Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 6 [ 127 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Baby wilt zijn eigen zin doordraven met slapen

 
Profiel   

Ik hoop dat ik het hier goed heb neergezet, zo niet wilt iemand het dan verplaatsen?

Door omstandigheden wonen ik, mijn man en mijn zoontje bij mijn schoonouders in.
Dit is tijdelijk, maar tot wanneer precies weet ik niet.

Ons zoontje is bij iedereen erg geliefd, en het is ook echt een schat van een baby.
Alleen heeft hij erg veel temperament en weet precies op welke manier hij zijn zin krijgt.
Omdat wij met z'n alle in één huis wonen heb je dus ook een heleboel verschillende meningen wie ik niet altijd deel en gedeeld hebt.

Ik vond altijd dat een baby best wel even mocht huilen voor het slapen gaan maar mijn man heeft mij hier nooit in gesteund terwijl de rest ook vond dat dat eigenlijk niet echt nodig was.
Waarmee ik dus nu met het volgende probleem zit; ik ben uren bezig met het in slaap maken. Zowel overdag als in de avond. Wij hebben een eigen bedrijf waar ik ook in mee werk dus ik heb het geluk ( of pech ) om veel thuis te zijn waardoor te opvoeding volledig op mij valt. Wat ik overigens niet erg vind.
Wat ik wél erg vind is dat het van kwaad tot erger lijkt te worden, als mijn man er niet was liet ik mijn zoontje gerust even huilen waarna ik hem pakte en hem zijn borstvoeding gaf waarna hij rustig in slaap viel. Toen hij wat ouder werd liet ik de borstvoeding vaak weg en deed ik precies hetzelfde met een speen. Hij heeft vanaf kleins af aan niet zelfstandig geslapen, altijd in mijn armen.

Overdag ben ik zo'n 3 kwartier tot een uur aan het strijden met hem om te gaan slapen, hij lijkt het als een spelletje te zien.
In de avond heb ik vaak hetzelfde ritueel maar ondanks dat ben ik vaak van 8 uur in de avond tot 11 uur bijna in de nacht nog bezig.
Omdat hij snachts elk halfuur wel wakker word als ik hem alleen in het bedje laat slapen en ik anders geen nachtrust meer krijg heb ik besloten een maand geleden hem maar bij ons te laten slapen rond een uur of 2. Hij word dan namelijk weer wakker vanuit zijn eigen bed.

Ik heb dit natuurlijk al besproken met het consultatie bureau maar aan hun heb ik erg weinig. Zij geven mij weinig tot geen tips mee en ik ben er op dit moment echt helemaal klaar mee.

Heeft iemand goede tips wat ik zou kunnen proberen? * Help *
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 13:11 



 
Profiel   

Ik begrijp dat het heel moeilijk is, mijn dochter heeft ook bij ons ingewoond met haar zoontje en wij werkten allebei dus wilde zij daar zoveel mogelijk rekening mee houden. Ik heb altijd gezegd dat ze moest doen wat haar gevoel haar ingaf. Zij heeft haar zoontje bij haar in bed laten slapen want die was ook verwend met wiegen voor het slapen gaan, neerleggen en weer wakker worden maar als het door bij haar te slapen haar en onze nachtrust ten goede kwam waarom dan niet!
Ik denk dat het voor jou moeilijker is omdat het bij je schoonouders is qua doorpakken met in zijn eigen bedje slapen dus zou hem lekker bij je in bed nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 13:21 



 
Profiel   

Hoe oud is je kindje? Een baby en temperament of spelletjes spelen in 1 zin vind ik niet logisch namelijk. Baby's reageren vanuit instinct en niet vanuit de gedachte om te manipuleren. Verwennen is ook niet mogelijk. Toegeven aan zijn behoeftes is de makkelijkste weg voor jezelf en je kindje.

Misschien wil je kindje meer nabijheid? Samen slapen, meer voedingen.. ik ben met mijn bijna 2 jarige regelmatig ook een uur bezig om haar in slaap te krijgen en dat vind ik prima.

De beste remedie voor jezelf is je erbij neerleggen dat het niet makkelijk is. Iedere keer ervan balen maakt het erg moeilijk.

Rituelen en ritme kunnen wel bijdragen aan meer rust en herkenbaarheid. Laten huilen is niet mijn ding en vind ik ook cru en onnodig bij baby's.


Laatst bijgewerkt door Kimbers op 12-08-17 13:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 13:23 



 
Profiel   

Naar hoor...!

Ik zou zeggen: ga geen enkele strijd aan met je baby, tot een jaar of 2 kun je een kleintje niet 'verwennen' in de zin van te veel geven. En is 'hij wil zijn zin doordrijven' eigenlijk ook niet aan de orde.
De makke is, dat babies ook nog eens geen echt dag/nachtritme hebben - maar welvaren bij 'rust, reinheid en regelmaat' - ga er maar aanstaan.

Maar de strijd aangaan met de rest van de familie over wat jij goed vindt en voor jou goed voelt, lijkt me zinvoller.

En kleintjes hebben een rader om 'U' tegen te zeggen als het gaat om frustraties. Jouw eigen welbevinden, ontspanning en plezier zijn dus erg belangrijk.
Ziet hij het als een spelletje: "prima - pret voor twee!"
En laat hem af en toe gewoon even 'veilig alleen' tussen het wiegen, zingen en andere spelletjes in, ook 'savonds als jij vindt dat hij moet slapen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 13:24 



 
Profiel   

Pfoe! Dat is een lastige situatie!
Je hebt met een hoop mensen en meningen te maken, maar je man en jij moeten wel zoveel mogelijk op 1 lijn komen te zitten!

Het is voor een baby niet erg om even te huilen. Soms moet dat juist om de dag te verwerken. Het is echter iets anders om je kind helemaal overstuur te laten raken.
Vaak helpt het om zo consequent mogelijk te zijn. Ik heb hier een tijdje gehad dat meneer het op een krijsen zette midden in de nacht. Na 3 nachten steeds kijken en niks aan de hand, besloot ik om m gewoon te laten krijsen. Nacht 1 was 30min, nacht 2 20min, nacht 3 5min en daarna was het over. Ik vond het heel moeilijk, maar als je verandering wil, moet je hier doorheen.

Misschien handig om dit bespreekbaar te maken en als dat niet helpt, je man het maar laten oplossen. Soms begrijpen mensen echt het probleem niet, tot ze het zelf ervaren...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 13:25 



 
Profiel   

Ik hou er niet van om kinderen te laten huilen, en het is zelfs wetenschapelijk aangetoond dat dit schadelijk is voor de ontwikkeling van de hersenen. Je kunt een kind niet verwennen met liefde of geborgenheid. Volg je zoontje, mijn dochter gaf rond haar 1 jaar aan om niet meer alleen te willen slapen, dus vanaf toen zijn we met ons 3en gaan slapen en dat werkt voor ons perfect :j Dochter slaapt heerlijk rustig en wij dus ook ;)

Kijk dit hoeft niet voor jou te werken maar er zijn meer wegen naar Rome. En wellicht is dragen een optie, kind op je rug tot hij slaapt en dan lekker weg leggen :j Zo doen we het vaak op vakantie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 13:30 



 
Profiel   

Hoe oud is je baby?

Mijne sliep ook nooit zelfstandig en zeker niet alleen in. Overdag sliep hij in de draagdoek en snachts naast mij in de co-sleeper. Sommige kindjes hebben nu eenmaal veel geborgenheid nodig. Hij heeft 9mnd onder jouw huid gewoond en dan moet hij nu ineens alleen in het donker waar hij niks ziet of hoort gaan slapen. Ik vond het alleen maar logisch dat hij dat niet wilde.

Geef toe aan de behoeftes van je baby en het wordt zoveel makkelijker voor jezelf! Ik heb alleen maar mijn baby gevolgd in wat hij nodig had. Verwennen kan je niet doen op die leeftijd.
Laten huilen heb ik nooit gedaan, kinderen huilen niet voor niks en er niet op ingaan kan schade toebrengen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 13:32 



 
Profiel   

Hoe oud is je zoontje ondertussen?
De onzekerheid herken ik wel hoor, vond het ook heel lastig om mijn eigen weg te volgen m.b.t. de kinderen (stel dat die ander gelijk heeft en ik ben ook heel erg van de vrede bewaren en dus mijn eigen grenzen niet te bewaken).
Maar het is heel belangrijk om te bedenken en dat ook uit te dragen dat je zoontje van jullie is! En jullie doen wat jullie goed vinden.

Over het laten huilen. Onze oudste huilde ook standaard 5-10 min voor het slapen gaan. Dat was haar manier om indrukken te verwerken en dan kon ze rustig in slaap vallen. Oppakken en troosten had helemaal geen zin. Zo gauw je haar weer neerlegde ging ze weer huilen. Dus daar waren we gauw mee klaar. Heeft ze echt maanden gedaan. Hoorde gewoon bij haar. Verder was het een prima slaapster en kon ze overal slapen. Op het kdv vonden ze haar zo gemakkelijk, omdat ze niet wakker werd als ze bezig waren met andere kindjes op de slaapkamer.

Maar nu even terug op je vraag. Je moet eerst bedenken wat je doel is. En daar dan ook voor de volle 100% voor gaan. Het beste werkt als je medebewoners je daarin steunen.

Wat je bijvoorbeeld kunt doen is hem na een vast bedritueel (badje, pyama aan, gordijnen dicht, verhaaltje, lamp uit) op bed leggen en zeggen dat hij moet gaan slapen.
Elke keer als hij gaat huilen zonder iets te zeggen hem weer neerleggen. Dit kan heel lang duren en moet je echt sterk voor in je schoenen staan.
Deze methode zie je op tv ook wel eens bij Jo Frost van The Nanny.

Van het consternatiebureau heb ik ook nooit veel tips gekregen trouwens.

Meer tips heb ik in de loop der jaren gekregen via het forum van Ouders Online.

https://www.ouders.nl/forum

Ik kan je echt aanraden om daar eens te kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 13:32 



 
Profiel   

Makkelijk gezegd Dieselpaard maar ze woont wel bij haar schoonouders in en dat maakt dat juist moeilijker om hem 's avonds of 's nachts te laten huilen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 13:32 



 
Profiel   

Waarom niet je baby zijn ritme volgen? Ik laat mijn dochter niet huilen, vind dat ook echt heel achterhaald. Als ze niet wil slapen, slaapt ze niet, ik leg haar ook niet altijd weg. Als ze huilt, wil ze iets duidelijk maken. Als ze bij ons wil slapen, mag ze dat.
Slaapt hij wel op jullie slaapkamer? Of ook nog eens in zijn eigen kamer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 13:34 



 
Profiel   

Het probleem met het huilen vond ik altijd; iedereen heeft er last van. En als ik hem dan liet huilen had ik dan ook iedereen boven staan waarna ik weer moet uitleggen waarom ik heb even laat huilen met als reactie dat dat toch zielig is en hij dus door hun weer uit zijn bed word gehaald.

Voor het geval er mensen komen met draagdoeken en dat soort dingen dat is echt iets waar ik absoluut niet aan ga beginnen. Baby is 9 maanden en weegt bijna 13 kilo. En ook ik moet gewoon in de winkel staan dus dat is geen optie.

Wat ik moeilijk vind, is dat sinds ik hem niet meer even zijn gang laat gaan in zijn eigen bedje dat is dus wat spelen, tussendoor wat huilen ( max 5 minuten ) dan gaat hij dus echt helemaal niet meer slapen terwijl hij dood moe is. De mensen met baby's zullen wel begrijpen wat ik bedoel; dood moe zijn maar ze willen helemaal niks meer. Het is dus niet dat ik hem dan uit zijn wieg kan halen zodat hij lekker gaat spelen. Hij wilt dan echt oprecht slapen maar kan zich er nog niet naar zetten of zo.

Wat ik nu doe is door de hele dag vastigheid voor hem van smorgens tot in de avond. Hij gaat op vaste tijden in bad en krijgt op vaste tijden ook zijn eten.

Nog wel even voor de duidelijkheid; ik laat hem nooit zo huilen dat hij helemaal over de zeik is. Als ik hem 5 minuten laat huilen zou het veel zijn. Je hebt ook mensen die gooien de deur achter zich dicht en gaan na een half uur weer kijken dat zou ik nooit doen.

Ik zoek een ervaring of tip waardoor het slapen gewoon wat makkelijk gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 13:45 



 
Profiel   

Utixo, hij slaapt rooming in bij ons. Onze slaapkamer grenst aan die van hem en hij kan ons dus in alle tijden zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 13:47 



 
Profiel   

Mijn dochter bond ik op mijn rug en sliep zo in.
Kon ik gewoon mijn ding doen en door het bewegen van mijn lichaam was ze iig stil/rustig en meestal viel ze snel in slaap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 13:50 



 
Profiel   

Je hebt onderdaad huilen en huilen. Ik ga ook niet bij iedere kik naar de slaapkamer omdat dat vaak in zijn slaap is en dan maak ik hem juist zelf wakker door binnen te gaan.

Ik heb in t verleden ook geen topic geopend omdat mijn zoontje tig keren wakker werd en dan telkens melk wou.

Nog niet zo lang geleden ben ik overgeschakeld naar sojamelk. Van dag 1 merktte we verschil. Hij slaapt praktisch altijd door en zijn kakkebroeken zijn nu ook normaal.
Hij kon blijkbaar niet tegen de melk maar ik legde de link niet.
Misschien ook eens waard om naar zijn voeding te kijken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 13:51 



 
Profiel   

Dromertje2
Hoe kan ik dat zien dat hij ergens niet tegen kan? Zijn ontlasting en urine is normaal, zo ook als zijn groei.
Hij krijgt fruit, yoghurt of een ander tussendoortje en groente met uiteraard nog de borstvoeding naar behoefte ( live )

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 13:55 



 
Profiel   

Marie111 schreef
Over het laten huilen. Onze oudste huilde ook standaard 5-10 min voor het slapen gaan. Dat was haar manier om indrukken te verwerken en dan kon ze rustig in slaap vallen. Oppakken en troosten had helemaal geen zin. Zo gauw je haar weer neerlegde ging ze weer huilen. Dus daar waren we gauw mee klaar. Heeft ze echt maanden gedaan. Hoorde gewoon bij haar. Verder was het een prima slaapster en kon ze overal slapen.

Maar nu even terug op je vraag. Je moet eerst bedenken wat je doel is. En daar dan ook voor de volle 100% voor gaan. Het beste werkt als je medebewoners je daarin steunen.

Wat je bijvoorbeeld kunt doen is hem na een vast bedritueel (badje, pyama aan, gordijnen dicht, verhaaltje, lamp uit) op bed leggen en zeggen dat hij moet gaan slapen.

Hier precies hetzelfde met mijn oudste. Ik heb een periode mijn kind gevolgd, dit was vanaf 6 maanden oud wanneer ze in de gaten beginnen te krijgen wat voor patronen er zijn en waar ze invloed op kunnen hebben, door hem elke keer wanneer hij huilde op te pakken te troosten en zodra hij stil was terug in bed te leggen en juist dan ging hij weer huilen waarbij het zich bleef herhalen. Ik heb hem laten controleren om te kijken of er niet iets aan de hand was maar alles was verder goed. Ik heb het op advies van mensen gedaan die vinden dat een baby niet hoort te huilen of als ze niet willen slapen niet moeten slapen. Pas op het moment dat ik er aan onderdoor ging omdat ik dag en nacht niet kon slapen want mijn kind wou alleen maar bij mij slapen en ik kon dan geen oog dicht doen besloot ik in overleg met mijn man het anders aan te pakken.

We legden hem op bed op het moment dat we wisten dat hij gevoed was, schone luier had, geen boertjes of iets dergelijks had en moe genoeg was om te slapen zonder dat hij overprikkeld was. Hij begon wederom weer te gaan huilen en ik moest mezelf weerhouden om hem automatisch op te pakken. Hij heeft 15 minuten gehuild afgewisseld met brabbelen en stil zijn dus niet non stop 15 minuten huilen, het ging me aan de hart want een kind hoort überhaupt niet te huilen in bed maar mijn man wou kijken of dit zou helpen en warempel hij viel in slaap. De volgende dag was het 10 minuten, daarna 5 en met een kleine week viel hij zonder huilen in slaap zodra hij in bed was gelegd.

Gelukkig had ik mijn man die me hierbij hielp en het overnam op de momenten dat ik het even niet zag zitten, ik voelde me een slechte moeder want zoals zoveel mensen zeggen, je laat toch niet een kind in bed die gaat huilen? Ik ben heel erg dankbaar dat wij het samen konden overleggen en een besluit konden nemen om te kijken of het zou werken, hier bleek het een patroon te zijn die doorbroken werd waardoor mijn oudste zonder problemen in slaap kon vallen. Het heeft ons als gezin heel veel geholpen omdat we allemaal onze rust terug kregen en ik daardoor een gezellige moeder was die op de momenten dat mijn zoontje wakker was er ook helemaal voor hem kon zijn.

Het is anders wanneer een kind niet moe is en toch naar bed moet of een kind die ziek is, in mijn ogen moet niemand dit willen en doen maar wanneer een kind moe is en jij eraan onder door gaat omdat je geen oog dicht kunt doen omdat je kind alleen bij jou wil slapen dan kan het ook gewenning van het kind zijn in plaats van geborgenheid zoeken en dan hoort een moeder in mijn ogen ook voor zichzelf te zorgen en maatregelen nemen. Het kan dan een optie zijn om je kind toch huilend weg te leggen voor een aantal minuten om te kijken of ze zelf in slaap kan vallen zonder jou daarbij nodig te hebben.
En mocht je partner er niet achter staan dan zou het voor mij ook makkelijker worden om tegen hem te zeggen dat hij het voor de avond/nacht dan op moet lossen. Er is een moment dat het teveel kan worden en dat moment moet je voor zijn om ergere problemen te voorkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 13:56 



 
Profiel   

Ik heb onze zoon nooit laten huilen en rond de leeftijd waar hij nu zit betekende dat idd dat ik vaak een hele poos bezig was met het bedritueel. maar hee, kijk hoe klein je kindje is! Neem de tijd en deze fase gaat ook wel weer over.

Is 13kg normaal bij deze leeftijd? Geen verwijt, gewoon een vraag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 14:01 



 
Profiel   

Polly schreef
Ik heb onze zoon nooit laten huilen en rond de leeftijd waar hij nu zit betekende dat idd dat ik vaak een hele poos bezig was met het bedritueel. maar hee, kijk hoe klein je kindje is! Neem de tijd en deze fase gaat ook wel weer over.

Is 13kg normaal bij deze leeftijd? Geen verwijt, gewoon een vraag.


Vrij fors geloof ik. Mijne is 14maanden en 9kg maar ook erg klein van stuk.
Misschien heeft ze een reuze baby gebaard :P

Ik vind laten huilen echt not-done. Ja, ze gaan heus wel slapen dan, maar wat leer je ze? Je kan me nog zo hard nodig hebben maar er komt toch niemand...
Als je kindje je nodig heeft moet je er zijn.
En ja, elke ouder heeft wel eens hele nachten met een huilend kind.... Hier was het soms de hel. Maar altijd mijn kind gevolgd in zij behoeftes en er altijd geweest als hij verdriet had. En ben er blij mee. Want hoe verschrikkelijk het soms lijkt, het is altijd een fase, het wordt echt makkelijker. Helemaal als je er nu in investeert. Het eerste jaar is de hechting het allerbelangrijkst.

Concrete tips heb ik dus niet. Wij hebben er altijd omdebeurt naast gelegen als baby moest gaan slapen. Maar van de een op de andere dag was het ook klaar en sliep hij vanzelf in. Zonder te huilen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 14:08 



 
Profiel   

verootjoo schreef
Ja, ze gaan heus wel slapen dan, maar wat leer je ze? Je kan me nog zo hard nodig hebben maar er komt toch niemand...
Als je kindje je nodig heeft moet je er zijn.

Ik reageer hier even op omdat je hiermee iets insinueert wat ik niet prettig vind. Je gaat ervan uit dat iemand die haar kind even laat huilen er niet voor zijn kind zal zijn wanneer die je nodig heeft en een kind dat op jonge leeftijd leert daar ben ik het niet mee eens. Ik vind dat te kort door de bocht.

Er is in mijn ogen een groot verschil tussen een kind dat in paniek of overstuur huilt en genegeerd wordt of een kind dat met grote tussenpozen even een beetje huilt, even brabbelt en dan stil is waarbij die met een paar minuten steeds sneller stil wordt en rustig in slaap valt. In het laatste geval kan het in mijn ogen geen kwaad om je kind even te laten huilen. Als een kind overstuur of in paniek raakt en dat verschil merk je echt wel als ouder zijnde dan hoort een kind bij de ouder te zijn en getroost te worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 14:14 



 
Profiel   

C_arola schreef
verootjoo schreef
Ja, ze gaan heus wel slapen dan, maar wat leer je ze? Je kan me nog zo hard nodig hebben maar er komt toch niemand...
Als je kindje je nodig heeft moet je er zijn.

Ik reageer hier even op omdat je hiermee iets insinueert wat ik niet prettig vind. Je gaat ervan uit dat iemand die haar kind even laat huilen er niet voor zijn kind zal zijn wanneer die je nodig heeft en een kind dat op jonge leeftijd leert daar ben ik het niet mee eens. Ik vind dat te kort door de bocht.

Er is in mijn ogen een groot verschil tussen een kind dat in paniek of overstuur huilt en genegeerd wordt of een kind dat met grote tussenpozen even een beetje huilt, even brabbelt en dan stil is waarbij die met een paar minuten steeds sneller stil wordt en rustig in slaap valt. In het laatste geval kan het in mijn ogen geen kwaad om je kind even te laten huilen. Als een kind overstuur of in paniek raakt en dat verschil merk je echt wel als ouder zijnde dan hoort een kind bij de ouder te zijn en getroost te worden.


Nee, beetje jengelen/beetje babbelen/beetje spelen gebeurt hier ook wel. Maar er wordt ook geschreven dat kinderen krijsen en dat een half uur laten gaan. Of kinderen een kwartier alleen laten huilen. Ik mag toch wel als mening hebben dat ik dat vind grenzen aan kindermishandeling :o
Er is zat onderzoek naar gedaan over de schadelijkheid daarvan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 14:15 



 
Profiel   

Mijn zoontje zit ook boven de curve, ben er al zelfs voor naar de kinderarts geweest omdat ik er commentaar op kreeg jaar het ligt niet aan zijn voeding en je kan op deze leeftijd je kind ook niet op dieet zetten.
Dus net zoals je smalle kindjes hebt, heb je er ook forser.

Carola: ik ga daar helemaal in mee.

Ts laat ook haar kind geen halfuur wenen tot het helemaal in paniek is.


Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 12-08-17 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 14:19 



 
Profiel   

verootjoo schreef
Nee, beetje jengelen/beetje babbelen/beetje spelen gebeurt hier ook wel. Maar er wordt ook geschreven dat kinderen krijsen en dat een half uur laten gaan. Of kinderen een kwartier alleen laten huilen. Ik mag toch wel als mening hebben dat ik dat vind grenzen aan kindermishandeling :o
Er is zat onderzoek naar gedaan over de schadelijkheid daarvan.

Uiteraard mag je deze mening hebben, ik ging door je bericht ervan uit dat je dit überhaupt vind wanneer een kind huilt en daar viel ik over.

Ik schreef in mijn eerdere post inderdaad dat mijn oudste 15 minuten huilde, ik heb dit in mijn eerdere post genuanceerd. Hij huilde namelijk niet non stop, dat zou ik niet laten gebeuren. Hij huilde even, brabbelde dan, was even stil en dit herhaalde zich over 15 minuten. Daarnaast bleven we altijd bij de deur staan luisteren zodat we gelijk naar binnen konden wanneer hij echt ging huilen om hem te troosten.

Een kind laten krijsen en dat een flinke tijd laten gaan is iets waar ik helemaal niet achter sta maar ook dat is een besluit en daardoor verantwoordelijkheid van een ander hoe moeilijk dat soms ook is als buitenstaander.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 14:19 



 
Profiel   

9 maanden en 13 kilo?? Wow! Ik zie dat tussen de 8 en 9 kilo normaal is bij 9 maanden. Sorry even off topic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 14:24 



 
Profiel   

Ik had net gereageerd maar ik zie dat hij mislukt is.
Mijn zoontje is echt ontzettend dun, maar heel erg lang. Hij gaat ook al naar de 90 cm.
Hij draagt dan ook al kleding voor kinderen van 1.5 tot 2 jaar.

Dat je een baby niet laat huilen wanneer hij of zij ziek is vind ik volkomen normaal. Maar als hij of zij niets heeft, een schone luier heeft geen honger en niks dwars zit vind ik het wel wat anders. Maar dan heb ik het nogmaals niet over het echte huilen huilen. In de avond is mijn zoontje echt op, wrijft in zijn oogjes, gaapt heeft zijn ogen al bijna dicht maar alsnog zit ik wel 3 uur met hem in een kamer in het donker om hem in slaap te krijgen. Terwijl hij toch echt heel erg moe is.
En ik weet dat er mensen zijn die dan zeggen; ach wat maakt het uit. Overdag ben ik ook al minstens 2 uur kwijt en in de avond dus 3 uur dat is in totaal 5 uur!!

Overdag is hij nooit alleen, nog geen minuut. Speel de hele dag door met hem en hij is ook nog maar 1 keer zonder mij geweest omdat ik naar het ziekenhuis moest. Verder draag ik alle zorg over hem 24/7.
Ik ga nooit uit, ook niet met mijn vriend en we gaan ook nooit uit eten of wat dan ook.
Waarom vind iedereen het dan toch wel zo raar dat het vervelend vind dat het slaap ritueel zo *** gaat?

Overigens is het ook zo, dat ik vaak overdag niets aan werk kan doen omdat hij alle aandacht wilt en krijgt. Zelf spelen kan hij niet. In de avond moet ik dus ook gewoon bezig met mijn werk.

Iemand anders hem in slaap laten maken gaat niet omdat iedereen afhaakt. Reden? Niemand krijgt hem in slaap

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 14:25 



 
Profiel   

Om nog te reageren op zijn gewicht, hij is erg lang voor zijn leeftijd hij gaat naar zo'n 90 cm toe.
Hij draagt dan ook kleding van een kind van 1.5 tot 2 jaar.
Consultatie bureau heeft hem 2 weken geleden nog gezien en kinderarts een tijd geleden ook.
Vind hem vergeleken met andere baby's soms best mager, maar voor wie een foto wilt kan dat natuurlijk krijgen via pb.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 14:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 6 [ 127 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen