Super spikkels racen door de vaardigheid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Super spikkels racen door de vaardigheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 10:14

Afgelopen zaterdag heb ik weer eens een wedstrijd gehad met mijn twee appaloosa mannetjes :)

Clever is een 4,5 jarig hengstje waar ik eind vorig jaar voor het eerst mee gestart ben in de dressuur en bijna altijd goed resultaat waardoor hij nu L met winst is, hij doet het zo super! Vaardigheid hebben we ietsje langer gewacht met starten, eind januari had hij zijn eerste wedstrijd om te kijken hoe dat zou gaan, en super!! Na een paar wedstrijden en bijna allemaal foutloos rondkomen is hij nu M met winst! Nu wordt het tijd voor een pauze want het gaat zo snel allemaal en hij is nog zo jong, het dekseizoen is begonnen dus het is ook de tijd voor hem om zich even op iets anders te richten :D, lekker weidegang en af en toe dekken, leuke buitenritjes en hoofdje leeg maken en dan ergens zomer weer langszaam de wedstrijden oppakken is het plan :).

Pandorro is een 5,5 jarig ruintje waar ik vorig jaar april voor het eerst mee gestart ben, dat is nu dus precies een jaar geleden en met gemiddeld een wedstrijd per maand ben ik best trots dat we in een jaar tijd M dressuur met winst en Z vaardigheid met winst zijn geworden :# . Dit was ook mijn doel met hem al had ik niet verwacht dat ik dit in een jaar al zou bereiken. Omdat twee paardjes tegelijkertijd goed dressuurmatig te blijven trainen me best zwaar valt (kost veel tijd en ik train gemiddeld maar 2x per week) heb ik besloten dat als ik met Pandorro M dressuur met winst zou zijn ik me verder alleen op Clever ga concentreren om met hem verder te komen in de dressuur en Pandorro lekker voor buitenritjes met mijn kinderen en soms voor een vaardigheidswedstrijd mee te nemen als ik dan toch met Clever naar wedstrijd ga :)

Dus zo gezegd zo gedaan, afgelopen weekend had ik beide mannen mee naar Garderen waar Clever zijn allereerste outdoor wedstrijd had. Van de dressuur van Clever heb ik geen foto's van die dag, maar wel een mooie foto die ik gekregen heb bij een vorige wedstrijd :).

Afbeelding

Dressuur was even wennen voor mij tussen prikletters op gras (geen hekjes niks) maar hij deed het braaf, eerste proef was hij 2de van de 10 aanspanningen B en L samen. Tweede proef was hij 4de met 190 punten. Daarna mocht hij door voor de vaardigheid, dit vond hij even spannend dus direct bij poortje 1 een bal eraf :+ , fijn zo'n begin haha, maar de rest van het parours ging top dus toch nog 1 winstpunt erbij! Tweede ronde weer maar 1 balletjes dus ook daar een winstpuntje meegepakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna was het de beurt aan Pandorro, daar starte ik dus geen dressuur mee die dag (was ook al duur zat, 6 keer starten haha) maar heb nog wel een mooie foto gekregen bij een vorige dressuur wedstrijd. En de keer daarvoor had hij in de M dressuur 181 en 194 punten en een 1ste prijs daarbij dus hij kan het ook prima dat kleine ventje :#

Afbeelding

Toch is vaardigheid iets wat hij veel liever doet, wat een lol heeft hij daarin en wat is hij snel!! Hij was twee keer foutloos en had snelle foutloze barrages wat goed was voor twee keer een 1ste prijs *\o/* :# *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Start barrage, racemonster :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uitstappen na afloop, zelfs na zoveel rondes achter elkaar racen had hij nog geen spatje zweet en was hij amper buiten adem, zoveel conditie heeft hij :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken :)

SayaJones

Berichten: 11925
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Super spikkels racen door de vaardigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:16

Weer topfotos van je heeerlijke spikkels!! Gefeliciteerd met je prijzen :D

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Super spikkels racen door de vaardigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:11

Wat een toppers!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:14

Spikkels <3
Ze gaan goed! Gefeliciteerd met je prijzen/winstpunten en de foto's zijn echt zo stoer! :D

VanessaSH
Berichten: 675
Geregistreerd: 12-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:11

Wat zijn ze leuk zeg!

Ik wist alleen niet dat je ook met een sulky/tweewieler vaardigheid mocht doen? Of is dat alleen tot een bepaalde schofthoogte?

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Super spikkels racen door de vaardigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:13

Wat een super leuke pony :) Ziet er goed uit

hielkebro

Berichten: 2042
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: zuid

Re: Super spikkels racen door de vaardigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:19

prachtige foto's !

MelanieB

Berichten: 25868
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Super spikkels racen door de vaardigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:05

Leuke foto's Anna, ziet er weer goed uit!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 20:00

Bedankt voor de reacties! :)

VanessaSH schreef:
Ik wist alleen niet dat je ook met een sulky/tweewieler vaardigheid mocht doen? Of is dat alleen tot een bepaalde schofthoogte?


Ja hoor dat mag gewoon :-). Je mag volgens mij zelfs paarden voor een tweewieler zetten en vaardigheid starten als je dat wil :D. De enige regel die er daarbij is is dat A pony's (en kleiner) een spoorbreedte mogen vanaf 1,10, en grotere mogen ook gewoon voor een tweewieler maar dan is de minimale spoorbreedte 1,25.

Ik snap je twijfel denk ik, ik had daar een tijdje geleden ook een topic over geopend: [AR] Tweewielers bij vaardigheid, eigen rubriek of afschaffen??

VanessaSH
Berichten: 675
Geregistreerd: 12-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:47

Manda schreef:
Bedankt voor de reacties! :)

VanessaSH schreef:
Ik wist alleen niet dat je ook met een sulky/tweewieler vaardigheid mocht doen? Of is dat alleen tot een bepaalde schofthoogte?


Ja hoor dat mag gewoon :-). Je mag volgens mij zelfs paarden voor een tweewieler zetten en vaardigheid starten als je dat wil :D. De enige regel die er daarbij is is dat A pony's (en kleiner) een spoorbreedte mogen vanaf 1,10, en grotere mogen ook gewoon voor een tweewieler maar dan is de minimale spoorbreedte 1,25.

Ik snap je twijfel denk ik, ik had daar een tijdje geleden ook een topic over geopend: [AR] Tweewielers bij vaardigheid, eigen rubriek of afschaffen??



oo okee!, Ja, ik ben nog nieuw hoor met het mennen, maar ik ben aan het kijken voor als ik het zelf wil gaan doen ooit, heb er verder nog geen ervaring mee. Ik dacht namelijk ook dat je altijd een groom nodig had namelijk,

Emma_Jane

Berichten: 1141
Geregistreerd: 02-07-12

Re: Super spikkels racen door de vaardigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:58

Ik vind je appaloosa echt mooi!! <3 en leuke foto's!!

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: Super spikkels racen door de vaardigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 00:46

Wat een toppertjes heb je toch. Ik ben echt fan van die 2! Als er ooit een weg moet..... ;) lijkt me echt prachtig om die eens voor de wagen te hebben. Genieten!

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Super spikkels racen door de vaardigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 06:31

Ik vind je topics ook altijd geweldig! Uit nieuschierigheid waarom heb ne de broek bij de ene helemaal aan de voorkant vastgemaakt en bij de ander aan dat ringetje voor de broek? (Hoe heet dat eigenlijk? :+ )

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 07:16

Bedankt!

De broek zit verschillend omdat bij Pandorro de ogen hoger hangen en daardoor er geen mooie broeklijn zou zijn als ik het voor vast maak en het is bij zijn tuig ook te kort om helemaal tot voor vast te maken :D. Ik vind het zelf wel vaak fijner zitten als het wel tot voor kan, dan wordt het niet "wijd" getrokken bij een breed lamoen en de speciale broekhaakjes zitten ook vaak wat te ver naar achter. Dat zou je kunnen verlassen (wat bij mijn sulky ook gedaan is want je ziet twee broekhaakjes per kant) maar als het kan qua lijn en lengte maak ik het toch het liefs voor vast :-)

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Super spikkels racen door de vaardigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:30

Wauw wat een leuke beesten <3

Walrus
Berichten: 267
Geregistreerd: 09-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 14:30

Oe leuk, stracciatella!! <3
En uiteraard gefeliciteerd met je punten.

Malenka

Berichten: 7559
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Super spikkels racen door de vaardigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 16:36

Ik vind het prachtig om te zien!

randalinpony
Berichten: 6935
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 22:14

Weer heerlijke fotos van je spikkels, het enthousiasme spat er vanaf! :)