Borstboom panieksluiting

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Borstboom panieksluiting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 22:00

Wie kan me vertellen wat de functie is van het middelste 'plaatje ' op onderstaande foto?
Ik snap het (anti)-paniek gedeelte hier niet aan :-)
Wat doet dat middelste geval?


Afbeelding



Ben benieuwd

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Re: Borstboom panieksluiting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:21


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Borstboom panieksluiting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 14:02

Ja dat had ik opgezocht maar wat is híer paniek aan of beter gezegd 'anti-paniek'?

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 14:14

Het linker plaatje moet op 2 punten vastzitten, anders gaat het wiebelen/schommelen. Maar als je het op 2 punten vastschroeft, betekent dat je bij paniek (paard over de stang) je ook 2 schroeven los moet draaien. Zoals je op het plaatje van Delphi ziet, is nu alleen maar het onderste gaatje vastgeschroefd en is de bovenkant ingeklemd in het omgekeerde U'tje. Bij paniek (paard over de stang) kun je aan de buitenkant met de ring dus het onderste (en enige) vastgeschroefde punt losdraaien en valt de stang aan een kant los omdat het onderste bevestigingspunt los is geschroefd en de bovenste enkel ingesloten is door het omgekeerde U'tje en dus wel naar beneden kan vallen.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Borstboom panieksluiting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 15:31

Aha! Nu snap ik het. Scheelt dus eigenlijk gewoon 1 schroefje losdraaien wat in tijden van paniek dus wel cruciaal kan zijn! Super, Bedankt voor de uitleg dames!