Springen met Diva

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sanne96

Berichten: 1250
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Ouddorp

Springen met Diva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 22:03

Een tijdje geleden heb ik met Diva gesprongen. Hier heeft een stalgenootje leuke foto's van gemaakt die ik wel wil delen.

Het was alweer een tijdje geleden dat we gesprongen hadden. Het ging eigenlijk best wel goed!!

Diva is een 6 jarige merrie. De vader is Zurich en de vader van de moeder is Elegant.

zelf houd ik niet zo van roze, maar het staat haar erg goed

Hier de foto's. Van het losrijden heb ik geen foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Beginnen met een laag sprongetje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier kwam ze niet zo fijn uit

Afbeelding

En dit vind ik zelf de mooiste <3

Afbeelding

Mijn houding moet nog veel verbeteren. Ik geef haar weinig ruimte tijdens de sprong, hier ben ik mee bezig om dat te verbeteren.

Tips mag, maar houd het aardig :)

sannedeedee1

Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Re: Springen met Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:07

Wat een mooi paard zeg! <3

Anoniem

Re: Springen met Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:36

Omg wat een overdaad aan roze :')

Waarom heb je zo'n zware optoming op het hoofd hangen als je er zelf nog niet mee om kunt gaan? Het bit plus deze neusriem is best een scherpe optoming en als je dan ook nog niet lekker mee gaat met de handen is dat niet eerlijk naar je paard toe. Ik zou dus terug stappen naar een eenvoudig trensje, als je dan een keer in de mond zit is het tenminste niet zo hard als met dit bit.

CupCakes_

Berichten: 3320
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:07

Ik ben het met Joolien eens :)

Wat was de reden dat je voor dit bit gekozen hebt en niet voor een trensje?
Mijn advies is om les te nemen. :)

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Springen met Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:10

Zie ik nou goed dat zelfs de lantaarnpaal roze is :D

matedor

Berichten: 964
Geregistreerd: 06-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:12

leuk!! divaa blijft zoo mooi he!!

RenWaBl

Berichten: 2174
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:13

Wat een ontzettend leuk paard heb je! :D

Ik ben het ook eens met de opmerking hierboven.
Verder geef je zelf al aan dat je houding beter moet. Probeer tijdens de sprong je onderbeen wat naar voren te plaatsen, je knie gebogen te houden, je bips naar achter te drukken en dicht bij het zadel te houden en wat meer mee te geven met je handen.
Een erg goede oefening is gewoon in draf en/of galop op de hoefslag de verlichte zit te oefenen. Vervolgens kun je lage hindernissen mee gaan pakken in de verlichte zit en dit blijven herhalen zodat je goede balans krijgt. :)
Les nemen is idd ook een goed idee!

JuliaKamm

Berichten: 1373
Geregistreerd: 19-10-11
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:13

KarinLF schreef:
Zie ik nou goed dat zelfs de lantaarnpaal roze is :D


Was mij ook al opgevallen :P

Diva is echt leuk Sanne <3

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:30

Hee dr komt een suikerspin langs hihi :o

Als ik eerlijk ben vind ik het geen fijn beeld, je stoort je paard. Op veel fotos zit je ook erg scheef...

Je hebt wel een aanspekend paard vind ik, succes met dr.

Sanne96

Berichten: 1250
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 21:41

RenWaBl schreef:
Wat een ontzettend leuk paard heb je! :D

Ik ben het ook eens met de opmerking hierboven.
Verder geef je zelf al aan dat je houding beter moet. Probeer tijdens de sprong je onderbeen wat naar voren te plaatsen, je knie gebogen te houden, je bips naar achter te drukken en dicht bij het zadel te houden en wat meer mee te geven met je handen.
Een erg goede oefening is gewoon in draf en/of galop op de hoefslag de verlichte zit te oefenen. Vervolgens kun je lage hindernissen mee gaan pakken in de verlichte zit en dit blijven herhalen zodat je goede balans krijgt. :)
Les nemen is idd ook een goed idee!



Bedankt hier heb ik wat aan!! Na zeker 3 maanden niet te hebben gesprongen vond ik het zelf ook lastig en spannend.
Ik rijd nu eigenlijk altijd buiten, maar als ik meer ga vragen ga ik ook zeker les nemen.

En ik ben me er van bewust welke werking dit bit en de neusriem heeft. Dit bit is ook gekozen in overleg met een instructeur.

NinkeG

Berichten: 1116
Geregistreerd: 13-10-13
Woonplaats: Bergschenhoek/Dronten

Re: Springen met Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 04:29

Leuke pony, roze staat haar inderdaad goed!

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Springen met Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 06:36

Het is jammer dat je met jou tegen werkende hand het paard zo belemmerd in zijn sprong.
Hij springt nu niet echt fijn door zijn lijf.
Mooiste zou zijn als je eens probeert zonder handen te springen, knoop in je teugels en je armen opzij voor je balans.
Verder zou ik er ook op letten dat je met je zwaartepunt niet te ver voor je zadel komt.
Je moet wel omhoog maar niet zover naar voren.
Met deze houding zou ik je aanraden voorlopig alleen tijdens de lessen te springen.

romy_paard
Berichten: 429
Geregistreerd: 16-04-14
Woonplaats: ergens in dit kleine kikkerlandje

Re: Springen met Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 09:04

Gaaf en het roze staat haar goed! Dan zie je het witte nog beter

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 10:22

Sanne96 schreef:
RenWaBl schreef:
Wat een ontzettend leuk paard heb je! :D

Ik ben het ook eens met de opmerking hierboven.
Verder geef je zelf al aan dat je houding beter moet. Probeer tijdens de sprong je onderbeen wat naar voren te plaatsen, je knie gebogen te houden, je bips naar achter te drukken en dicht bij het zadel te houden en wat meer mee te geven met je handen.
Een erg goede oefening is gewoon in draf en/of galop op de hoefslag de verlichte zit te oefenen. Vervolgens kun je lage hindernissen mee gaan pakken in de verlichte zit en dit blijven herhalen zodat je goede balans krijgt. :)
Les nemen is idd ook een goed idee!



Bedankt hier heb ik wat aan!! Na zeker 3 maanden niet te hebben gesprongen vond ik het zelf ook lastig en spannend.
Ik rijd nu eigenlijk altijd buiten, maar als ik meer ga vragen ga ik ook zeker les nemen.

En ik ben me er van bewust welke werking dit bit en de neusriem heeft. Dit bit is ook gekozen in overleg met een instructeur.



een beetje een onzin antwoord. je gaat niet als je af en toe eens springt op deze hoogte zon bit inhangen

Miek_G
Berichten: 149
Geregistreerd: 10-11-12
Woonplaats: Zeeland

Re: Springen met Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 10:39

Leuk topic Sanne! Diva is echt super <3

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 11:46

een roze bp waar haal je het! zo leuk ziet er goed uit *\o/*

lisem94

Berichten: 676
Geregistreerd: 01-03-10
Woonplaats: Ergens in zuid-west Brabant

Re: Springen met Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:19

Wat een mooi aansprekend paard! En een hoop roze ;)

Ik weet verder niet wat je wel en niet besproken hebt met je instructeur over de optoming.

Echter valt het mij wel op dat je ontzettend goede tips hebt gekregen en die gelijk wegwuift onder het non van: heb ik in overleg met mijn instructeur zo bepaald.

Ik zou toch nog even bij jezelf te raden gaan wat het beste is voor je paard want dat is uiteindelijk toch de hoofdzaak? Ik zou elke tip wat dat aangaat toch echt wat meer aandacht geven en eventueel naar handelen.

Heel veel succes verder, jullie zijn een heel leuk plaatje!

Anoniem

Re: Springen met Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:26

Ik ben wel benieuwd wat je heeft doen besluiten om deze optoming te nemen dan?

Ravenna18
Berichten: 64
Geregistreerd: 27-11-11

Re: Springen met Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:51

Wat een gave foto's!!
En wat een leuke roze setje!!!

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 15:46

Hoi, leuke foto's :)
Let alleen wel op je eigen balanslijn. Door je te hoge "verlichte zit" zit jouw balanspunt vaak voor of achter je paards balanspunt. Dat zie je terug in de sprong. Daarbij lijkt het vanuit dit oogpunt dat het paard nogal dicht op de hindernis springt en daardoor een soort noodsprong moet doen (wat krampachtig). Mogelijk kun je hem een beetje helpen door een balk ervoor te leggen waardoor je in-over krijgt. Zo leert je paard wat afstand te springen met het hele lijf (en zou dan eerst wat lager gaan: techniek voor hoogte)

succes

ps: wel heel grappig dat je zegt dat je niet van roze houd, maar dat je èn rijbroek en bodyprotector roze is/bevat :) (of was dat sarcastisch :? )

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 15:56

leuke schimmel, springt denk ik helemaal niet verkeerd.
Ben alleen bang als je op deze manier doorgaat dat het een keertje stopt.
Je houdt hem veel te vast, geef niet mee met de hand, in combinatie met je bit gaat je paard dit niet fijn vinden.
Je bent gewoon thuis aan het rijden, geen bijzondere sprongen, dus rij met een normaal bitje ontspannen rond. Los eventuele problemen niet op met het harnachement, maar neem een goede instructie in de hand, het paard is het echt waard, veel succes!

Sanne96

Berichten: 1250
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 19:15

ladypaard schreef:
Hoi, leuke foto's :)
Let alleen wel op je eigen balanslijn. Door je te hoge "verlichte zit" zit jouw balanspunt vaak voor of achter je paards balanspunt. Dat zie je terug in de sprong. Daarbij lijkt het vanuit dit oogpunt dat het paard nogal dicht op de hindernis springt en daardoor een soort noodsprong moet doen (wat krampachtig). Mogelijk kun je hem een beetje helpen door een balk ervoor te leggen waardoor je in-over krijgt. Zo leert je paard wat afstand te springen met het hele lijf (en zou dan eerst wat lager gaan: techniek voor hoogte)

succes

ps: wel heel grappig dat je zegt dat je niet van roze houd, maar dat je èn rijbroek en bodyprotector roze is/bevat :) (of was dat sarcastisch :? )



Bedankt iedereen voor het commentaar, ga er zeker wat mee doen.

Nee ik houd echt niet zo van roze ;)

larissa96
Berichten: 591
Geregistreerd: 15-11-10
Woonplaats: Zaanstad

Re: Springen met Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 19:35

Leuk paardje!!

Zou je me misschien kunnen vertellen waarom je voor dit bit gekozen hebt? Als ik in je profiel kijk zie ik namelijk wel ook foto's met een gewoon trensje, dus ben wel benieuwd waarom je dat veranderd hebt?. :)

En verder zou ik inderdaad weer even wat springles nemen, dan komt het vast helemaal goed!

Sanne96

Berichten: 1250
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 19:48

guusjelover schreef:
Leuk paardje!!

Zou je me misschien kunnen vertellen waarom je voor dit bit gekozen hebt? Als ik in je profiel kijk zie ik namelijk wel ook foto's met een gewoon trensje, dus ben wel benieuwd waarom je dat veranderd hebt?. :)

En verder zou ik inderdaad weer even wat springles nemen, dan komt het vast helemaal goed!


Ik rijd vaak met haar buiten. En heb een tijdje gehad dat ze zo moeilijk teug te rijden was. Toen heb ik met een instructeur gepraat en hij zei dat dit bit wel zou kunnen helpen om net het scherpe van Diva te halen. En ze liep er een stuk meer ontspannen door. Maar met veel oefenen gaat het nu beter en rijd ik ook weer met een trensje buiten.