend getimed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-17 13:46 



 

Heb je een linkje? Ik ben wel benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-17 14:04 



 
Profiel   

Even bij itp zoeken ik heb hem zelf niet gestipt. Heeft zwitserland in de titel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-17 15:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 79 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen