6 jarige knappe Dazzler M2 training

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
classeygurl
Berichten: 1462
Geregistreerd: 27-04-05
Woonplaats: Friesland

6 jarige knappe Dazzler M2 training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 17:30

Hallo allemaal,

Hier een paar foto's van mijn knappe Dazzler afgelopen zomer.

Dazzler is een 6 jarige KimberlyxKennedy ruin en ik ben onwijs blij met hem!
Het is een erg leuk en vrolijk paard die altijd zin heeft om te werken!

Na de kampioenschappen in het M1 afgelopen zomer heb ik besloten om hem thuis verder door te trainen voor het M2.
Hij mist soms nog net wat kracht om tot dragen te blijven,
echter gaat dit steeds beter en hopen we dan ook snel ons M2 debuut te maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

scilla123

Berichten: 669
Geregistreerd: 04-04-10

Re: 6 jarige knappe Dazzler M2 training

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:33

Leuk geert☺

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: 6 jarige knappe Dazzler M2 training

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:46

Leuk mooi paard ook M2 is een lastige klasse hierin moet je paard wat meer oprichting en het achterbeen meer gebruiken Vind het op de foto s nog iets te rond Zou wat meer de neus er uit moen dat het deel tussen de oren het hoogste punt is

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Re: 6 jarige knappe Dazzler M2 training

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:56

Wat een prachtig paard! Helemaal mijn type, lekker stoer :)! Het rijden ziet er ook heel netjes uit. Succes :)

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: 6 jarige knappe Dazzler M2 training

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:20

Ziet er netjes ontspannen uit hoor. :)

Anoniem

Re: 6 jarige knappe Dazzler M2 training

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:58

Ik vind m nog erg afbreken vanaf de schoft en wanneer je hem hoger instelt lijkt ie juist van het achterbeen af te komen. Blijf goed van achter naar voren rijden.

classeygurl
Berichten: 1462
Geregistreerd: 27-04-05
Woonplaats: Friesland

Re: 6 jarige knappe Dazzler M2 training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 20:34

Ik snap wel een beetje wat je bedoelt Joolien,
hiermee bedoel je denk ik vooral foto 6,8 en 9? Hier rijd ik een paar passen naar voren.

dit zijn alleen foto's van dat ik hem meer oppak, met losrijden rij ik hem iets lager met het neusje er mooi uit zodat hij mooi opbolt bij de schoft.
Als ik hem meer oppak houdt ik hem met opzet iets ronder omdat hij anders zijn rug wegdrukt en dus van het achterbeen afgaat.
Daarin schakel ik veel terug, daarin laat ik hem klein draven en maak ik hem vlug, als hij dan achter gaat zitten schakl ik weer iets naar voren.
Eerst hield hij dit kleine stukjes vol en kwam dan weer van het achterbeen af, hierin is hij ondertussen alweer een stuk sterker geworden (wat natuurlijk ook de bedoeling is ;-) )

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: 6 jarige knappe Dazzler M2 training

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 23:28

Wat een heerlijk dier om te zien. Echt mijn type.

Hij mag nog een stuk sterker van achter worden, hij neigt een beetje naar de voorhand te vallen. Tenminste dit lijkt zo op de foto's.
Maar, 6 jaar, daar kun je nog wel even mee door. door de tijd heen zal het allemaal wel wat meer komen. Mooie combinatie.

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 07:14

classeygurl schreef:
Ik snap wel een beetje wat je bedoelt Joolien,
hiermee bedoel je denk ik vooral foto 6,8 en 9? Hier rijd ik een paar passen naar voren.

dit zijn alleen foto's van dat ik hem meer oppak, met losrijden rij ik hem iets lager met het neusje er mooi uit zodat hij mooi opbolt bij de schoft.
Als ik hem meer oppak houdt ik hem met opzet iets ronder omdat hij anders zijn rug wegdrukt en dus van het achterbeen afgaat.
Daarin schakel ik veel terug, daarin laat ik hem klein draven en maak ik hem vlug, als hij dan achter gaat zitten schakl ik weer iets naar voren.
Eerst hield hij dit kleine stukjes vol en kwam dan weer van het achterbeen af, hierin is hij ondertussen alweer een stuk sterker geworden (wat natuurlijk ook de bedoeling is ;-) )


Het omhoog komen vanuit de schoft begint niet bij het "oppakken" van voren. De positie die je omschrijft, het lager instellen en omhoog komen vanuit de schoft, is de basis. Van hieruit moet je hem, dmv overgangen, meer op het achterbeen krijgen waardoor hij voor vanzelf omhoog komt.
Nu is ie in zn hals heel rond, maar gebeurt er vanaf de schoft te weinig.

Leuk paard en fijn dat jij er goed over nadenkt, al klopt de theorie niet helemaal ;)

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 07:16

Ik snap wel wat Jolien bedoeld. Je geeft zelf al aan dat hij wat sterker moet worden omdat hij moeite heeft met dragen. Als hij sterker word dan blijft hij beter op het achterbeen en komt hij vanzelf op de juist manier in de oprichting zonder af te breken.

Komt wel goed je geeft zelf dit al aan dus lekker blijven trainen

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 08:19

mooie combi, ziet er goed uit!
Je handen vielen we me wel op, je draagt ze mooi hoog, maar misschien iets te hoog, of te ver van elkaar af? Ik weet niet, er is iets mee....

irisje2

Berichten: 854
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: NL

Re: 6 jarige knappe Dazzler M2 training

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 08:43

Hele mooi foto's en een prachtig paard! Met wat voor zadel rij je hem?

classeygurl
Berichten: 1462
Geregistreerd: 27-04-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 09:09

Rindin schreef:
classeygurl schreef:
Ik snap wel een beetje wat je bedoelt Joolien,
hiermee bedoel je denk ik vooral foto 6,8 en 9? Hier rijd ik een paar passen naar voren.

dit zijn alleen foto's van dat ik hem meer oppak, met losrijden rij ik hem iets lager met het neusje er mooi uit zodat hij mooi opbolt bij de schoft.
Als ik hem meer oppak houdt ik hem met opzet iets ronder omdat hij anders zijn rug wegdrukt en dus van het achterbeen afgaat.
Daarin schakel ik veel terug, daarin laat ik hem klein draven en maak ik hem vlug, als hij dan achter gaat zitten schakl ik weer iets naar voren.
Eerst hield hij dit kleine stukjes vol en kwam dan weer van het achterbeen af, hierin is hij ondertussen alweer een stuk sterker geworden (wat natuurlijk ook de bedoeling is ;-) )


Het omhoog komen vanuit de schoft begint niet bij het "oppakken" van voren. De positie die je omschrijft, het lager instellen en omhoog komen vanuit de schoft, is de basis. Van hieruit moet je hem, dmv overgangen, meer op het achterbeen krijgen waardoor hij voor vanzelf omhoog komt.
Nu is ie in zn hals heel rond, maar gebeurt er vanaf de schoft te weinig.

Leuk paard en fijn dat jij er goed over nadenkt, al klopt de theorie niet helemaal ;)


Dankjewel voor je reactie.
Volgens mij begrijp je mijn reactie niet helemaal want wat jij beschrijft is ook wat ik beschrijf maar dan in andere woorden ;-)
ik hou hem daarin alleen wat ronder in het terug rijden omdat hij zich er anders uitdrukt, als hij dan fijn na blijft geven schakel ik weer iets naar voren waarin hij vanzelf meer omhoog komt. Al ben ik het er zeker mee eens dat hij daarin ook meer uit de schoft moet komen met het neusje er meer uit en oren uiteindelijk het hoogste punt zijn.

PolleMaster

Berichten: 702
Geregistreerd: 24-06-07
Woonplaats: Noord-Drenthe

Re: 6 jarige knappe Dazzler M2 training

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:43

Erg stoer paard, mooie combinatie ook!
Je geeft zelf al aan waar je mee bezig bent in de training. Ik heb alleen nog één tip, het valt me op dat je op de meeste foto's je handen iets kantelt, dus dat je duim meer naar voren gericht is dan je pink. Probeer het dakje van je duim iets meer als hoogste punt te krijgen, hierdoor kan vaak de verbinding nog elastischer worden.

En veel succes verder, het is echt een leuk dier!

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: 6 jarige knappe Dazzler M2 training

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:25

Het valt mij op dat je je handen erg hoog houd de hele tijd, waardoor de verbinding van je hand naar de mond helemaal verkeerd is en ik het gevoel krijg dat hij juist opgekropt gaat lopen. Dus "rond" van voren, maar achterhand er niet bij. Als je je handen laat zakken, je (onder-)armen ontspant en rijd hem meer actief en voorwaarts, denk ik dat hij veel fijner aan het been wordt, meer je hand gaat volgen en vanzelf meer bij elkaar komt.

Overigens, wel een erg mooi paard! Het zit er zeker in om verder te komen! :j

Manou_xxx

Berichten: 462
Geregistreerd: 08-11-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:29

Mooie foto's! <3 Leuk team zijn jullie samen :)

Gemmeke

Berichten: 1107
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:33

Erg mooi paard! Leuke combinatie!

Maar ook ik mis iets...je geeft zelf al aan de gedragenheid, maar ook de achterhand mag er meer onder. Misschien iets met cavaletti's oefenen, waardoor zijn achterhand sterker wordt. Als zijn achterhand sterker wordt komt zijn nek ook mooier op zijn schoft te staan, het lijkt nu wat los. Ik bedoel het lijkt of zijn lijf nog niet als een geheel loopt, dus zijn hoofd, voorbenen, achterbenen schakelen niet met elkaar.

masyo
Berichten: 213
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:12

Wat een mooi fijn paard!
Een erg mooie hoofdhouding.

Zoals Gemmeke zegt, is het misschien een idee op balkjes te draven.

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: 6 jarige knappe Dazzler M2 training

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:25

Erg leuk aansprekend paard. Echter vind ik persoonlijk dat je hem veel te kort en diep hebt lopen. Je wilt juist dat hij meer op het achterbeen gaat komen, maar dat komt niet door hem van voren korter te maken. Doordat hij nu van voren te kort is, knikt hij af in hals en komen je hulpen niet door tot aan het achterbeen. Je kan dit ook zien doordat bij de meeste foto's het stukje achter het zadel hol lijkt, terwijl dit juist moet gaan opbollen (dit is ook het stukje gedragenheid dat je wilt trainen).

Het stukje klein rijden is daar inderdaad goed voor om dit te trainen, maar dit moet hij juist op z'n eigen benen gaan doen, en niet op jouw hand. Wat je nu doet, is hem eigenlijk teveel helpen door hem op jouw hand te laten steunen, waardoor hij dat niet op het achterbeen doet. Rij wel klein, maar geef hem daar wat meer lengte. Hij hoeft nog niet opgericht te komen, wanneer hij sterker wordt in het achterbeen, gaat hij vanzelf hier wat meer in klimmen en kan je meer de oprichting zoeken. Dat zou ik nu echter nog niet doen. Houd 'm nog wat lager/neutraler en rij in die houding klein, zonder hem van voren te "pakken". Pas als hij hierin zijn balans weet te vinden en fijn loopt, kan je stukjes het ritme iets omhoog gooien om het achterbeen te versterken. Succes!

classeygurl
Berichten: 1462
Geregistreerd: 27-04-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 17:29

Bedankt voor de reacties allemaal! Ik ben ook erg blij met hem, het is een erg vrolijk paard!
Wat jullie zeggen klopt helemaal hoor, maar dat hij nog de kracht mist om tot dragen te komen komt natuurlijk ook allemaal uit de achterhand weg, de foto's zijn van augustus en hij is hier inmiddels alweer veel in verbeterd dus dat komt met de tijd vast goed!
En van mijn handen was mezelf ook al opgevallen, en ik heb dat vooral op dit paard.. dus daar ben ik wel op gaan letten ;-)
We trainen lekker door, we zijn er nog lang niet maar dat is ook het leuke van paardrijden, je bent nooit uitgeleerd!
Balkjes draven doen we al veel aan de longeerlijn :-)

Het zadel is een JC.

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:32

classeygurl schreef:
Bedankt voor de reacties allemaal! Ik ben ook erg blij met hem, het is een erg vrolijk paard!
Wat jullie zeggen klopt helemaal hoor, maar dat hij nog de kracht mist om tot dragen te komen komt natuurlijk ook allemaal uit de achterhand weg, de foto's zijn van augustus en hij is hier inmiddels alweer veel in verbeterd dus dat komt met de tijd vast goed!
En van mijn handen was mezelf ook al opgevallen, en ik heb dat vooral op dit paard.. dus daar ben ik wel op gaan letten ;-)
We trainen lekker door, we zijn er nog lang niet maar dat is ook het leuke van paardrijden, je bent nooit uitgeleerd!
Balkjes draven doen we al veel aan de longeerlijn :-)

Het zadel is een JC.

_/-\o_
Super dat je de tips zo goed oppakt! Het is echt een mooi paard en jullie zijn een prachtige combi. Komt goed! :j

Apppeltjes
Berichten: 21
Geregistreerd: 14-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:18

Ziet er super uit hoor! wat velen al zeggen van achter naar voren rijden dan oogt het net iets actiever.
Gewoon naar voren blijven denken dan kom je er zeker wel!

harrypotter
Berichten: 101
Geregistreerd: 21-04-13
Woonplaats: Boven in Friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:24

Mooi paard, ga lekker aan de slag met de tips dan komt het van zelf goed!! Veel plezier en succes in het M2!! :j

TeamBellevue
Berichten: 6
Geregistreerd: 02-07-14

Re: 6 jarige knappe Dazzler M2 training

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:36

Mooie combinatie en echt hee mooi paard:-D

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: 6 jarige knappe Dazzler M2 training

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:44

Prachtig paard! Jullie komen er nog wel als er meer kracht bij het paard ontwikkeld is. Tot die tijd zou ik echt goed het schoftgebied in de gaten houden, zolang daar spanning is, train je niet wat je wilt, en wat je doet, dat train je ook. Echt een goede verzameling kan alleen als de schoft omhoog komt, en dat is nu niet het geval. Probeer dan ook echt om je overgangen te rijden met een open schoftgebied. Dan liever een minder ronde hals en lager ingesteld. Vanuit daar kracht opbouwen, en dan gaat het oppakken "als vanzelf" goed.