Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Jeroen Dubbeldam tweede in vijfsterrenrubriek in Oostenrijk

 
Profiel   

Bokt.nl / Glock Horse Performance Center
Springen

De Ier Cian O'Connor is dit weekend voor het eerst te gast in het Glock Horse Performance Center Austria en een ding is zeker, beter kon het voor hem bijna niet lopen! Nadat de winnaar van olympisch brons van Londen in 2012 de opening van de CSI5* GLOCK's Perfection Tour won, wist hij vandaag in de wedstrijd over 1,55m, die meetelt voor de wereldranglijst en is uitgeschreven met 62.000 euro prijzengeld, eveneens te scoren.

Het lukte hem samen met 13 andere deelnemers het basisparcours foutloos te rijden en zich zo te kwalificeren voor de barrage. Hier startte hij als eerste met zijn paard Callisto en eindigde in 40,98 seconden het parcours zonder fouten. Deze prestatie werd door niemand meer overtroffen. Op de vraag wat zijn plannen voor de GLOCK's 5* Grand Prix van morgen zijn, antwoorde hij nuchter: ‘Elke wedstrijd moet je zo nemen als hij is, ik ga nu eerst van deze overwinning genieten en morgen zien we wel weer verder. Morgen rij ik bovendien ook met een ander paard’. Hij sprak ook lovende woorden over de parcoursdesigner Franz Madl:’Vandaag waren de oxer en de lijnvoering een grote uitdaging, ik had niet verwacht dat ik zou winnen gezien na mij nog twaalf toppers volgden. Ik heb na mijn blessure hard aan mezelf gewerkt en mijn levensstijl verandert, vandaag werd ik hiervoor beloond. Ik geloof dat ik nog nooit in mijn leven zoveel mijlpalen in een maand heb bereikt!’

De Nederlandse Jeroen Dubbeldam mag ook terugkijken op een mooie prestatie. De winnaar van de Olympische Spelen van Sydney, wereld- en Europees kampioen reed vandaag met zijn KWPN-ruin SFN Zenith iets rustiger maar wist desondanks in 43,13 seconden toch nog een tweede plaats te bemachtigen. De derde plek in de CSI5* GLOCK's Perfection Tour ging wederom naar een olympische medaillewinnaar. De Zweed Peder Fredricson, winnaar van zilver in Rio 2016, reed een mooie derde plek tijdens het Gaston Glock’s Championat met H&M Christian K in (0/48,28). Als enige Oostenrijkse haalde Julia Houtzager-Kayser met Sterrehof’s Ushi de tweede ronde, ze eindigden op de elfde plaats.

Klik op onderstaande afbeelding voor een video van Cian O'Connor:

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-17 19:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen