Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[TEK] Kleurplaten

 
Profiel   

Voor de open dag van de manege waar ik rij ben ik kleurplaten aan het maken van de pony's. Het leek me leuk als ik ze allemaal kan tekenen maar geloof dat het er zo'n 25 zijn dus dat is misschien iets te enthousiast :D Ik ben dus gewoon begonnen en zie wel waar het op uitdraait.
Van veel pony's heb ik niet al te beste foto's en ik wil sommige samen op de kleurplaat hebben dus het zal hier en daar wat puzzelwerk worden :)

Mijn proces is waarschijnlijk niet het meest logische :+ Ik teken eigenlijk nooit digitaal en al helemaal niet op deze manier. Als ik al digitaal teken dan is dat meer schilderachtig met een zeer losse schets en van daaruit begin ik er kleur op te gooien. Digitaal schetsen vind ik niet lekker werken ondanks dat ik een tekentablet heb.
Vandaar dus dat ik mijn eerste schets(en) op papier uitwerk. Dit doe ik om de pony's een beetje "in de vingers" te krijgen.

Zo krijg je dus dit soort snelle schetsjes

[ img ]

Soms maak ik er een, soms meerdere. Uiteindelijk kies ik er eentje die ik wat meer uitwerk door hem met fineliner over te trekken. Dat hij nog niet helemaal correct is maakt niet uit. Dit is slechts een schets die ik als basis zal gebruiken voor de uiteindelijke kleurplaat, die digitaal zal zijn.

[ img ]

En nu fast forward naar het uiteindelijke resultaat (ik was zo lekker bezig dat ik geen tussenstappen apart heb opgeslagen, mocht daar interesse voor zijn kan ik dat bij de andere wel doen). Deze is digitaal waarbij ik de fineliner schets als basis heb gebruikt en eea heb aangepast wat me nog niet helemaal lekker zat. Ik maak ze allemaal op A4 formaat.

[ img ]

Tips etc. zijn uiteraard altijd welkom, deze is af en ik ben er met nog een paar bezig maar heb nog aardig wat te gaan :D Ondanks dat het niet iets is wat ik snel zou doen is het wel erg leuk!
En ik hoop natuurlijk dat de kinderen die ze in gaan kleuren er ook plezier van gaan hebben :P
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-15 15:32 



 

Wat leuk! Ik zou er zelf nog wel een pupil en iris inzetten en dan de iris niet inkleuren zodat de kinderen dat zelf kunnen doen.
Erg mooi gemaakt zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-15 15:46 



 
Profiel   

Dat heb ik geprobeerd, evenals wimpers, maar dat zag er nogal freaky uit := Of ik moet echt het hele oog zwart maken + lichtpuntje. Dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-15 15:49 



 
Profiel   

Ben heel benieuwd! Misschien is het leuk om de naam van de pony/paard er nog bij te verwerken op de een of andere manier? Dan kunnen ze hun lievelingspony inkleuren

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-15 15:51 



 
Profiel   

Gaaf! Ik deed dit vroeger ook wel eens voor mijn zusjes, maar dat was dan meer omdat ik geen zin had om te kleuren :') Netjes uitgewerkt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-15 15:52 



 

Je zou een 'houten' naambordje voor de twee paardjes kunnen zetten zodat ze zelf de namen van de pony's kunnen verzinnen oid. Dat vond ik vroeger altijd erg leuk, dan maakte ik er 10 en dan had ik een manege :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-15 16:00 



 
Profiel   

Even heel snel hoor, en iets zoals dit bijv?

[ img ]

Wbt namen ik wil eerst even vragen aan de eigenaren van de manege of ze daar nog ideeën over hebben :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-15 16:05 



 

Ja! Staat een stuk levendiger :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-15 16:23 



 
Profiel   

Top, dan ga ik ze gewoon zelf inkleuren. Ben van plan om ook nog een paar heel simpele te maken met weinig details voor de wat jongere kinderen dan is er wat keus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-15 16:26 



 

Wat leuk dat je dat doet! Ik vind de ogen ook mooier zo. Misschien kun je er nog een halster omheen doen, dan hebben ze nog wat meer om in te kleuren :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-15 18:44 



 
Profiel   

Dankjewel! Halster ga ik niet doen, vind ik zonde en teveel werk. Heb er meer te maken dus keus genoeg voor ze straks, misschien teken ik er bij een ander een halster of hoofdstel bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-15 18:57 



 
Profiel   

Hee, uitgelicht :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-15 00:12 



 
Profiel   

ik vind het heel mooi gemaakt, ik doe het je niet na, maar een uitdaging voor te kleuren zit er niet echt in. Ik zou ook zoals eerder genoemd een hoofdstel/halster en zadel doen, en als je een heel paard maakt, kapjes, strikjes in de manen of zoiets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-15 00:34 



 
Profiel   

Wat een leuk idee om te doen. Zelf niet echt iets nuttigs te melden wat betreft verbeter punten.
Maar wel heel benieuwd naar de eind tekeningen

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-15 07:06 



 
Profiel   

Mooi gedaan. Leuk idee.
als je tekort komt, mag je mijn kleurplaten ook gebruiken als je wilt en haflinger nodig hebt
http://www.boekvanjanouk.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-15 07:32 



 
Profiel   

Leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-15 07:36 



 
Profiel   

Wauw best mooi hoor
ik zou alleen bij het linker paard 2 benen maken nu ziet het er beetje raar uit (streep in het midden zeg maar)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-15 11:03 



 
Profiel   

Bedankt voor de reacties, grappig, uitgelicht :P

KimD schreef
ik vind het heel mooi gemaakt, ik doe het je niet na, maar een uitdaging voor te kleuren zit er niet echt in. Ik zou ook zoals eerder genoemd een hoofdstel/halster en zadel doen, en als je een heel paard maakt, kapjes, strikjes in de manen of zoiets.


Zoals ik al zei komen er nog meer tekeningen, ben van plan oa een pony met mentuig en evt wagen te maken, een met springmateriaal, een paar hints naar de namen qua accessoires (strikjes etc.) bonte pony's... misschien verschillende stijlen qua tekenen... Genoeg keuze dus straks. Wil ze ook niet allemaal te druk/moeilijk maken. Maar bedankt voor de tip!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-15 11:19 



 
Profiel   

samira_baco schreef
Wauw best mooi hoor
ik zou alleen bij het linker paard 2 benen maken nu ziet het er beetje raar uit (streep in het midden zeg maar)


Eens!!
Verder vind ik ze práchtig, ook het oog.
Ook ben ik het met TS eens om er niet te veel frutsels en extra's bij te gaan doen.
Zo laat je ook nog wat over aan de fantasie van de kinderen zélf.
De basis is gewoon prima in orde.

Misschien wel een idee om er een kleurwedstrijd aan vast te knopen, met een leuk prijsje rond om de manege/ pony's.
Dat haalt helemaal alles in de kids naar boven om hun stinkende best te doen?? :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-15 11:31 



 
Profiel   

Mooi! Apart en Quito als ik het goed zie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-15 12:40 



 
Profiel   

Wat een leuk idee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-15 16:26 



 
Profiel   

Metaxa dat klopt, leuk dat je ze herkent!

Heb inmiddels de 2e ook af. Weet niet of ik alles ga plaatsen hier overigens. Eerst nog maar even doorwerken, vind het wel erg leuk om te doen dat scheelt :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-15 23:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen