Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

achterhand sterker maken. niet na voren duiken

 
Profiel   

Wie heeft er tips voor mij,

ik wil graag de achterhand sterker maken, dit doe ik al door bijv balkjes neer te leggen,

Alleen met longeren (ook met rijden) val me hafje zodra hij 'na wilt geven'gelijk op de voorhand. Hij vind het heel moeilijk om na te geven en van achter actief te blijven.

pessoa heb ik al geprobeerd, maar daar doet hij heel erg zijn hoofd na buiten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-17 07:02 



 
Profiel   

achteruit een heuvel op. veel overgangen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-17 07:27 



 
Profiel   

Hoe oud is je hafje? Hoe ver is hij opgeleid?
Stel hem niet te laag en te rond in met de hals want dan kan hij met zijn achterbenen niet voldoende grote passen maken. Ik zou nu eerst zorgen dat hij van achteren uit actief en voorwaarts is... en nog even dat nageven laten zitten. Je hebt soort valse aanleuning als hij daarbij niet actief kan blijven en op de voorhand valt. Dus eerst met zeer licht contact voorwaarts en even laten zitten waar hij dan zijn hoofd houdt. H

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-17 07:40 



 
Profiel   

pinkie87 schreef
achteruit een heuvel op. veel overgangen



Helaas geen heuvels hier in de buurt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-17 07:52 



 
Profiel   

Evelijn schreef
Hoe oud is je hafje? Hoe ver is hij opgeleid?
Stel hem niet te laag en te rond in met de hals want dan kan hij met zijn achterbenen niet voldoende grote passen maken. Ik zou nu eerst zorgen dat hij van achteren uit actief en voorwaarts is... en nog even dat nageven laten zitten. Je hebt soort valse aanleuning als hij daarbij niet actief kan blijven en op de voorhand valt. Dus eerst met zeer licht contact voorwaarts en even laten zitten waar hij dan zijn hoofd houdt. H


Vandaar ook de boven commas tussen de worden nageven)

Hij is op moment 19, en heeft altijd moeite gehad met goed nageven. Heb nu ook pas eindelijk een instructrice gevonden die het mij op de juiste manier wilt leren ipv trekwerk. Maar dit heeft tijd nodig omdat ik al jaren hem dus 'verkeerd rijdt'

Ik mag M1 starten maar door revilidatie periode is nu z'n achterhand nog minder sterk vandaar dat ik hem daarin wilt helpen met longeren.

Hij hoeft voor mij ook niet na te geven als die achterhand maar actief blijft.

Als ik dat zonder hulpmiddel doet, drukt hij z'n rug weg en gaat hij na buiten kijken.. met hulpmiddel meestal zo longeerhulpstuk, duikt hij op de voorhand en ik vind dat dat ding te veel in z'n mond zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-17 07:58 



 
Profiel   

En een chambon? Die werkt alleen in als hij echt zijn hoofd veels te hoog houdt. En geeft dan ook druk achter de oren. Ik vind dat zelf een mooie hulpteugel. Die longeerkoorden die over de rug en tussen de voorbenen naar het bit gaan, die vond ik ook veels te onrustig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-17 09:34 



 
Profiel   

Evelijn schreef
En een chambon? Die werkt alleen in als hij echt zijn hoofd veels te hoog houdt. En geeft dan ook druk achter de oren. Ik vind dat zelf een mooie hulpteugel. Die longeerkoorden die over de rug en tussen de voorbenen naar het bit gaan, die vond ik ook veels te onrustig.


De gouge kan je ook proberen. Is vergelijkbaar met de Chambon maar paard gaat er iets ronder mee lopen in de rug en iets minder lang/diep met hoofd.

Ook veel overgangen maken.

Wat vind je instructice? Ik denk dat zij in een betere positie is om iets aan te raden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-17 09:41 



 
Profiel   

Overgangen rijden en niet aan de voorkant vast houden

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-17 09:43 



 
Profiel   

Ik zou juist niet een gogue doen... juist omdat je hem dan weer van het bit vast zet richting buik en je juist niet wil dat je nu de vrijheid van de hals belemmert omdat paard nu hals nodig heeft om in nieuw evenwicht te komen waarbij hij zijn achterbenen grotere passen nemen... ja met gogue kan je de hals ronder instellen maar probleem van paard was juist dat hij in valse aanleuning op de voorhand ging hangen en weinig deed met de achterhand. Dus eerst maar eens actief van achteren zonder dwang van voren alleen heeft hij dus misschien wel kleine grens nodig als die echt helemaal als giraffe blijft lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-17 09:49 



 
Profiel   

FatCat schreef
Evelijn schreef
En een chambon? Die werkt alleen in als hij echt zijn hoofd veels te hoog houdt. En geeft dan ook druk achter de oren. Ik vind dat zelf een mooie hulpteugel. Die longeerkoorden die over de rug en tussen de voorbenen naar het bit gaan, die vond ik ook veels te onrustig.


De gouge kan je ook proberen. Is vergelijkbaar met de Chambon maar paard gaat er iets ronder mee lopen in de rug en iets minder lang/diep met hoofd.

Ook veel overgangen maken.

Wat vind je instructice? Ik denk dat zij in een betere positie is om iets aan te raden?


met haar er nog niet over gehad, heb nog niet zo heel lang les van haar, en ivm revilidatie tijd geen les gehad. Hij heeft beginnend atorse (op fotos niks te zien, maar uit klinisch onderzoek wel de symtomen, is hij voor behandeld) dus nus is het 'extra' van belang dat hij meer gewicht op de achterhand gaat dragen.

gouge ga ik eens na googlen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-17 09:59 



 
Profiel   

Evelijn schreef
Ik zou juist niet een gogue doen... juist omdat je hem dan weer van het bit vast zet richting buik en je juist niet wil dat je nu de vrijheid van de hals belemmert omdat paard nu hals nodig heeft om in nieuw evenwicht te komen waarbij hij zijn achterbenen grotere passen nemen... ja met gogue kan je de hals ronder instellen maar probleem van paard was juist dat hij in valse aanleuning op de voorhand ging hangen en weinig deed met de achterhand. Dus eerst maar eens actief van achteren zonder dwang van voren alleen heeft hij dus misschien wel kleine grens nodig als die echt helemaal als giraffe blijft lopen.


klopt! helemaal. maar hoe krijg ik hem actief in die achterhand... door hem steeds naar voren te drijven.. stan is nogal eh lui op de longer zweep.. geen idee wat ik fout doe haha. wil hem ook niet constant een mep moeten verkopen..

ik dacht zelf misschien keer de pessoa maar dan van voren niet tussen de voorbenen maar dan op de laagste gaatje van de singel. En dan van voren zo los mogelijk.

heb zelf ook nog een concord longe, Deze heb ik nooit strak, maar daarbij wordt zn achterhand niet helemaal ondersteund

ik zag laast een dekje waarbij een band achter de kont loop en onder de buik door. Zeer intressant maar vrij duur dekje haha.

en ik heb geen elastische bandages om het zelf in elkaar te flansen, heb het keer met een fleece bandage geprobeerd maar dat werkt niet omdat er dan geen lichte druk is.

miss maar sparen voor dat dekje haha maar heb al zo veel longeerspul.

en buiten dat allemaal om.ik moet hem eerst actiever krijgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-17 10:05 



 
Profiel   

Dan zijn elastische bandages goedkoper ;) (zoek maar eens op wrap van Tteam)

Maar als hij niet goed op voorwaartse hulp reageert zou je toch eerst daar wat aan moeten doen... en dan zonder er eerst van alles aan te hangen. En ja dan moet je de eerste keren misschien wel vaak de zweep gebruiken omdat je eerder misschien niet zo consequent bent geweest in het voorwaarts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-17 10:16 



 
Profiel   

Evelijn schreef
Ik zou juist niet een gogue doen... juist omdat je hem dan weer van het bit vast zet richting buik en je juist niet wil dat je nu de vrijheid van de hals belemmert omdat paard nu hals nodig heeft om in nieuw evenwicht te komen waarbij hij zijn achterbenen grotere passen nemen... ja met gogue kan je de hals ronder instellen maar probleem van paard was juist dat hij in valse aanleuning op de voorhand ging hangen en weinig deed met de achterhand. Dus eerst maar eens actief van achteren zonder dwang van voren alleen heeft hij dus misschien wel kleine grens nodig als die echt helemaal als giraffe blijft lopen.


Degogue mag je natuurlijk niet gebruiken om het paard vast te zetten. Kwestie van correct af the stellen. Zelfde geld voor de Chambon en alle hulpteugels.

Ik stel het heel losjes af, mijn paard kan dus nog steeds met haar neus voorbij de loodlijn en haar hoofd in de lucht houden als ze wil. Met de Degogue loopt ze erg goed. Ze zoekt het contact op. Met een Chambon loopt ze in principe ook goed - tot ze doorheeft dat ze lang en laag kan gaan en valt dan op de voorhand.

Bijna alle hulpteugels focussen op de voorkant van het paard. Dus ja, actief voorwaards houden is a belangrijk met elke hulpteugel

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-17 11:24 



 
Profiel   

ik wil op dit moment een tijdje de bandages gaan proberen. Aangezien ik maar 1 per week liefst 1 x per 2 weken mag longeren.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-17 11:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen